Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Denmark
- младши ентусиаст
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
bmw20009 написа:rosenrt написа:Точно така се прави няма страшно,аз съм го направил по същия начин,тази тръбичка където си я затапил на картера служи да се връща остатък от хубаво масло от ccv в картера нищо друго,важното вентилацията горе на капака да ти диша свободно с тръба същия диаметър ..
Купух си нов клапан ОЕМ, и днес го монтирах, не можах да дочакам, кое как
И аз от вчера съм с нов клапан и маркучите/тръбичките и резултата е, че колата вече пуши Нямах проблем със стария, но исках да го сменя за да знам, че е сменен и така...
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Аз имам известни съмнения, че точно този клапан, който си посочил върши някаква работа.hacker4eto1 написа:А за какво служи този клапан ето всичко написано точно и ясно
http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
/но това не пречи да си модифицираме картерната вентилация и просто да не го слагаме./
Според тази статия излиза, че клапанът се отваря така, че да смуче по малко, но и да не прави излишно голям вакуум в картера. Клапанът бил калибриран за всеки отделен двигател и не можело да се сложи произволно някакъв.
/Принципно ако целта ни е да поддържаме определен вакуум в картера, това може да стане само с мембрана, реферирана към атмосферното налягане - както е при BMW. А не с подобни клапани, дето са "калибрирани" за съответния двигател - но предполагам, че зависи и от производителя. И че не всички желаят да правят сложни конструкции с мембрани.
Според статията изглежда, че ако след интервенцията, вакуумът в картера осезателно се е повишил, значи не използваме подходящия клапан, а този който сме сложили стои прекалено отворен.
Това звучи логично, иначе доста от нещата, които пише в статията за мен са глупости, които някой си ги е изсмукал от пръстите, за да блесне с най-обстойното обяснение на картерната вентилация. Все пак поправете ме ако греша.
- например как на празен ход ще се затвори клапанът, за да не обърква сместа. Но нали в картерната вентилация има само изгорели газове - с какво точно ще объркат сместа?
- или, че при backfire щял да се затвори клапанът, за да не върне огън в картера - където кислород ли има, гориво ли, водород ли - какво точно ще се запали пак не става ясно.
Колкото до вакуума в картера, наистина е желателно да не е прекалено голям. Но с гореописаната модификация явно не е такъв случаят, щом като пишете, че доста се в увеличил вакуумът.
На какво ще пречи завишеният вакуум, може би ще изсмуква гориво-въздушната смес от цилиндрите, преди да се е запалила?
- но при такт на сгъстяване имаме много по-голямо налягане в цилиндъра, отколкото е разликата между предишното положение и сега завишения вакуум в картера - и това не пречи на работата на двг.
- може би ще увеличи air-leak-овете, които за беда ще влязат като неотчетен въздух във всмукателния колектор. Вече всяка малка дупчица или нехерметичност около картера, щеката за маслото и т.н. - ще е голям air-leak. Аз с това си обяснявам стремежът да се поддържа нисък вакуум в картера. Има ли друга причина за това?
Ето, опитвам се да изясня дали има нужда от този клапан и дали точно този от снимката върши някаква работа при конкретната модификация. Това, че някой го е сложил на някаква кола и е споделил със снимков материал извършената модификация, не значи че клапанът върши работа.
Може би е уместно да пробвате дали ще има някаква разлика с този клапан или без него. Аз не очаквам да има разлика.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Без този клапан не работи двигателя,пали и гасне,не поддържа ниски обороти ,да не говорим че ще се увеличи вакума двойно ,все едно да си направиш дупка в всмукателния колектор,ефекта ще е същия без клапан,ако не се слага клапан всмукателния колектор се затапва за да работи двигателя както карах до сега и маркуча за картерната вентилация под двигателя .Мисля че трябва клапан с по малък дебит този ми се струва че засмуква доста
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Ами в онази статия пише, че има и картерни вентилации само с калиброван отвор, вместо с този клапан.
А иначе това имах предвид, че не е баш като дупка във всмукателния колектор. Защото какво идва от картерната вентилация? - изгорели газове, които не горят, значи не касаят гориво-въздушната смес и с нищо не я бъркат. Защо да е дупка в колектора? (ако смуче покрай щеката на маслото, или някоя не добре уплътнена гарнитура е друго - чист въздух с кислород в него. При по-голям вакуум ще смуче доста повече въздух, отколкото при малък вакуум.
Съответно при недобро уплътняване / теч на въздух, който до сега не е пречил, заради повишения вакуум ще дойде прекалено в повече и ще обърка работата на двигателя.
Количеството протекъл въздух през някой air-leak зависи от сечението му, както и от диференциалното налягане - разликата между външното атмосферно и вътрешното.
(- да го представим с познат модел --> горе-долу са същите неща, от които зависи колко гориво/газ ще протече през дюза.)
А иначе това имах предвид, че не е баш като дупка във всмукателния колектор. Защото какво идва от картерната вентилация? - изгорели газове, които не горят, значи не касаят гориво-въздушната смес и с нищо не я бъркат. Защо да е дупка в колектора? (ако смуче покрай щеката на маслото, или някоя не добре уплътнена гарнитура е друго - чист въздух с кислород в него. При по-голям вакуум ще смуче доста повече въздух, отколкото при малък вакуум.
Съответно при недобро уплътняване / теч на въздух, който до сега не е пречил, заради повишения вакуум ще дойде прекалено в повече и ще обърка работата на двигателя.
Количеството протекъл въздух през някой air-leak зависи от сечението му, както и от диференциалното налягане - разликата между външното атмосферно и вътрешното.
(- да го представим с познат модел --> горе-долу са същите неща, от които зависи колко гориво/газ ще протече през дюза.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
dreadx написа:Ами в онази статия пише, че има и картерни вентилации само с калиброван отвор, вместо с този клапан.
А иначе това имах предвид, че не е баш като дупка във всмукателния колектор. Защото какво идва от картерната вентилация? - изгорели газове, които не горят, значи не касаят гориво-въздушната смес и с нищо не я бъркат. Защо да е дупка в колектора? (ако смуче покрай щеката на маслото, или някоя не добре уплътнена гарнитура е друго - чист въздух с кислород в него. При по-голям вакуум ще смуче доста повече въздух, отколкото при малък вакуум.
Съответно при недобро уплътняване / теч на въздух, който до сега не е пречил, заради повишения вакуум ще дойде прекалено в повече и ще обърка работата на двигателя.
Количеството протекъл въздух през някой air-leak зависи от сечението му, както и от диференциалното налягане - разликата между външното атмосферно и вътрешното.
(- да го представим с познат модел --> горе-долу са същите неща, от които зависи колко гориво/газ ще протече през дюза.)
Колега напълно нормалено е като имаш air leak гледаш да го лекуваш, няма такъв филм дай да направим по малко налягане щотото на пешо дъртото бмв кат се напука всичко що е гума пак да кара като шеф, със и без изолирано ццв имаш ли дупка(leak) ще имаш проблем. Още по-малко аз не виждам смисъл ако не ти е напълно изправен мотора да тръгваш да правиш каквито и да било модификации. Колкото до пцв клапата зачети се чуждите форуми има теми по 50 страници, слага се за да контролира налягането.
И още нещо да добавя, увеличваване налягането в картерера води по добро упатняване на сегментите => по-малко изгорено масло от маслоядите.
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Да, въпросът ми е дали печелим нещо с този клапан, който се слага вместо оригиналния за BMW, с мембраната. Имам чувството, че с него и без него ще работи по един и същи начин.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
dreadx написа:Да, въпросът ми е дали печелим нещо с този клапан, който се слага вместо оригиналния за BMW, с мембраната. Имам чувството, че с него и без него ще работи по един и същи начин.
Ако беше ефектна оригиналната ccv нямаше да слагам тези глупости,просто по моя мотор работата да се смени е много и се свалят всмукателните колектори да стигнеш до него 100лв труд,и +100 лв за клапан ,и после след 20000 км да кажем започне да ми засмуква масло от картера както стана при мен ,зимно време като потече конденз от вода и масло (бяла каша) по тръбите на оригиналната CCV система много лесно се запушва и дефектира,не е ефикасна поне за студен климат,най лесния вариант е с маркуч под двигателя ,но от изпаренията миризмата е ужасна и за околната среда
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
А, изобщо нямам никакви съмнения, че е добре да се елиминира оригиналният клапан, предвид колко е досаден за поддръжка и като бонус наврян на най-гадното и труднодостъпно място. За това смятам, че добре си направил.
Въпросът ми е ако сложа един маркуч направо от капака на клапаните към колектора, това дали ще е някакъв проблем? - просто един маркуч, без каквито и да е "екстри" по него.
/аз мисля, че ще работи идеално, но все пак да попитам./
Евентуално ще има ли полза, ако маркучът прави един завой нагоре, над нивото на капака - и после да се спуска надолу, към входовете на колектора? - така, че ако попаднат капчици масло, да се връщат обратно в двигателя.
Въпросът ми е ако сложа един маркуч направо от капака на клапаните към колектора, това дали ще е някакъв проблем? - просто един маркуч, без каквито и да е "екстри" по него.
/аз мисля, че ще работи идеално, но все пак да попитам./
Евентуално ще има ли полза, ако маркучът прави един завой нагоре, над нивото на капака - и после да се спуска надолу, към входовете на колектора? - така, че ако попаднат капчици масло, да се връщат обратно в двигателя.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Няма да работи колега иначе нямаше да слагат хората клапан ,но не ти пречи да пробваш,можеш да го свържеш без catch tank директно както този човек на клипа,малко ще цапа колектора но...,но и той слага клапан .Като монтираш маркуча както казваш е възможно всичкия конденз особено зимните месеци да ти се връща в двигателя
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
dreadx написа:А, изобщо нямам никакви съмнения, че е добре да се елиминира оригиналният клапан, предвид колко е досаден за поддръжка и като бонус наврян на най-гадното и труднодостъпно място. За това смятам, че добре си направил.
Въпросът ми е ако сложа един маркуч направо от капака на клапаните към колектора, това дали ще е някакъв проблем? - просто един маркуч, без каквито и да е "екстри" по него.
/аз мисля, че ще работи идеално, но все пак да попитам./
Евентуално ще има ли полза, ако маркучът прави един завой нагоре, над нивото на капака - и после да се спуска надолу, към входовете на колектора? - така, че ако попаднат капчици масло, да се връщат обратно в двигателя.
http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... blems.html
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Аха, ето как ще се отрази тоталната липса на какъвто и да е клапан, цитат от друг форум:
I'm currently NOT running a PCV valve to regulate flow and act as a check valve. The main negative thing I notice without a PCV valve inline is that at startup, there is a slight bog down of the engine immediately after starting as the crankcase rushes air through the system to equalize pressure with intake vacuum which would appear as a short transient 'leak' of un-metered air at startup.
-- значи минимум трябва да се сложи някакъв по-малък калиброван отвор, вместо целият въздух да минава свободно.
I'm currently NOT running a PCV valve to regulate flow and act as a check valve. The main negative thing I notice without a PCV valve inline is that at startup, there is a slight bog down of the engine immediately after starting as the crankcase rushes air through the system to equalize pressure with intake vacuum which would appear as a short transient 'leak' of un-metered air at startup.
-- значи минимум трябва да се сложи някакъв по-малък калиброван отвор, вместо целият въздух да минава свободно.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- viper_dg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 1.05.2009
- Местоположение: София
- Кара: E46-330i
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Колеги възможно ли е при изолиране на ССВ-то да се покачи разхода на масло при липса на вакум
\oOO)_(||||) (||||)_(OOo/
\_o___\\______//___o_/
\_o___\\______//___o_/
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Малко да вдгинем темата с въпрос към колегата завършил ли е проекта и какви са му отзвите.
И каква друга PCV клапа може да ползваме да не се налага доставка от USA. Гледам ТТ имат дали става?
И каква друга PCV клапа може да ползваме да не се налага доставка от USA. Гледам ТТ имат дали става?
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Смятам че алтернативите не са за препоръчване.
Оригиналния клапан работи на дебит. Т.е. ако почне да минава прекалено много въздух - затваря. Идеята му е да защити мотора от голямо количество неотчетен въздух, в случай на пробив някъде по картера/клапаните. Да речем отворена капачна на маслото или изкочила щека.
Другата важна функция е отичането на маслото обратно в картера (маслоотделител му е другото име все пак). Та без него, доста по голяма част от маслото реално влиза в смукателя и се изгаря (ако е пък е във въздуха не се изгаря но пак се губи). Та в отговор на по-горния въпрос - да, напълно възможно, дори много вероятно е, при изолиран клапан, да гори повече масло.
Но все пак негатива от наличието е поддръжката и замърсяването на входящия въздух.
Оригиналния клапан работи на дебит. Т.е. ако почне да минава прекалено много въздух - затваря. Идеята му е да защити мотора от голямо количество неотчетен въздух, в случай на пробив някъде по картера/клапаните. Да речем отворена капачна на маслото или изкочила щека.
Другата важна функция е отичането на маслото обратно в картера (маслоотделител му е другото име все пак). Та без него, доста по голяма част от маслото реално влиза в смукателя и се изгаря (ако е пък е във въздуха не се изгаря но пак се губи). Та в отговор на по-горния въпрос - да, напълно възможно, дори много вероятно е, при изолиран клапан, да гори повече масло.
Но все пак негатива от наличието е поддръжката и замърсяването на входящия въздух.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV
Нека не превръщаме темата в за и против. Премахването си има своите плюсове и то не един. Ако има някой да сподели реален опит ще е супер
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани