Техники на спиране :-)
Модератор: cww
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Е те за тоя проблем ти говора,на хлъзгаво.Кел файда да си запазиш контрола,демек да не се завърти колата,ако не мое да спре.А този контрол може да се запази и без АБС.Стига човек да не се паникьосва,скачайки на спирачките яко.Кола без АБС спира по-бързо на сухо.Никога не съм икономисвал пари за гуми.Дори когато съм карал някоя евтина бракма.А когато съм бил със лоши гуми съм го изключвал,защото тогава той пречи,вместо да помага.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10483
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
единствения проблем на абс-а е че ако е хлъзгаво- ниаа спиране. поне контрола си запазваш обаче..
Сори, обаче напълно не съм съгласен! Карах си 190-та с развален АБС една зима, следващата го оправих - друга кола! Тесъ:Чист лед, 50 км/ч, натискам спирачките... Без АБС се спира след 100-ина метра без да знаеш в каква посока. Аз си спрях за два входа на блок разстояние с пренебрежимо малко усукване. Въобще спирането с АБС-а ми беше най-приятната част от карането през зимата (със задното без блокаж).
btw и на /сравнително дълбок, а не много утъпкан сняг/ и всякви водно/снежни покрития, се спира по-бързо без ABS, при това с блокиране - събират се купчинки сняг пред гумите и по едно време стават много трудни за бутане
Отново собствено мнение. Можеш да спреш и по-бързо, щото ако не си на ливада, обезателно си отнесъл каквото има наоколо...
А за АБС-а и дискови/барабанни спирачки няма абсолютно никакво значение. Сериозните офроуди (не СУВ) са с барабани навсякъде и не им пречи да са си с АБС.
По тези теми има да се каже още много, ама да не прекалявам
Never mistake motion for action...
- Vlado-BENZ
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.11.2003
- Местоположение: София
Гледайте сега...
..това което ще кажа, сигурно ще ме псувате всички, но е доказан факт: това с припомпването е много важно и правилно, стига да "усещаш" педала...не е нужно да припомпваш когато не са блокирали спирачките :):)
А иначе най-важното според мен е да убиваш на скорост, аз съм си засичал спирачния път, намалявам го с около 1.5-1.6 пъти ако бия 3-та, 2-ра подред и пускам плавно съединителя...това помага страшно много при екстремни ситуации, запомнете го, и се научете това, много е полезно!
А иначе най-важното според мен е да убиваш на скорост, аз съм си засичал спирачния път, намалявам го с около 1.5-1.6 пъти ако бия 3-та, 2-ра подред и пускам плавно съединителя...това помага страшно много при екстремни ситуации, запомнете го, и се научете това, много е полезно!
- X-citer
- АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 15.09.2003
- Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
- Пол: Мъж
- Кара: E53 Х5 3.0d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Гледайте сега...
Vlado-BENZ написа:А иначе най-важното според мен е да убиваш на скорост, аз съм си засичал спирачния път, намалявам го с около 1.5-1.6 пъти ако бия 3-та, 2-ра подред и пускам плавно съединителя...това помага страшно много при екстремни ситуации, запомнете го, и се научете това, много е полезно!
Искаш да кажеш че с намаляване на скоростите ще спреш по-бързо отколкото ако скочиш здраво на спирачката(при ABS)
аз лично се съмнявам
- Vlado-BENZ
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.11.2003
- Местоположение: София
Еми много ясно!!!!!
Ти ако разчиташ само на спирачките...моите извинения предварително, но такива шофьори не ги признавам...не ми се ядосвай, то е доказан факт, каквито и спирачки да имаш....това са спирачки, пич, едно е да спреш кола 2 тона с 4 диска, съвсем друго е когато целия двигател служи за спирачка...помисли малко, и ще разбереш!!!!! Но за тази цел трябва доста добре да може да работиш с съединителя де, ако се губи време при сменянето на скоростите, по-добре наистина разчитай само на спирачките си!
- Vlado-BENZ
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.11.2003
- Местоположение: София
Хааааааа
за пръв път в тоя форум вашия някой да се съгласи с мен, просто защото вижда че съм прав! НО...както каза пича: "С правилното ползване..." което обясних и аз, ако не може човек да спира както трябва с помощта на съединителя, по-добре въобще да не пробва!
Re: Еми много ясно!!!!!
Vlado-BENZ написа:Ти ако разчиташ само на спирачките...моите извинения предварително, но такива шофьори не ги признавам...
Не е точно така... понякога /на лед/ даже ТРЯБВА да натиснеш съединителя и да скочиш върху спирачката, ако имаш ABS... значи двигателя наистина помага, защото върши част от работата на спирачките и така те се натоварват/загряват по-малко... но за еднократно екстремно спиране в общия случай е по-добре да се довериш само на ABS-а, с уговорка, че накладките ти са способни да издържат едно екстремно спиране /ако примерно си говорим за над 200км/ч въпроса е съвсем уместен/... според мен е ясно, че щом спирачната система може да накара колелата да блокират, то тя прави максимума, от това, което може да се очаква, а останалите очаквания трябва да се отнесат към сцеплението
от друга страна, винаги /тази зима на лед ще си го избивам от главата/ като намалявам го правя на скорост и с включване на понижаващи предавки, но причината е основно, ако светне зелено само да натисна моментално газта и да изрежа всички отдясно а защо го правя? щото преди години /те и сега го правят/ в ауто.ру всички единодушно съветваха така да се праи
- Vlado-BENZ
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.11.2003
- Местоположение: София
Евала "копеле" :)))))))))
За това изказване, мене понеже ме мързи да пиша много, и затва не разглеждам всички аспекти, но не всички имаме коли, чиито спирачки са направени за спирания при 200 км/ч, нали? А за зимата, за жалост нямам ABS на сегашната, но така или иначе на лед,сняг и мокро не препоръчвам моторна спирачка, независимо дали имате или нямате ABS...
- X-citer
- АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 15.09.2003
- Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
- Пол: Мъж
- Кара: E53 Х5 3.0d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Еми много ясно!!!!!
Vlado-BENZ написа:Ти ако разчиташ само на спирачките...моите извинения предварително, но такива шофьори не ги признавам...не ми се ядосвай, то е доказан факт, каквито и спирачки да имаш....това са спирачки, пич, едно е да спреш кола 2 тона с 4 диска, съвсем друго е когато целия двигател служи за спирачка...помисли малко, и ще разбереш!!!!! Но за тази цел трябва доста добре да може да работиш с съединителя де, ако се губи време при сменянето на скоростите, по-добре наистина разчитай само на спирачките си!
Владо, повярвай ми че ти си последният човек от който ще потърся признание за добро шофиране, а и не претендирам за такова- кой колкото си може Колкото до спирането ако искаш може да направим следния опит: Заповядай на някоя от сбирките, ще се качим в моята или твоята кола и ще пробваме спиране от 100 км/ч до 0. Ти като можещ спирай на скорости, а аз ще натисна спирачката до долу, ще измериме разстоянието и времето за което колата е спряла напълно, ако си прав ще ти се извиня за невежеството си и ще ти стисна ръка, но ако не си
Ей изядохте се за глупости ве
Както правилно се изрази колегата Владо , използването на мотора като спирачка може доста да помогне за по-бързо спиране или за по-бързо насиране на ситуацията Нагледен факт е че и при най-екстремното спиране , включването на по-ниска предавка се усеща физически т.е. има и накакъв ефект Другата идея е че когато двигателя е в съответните обороти , той и не позволява на водещите колела да блокират много лесно , което също е от голямо значение Разбира се това има най-голям ефект при предно предаване защото най-голямото спирачно усилие е върху предните колела
Както правилно се изрази колегата Владо , използването на мотора като спирачка може доста да помогне за по-бързо спиране или за по-бързо насиране на ситуацията Нагледен факт е че и при най-екстремното спиране , включването на по-ниска предавка се усеща физически т.е. има и накакъв ефект Другата идея е че когато двигателя е в съответните обороти , той и не позволява на водещите колела да блокират много лесно , което също е от голямо значение Разбира се това има най-голям ефект при предно предаване защото най-голямото спирачно усилие е върху предните колела
- Vlado-BENZ
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.11.2003
- Местоположение: София
Мерси за топлите думи!
А иначе не знам как са бензинките през зимата, забравил съм, но това където колегата го каза, че дори и на мокро и сняг може да спираш на двигател, не става при мен...а и ме съмнява при някой да става, колелата автоматично блокирват, задницата или поднася, или ако си по нанадолнище започва да се пързаля, а след тва трябва да подадеш газ за да изравниш скоростта и после да я намалиш, но......е трудно, поне аз не си правя експерименти на лед...правил съм, и съм видял кво ли не (както всички вас, щото и вие сте фенове), но се съгласете с мен че когато има около вас коли, на сняг не е хубаво да вкарваш колата си в обороти, аз например тръгвам в големи баири когато има сняг на втора, на първа просто не ми позволява...
А иначе не знам как са бензинките през зимата, забравил съм, но това където колегата го каза, че дори и на мокро и сняг може да спираш на двигател, не става при мен...а и ме съмнява при някой да става, колелата автоматично блокирват, задницата или поднася, или ако си по нанадолнище започва да се пързаля, а след тва трябва да подадеш газ за да изравниш скоростта и после да я намалиш, но......е трудно, поне аз не си правя експерименти на лед...правил съм, и съм видял кво ли не (както всички вас, щото и вие сте фенове), но се съгласете с мен че когато има около вас коли, на сняг не е хубаво да вкарваш колата си в обороти, аз например тръгвам в големи баири когато има сняг на втора, на първа просто не ми позволява...
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани