Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 20 Яну 2010, 20:02

Здравейте
Имам бмв е46 2001 2200 куб. М54 бензин 4 врати с автопилот.
От къде се появи проблема.
Зимата преди коледа колата не беше палена 3-4 дена, когато я запалих, заработи на по-малко цилиндръ - тресеше колата
и светна оградената в червено лампичка /таблото не е на моята кола, просто намерих такава снимка/
http://get-freaky.net/tmp/tablo.JPG
Запалих я два-три пъти, колата спря да тресе, но лампата остана да свети. След седмица-две лампата изчезна.
Т.е. когато е на контакт свети, когато е запалена - не свети.
Докато карах колата се случвало да свети, но колата не тресеше, държеше се нормално.

Преди пет-шест дена при скорост от 130-140 започна да тресе, веднага спрях, запалих я наново, пак същата скорост никакъв проблем.
След това сложих газож инжекцион от стар-газ италиано - засега съм много доволен от него - не менка обороти, върви еднакво, държи страхотно!
Днес сменях консумативи по колата и отидох на една диагностика да ми зачистят грешки ако имам - от една малка машинка 6 грешки
1,2,3 цилиндър и няколко други. Нулираха всичките, половин ден карах и никакъв проблем, въпросната лампа не е светнала нито веднъж от както последния път започна да тресе.
Днес обаче на няколко пъти лампата започна да мига, а не да свети и колата започваше да тресе. Първо си мислих, че е от газта, спрях, запалих наново, карах само на бензин
същия проблем. После си мислих, че се получава когато карам с над 120.
В Пловдив влезнах в един серзив /бовиз/ там ми изкарах грешка на първи цилиндър и ми подмениха свещта. Шефа проба колата - кара със 150-160 и на газ и на бензин никакъв проблем.
Тръгнах за София по магистралата 160-180 никакъв проблем. След 15-на мин. със скорост 130-140 пак светна и започна да тресе.
Така общо три пъти спирах на магистралата да я припалвам и с повече от 120 не съм карал.
В момента лампата си свети, когато колата е запалена.
Посъветваха ме да сменя бобина - 130лв. , но никой не дава гаранция, че е от нея.

Моля Ви наистина окажете някакво съдействие, защото цял ден съм се притеснил и не вече какво да правя. С тези диагностики по 20-30лв. за нищо ги нямат.
Утре ще разгледам да си купя жици и да намеря софтуер.

Първата ми идея, която ми идва е да преместя бобината от 1 на примерно 3 цилиндър и после да видим дали диагностиката ще изкара, че грешката е в 3 или поне така си мисля аз...

Ако не е свещ и бобина, от какво може да се поражда този ефект ?

Предварително Благодаря на всики включили се !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Sharo » 20 Яну 2010, 21:22

nikolae написа:Здравейте
Имам бмв е46 2001 2200 куб. М54 бензин 4 врати с автопилот.
От къде се появи проблема.
Зимата преди коледа колата не беше палена 3-4 дена, когато я запалих, заработи на по-малко цилиндръ - тресеше колата
и светна оградената в червено лампичка /таблото не е на моята кола, просто намерих такава снимка/
http://get-freaky.net/tmp/tablo.JPG
Запалих я два-три пъти, колата спря да тресе, но лампата остана да свети. След седмица-две лампата изчезна.
Т.е. когато е на контакт свети, когато е запалена - не свети.
Докато карах колата се случвало да свети, но колата не тресеше, държеше се нормално.

Преди пет-шест дена при скорост от 130-140 започна да тресе, веднага спрях, запалих я наново, пак същата скорост никакъв проблем.
След това сложих газож инжекцион от стар-газ италиано - засега съм много доволен от него - не менка обороти, върви еднакво, държи страхотно!
Днес сменях консумативи по колата и отидох на една диагностика да ми зачистят грешки ако имам - от една малка машинка 6 грешки
1,2,3 цилиндър и няколко други. Нулираха всичките, половин ден карах и никакъв проблем, въпросната лампа не е светнала нито веднъж от както последния път започна да тресе.
Днес обаче на няколко пъти лампата започна да мига, а не да свети и колата започваше да тресе. Първо си мислих, че е от газта, спрях, запалих наново, карах само на бензин
същия проблем. После си мислих, че се получава когато карам с над 120.
В Пловдив влезнах в един серзив /бовиз/ там ми изкарах грешка на първи цилиндър и ми подмениха свещта. Шефа проба колата - кара със 150-160 и на газ и на бензин никакъв проблем.
Тръгнах за София по магистралата 160-180 никакъв проблем. След 15-на мин. със скорост 130-140 пак светна и започна да тресе.
Така общо три пъти спирах на магистралата да я припалвам и с повече от 120 не съм карал.
В момента лампата си свети, когато колата е запалена.
Посъветваха ме да сменя бобина - 130лв. , но никой не дава гаранция, че е от нея.

Моля Ви наистина окажете някакво съдействие, защото цял ден съм се притеснил и не вече какво да правя. С тези диагностики по 20-30лв. за нищо ги нямат.
Утре ще разгледам да си купя жици и да намеря софтуер.

Първата ми идея, която ми идва е да преместя бобината от 1 на примерно 3 цилиндър и после да видим дали диагностиката ще изкара, че грешката е в 3 или поне така си мисля аз...

Ако не е свещ и бобина, от какво може да се поражда този ефект ?

Предварително Благодаря на всики включили се !

другия вариант е от дюза ама щом и на газ го прави по-скоро ще да е свещ -> бобина ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Biankonero » 21 Яну 2010, 11:19

Ако не е от свещ - бобина - лула - значи е от компютъра. За бобината си прав - размени местата с някоя друга, направо със лулата и виж дали ще запише грешка на цилиндъра, на който си я сложил. Огледай и лулата да не е стара, твърда и напукана...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 21 Яну 2010, 14:45

Като за начало ще си купя едни кабели
http://programatoribg.com/bmw.htm -> BMW INPA EDIABAS
Доколкото разбрах, той работи и с карсофт и със инпа
Та утре надявам се като взема кабелите, ще пробвам да си изчистя грешките, след което ще сменя бобината
и ще чакам пак да се появи, след което ще се надявам да покаже 3ти цилиндър.
Понеже не съм много в час.. лулата е ?

Обещавам тържествено пред всички, че който желае винаги ще му услужа да си прочете колата, с това с което разполагам :-)

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Dimitroff » 21 Яну 2010, 15:49

nikolae написа:Като за начало ще си купя едни кабели
http://programatoribg.com/bmw.htm -> BMW INPA EDIABAS
Доколкото разбрах, той работи и с карсофт и със инпа
Та утре надявам се като взема кабелите, ще пробвам да си изчистя грешките, след което ще сменя бобината
и ще чакам пак да се появи, след което ще се надявам да покаже 3ти цилиндър.
Понеже не съм много в час.. лулата е ?

Обещавам тържествено пред всички, че който желае винаги ще му услужа да си прочете колата, с това с което разполагам :-)


Съмнявам се, че ще работи и с Карсофт и с Инпа.
Този, който си посочил е за INPA.
Карсофт имам, кабел за него - също.
Ако ти трябва драсни 1 ЛС и ще се разберем къде да се видим.

Успех с ремонта.

"Лулата" е :
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 22 Яну 2010, 12:37

Тази сутрин когато запалих автомобила отново се тресеше.
Припалих го няколко пъти, не се оправи, покарах го 10 мин. и спря да тресе.
Направо не знам вече, следобед си чакам жиците, но май без бобина няма да мина...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Biankonero » 22 Яну 2010, 14:12

nikolae написа:Тази сутрин когато запалих автомобила отново се тресеше.
Припалих го няколко пъти, не се оправи, покарах го 10 мин. и спря да тресе.
Направо не знам вече, следобед си чакам жиците, но май без бобина няма да мина...


Пиши после как се развиват нещата, ако може да помогнем с нещо. Ако се окаже бобина - не е задължително да е нова... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 22 Яну 2010, 15:54

Всяко действие ще бъде описано
Радвам се, че така.. съдействате :-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 24 Яну 2010, 16:45

Здравейте,
Взех си жиците, вързах лаптопа и прочетох колата.
Имаше грешки на 1,2,3 и 5 цилиндър, но това е защото показвах как тресе колата, като ги изключвах аз.
Сега два дена няма никакъв проблем и чакам просто да светне лампата :-)

Единствено тази сутрин, докато беше студена колата, когато прехвърли на газ, оборотите се промениха за миг и софтуера
даде следното:
http://get-freaky.net/tmp/BMW/m54.pdf
изтрих грешката, не се повтаря.
Засега колата е пушка, надявам се и така да да си остане :-)
Софтуера е интересен, доста неща показва , а в реално време е още по-интересно :-))

Малко извън темата.
На един колега с Е46 м43 1.8 често му излизат грешки на ламбдата /докато кара за 2-3 мин записва/
http://get-freaky.net/tmp/BMW/inpam43tu-ivan.pdf
Стойноста -> load mg/As/Zyl е винаги с удевителен знак и в порядъка м/у 70-200
просто ако имате идеа какво означава....
колегата го е закъсал повече от мене, къде ли не ходи какво ли не прави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 24 Яну 2010, 18:31

След повечко каране в по-големи обороти излезе следното:
http://get-freaky.net/tmp/BMW/errors/

lambda contol tolerance Bank 2
какво означава ?

jpeg файловете са от shadow memory и затова така съм ги направил.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от motor » 25 Яну 2010, 0:16

последните грешки са ти заради газифицирането, което не е направено както трябва. за мисфаиърите има няколко варианта:
1. няма искра - свещ, бобина, лула или захранване на бобина
2. няма гориво - дюза или захранване на дюзата.
3. няма вятър - механичен проблем
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 27 Яну 2010, 23:45

Здравейте пичове
проблема май се оказва доста по-сериозен...
Днес тръгнах за Пловдив и първите 20-30км. никакъв проблем, после пак се започна по същия, след някаква стойност.
Смених бобината, въпреки че се оказа, че не е от нея, защото проблема си продължи.
Симптома е следния:
Когато двигателя усети някакво... натоварване/затруднение започва да го прави този ефект с тресенето.
То не е само това, по-важното е че не само тресе, ами губи и мощност. 5 Скорост 120км 3.5 рпм натискаш газта и едва едва набира... / за справка когато колата работи нормално, преди да светне лампата, наистина лети, вдига муцуна и лепи за седалката/
Друг пример - кара се с 120 5 скорост и колата тресе/няма мощност, свалям на 4 скорот, оборите скачат, км същите и колата пак си тресе. На прав път и надолните не се усеща толкова,но има ли зор мотора и започва.
Разкачих дебитомера... по същия начин.

Един пич от Пловдив ме насочи на следното:
колата е с двоен ванос - два катализатора с по две ламбди /преди и след катализатор/ едната страна управлява три цилиндъра, другата другите три - така ли е ?
Утре ще ви покажа софтуера за диагностика какво съобщение за ламбдата изкара.

Целият ефект го имам както на газ така и на бензин, през голяма част от пробите бяха на бензин, затова съм 99.9% сигурен че не е от газовата инсталация.
Другото, което забелязах, колата харчеше доста - 15-17 газ /100км изв. градско /за справка преди 10-11 правеше/

Когато колата е на контакт, освен лампата за двигател, свети и EML, но когато я запаля само лампата за двигателя свети /вече защото пак изтрих грешките/

Може ли проблема да идва от този двоен ванос или ламбда.

Отделно колата започна да звучи като стар опел кадет /без да искам да засягам някой/ подобно на издънено гърне, уж го гледаха и казаха че не е то - гарнитура на катализатор или нещо
ако има подобно явление :-)
Така съм се огорчил, че вече не знам.... помагайте хора моля :-(

След като изчистих грешките, които бяха в следствие от разкачване на бобините излезе следното:
http://get-freaky.net/tmp/BMW/lambdam54b22.pdf

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от Biankonero » 28 Яну 2010, 10:53

Колкото повече обясняваш, толкова повече си мисля че е от компютъра - в някакъв момент реже един или два цилиндъра, след това е нормално да нямаш същата мощност. Щом като изгасиш колата и запалиш се оправя за известно време - един вид рестарт на компа - 99% е от него, виж вече защо така се шашка не знам, щом всичко е наред по запалително-горивната система. От ламда сондите не ми се вярва да е - при проблем с някоя от ламдите, едно че излиза при показанията в реално време при диагностика, а и просто бърка сместа - повишава се разхода, но компа не реже цилиндри... Замисли се и за някой от многото датчици - да не би от там да идват нещата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от motor » 28 Яну 2010, 11:39

Колега не може да тресе и да светят разни лампи, а да пише грешка за подряването на ламба сонда след катализатор. препоръчвам ти да направиш следното.
1. изтриваш всички грешки
2. свеща на проблемния цилиндър я слагаш на следващия
3. бобината на по следвашия
4. лулата на по следващия
5. дюзата на следващия по ред макар, че ако го прави на бензин и гас няма смисъл да я разменяш

караш и като запише грешка гледаш на кой цилиндър я е записало. Ако пак е на първи мериш инсталация на първи до компютъра и ако е наред сваляш глава за клапани. Ако грешката е на друг цилиндър подменяш съответната част която си сложил от проблемния цилиндър. комресомерче нещо да си и закачал на колата? може проблема да идва и от разтегната верига, върти ми се нещо из главата че проблема ти е механичен или счупен катализатор, който запушва от време на време.
Най-добре отиди в специализиран сервиз да я видят въпреки че ще те удерат за тази процедура. Но с един кабел диагностик не се става - не се обиждай, но е така.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем с цилиндър 320и 2200 M54

Мнение от nikolae » 28 Яну 2010, 13:51

Не, не се обиждам, прав си. Да ти кажа бих отишъл и в дару и в камор имам познат там, ама какво ми казват те - диагностика 70лв.
оставяш колата за седмица, я се появи проблема я не, втора диагностика пак 70лв.... просто майстора каза, че няма да решат проблема там, само ще оставя една кофа пари.

Казаха ми, че на 6 цилиндъра ако един не работи, няма да се усеща толкова, тя колата губи мощност, не върви
затова си мисля, че падат 3-те цилиндъра.
Мисля да сменя въпросната ламбада -> Lambda probe heating after cat. Bank 1 дългата, която е ~ 1m.

и въпросната гарнитура от която бучи колата..

А случайно някой да има номер 2 от тази схема :-)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50
Последна промяна nikolae на 28 Яну 2010, 14:52, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook