Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 02 Сеп 2009, 14:04

Продължавам с не чак толкова скритите екстри:
"Security locking" на багажника.
Само за автомобили с брава на багажника.
Отключете колата с бутона на ключа. Вкарайте ключа в бравата на багажника, завъртете го на дясно да заключите багажника до хоризонтално положение и от това положение го извадете. Сега механизма за отваряне на багажника е изключен от системата на централно заключване и багажника ще се отваря само с бутона за отключване на едни от "мастърс" ключовете (двата с бутоните). Само те могат да отварят багажника и жабката. Другият - резервния (по-малкия) ключ може да отваря само шофьорската врата и да пали двигателя.
За деактивиране завътрете ключа на ляво (за да отключите) докрай и го задръжте за момент.

Още за заключването:
Всички врати на купето, без шофьорската могат да се заключат като при отворено положение се натисне сейфти-бутона (отгоре до стъклто) и се затвори врата. За шофьорската врата тази фунция не е налична за да не се заключи колата и ключовете ви, примерно, да останат вътре.
Последна промяна pazokolarov на 02 Сеп 2009, 18:45, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 02 Сеп 2009, 18:09

Reset на софтуера на автомобила.
Това е форума на Е39, но важи и за Е46. Може да помогне за някои проблеми, но не очаквайте чудеса ;) . За сериозните проблеми ходете на диагностика.
CheGevara написа:За да ресетнеш ВСИЧКИ управляващи устройства и да изчистиш грешките, направи следното:
1. Откачи акумулатора: първо - и после +
2. Вземи един кабел и свържи двата полюса както са откачени от акумулатора.
(ВНИМАНИЕ: най-добре е акумулатора да се махне от колата, за да не стане късо съединение!!!)
3. с ключа дайте на контакт!
4. Изчакайте 30 мин. и закачете обратно акумулатора.
5. Включете на контакт, но в НИКАКЪВ случай не палете колата, а задръжте така 4-5 мин. докато се рестартира напълно софтуера на всички устройства.
След това запалете и карайте колата ПОНЕ 10 км. за да се настрои софтуера.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 02 Сеп 2009, 18:43

Reset на софтуера на автоматична СК.

Давате на контакт без да палите двигателя, натискате педала на газта до кикдауна и задържате поне 30 сек. Така се рестартира софтуера на кутията. В следващите 10 км. каране адаптивната програма на СК ще се настрои на ново според вашия стил на каране. Обикновенно се усетща по меко превключване на предавките.
Последна промяна pazokolarov на 01 Окт 2009, 13:12, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 08 Сеп 2009, 13:21

Гевезелъци при работата на климатроника.
При включен климатик (за охлаждане), независимо от външната температура, след включване на чистачките започва да се подава топъл въздух към предното стъкло.

Ако външната температура е по-ниска от зададената за поддържане от климатроника и не сте в режим на отопление, започва да се подава топъл въздух към предното стъкло до достигане на зададдената стойност на температурата в купето, както и за по-нататъшно й поддържане.

:arrow:опит то практиката: Замъгляването на предното стъкло ( и на всички останали) се премахва бързо при включване на климатика, независимо от това какъв режим на работа на климтроника използвате, дори и зимно време при отопление.

A/C power output
А/С компресора се вкл./изкл. от DDE/DME control unit чрез релето на компресора. DDE/DME control unit получава заявка от контролния модул на отоплителната и климатичната системи за вкл. А/С компресора чрез шината CAN bus.
Ако е получена заявка за вкл. на компресора, DDE/DME control unit проверява дали има преобладаващи условия, които не позволяват включването му. В зависимост от това, DDE/DME control unit вкл. или изкл. релето на компресора. Включването на компресора се забранява от DDE/DME control unit при следните условия:
• Скорост под 9 km/h & натиснат педал на газта над 31 % & обороти на двигателя под 1750 rpm.
• Температура на охладителната течност над 118°C.
• Обороти на двигателя под 660 rpm.
• При стартиране на двигателя.
Последна промяна pazokolarov на 14 Окт 2009, 15:21, променена общо 2 пъти
Изображение
ИзображениеИзображение

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 08 Сеп 2009, 14:39

Когато е повреден датчик на парктроник при включване на задна предавка се чува постоянен звук от зумера ,след което спира и при всяко следващо включване на задна предавка,парктроника не работи,докато не се рестартира автомобила
Последна промяна BMDrago на 08 Сеп 2009, 16:40, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 08 Сеп 2009, 16:13

Програмируеми функции Е46.

Тези функции трябва да бъдат активирани от дилър/официален сервиз (вече има и други разбиращи и учещи се :mhihi: ). Скромно се препоръчва това да се прави от специалист, който със сигурност знае какво прави.
В официалните сервизи първото програмиране (при покупка на колата) се извършва безплатно, а всяко следващо се заплаща. Също така избора на наличните опции за активиране зависи от опциите, с които е оборудвана вашата кола. Например не можете да активирате „памет на седалките” ако колата ви не е оборудвана с електрически седалки.
“Car memory” - включва програмируеми функции, които са винаги активни, без значение с кой ключ е отключена колата. Например функцията „дневни светлини” винаги ще е включена, ако е активирана, без значение кой е шофьора.
“Key memory” - включва програмируеми функции, които се активират в зависимост от това кой отключва колата. Ключът на колата се идентифицира по време на отключване на колата само когато се използва ключ с интегрирано дистанционно управление. Могат да се използват и програмират максимум 4 ключа за 1 автомобил. Това позволява максимум 4 шофьора да задават и активират предпочитаните от тях настройки при отключване на колата. Например вашият партньор/-ка може да предпочита да седи по-близо до волана, а вие – по-далеч.
Фабричните настройки са обозначени с повдигнат шрифт.

CAR MEMORY OPTIONS

1. Anti Theft System (DWA) (Алармена система)
- Interior sensor (вътрешен датчик) - активен; може да се деактивира.
- Tilt Alarm Sensor (датчик за накланяне, разместване)- активен; може да се деактивира.
- Начини за активиране – дистанционно; от ключалките и дистанционното
- Сигнализиране – 1.Деактивиране (визуално) – когато е активно се потвърждава от кратко мигане на мигачите;
2. Деактивиране (звуково) – когато е активно се потвърждава с кратко изсвирване на клаксона;
3. Активиране (визуално) - когато е активно се потвърждава от кратко мигане на мигачите;
4. Активиране (звуково) - когато е активно се потвърждава с кратко изсвирване на клаксона;
5. Активиране след затваряне на врата/капак (визуално) - когато е активно се потвърждава от кратко мигане на мигачите след затваряне на врата/капака;
6. Активиране след затваряне на врата/капак (звуково) - когато е активно се потвърждава от кратко изсвирване на клаксона след затваряне на врата/капака;
7. Сигнализиране без наличие на алармена система – не активно – ако се активира, заключването и отключването на колата се потвърждават от кратко мигане на мигачите (при това GM-модулът ще генерира код „07 грешка в алармената система”, но няма да предизвика никакви бъдещи проблеми, просто е процедура за сигурност).

2. Central Locking.
- Дистанционно управление – вътрешно осветление - активно/не активно : С натискане на бутона за заключване, когато колата е заключена, се включва вътрешното осветление. Ако бутона се натисне в рамките на 15 секунди след заключване се деактивират вътрешния и наклон/местене датчиците на алармата – остава активен контрола само на врати и капаци. Сигнализира се с кратко изсвирване на клаксона и продължително мигване на мигачите.
- Отваряне прозореца на капака на багажника (комби) – активно/ неактивно : С натискане на бутона за отваряне на багажника на дистанционното или този в краката на шофьора се отваря багажника. Ако се активира функцията ще се отваря стъклото. Може да се отвори и при включена аларма, като след затваряне се възобновява защитата за отваряне на вратата/ стъклото.
- Remote Control-panic mode - активно/не активно.
- Remote Control-trunk opening – когато е неактивно/ винаги : Багажника може да се отвори от бутона на ключа по всяко време (винаги) или само когато е отключена колата (когато е неактивно).
- Автоматично повторно заключване след 2 минути - активно/ неактивно : Колата ще се заключи автоматично отново ако след отключване с дистанционното управление до 2 минути не бъде отворена врата или капак.
- Автоматично заключване след потегляне и скорост над 8 км/ч - активно/ неактивно : За автомобили Е46 след ’99 действа след ръчно отключване на шофьорската врата, не с дистанционното. За опериране с дистанционното функцията се активира в Key memory.
- Избирателно централно заключване - активно/не активно : когато е активно, с първото отключване са отключва само шофьорската врата, а с второто – всички останали врати. За автомобили Е46 след ’99 действа след ръчно отключване на шофьорската врата, не с дистанционното. За опериране с дистанционното функцията се активира в Key memory.

3. Window Regulators/Sunroof.
- Convenience opening from Remote Control (комфортно отваряне от дистанционното) - активно/не активно : когато е активно, прозорците и шибедаха/гюрука могат да бъдат отворени с натискане и задържане на бутона „отключване” на дистанционното. Тази функция не е налична от дистанционното за Е46 кабриолет; при тези модели функцията работи само когато ключалките се задействат ръчно (ключът е пъхнат в ключалката). За Е46 кабриолет се задействат само прозорците, ръчно, ако гюрука е прибран.
- Convenience opening without hinged windows Remote Control (E46 coupe) - активно/ неактивно : когато функцията е активна, задните прозорци на моделите „купе” не се отварят след задействане на функцията „комфортно отваряне” от дистанционното.
- “One Touch” Driver’s window close (auto up) - активно/не активно;
“One Touch” Driver’s window open (auto down) - активно/не активно;
“One Touch” Passenger window close (auto up) - активно/не активно;
“One Touch” Passenger window open (auto down) - активно/не активно;
“One Touch” Rear windows close (auto up) - активно/не активно;
“One Touch” Rear windows open (auto down) - активно/не активно : единично натискане (без да е необходимо да се задържа) на копчето отваря/затваря прозореца до край. Второ натискане на копчето прекъсва действието.
- “One Touch” sunroof close (auto close) - активно/не активно;
“One Touch” sunroof open (auto open) - активно/не активно;
“One Touch” raise sunroof - активно/не активно: единично натискане (без да е необходимо да се задържа) на копчето отваря/затваря шибедаха до край. Второ натискане на копчето прекъсва действието.
- Open window by touching central switch - активно/не активно (само за Е46 кабриолет) : ???

4. Lighting.
- Interior Lighting ON during unlock - активно/не активно : при отключване на автомобила се включва вътрешното осветление.
- Interior Lighting ON at KL R off if headlights were on - активно/не активно : вътрешното осветление се включва автоматично след изключване на двигателя ако фаровете са включени.
- Interior Lighting Soft On/Off - активно/не активно : вътрешното осветление светва и изгасва постепенно със закъснение около 3 секунди.
- External Lights Daytime driving lights - активно/ неактивно : когато се активира функцията, при стартиране на двигателя се включват автоматично късите светлини на фаровете.
- External Lights Pathway Lighting (“home” lights) - неактивно/ 40 seconds, 90 s, 150 s, 240 s : когато двигателя е спрян, контактният ключ е изваден и се активира еднократно функцията „присветване с дългите светлини” на ключа за превключване къси/дълги/мигачи, се включват дългите светлини за 40 секунди. Програмирането на продължителността на светене не е налично за Е46.

5. Heating/Air Conditioning/Ventilation.
- Key Selective - активно/не активно : дава възможност да се прилагат индивидуалните настройки на температурата и посоките на подаване на въздух на климатроника при използване на индивидуалните контактни ключове.

6. Flaps (клапи).
- Air recirculation memory - активно/ неактивно : въздушната рециркулация се задържа след рестартиране. Тази функция се прилага за автомобила и не зависи от настройките на индивидуалните контактни ключове.
- Cooling output – нормално/за горещи страни : програмируемо подобрение на климатроника за произвеждане на по-студен изходящ въздух, когато се избере „за горещи страни”. Клапите за размразяване на изпарителя и за подаване на въздух към краката са затворени за да позволят подаване на максимално студен въздух през централните отвори.

7. Windscreen Wipers.
- Switch back when stationery - активно/не активно : чистачките се превключват от „скорост 1” на „интервал” или от „скорост 2” на „скорост 1” когато автомобила спре.
- Rain Sensor - активно/не активно : сензора за дъжд може да бъде деактивиран само за Е46.

8. Seat/Mirror Memory.
- Seat Settings (паметта за огледалата е налична при Е46 само за автомобили, произведени след 9/99) – при отключване/при отваряне на врата/неактивна : автоматичното настройване на положението на седалките чрез използване на индивидуалните ключове е налично само ако автомобилът е снабден с електрически седалки с памет. Настройките в Car memory определят кога да започне нагласяването – при натискане на отключващия бутон или при отваряне на вратата.
- Mirror memory, automatic curb parking function (налична при Е46 само за автомобили, произведени след 9/99) - активно/ неактивно : позицията на дясното външно огледало за функцията „наклоняване при включване на задна скорост” може да бъде запаметена индивидуално за всеки ключ. Ако е избрано „активна” и превключвателя за огледалата е в положение „дясно огледало”, дясното огледало автоматично ще се премести в предварително зададеното положение при включване на задна скорост. За да запаметите предварително зададеното положение, нагласете дясното огледало докато е включена задната скорост. Ако функцията е активирана в Car memory и превключвателя за огледалата е в положение „шофьорско огледало”, функцията се деактивира.
Ако функцията не е активирана в Car memory и превключвателя за огледалата е в положение „шофьорско огледало”, дясното огледало се накланя до най-долно положение при включване на задна скорост. Поставянето на превключвателя за огледалата е в положение „дясно огледало” изключва накланянето на дясното огледало при включване на задна скорост.

9. Displays/Language.
А. Части (за автомобили без навигационна система):
- Консумация – l/100 km/mpg(UK)/mpg(US)/km/l;
- Разстояние – km/mls : този избор ще промени вида на мерките, показвани на таблото, бордкомпютъра или управляващият блок на климатроника;
- Време – 12h/24h;
- Температура – градуси Celsius/градуси Fahrenheit;
Настройките за език са продължени в „Conversion section” на „ZCS Coding” в „IKE/Kombi”. При автомобили с професионална навигационна система могат да бъдат извършени 2 от 5 възможни селекции. След това клиентът може да избере една от двете чрез подменю „Set (Настройка)” на бордмонитора.
Б. Basic settings - Temporary ice warning (E46 only) - активно/не активно : когато функцията е активирана, ако външната температура спадне под 4 градуса, прозвучава звуков сигнал за предупреждение за възможно заледяване на пътя и външната температура на дисплея започва да мига за няколко секунди. След това дисплея възстановява предишното си показание. Когато функцията не е активирана, при същите условия прозвучава звуков сигнал външната температура остава да се показва от дисплея постоянно.

10. Audio/Video. (важи за радио-модулите поставяни на Е46 от 03.2001 - С53, СД53 и ВМ53)
- New Generation Radio – Key selective - активно/не активно : Key Memory може да бъде активирано/деактивирано в настройките на Car Memory. Ако е активирано: тона, силата на звука, последния звуков източник (радио, касетофон, СД) и последно възпроизвежданата радиостанция ще бъдат възобновени в съответствие с използването на всеки индивидуален ключ.


KEY MEMORY OPTIONS

1. Central Locking*
- Automatic door locking after driving* - активно/ неактивно : Ако е активна, вратите на автомобила се заключват автоматично след скорост по-висока от 8 км/ч.
- Selective central locking - активно/не активно : първото натискане на бутона за отключване отключва само шофьорската врата, второто натискане – всички останали. Когато функцията не е активирана първото натискане на бутона отключва всички врати.
- Entrance aid/selective central locking (кабриолет, купе) – selective central locking/неактивно : първото натискане на бутона за отключване отключва само шофьорската врата, второто натискане – всички останали. Когато функцията не е активирана първото натискане на бутона отключва всички врати.
- Unlock, remote (само E46 комби) – заден прозорец/врата багажник : отваря задната врата или стъклото й при натискане на бутона за отваряне на багажника на ключа.
* Трябва да се използва ключа с дистанционно за заключване и отключване на автомобила след програмиране на опцията.

2. Heating/Air Conditioning/Ventilation
2.1. Blower
- Set fan power – засилено/нормално/намалено : настройката „нормално” осигурява директно съотношение между скоростта на вентилатора и показанието запълващата се лента за силата на духане на вентилатора на дисплея на управляващия блок на климатроника. Другите две настройки съответно увеличават/намаляват скоростта, но тези промени не се изобразяват на дисплея.
2.2. Flaps
- Open ventilation in warm-up stage – да/не : клапите се отварят по време на загряване на двигателя.
- Flaps after KL 15 on –да/не: по подразбиране „ръчно” отваряне на клапите ще бъде активирано при подаване на контакт.
- Correction Set Temperature - +3 degrees/+2 degrees/+1 degree/not active/-1 degree/-2 degree/-3 degrees : показанието на температурата на дисплея може да бъде коригирана в посочените граници.Когато се въвеждат положителни стойности за корекция, действителната температура в автомобила ще е по-висока от показваната на дисплея на климатроника. И противоположното при въвеждане на отрицателни стойности.
- Air Conditioning ON at: ignition ON/with A/C button : компресора на климатика се включва с подаването на контакт или след натискане на бутона със снежинка.
- Automatic blower function - активно/ неактивно : ако е активна функцията, скоростта на вентилатора ще е винаги в режим „AUTO” след подаване на контакт.
Последна промяна pazokolarov на 19 Ное 2010, 20:16, променена общо 3 пъти
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 01 Окт 2009, 13:29

За моделите "Coupe":
Както беше описано в предните постове, и при "купетата" е в сила функцията "комфортен достъп" за отваряне на прозорците и шибедаха/гюрука от дистанционното. Задните прозорци (ако са електрически) се отварят заедно с всички останали, но не се затварят с натискане и задържане на бутона "Lock" на дистанционното. Това е направено така, защото те нямат safety switch, който да прекрати затварянето ако нещо го възпрепятства.
Все пак затварянето им е възможно ако поставите ключа в бравата и задействате функцията "комфортен достъп" по този начин. В случая Вие ще изпълнявате предназначението на "safety switch" :mhihi:
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 02 Окт 2009, 11:23

Функция "repeat" (повтаряне)
Ако държите да чуете една песен от компактдиск няколко пъти подред, натиснете и задръжте бутона "RND" (random) за няколко секунди по време на възпроизвеждане на желаната песен. Ще се появи надпис "RPT" (repeat) и ЦД-то ще повтаря песента.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 07 Окт 2009, 20:44

Глава-антена
( :!: това не е бъзик :!: проверено е и работи :!: )

Всеки, който използва оригиналния ключ с дистанционно за отваряне на колата си занае, че обхвата на действие е между 10 и 20 метра в зависимост от коя старна на (прозореца с) антената подавате сигнала. Разликата в обхавата на действие на ключа и дистанционното на вградена аларма понякога е фрапираща.
Обхавтът на действие на оригиналния ключ с дистанционно може да се увеличи поне ТРОЙНО (до толкова съм пробвал) ако допрете металната част на ключа до брадичката си и тогава натиснете искания бутон. Главата ви ще играе ролята на усилвател.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 13 Окт 2009, 11:50

Настройка на интервала на задната чистачка (комби):
suren написа:Аз карам е-46 комби и открих как се регулира импулса на задната чистачка:
пускаш чистачката и преди да се е пребрала я спираш изчакваш необходимото време за интервала и наново я пускаш.Тогава задната чистачка работи на интервал по твое желание даже може и да работи постоянно ако се изключи и включи веднага
:) :) :) :) :)

Максималната продължителност на интервала е 30 секунди.

Задно стъкло (комби и компакт)
Задната чистачка се изключва автоматично ако задният прозорец бъде отключен. След затваряне на прозореца работата на задната чистачка може да се възобнови само след изкл./вкл. лостчето за чистачките или след изкл./вкл. на контакт.
В контролния блок има зададена защита от претоварване на моторчето на задната чистачка чрез вграден Hall-датчик.

Ел. отопление на задното стъкло (валидно е за всички версии на Е46)
Работи в два режима:
След подаване на контакт и включване бутона на блока на климатроника за първи път, нагревателя се включва за 10 или за 17 минути (в зависимост от кодирането). Не се контролира стойността на напрежението.
Вторият режим се стартира ако бутона се натисне отново след началната активация.
Тогава бутона остава постоянно активиран, а към нагревателя се подава напрежение на интервали – 40 сек. включен и 80 сек. изключен. При това се контролира стойността на напрежението. Ако тя спадне под 11,4 В се прекратява подаването на напрежение към нагревателя, но бутона остава включен. Когато напрежението се повиши над 12,2 В поне за 1 сек. функцията се възобновява.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 14 Окт 2009, 15:28

Предни чистачки
Едва ли има някой от вас, който да не знае това:
При включени чистастачки, след спиране на автомобила на място, чистачките започват да работят с една степен по-бавно: При макс. скорост- на нормална скорост; при нормална скорост - на импулсен режим.
При включена задна чистачка, след включване на задна скорост започва да работи с постоянна скорост. (стандартна за доста модели автомобили).

Но е интересно да се знае и това:
Когато са включени в режим 2 (макс. скорост), главния модул V автоматично включва режим 1 ако скоростта надвиши 210 км/ч за да се избегне евентуално повдигане на чистачките от обтекаемия въздух.
Честотата на задействане на чистачките в импулсен режим зависи и от скоростта на автомобила. Това регулиране става в границите от 0 до 150 км/ч, като интервалите имат следните стойности за различните позиции на кръглия превключвател:
- в позиция 1 – от 25 до 13 секунди;
- в позиция 2 – от 17 до 7 сек.;
- в позиция 3 – от 10 до 3 сек.;
- в позиция 4 – от 5 до 2 сек.

Моторът на чистачките има вградена автоматична защита против блокиране, чрез контролиране движението на чистачките с крайни изключватели. Моторът се изключва автоматично ако след включването в продължение на 16 секунди не се получи сигнал от крайните изключватели.
Следващото автоматично включване е възможно след 3 минути или с изкл./вкл. на лостчето за чистачките.
При подаване на контакт, в зависимост от външната температура, автоматично се включва подгряването на дюзите на стъкломиещото устройство на предното стъкло. Включването става ако темп. е под 3 градуса и напрежението е над 12,2 В. Нагряването се изключва ако напрежението падне (или е) под 11,4 В или ако външната темп. се вдигне над 3 (или 6, в зависимост от скоростта на увеличаване на външнататемпература иил от чувствителността на датчика) градуса.
Последна промяна pazokolarov на 06 Ное 2009, 17:43, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 14 Окт 2009, 15:35

Условия за деактивиране на cruise control
Обратимо деактивиране (последната запаметена стойност може да се възстанови от бутоните на МФВ):
• Намаляване на реалната скорост от зададената с повече от 16 км/ч в продължение най-малко на 30 секунди .
• Скоростта на автомобила спадне под 23 км/ч.
• Натиснат съединител.
• Натисната спирачка.
• Оборотите на двигателя паднат под 1000 rpm.
• Намеса на DSC/ASC.
• Не е избрана правилна предавка.
• Установен е „аквапланинг” (разликата м/у скоростта на предните и задните колела превиши 10 км/ч за повече от 0,5 секунди)
• Повреда в сигнала от МФВ.
Необратимо деактивиране (последната запаметена стойност не може да се възстанови от бутона на МФВ):
• При повреда на микропревключвателя на педала на съединителя.
• Продължителна повреда в сигнала от МФВ .
• При повреден датчик за скорост.
• При повреда на микропревключвателя на педала на спирачката.
• Установен е сблъсък (катастрофа).
• Рязко спиране с ускорение -8 m/s2 .
• Рязко ускорение с повече от 8 m/s2 .
Последна промяна pazokolarov на 06 Ное 2009, 17:45, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 22 Окт 2009, 20:56

Вътрешното осветление

Предните плафони имат два светодиода. Включват се при включване на фаровете и осветяват в лека кехлибарена светлина средната конзола и пространството окло скоростния лост.
Вътрешното осветление може да бъде включено и изключено по всяко време от бутона на предния плафон.
Освен това може да бъде изключено и постоянно ако бъде натиснат и задържан бутона за повече от 3 секунди. При следващите отключвания или отваряния на колата вътрешното осветление ще остане изключено. Това не влияе на осветлението в багажника, което остава включено и с отваряне на багажника се задейства нормално.
Вътрешното осветление остава изключено докато не бъде натиснат бутона отново, или изкл./вкл. на акумулатора, или автомобила не катастрофа.
Условия, водещи до включване на вътрешното осветление (контролира се от Главния модул на автомобила):
- натиснат е бутона на предния плафон;
- отворена е врата;
- има подаден сигнал от датчиците за сблъсък на автомобила.
В зависимост от варианта за кодиране на версията за съответната държава и кодирането на car/key memory (виж по-предните постове в темата), други условия са:
- колата е отключена чрез ключаката на вратата или от дистанционното на ключа;
- изключен е терминал R (ключа е в положение 0 ) като преди това фаровете са били включени за не по-малко от 2 минути;
- задействана е функцията „откриване на колата” от дистанционното на ключа (при заключен автомобил (не по-рано 10 секунди след заключване) се натисне и задържи бутона за заключване).
Условия, водещи до излючване на вътрешното осветление:
- веднага след включване на терминал R (ключа е в позиция 1), когато всички врати са затворени;
- веднага след заключване на автомобила, когато всички врати са затворени;
- 20 секунди след затваряне на вратите;
- 20 секунди след отключване на автомобила ако не е отваряна врата;
- 8 секунди след активиране от дистанционното на ключа (задействана е функцията „откриване на колата”);
- 16 минути след отваряне на врата и изключване от контакт (ключа е в положение 0).
Вътрешното осветление може да се програмира да се вкл./изкл. изведнъж (hard) или с постепенно усилване/намаляване на светлината (soft on/off).
Последна промяна pazokolarov на 03 Дек 2009, 22:38, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от pazokolarov » 19 Ное 2009, 21:27

Рестартиране на сървис-интервала Service Interval Display (SIA)
За коли с диагностична букса в двигателния отсек Service Interval Display (SIA) се нулира/рестартира чрез сервизен прибор. След елиминирането на диагностичната букса в двигателния отсек и заместването й с OBD-II рестартирането на SIA може да се извършва и от левият бутон на таблото (за нулиране на километрите - trip distance recorder) в съответствие с определена последователност.
SIA-дисплея служи на шофьора и на механиците да определят момента, когато на автомобила трябва да бъде извършено обслужване, базирайки се на изминати километри (distance-based inspection) или времеви интервал (time-based inspection). Сервизните интервали се изчисляват не само на основата на изминатите километри, но и в зависимост от консумацията на гориво.
Оставащо разстояние и оставащо време до следващото обслужване:
Когато контактния ключ бъде поставен в положение 1, на таблото се изобразява за няколко секунди оставащото разстояние до следващото обслужване или до следващата смяна на маслото на двигателя. С всяко натискане на десният бутон на таблото (бутона за часовника), докато все още се вижда оставащото разстояние до следващото обслужване или до следващата смяна на маслото на двигателя, се превключва към/изобразява текущия времеви интервал - оставащото време за смяна на спирачната течност и обслужване на автомобила, и обратно.
Докато на дисплея се изобразява сервизнияt интервал, общия километраж, изминатите километри и показанията на борд-компютъра са скрити. Ако показваната стойност на SIA е със знак минус, това показва че километрите до обслужване на автомобила са вече надвишени/прехвърлени.
Данните за SIA се записват също и в light switch centre (LSZ). Ако таблото бъде заменено, което следва процедура на кодиране и присвояване на VIN, то данните за SIA ще се изобразят след включването му с актуалната си стойност.
Рестартиране на SIA
За автомобили с диагностична букса в двигателния отсек: SIA се рестартира чрез пулсови сигнали с различна дължина от специален сервизен прибор. Времево-основаното и основаното на изминато разстояние обслужване се извършват индивидуално и независимо едно от друго, при условие че зададените количество гориво или разстояние са били достигнати. Последващо рестартиране може да се извърши най-рано след изразходване на 1/5 от зададената консумация на гориво (за oil service) или след 20 дни (за времево-основаното обслужване).
Ако си сменяте сами маслото и не ви се ходи посервизи:
Изображение
- Отворете капачката на буксата;
- Поставете контактния ключ в положение 2 (на контакт) без да задействате стартера;
- За OIL SERVICE свържете на късо с подходящо парче проводник клеми 7 и 19 за 3 (три) секунди;
- За ENGINE SERVICE свържете на късо с подходящо парче проводник клеми 7 и 19 за 9 (девет) секунди.
Ако процедурата се окаже неуспешна (което е слабо вероятно) повторете желаната процедура като спазвате точно времето за свързване на двете букси.

За автомобили без диагностична букса в двигателния отсек (с OBD-II) (произведени след 9/99): рестартирането на SIA може да се извършва от левият бутон на таблото (за нулиране на километрите - trip distance recorder). Двата вида брояча за обслужване могат да се рестартират индивидуално и независимо един от друг. Повторното рестартиране може да се извършва след изразходване на зададеното минимално количество изразходвано гориво, което за Е46, Е85 и Е83 е 10 литра. Това прави възможно да се коригира неправилно зададен интервал между инспекциите, в следствие на рестартиране без да се изчака изразходване на 1/5 от резервоара, ако рестартирането е било извършено с диагностична система. Тime-based inspection може да се извърши само след изтичане на минимум 20 дни.
В случай, че се налага рестартиране и на двата вида инспекции, първо се извършва базираната на изминати километри (distance-based inspection).
Изображение
Рестартиране на SIA - distance-based inspection (масло двигател):
1. Поставете контактният ключ в положение 0 – „изключено”.
2. Натиснете и задръжте левият бутон на таблото, след което завъртете ключ в положение 1. На дисплея се появява менюто за тест-функциите. Отпуснете бутона.
3. Натиснете отново и задръжте за 5 секунди левия бутон на таблото. На дисплея се изобразява SIA OIL SERVICE или INSPECTION и оставащото разстояние. Заедно с това се появява и надписа ”reset” ако е било изразходвано минималното кодирано количество гориво. Ако надписа ”reset” не се вижда, значи минималното кодирано количество гориво все още не е изразходвано и рестартирането не може да се извърши.
4. За рестартиране:
- Ако виждате надписа ”reset” натиснете и задръжте за 5 секунди левия бутон на таблото.
- Надписа ”reset” ще мига в продължение на 5 секунди. SIA OIL SERVICE може да се рестартира като отпуснете и отново натиснете еднократно левия бутон, докато надписът ”reset” мига. След рестартиране новият интервал се изобразява за 5 секунди.
- Ако не е необходимо да се рестартира интервала, след като надписа ”reset” започне да мига просто отпуснете бутона без да го натискате повече и изчакайте мигането да спре. Старият интервал ще се изобрази на дисплея за 5 секунди.
Рестартиране на SIA - time-based inspection (спирачна течност):
Ако се извършват едновременно, Рестартиране на SIA - distance-based inspection трябва да се извърши първа.
1.Ако time-based inspection не е била зададена, на дисплея ще се появи надписа „End SIA” заедно със старото оставащо разстояние (ако не е било променяно) или с новото оставащо разстояние за distance-based inspection (ако е било рестартирано).
2. Ако интервала time-based inspection е бил зададен (кодиран), то зададената дата се появява заедно или без (ако не са изминали минимум 20 дни от предното рестартиране) надписа ”reset”.
3. За рестартиране:
- Ако виждате надписът ”reset”, натиснете и задръжте левия бутон на таблото най-малко за 5 секунди.
- След 5 секунди надписът ”reset” на дисплея ще започне да мига за 5 секунди.
- Тime-based inspection може да се рестартира като отпуснете и отново натиснете еднократно левия бутон, докато надписът ”reset” мига.
- След рестартиране новият интервал се изобразява за 5 секунди, последван от надписа End SIA с новият интервал.
- Ако не е необходимо да се рестартира интервала, след като надписа ”reset” започне да мига просто отпуснете бутона без да го натискате повече и изчакайте мигането да спре. Старият интервал ще се изобрази на дисплея за 5 секунди, последван от надписа End SIA с новият интервал.
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 10.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 318
Мечтае да кара: Porsche Carrera.
Детайли за колата: най-хубавата :)

Re: Скрити (и не чак толкова скрити) екстри в Е46

Мнение от Jamaika » 10 Дек 2009, 22:56

Когато изгори крушката на единия габарит, при оставяне на колата само на габарити, започва да свети постоянно лампата на мигача, намиращ се от съответната страна на изгорелия габарит.
Най много сакам да съм змия- Ем си лежим, ем си одим!! ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook