Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от chris_barnes » 01 Апр 2015, 7:27

@JanТonko, извинявам се, пропуснал съм да взема под внимание изискването на колегата за стойности на колелата. Посочените от мен стойности са flywheelhorsepower - на мотора. Резултата на колелата е малко субективен поради различните принципи на работа на диностендовете но да не изпадаме в ненужни подробности. В крайна сметка сме на едно мнение, че на този мотор, само качествен ремап с лека хардуерна намеса.
Изображение


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 01 Апр 2015, 9:11

chris_barnes написа:@JanТonko, извинявам се, пропуснал съм да взема под внимание изискването на колегата за стойности на колелата. Посочените от мен стойности са flywheelhorsepower - на мотора. Резултата на колелата е малко субективен поради различните принципи на работа на диностендовете но да не изпадаме в ненужни подробности. В крайна сметка сме на едно мнение, че на този мотор, само качествен ремап с лека хардуерна намеса.


Няма проблем, всички сме на едно мнение, усетих че си се подвел, но направих уточнението, за да е наясно какви коне да очаква на колела, както той самия пита. А не ние да му кажем 190 на колела, той отива при мапера, прави тунинг вади 150 кс и почва да ''реве'' колко е калпав мапера и как не е извадил никакви коне, а е трябвало да извади еди колко си. Но има едно нещо дето си прави в твоя пост а аз забравих да напиша.
От дино до дино разлика в конските сили бол. Това е така поради две причини- първо двата различни начина на дино стендовете за измерване на конските сили. Второ- ''загубите'', който всеки оператор на дино сам си решава колко са. И трета (нарочно не спомената горе причина), умишлена манипулация на диното от оператора, за да подлъже ''агънцето'' колко добър е той.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от bioz » 01 Апр 2015, 9:12

JanTonko написа:
chris_barnes написа:Иди да ти направят за 400тина лв един ремап и си я карай, като няма да се гонкаш с нея. Резултата ще е около 180-185кс и 380-390 нм, което си мисля, че е добре.


Здравейте отново, без да се заяждам, ама колега по-горе пише НА КОЛЕЛАТА. Кога 320д 150 само с ремап стане 180-185кс и 380 НМ на колелата елате ми свирнете (даже два пъти). То и аз искам да обръщам гравитацията и циците на жените вместо да падат надолу да се натопорчат нагоре,ама няма.
Само с ремап (говорим за добър, който не струва тия пари а малко повечко) ще извадиш около 150-155кс НА КОЛЕЛА. Нютоните зависят според смелостта на мапера и твоята отговорност да не надаваш цялата газ под 2000 оборота на всяка предавка + забрави за силни стартове от място или ще търсиш съединител+маховик!! Но да ти дам нютони на колелата за ориентир -от 320- 355 макс.
Ако вдигнеш малко повече бюджета ще ''вземеш'' още едни 10-15 коня (НА КОЛЕЛА) и 30-тина нютона. Но си трябват още 1500 горница!
За това личен съвет- качествен мапер и само ремап+ decat,ЕГР ремуув и права генерацийка.


Може ли пояснение защо е ЕГР ремува? До колкото знам той не играе много голяма роля при подаване на газ, даже никаква?


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 01 Апр 2015, 9:49

bioz написа:
JanTonko написа:
chris_barnes написа:Иди да ти направят за 400тина лв един ремап и си я карай, като няма да се гонкаш с нея. Резултата ще е около 180-185кс и 380-390 нм, което си мисля, че е добре.


Здравейте отново, без да се заяждам, ама колега по-горе пише НА КОЛЕЛАТА. Кога 320д 150 само с ремап стане 180-185кс и 380 НМ на колелата елате ми свирнете (даже два пъти). То и аз искам да обръщам гравитацията и циците на жените вместо да падат надолу да се натопорчат нагоре,ама няма.
Само с ремап (говорим за добър, който не струва тия пари а малко повечко) ще извадиш около 150-155кс НА КОЛЕЛА. Нютоните зависят според смелостта на мапера и твоята отговорност да не надаваш цялата газ под 2000 оборота на всяка предавка + забрави за силни стартове от място или ще търсиш съединител+маховик!! Но да ти дам нютони на колелата за ориентир -от 320- 355 макс.
Ако вдигнеш малко повече бюджета ще ''вземеш'' още едни 10-15 коня (НА КОЛЕЛА) и 30-тина нютона. Но си трябват още 1500 горница!
За това личен съвет- качествен мапер и само ремап+ decat,ЕГР ремуув и права генерацийка.


Може ли пояснение защо е ЕГР ремува? До колкото знам той не играе много голяма роля при подаване на газ, даже никаква?


Както казах, много информация от кухнята ви изнесох, ТАЗИ Е ПОСЛЕДНА И СПИРАМ. Който разбрал, разбрал,кой не- не. Както казах с това се изкарват ПАРИ.
За да ти обясня защо се маха, трябва да ти дам малко повече инфо.
Какво прави ЕГР-а- вкарва обратно в мотора част от изгорелите газове (който вече един път са горяли и има оскъдни ''следи'' кислород, който пък от своя страна ни е нужен за пълно и качествено изгаряне на горивото, което пък от своя страна означава мощност). И така Кога работи ЕГР-а ? Работи при определен режим (те са много, но аз умишлено ще засегна някой, другите нека бъдат ТАЙНА,както вече споменах), на двигателя, примерно равно ускорение (не агресивно), круизване (поддържане на определена скорост до ОПРЕДЕЛЕНИ ОБОРОТИ), значение има и температурния режим на мотора и още и още. При пълна газ обаче ЕГР-а би трябвало да'' не работи'', т.е. да е в затворено положение и в мотора да постъпва само ''чист'' въздух богат на молекули кислород, необходими ни за изгаряне. Да обаче ЕГР-а като върти изгорелите газове постоянно и се затлачва с карбонови (въглеродни) отлагания, тая клапа не може да затвори и постоянно си пуска (без ЕКУ-то на колата да иска или знае,че мизерника дава газове в повече), когато не трябва а именно - извън гореспоменатите режими. Освен това ЕГР-а цапа страшно много входящия колектор и мотора.Цялата тая гняс еб@ва мотора ви. ОСвен това ЕГР-а вкарва ТОПЪЛ ''въздух'' понеже изгорелите газове са горещи. Защо не ви трябва горещ въздух- Отговорете си защо тогава имате кулер?
Да видите че съм ПИЧ с главно П, и това ще ви кажа. Колкото е по-студен въздуха, толкова повече молекули кислород има в него. А когато ЕГР-а е зацепил в отворено положение мотора си мисли че въздуха му е 28 градуса ( примерно) и си прави смесообразуването по тая температура, а вашия безценен ЕГР, ги вдига до 55 градуса (при определени коли с по-висока еко норма и повече). И какво се получава оставям на вас за домашно.
Послепис- стана двоен пост, но това е така, понеже постовете ми се четат от модове преди публикуване и отнема доста време.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от E.Alexandrov » 01 Апр 2015, 11:00

Благодаря за отговорите колеги. Причината поради която искам да вдигна мощността е да я направя малко по-пъргава във високите скорости и респективно обороти (най-вече за изпреварвания).
Отначалото когато взех колата ми се струваше доста добре като ускорение от 80-120 (но пък база за сравнение ми беше кола 75 к.с.), но с времето и свикнах и почнах да я карам все по-бързо и осъзнах, че ми трябва малко повече мощност когато изпреварвам със скорост от 120 до 150.
Относно ЕГР-а , моя ще го почистя, но не искам да го изолирам - карам колата доста градско и в студените месеци предпочитам да си загрява по-бързо.
Доколко е проблем за мапера наличието на ЕГР :?:
Пак подчертавам - не искам огромни завишения в мощността, а осезаеми такива които правят извънградското каране една-две идеи по приятно.
Съжалявам за глупавите си въпроси ,но познанията ми относно турбодизелите са сравнително повърхностни. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от nikola59 » 02 Апр 2015, 1:19

E.Alexandrov написа:Благодаря за отговорите колеги. Причината поради която искам да вдигна мощността е да я направя малко по-пъргава във високите скорости и респективно обороти (най-вече за изпреварвания).
Отначалото когато взех колата ми се струваше доста добре като ускорение от 80-120 (но пък база за сравнение ми беше кола 75 к.с.), но с времето и свикнах и почнах да я карам все по-бързо и осъзнах, че ми трябва малко повече мощност когато изпреварвам със скорост от 120 до 150.
Относно ЕГР-а , моя ще го почистя, но не искам да го изолирам - карам колата доста градско и в студените месеци предпочитам да си загрява по-бързо.
Доколко е проблем за мапера наличието на ЕГР :?:
Пак подчертавам - не искам огромни завишения в мощността, а осезаеми такива които правят извънградското каране една-две идеи по приятно.
Съжалявам за глупавите си въпроси ,но познанията ми относно турбодизелите са сравнително повърхностни. :dunno:

Точно това което търсиш аз търсих преди една година и малко повече. Ако те устройват 183 - 184 к.с и 384 НМ измерени с Dynojet 224xLC пиши на Л.С къде го правих да не се смята като реклама. Ако желаеш и графиката ще ти изпратя. Ще усетиш осезаемо разликата. Условието е колата ти да няма проблеми (естествено и турбото влиза в списъка). След ремапа премахнах само първият катализатор за мое успокоение, въпреки че не беше запушен въобще.


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 02 Апр 2015, 15:32

E.Alexandrov написа:Благодаря за отговорите колеги. Причината поради която искам да вдигна мощността е да я направя малко по-пъргава във високите скорости и респективно обороти (най-вече за изпреварвания).
Отначалото когато взех колата ми се струваше доста добре като ускорение от 80-120 (но пък база за сравнение ми беше кола 75 к.с.), но с времето и свикнах и почнах да я карам все по-бързо и осъзнах, че ми трябва малко повече мощност когато изпреварвам със скорост от 120 до 150.
Относно ЕГР-а , моя ще го почистя, но не искам да го изолирам - карам колата доста градско и в студените месеци предпочитам да си загрява по-бързо.
Доколко е проблем за мапера наличието на ЕГР :?:
Пак подчертавам - не искам огромни завишения в мощността, а осезаеми такива които правят извънградското каране една-две идеи по приятно.
Съжалявам за глупавите си въпроси ,но познанията ми относно турбодизелите са сравнително повърхностни. :dunno:


Не за мапера не е проблем наличието ти на ЕГР. Проблем е за ''здравето'' на мотора ти. В по-горния си пост съм обяснил защо. Върнете се и прочетете и ако чак тогава имате още въпроси- питайте.
Поздрави
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от bioz » 03 Апр 2015, 10:44

JanTonko написа:...


Прочетох с интерес мнението ти и общо взето се затвърди това което знаех. Извода е, че по принцип при изправен ЕГР не би трябвало да има никакъв проблем/разлики при ускорение със и без - демек това не би пречело да мапера да изкара добри коне, защото както и ти каза при подаване на газ той(ЕГР) седи затвоен. Знам, че всеки иска да кара без ЕГР за да не пълни колекторите с ла*на, обаче зимата градско каране ще си види загряла колата точно никога освен ако не пътува 30 мин за работа :mhihi: Аз за мен си съм избрал да карам със ЕГР зима и без лятото :)


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 03 Апр 2015, 16:11

bioz написа:
JanTonko написа:...


Прочетох с интерес мнението ти и общо взето се затвърди това което знаех. Извода е, че по принцип при изправен ЕГР не би трябвало да има никакъв проблем/разлики при ускорение със и без - демек това не би пречело да мапера да изкара добри коне, защото както и ти каза при подаване на газ той(ЕГР) седи затвоен. Знам, че всеки иска да кара без ЕГР за да не пълни колекторите с ла*на, обаче зимата градско каране ще си види загряла колата точно никога освен ако не пътува 30 мин за работа :mhihi: Аз за мен си съм избрал да карам със ЕГР зима и без лятото :)


Относно ЕГР-а и загряването имам да ти каже нещо много интересно.
По принцип си прав, че махне ли се хардуерно+софтуерно, без да се коригират едни ''хитри'' карти мотора почва да загрява по-бавно. Но това е така, понеже ваще мапери ''познават'' само 50-60 карти в мотора. А както споменах те са стотици.Имате карти за всякакви глупости.Ако човек знае какво прави, дори и след софтуерно и хардуерно премахване на ЕГР-а ,мотора ще загрява за същото време по същия БЕЗОПАСЕН НАЧИН.
Правил съм тази интервенция на много коли и резултатите са същото (да не кажа по-добро и по-бързо) загряване на мотора (без никакъв риск от прегряване или прекалено бързо затопляне).
А да оставиш тая ''гад'' дето мапера ти не знае как да се справи умело с нея без да мръзнеш от студ като куче за мен е нелепо. Ползите, както споменах са хиляди, а минусите-при качествено мапване на ''правилните'' карти просто НЯМА.
Поздрави.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от bioz » 03 Апр 2015, 16:45

JanTonko написа:
bioz написа:
JanTonko написа:...


Прочетох с интерес мнението ти и общо взето се затвърди това което знаех. Извода е, че по принцип при изправен ЕГР не би трябвало да има никакъв проблем/разлики при ускорение със и без - демек това не би пречело да мапера да изкара добри коне, защото както и ти каза при подаване на газ той(ЕГР) седи затвоен. Знам, че всеки иска да кара без ЕГР за да не пълни колекторите с ла*на, обаче зимата градско каране ще си види загряла колата точно никога освен ако не пътува 30 мин за работа :mhihi: Аз за мен си съм избрал да карам със ЕГР зима и без лятото :)


Относно ЕГР-а и загряването имам да ти каже нещо много интересно.
По принцип си прав, че махне ли се хардуерно+софтуерно, без да се коригират едни ''хитри'' карти мотора почва да загрява по-бавно. Но това е така, понеже ваще мапери ''познават'' само 50-60 карти в мотора. А както споменах те са стотици.Имате карти за всякакви глупости.Ако човек знае какво прави, дори и след софтуерно и хардуерно премахване на ЕГР-а ,мотора ще загрява за същото време по същия БЕЗОПАСЕН НАЧИН.
Правил съм тази интервенция на много коли и резултатите са същото (да не кажа по-добро и по-бързо) загряване на мотора (без никакъв риск от прегряване или прекалено бързо затопляне).
А да оставиш тая ''гад'' дето мапера ти не знае как да се справи умело с нея без да мръзнеш от студ като куче за мен е нелепо. Ползите, както споменах са хиляди, а минусите-при качествено мапване на ''правилните'' карти просто НЯМА.
Поздрави.


Е това е нещо ново което не знаех. Мойте мапери бяха в мандес и чесно казано не са ми предложили прехмахнване на ЕГР-а по начина по който казваш, може би просто при мен не подлежи на софтуерно премахнване не знам.. аз лично го изолирам като махам вакума.


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 03 Апр 2015, 17:33

НЯМА ЕГР, КОЙТО ДА НЕ ПОДЛЕЖИ НА СОФТУЕРНО ПРЕМАХВАНЕ!!!! Няма ECU било то Денсо, БОШ, или Сименс, което да не позволява неговото ПЪЛНО премахване. А също така и изброените от мен неща.
Поздрави
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от DiGital » 06 Апр 2015, 7:48

Бях питал назаде в темата, но измина доста време. Някой знае ли къде мога да изпратя турбото даго преработят? От 1749V до 1752V т.е. дасе подмени компресорната перка и дасе разшири охлюва?
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 06 Апр 2015, 10:26

Богомил има необходимата техника да ти го направи. Ето ти линк.
http://www.adler-turbo.bg/zashtovadler.html
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от DiGital » 06 Апр 2015, 10:57

Благодаря колега! Ще направя връзка :)
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от JanTonko » 06 Апр 2015, 14:25

Хибрида, който искаш ти е елементарен. Много хора могат да ти го направят, но после трябва да го балансират на стенд. А в линка, който ти дадох при Богомил всичко ще стане на едно място- той си има и стенд. Уговорете цената предварително и ако не ти харесва, ще ти дам адрес на други хора.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Grun4

Последни теми
Facebook