Всичко за автомобилните гуми
Модератор: cww
4 мнения
• Страница 1 от 1
Всичко за автомобилните гуми
Обозначения на автомобилните гуми
Основни параметри и характеристики на автомобилните гуми
Структура на радиална автомобилна гума
Товарен индекс на гумите
Скоростен индекс на гумите
- Буквен код, показващ максималната скорост, до която гумата може да издържи товар, съответстващ на товарния й индекс.
Основни параметри на алуминиевите джанти
Методи за правилен подбор и комбиниране на гуми и джанти
Калкулатор
Схеми за размяна местата на автомобилните гуми
Износване на гумите
===============================================
Надявам се да ви е от полза
Основни параметри и характеристики на автомобилните гуми
Структура на радиална автомобилна гума
Товарен индекс на гумите
Скоростен индекс на гумите
- Буквен код, показващ максималната скорост, до която гумата може да издържи товар, съответстващ на товарния й индекс.
Основни параметри на алуминиевите джанти
Методи за правилен подбор и комбиниране на гуми и джанти
Калкулатор
Схеми за размяна местата на автомобилните гуми
Износване на гумите
===============================================
Надявам се да ви е от полза
Ще добавя и нещо, което са пропуснали Боряна Дряново в иначе добрия си сайт. Тази информация е известна на малко хора, а иначе е доста полезна!
Незнам дали някой от вас са забелязвали, че на почти всички гуми сред многото изписани неща по самата гума има 3 думи последвани от съответните индекси - Treadwear, Traction, Temperature. М/у другото несъм сигурен, но несъм го виждал на зимни гуми ... или поне на моите два комплекта зимни гуми го няма ..
Та... тези три думички Treadwear, Traciton & Temperature са така наречените UTQG означения (UTQG = Uniform Tyre Quality Grading System - в свободен превод "стандартна система за определяне качеството на гумите")
Treadwear индексът определя износването на гумата при строго определени стандарти за тестване. Прието е "стандартна" гума да има индекс 100. Индексът варира през 20 и износването на всички гуми се сравняват с тази "стандартна" гума. Числата започват обикновено от 60 до 500, като гумата с treadwear 60 се износва много бързо, а гумата с treadwear 500 си е почти пластмасова Тестването протича като най-много 4 автомобила пътуват в конвой по една писта, за да изпитват гумите еднакви натоварвания. Единият от автомобилите е с така наречените "контролни гуми", а останалите са с "тествани" гуми. Правят се измервания на всеки 800мили. След 7200 мили се съпоставят измерванията и се определя treadwear индексът на "тестовите" гуми. В действителния живот този индекс неможе да е решаващ, защото има много фактори влияещи на една гума (налягане, настилка, стил на каране и т.н.), но общо взето можем да направим една преценка колко ще издържат едни гуми.
Другият индекс е Traction. Той също се дели на индекси, като се използват буквите AA, A, B, C! Traction AA се приема за най-добър, Traction C - за най-лош! Този индекс определя способността на дадени гуми да спират в права линия на мокро! Тестовете се провеждат на полигони с определена настилка и при определени условия (налягане, тежест на автомобила и т.н.) Първо се правят 20 замервания на "контролни" гуми и се усредняват, след което се правят отново 20 замервания на пак тези гуми на определена повърхност и се усредняват. Същата процедура се прилага и на "тестваните" гуми. Резултатите се сравняват и така се определя Traction индекса на дадена гума
И накрая Temperature - използват се три индекса: A, B и C. Съответно А е най-високия, С е най-ниския. Този индекс отговаря за разсейването на топлината от дадена гума, тествана в лаборатория при строго зададени условия - тестваната гума се търка в друго "колело", което натоварва гумата с максималния товар даден от производителя. Тестовете се провеждат за 30мин с начална скорост от 75 мили и скоростта се увеличава през 5 мили. Теста се повтаря докато гумата се провали!
Дано съм бил полезен в избирането на гуми
Незнам дали някой от вас са забелязвали, че на почти всички гуми сред многото изписани неща по самата гума има 3 думи последвани от съответните индекси - Treadwear, Traction, Temperature. М/у другото несъм сигурен, но несъм го виждал на зимни гуми ... или поне на моите два комплекта зимни гуми го няма ..
Та... тези три думички Treadwear, Traciton & Temperature са така наречените UTQG означения (UTQG = Uniform Tyre Quality Grading System - в свободен превод "стандартна система за определяне качеството на гумите")
Treadwear индексът определя износването на гумата при строго определени стандарти за тестване. Прието е "стандартна" гума да има индекс 100. Индексът варира през 20 и износването на всички гуми се сравняват с тази "стандартна" гума. Числата започват обикновено от 60 до 500, като гумата с treadwear 60 се износва много бързо, а гумата с treadwear 500 си е почти пластмасова Тестването протича като най-много 4 автомобила пътуват в конвой по една писта, за да изпитват гумите еднакви натоварвания. Единият от автомобилите е с така наречените "контролни гуми", а останалите са с "тествани" гуми. Правят се измервания на всеки 800мили. След 7200 мили се съпоставят измерванията и се определя treadwear индексът на "тестовите" гуми. В действителния живот този индекс неможе да е решаващ, защото има много фактори влияещи на една гума (налягане, настилка, стил на каране и т.н.), но общо взето можем да направим една преценка колко ще издържат едни гуми.
Другият индекс е Traction. Той също се дели на индекси, като се използват буквите AA, A, B, C! Traction AA се приема за най-добър, Traction C - за най-лош! Този индекс определя способността на дадени гуми да спират в права линия на мокро! Тестовете се провеждат на полигони с определена настилка и при определени условия (налягане, тежест на автомобила и т.н.) Първо се правят 20 замервания на "контролни" гуми и се усредняват, след което се правят отново 20 замервания на пак тези гуми на определена повърхност и се усредняват. Същата процедура се прилага и на "тестваните" гуми. Резултатите се сравняват и така се определя Traction индекса на дадена гума
И накрая Temperature - използват се три индекса: A, B и C. Съответно А е най-високия, С е най-ниския. Този индекс отговаря за разсейването на топлината от дадена гума, тествана в лаборатория при строго зададени условия - тестваната гума се търка в друго "колело", което натоварва гумата с максималния товар даден от производителя. Тестовете се провеждат за 30мин с начална скорост от 75 мили и скоростта се увеличава през 5 мили. Теста се повтаря докато гумата се провали!
Дано съм бил полезен в избирането на гуми
всички гуми годни над 300км са ZR.
гуми до 300км са Y.
гуми до 270 са W
гуми до 24 са V
всяка гума над 240км може да има ZR във названието и, но тогава трябва да има допълнителна буква (Y/W/V) която да уточнява каква е максималната скорост. ако няма буква и е ZR тогава е за над 300 км.
гуми до 300км са Y.
гуми до 270 са W
гуми до 24 са V
всяка гума над 240км може да има ZR във названието и, но тогава трябва да има допълнителна буква (Y/W/V) която да уточнява каква е максималната скорост. ако няма буква и е ZR тогава е за над 300 км.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани