Техники на спиране :-)

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Сеп 2003, 22:12

Е те за тоя проблем ти говора,на хлъзгаво.Кел файда да си запазиш контрола,демек да не се завърти колата,ако не мое да спре.А този контрол може да се запази и без АБС.Стига човек да не се паникьосва,скачайки на спирачките яко.Кола без АБС спира по-бързо на сухо.Никога не съм икономисвал пари за гуми.Дори когато съм карал някоя евтина бракма.А когато съм бил със лоши гуми съм го изключвал,защото тогава той пречи,вместо да помага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10483
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 24 Окт 2003, 20:42

единствения проблем на абс-а е че ако е хлъзгаво- ниаа спиране. поне контрола си запазваш обаче..


Сори, обаче напълно не съм съгласен! Карах си 190-та с развален АБС една зима, следващата го оправих - друга кола! Тесъ:Чист лед, 50 км/ч, натискам спирачките... Без АБС се спира след 100-ина метра без да знаеш в каква посока. Аз си спрях за два входа на блок разстояние с пренебрежимо малко усукване. Въобще спирането с АБС-а ми беше най-приятната част от карането през зимата (със задното без блокаж).

btw и на /сравнително дълбок, а не много утъпкан сняг/ и всякви водно/снежни покрития, се спира по-бързо без ABS, при това с блокиране - събират се купчинки сняг пред гумите и по едно време стават много трудни за бутане


Отново собствено мнение. Можеш да спреш и по-бързо, щото ако не си на ливада, обезателно си отнесъл каквото има наоколо...

А за АБС-а и дискови/барабанни спирачки няма абсолютно никакво значение. Сериозните офроуди (не СУВ) са с барабани навсякъде и не им пречи да са си с АБС.

По тези теми има да се каже още много, ама да не прекалявам :wink:
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 15.11.2003
Местоположение: София

Гледайте сега...

Мнение от Vlado-BENZ » 15 Ное 2003, 19:37

..това което ще кажа, сигурно ще ме псувате всички, но е доказан факт: това с припомпването е много важно и правилно, стига да "усещаш" педала...не е нужно да припомпваш когато не са блокирали спирачките :):):)
А иначе най-важното според мен е да убиваш на скорост, аз съм си засичал спирачния път, намалявам го с около 1.5-1.6 пъти ако бия 3-та, 2-ра подред и пускам плавно съединителя...това помага страшно много при екстремни ситуации, запомнете го, и се научете това, много е полезно! :)

АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
Аватар
Мнения: 6034
Регистриран на: 15.09.2003
Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
Пол: Мъж
Кара: E53 Х5 3.0d
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Гледайте сега...

Мнение от X-citer » 17 Ное 2003, 23:50

Vlado-BENZ написа:А иначе най-важното според мен е да убиваш на скорост, аз съм си засичал спирачния път, намалявам го с около 1.5-1.6 пъти ако бия 3-та, 2-ра подред и пускам плавно съединителя...това помага страшно много при екстремни ситуации, запомнете го, и се научете това, много е полезно! :)

Искаш да кажеш че с намаляване на скоростите ще спреш по-бързо отколкото ако скочиш здраво на спирачката(при ABS) :shock: :?: :?: :?:
аз лично се съмнявам :?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 15.11.2003
Местоположение: София

Еми много ясно!!!!!

Мнение от Vlado-BENZ » 18 Ное 2003, 17:48

Ти ако разчиташ само на спирачките...моите извинения предварително, но такива шофьори не ги признавам...не ми се ядосвай, то е доказан факт, каквито и спирачки да имаш....това са спирачки, пич, едно е да спреш кола 2 тона с 4 диска, съвсем друго е когато целия двигател служи за спирачка...помисли малко, и ще разбереш!!!!! Но за тази цел трябва доста добре да може да работиш с съединителя де, ако се губи време при сменянето на скоростите, по-добре наистина разчитай само на спирачките си! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 15.11.2003
Местоположение: София

Хааааааа

Мнение от Vlado-BENZ » 18 Ное 2003, 20:07

за пръв път в тоя форум вашия някой да се съгласи с мен, просто защото вижда че съм прав! НО...както каза пича: "С правилното ползване..." което обясних и аз, ако не може човек да спира както трябва с помощта на съединителя, по-добре въобще да не пробва! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 3.06.2003
Местоположение: София/Перник

Re: Еми много ясно!!!!!

Мнение от ViruS » 18 Ное 2003, 21:20

Vlado-BENZ написа:Ти ако разчиташ само на спирачките...моите извинения предварително, но такива шофьори не ги признавам...


Не е точно така... понякога /на лед/ даже ТРЯБВА да натиснеш съединителя и да скочиш върху спирачката, ако имаш ABS... значи двигателя наистина помага, защото върши част от работата на спирачките и така те се натоварват/загряват по-малко... но за еднократно екстремно спиране в общия случай е по-добре да се довериш само на ABS-а, с уговорка, че накладките ти са способни да издържат едно екстремно спиране /ако примерно си говорим за над 200км/ч въпроса е съвсем уместен/... според мен е ясно, че щом спирачната система може да накара колелата да блокират, то тя прави максимума, от това, което може да се очаква, а останалите очаквания трябва да се отнесат към сцеплението

от друга страна, винаги /тази зима на лед ще си го избивам от главата/ като намалявам го правя на скорост и с включване на понижаващи предавки, но причината е основно, ако светне зелено само да натисна моментално газта и да изрежа всички отдясно ;-) а защо го правя? щото преди години /те и сега го правят/ в ауто.ру всички единодушно съветваха така да се праи ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 15.11.2003
Местоположение: София

Евала "копеле" :)))))))))

Мнение от Vlado-BENZ » 18 Ное 2003, 22:34

За това изказване, мене понеже ме мързи да пиша много, и затва не разглеждам всички аспекти, но не всички имаме коли, чиито спирачки са направени за спирания при 200 км/ч, нали? А за зимата, за жалост нямам ABS на сегашната, но така или иначе на лед,сняг и мокро не препоръчвам моторна спирачка, независимо дали имате или нямате ABS...:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 3.06.2003
Местоположение: София/Перник

Мнение от ViruS » 18 Ное 2003, 23:06

приемаме, че сме стигнали до консенсус накрая ;-) макар че... аз... такова... ако нямаш АБС бих препоръчал все пак да спираш и с двигателя на всякакви покрития принципно, но разбира се без резки пускания на газта в обороти

АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
Аватар
Мнения: 6034
Регистриран на: 15.09.2003
Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
Пол: Мъж
Кара: E53 Х5 3.0d
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Еми много ясно!!!!!

Мнение от X-citer » 19 Ное 2003, 1:20

Vlado-BENZ написа:Ти ако разчиташ само на спирачките...моите извинения предварително, но такива шофьори не ги признавам...не ми се ядосвай, то е доказан факт, каквито и спирачки да имаш....това са спирачки, пич, едно е да спреш кола 2 тона с 4 диска, съвсем друго е когато целия двигател служи за спирачка...помисли малко, и ще разбереш!!!!! Но за тази цел трябва доста добре да може да работиш с съединителя де, ако се губи време при сменянето на скоростите, по-добре наистина разчитай само на спирачките си! :)

Владо, повярвай ми че ти си последният човек от който ще потърся признание за добро шофиране, а и не претендирам за такова- кой колкото си може :!: Колкото до спирането ако искаш може да направим следния опит: Заповядай на някоя от сбирките, ще се качим в моята или твоята кола и ще пробваме спиране от 100 км/ч до 0. Ти като можещ спирай на скорости, а аз ще натисна спирачката до долу, ще измериме разстоянието и времето за което колата е спряла напълно, ако си прав ще ти се извиня за невежеството си и ще ти стисна ръка, но ако не си :?: :?: :?: :?:
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 19 Ное 2003, 4:35

Ей изядохте се за глупости ве :!:
Както правилно се изрази колегата Владо , използването на мотора като спирачка може доста да помогне за по-бързо спиране или за по-бързо насиране на ситуацията :wink: Нагледен факт е че и при най-екстремното спиране , включването на по-ниска предавка се усеща физически :arrow: т.е. има и накакъв ефект :idea: Другата идея е че когато двигателя е в съответните обороти , той и не позволява на водещите колела да блокират много лесно , което също е от голямо значение :idea: Разбира се това има най-голям ефект при предно предаване защото най-голямото спирачно усилие е върху предните колела :!:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 15.11.2003
Местоположение: София

Мнение от Vlado-BENZ » 19 Ное 2003, 9:18

Мерси за топлите думи!
А иначе не знам как са бензинките през зимата, забравил съм, но това където колегата го каза, че дори и на мокро и сняг може да спираш на двигател, не става при мен...а и ме съмнява при някой да става, колелата автоматично блокирват, задницата или поднася, или ако си по нанадолнище започва да се пързаля, а след тва трябва да подадеш газ за да изравниш скоростта и после да я намалиш, но......е трудно, поне аз не си правя експерименти на лед...правил съм, и съм видял кво ли не (както всички вас, щото и вие сте фенове), но се съгласете с мен че когато има около вас коли, на сняг не е хубаво да вкарваш колата си в обороти, аз например тръгвам в големи баири когато има сняг на втора, на първа просто не ми позволява...:(

Предишна

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook