Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Под почти всичко обслужено какво имаш впредвид? Проверил ли си в какво състояние са сегашния кулер, дюзите, турбото, демферната шайба, маркучите около турбото (турбо-пътища ли им се казваше???), махнал ли си вихровите клапи (т.нар. пеперудки)? Недей бърза да засилваш колата, без да си проверил всичко това - аз тъкмо минах също през смяна на маховик и съединител, но излязоха още дреболии, та смених и интеркулера, отделно по-рано през годината минах през проверка на турбото, смяна на нацепени турбо-пътища, от които губеше налягане, смяна на демферна шайба, щото и тя беше потеглила. 1 нещо, което май не се коментира много много при ръчките - всеки препоръчва при автомат почти веднага след покупка да го обслужиш. Но ръчките също работят с масло - макар и никой да не препоръчва някаква редовна смяна на масълцето, би било добре да си провериш и това, ако си ръчка - аз покрай тоя съединител и маховик намерих лек теч от скоростна кутия, съответно беше спрян, но източихме маслото. оказа се, че половин литър си бе заминал, а останалото количество бе в отвратително състояние (нз кога е влязло в колата, чудих се дали не е било на датата на производство ). И преди смяната, и след нея проблеми с превключването не съм имал, но сега скоростния лост се движи много по-свободно и мазничко между предавките, чак кеф ми прави. Те тия коли доволно много бръмчат и без мап, по-добре играй на сигурно и я стегни наистина на 100%, ако не си минал през всичко гореописано.
- Wafrey
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 18.12.2017
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
hitar_potar написа:Под почти всичко обслужено какво имаш впредвид? Проверил ли си в какво състояние са сегашния кулер, дюзите, турбото, демферната шайба, маркучите около турбото (турбо-пътища ли им се казваше???), махнал ли си вихровите клапи (т.нар. пеперудки)? Недей бърза да засилваш колата, без да си проверил всичко това - аз тъкмо минах също през смяна на маховик и съединител, но излязоха още дреболии, та смених и интеркулера, отделно по-рано през годината минах през проверка на турбото, смяна на нацепени турбо-пътища, от които губеше налягане, смяна на демферна шайба, щото и тя беше потеглила. 1 нещо, което май не се коментира много много при ръчките - всеки препоръчва при автомат почти веднага след покупка да го обслужиш. Но ръчките също работят с масло - макар и никой да не препоръчва някаква редовна смяна на масълцето, би било добре да си провериш и това, ако си ръчка - аз покрай тоя съединител и маховик намерих лек теч от скоростна кутия, съответно беше спрян, но източихме маслото. оказа се, че половин литър си бе заминал, а останалото количество бе в отвратително състояние (нз кога е влязло в колата, чудих се дали не е било на датата на производство ). И преди смяната, и след нея проблеми с превключването не съм имал, но сега скоростния лост се движи много по-свободно и мазничко между предавките, чак кеф ми прави. Те тия коли доволно много бръмчат и без мап, по-добре играй на сигурно и я стегни наистина на 100%, ако не си минал през всичко гореописано.
Всичко което каза е проверено само кулера има лек проблем, но ще го оправя скоро, то без мап колата, че върви доволно съм съгласен, но малко засилка до 300хп според мен е приемливо, все пак двигателя е доста здрав и спокойно носи до 400хп, пък друго си е като се позасили да и даваш гас Демферната колко ти струваше, че аз не съм я сменял а се чува при гасене и палене леко скърцане?
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Wafrey написа:но малко засилка до 300хп според мен е приемливо
от 204 до 300 коня малко засилка било трябва да смениш половината кола за тази малка засилка
"Чемодан, вокзал, Москва"
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
У форума винаги е по-лесно и еФтино
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Wafrey написа:Всичко което каза е проверено само кулера има лек проблем, но ще го оправя скоро, то без мап колата, че върви доволно съм съгласен, но малко засилка до 300хп според мен е приемливо, все пак двигателя е доста здрав и спокойно носи до 400хп, пък друго си е като се позасили да и даваш гас Демферната колко ти струваше, че аз не съм я сменял а се чува при гасене и палене леко скърцане?
Погледни си кулера, че понякога малко нелогични проблеми изскачат при такива дребни забележки. Аз имах нещо такова и тия дни след смяната на кулера се чудя кога да проверя дали проблема още е наличен или пробойната в него е била причината и вече е решен. Относно това дали по-голям кулер ще ти върши работа - не съм спец, ама ако не се лъжа, по-големия кулер със стандартна турбина май малко по-лагава щеше да ти направи колата. И аз тва се чудих, ама рекох, че ако ще я засилвам, максимум ремап ще направя, съответно и нормалния кулер ще върши работа, а и го намерих на добри пари чисто нов с гаранция. А за денферната шайба - избрах тая най-хубавата, дето май правят и оригиналните шайби с щампа БМВ (ква беше марката, че ми се изгуби от акъла), от магазина излизаше към 400-450лв с много сериозна отстъпка, и тъкмо щях да кихам парите, докато рева, и излезна такава тъкмо сложена на автомобил, който тъкмо след това беше блъснат. И човека я даде за под 200лв... късмет!
bai_ILIA написа:Wafrey написа:но малко засилка до 300хп според мен е приемливо
от 204 до 300 коня малко засилка било трябва да смениш половината кола за тази малка засилка
Че не е малка засилката, не е малка! Ама чак пък половината кола....
- Wafrey
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 18.12.2017
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
bai_ILIA написа:Wafrey написа:но малко засилка до 300хп според мен е приемливо
от 204 до 300 коня малко засилка било трябва да смениш половината кола за тази малка засилка
Един мой познат само със силов ремап, кулер и генерация я направи кажи речи тези коне и я караше постоянно може би година и я продаде без никакви проблеми (може и късметлия да е бил де, но със сигурност не е сменял всичко по колата )
hitar_potar написа:Всичко което каза е проверено само кулера има лек проблем, но ще го оправя скоро, то без мап колата, че върви доволно съм съгласен, но малко засилка до 300хп според мен е приемливо, все пак двигателя е доста здрав и спокойно носи до 400хп, пък друго си е като се позасили да и даваш гас Демферната колко ти струваше, че аз не съм я сменял а се чува при гасене и палене леко скърцане?
Погледни си кулера, че понякога малко нелогични проблеми изскачат при такива дребни забележки. Аз имах нещо такова и тия дни след смяната на кулера се чудя кога да проверя дали проблема още е наличен или пробойната в него е била причината и вече е решен. Относно това дали по-голям кулер ще ти върши работа - не съм спец, ама ако не се лъжа, по-големия кулер със стандартна турбина май малко по-лагава щеше да ти направи колата. И аз тва се чудих, ама рекох, че ако ще я засилвам, максимум ремап ще направя, съответно и нормалния кулер ще върши работа, а и го намерих на добри пари чисто нов с гаранция. А за денферната шайба - избрах тая най-хубавата, дето май правят и оригиналните шайби с щампа БМВ (ква беше марката, че ми се изгуби от акъла), от магазина излизаше към 400-450лв с много сериозна отстъпка, и тъкмо щях да кихам парите, докато рева, и излезна такава тъкмо сложена на автомобил, който тъкмо след това беше блъснат. И човека я даде за под 200лв... късмет![/quote]
Проблема го реших днес оказа се, че това скърцане е било от някакви тампони на двигателя 140 лева ми излязоха от по-скъпите, като имаше и по-евтин вариант на 80. Хубаво, че се разминах с по-евтиното, че и за шайба 500 лева щеше да е огромна болка
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Wafrey написа:bai_ILIA написа:Wafrey написа:но малко засилка до 300хп според мен е приемливо
от 204 до 300 коня малко засилка било трябва да смениш половината кола за тази малка засилка
Един мой познат само със силов ремап, кулер и генерация я направи кажи речи тези коне и я караше постоянно може би година и я продаде без никакви проблеми (може и късметлия да е бил де, но със сигурност не е сменял всичко по колата )
Значи ...почти 300 не е 300 ...gt2260 няма капацитет за 300 к.с ...или ако някой го направи би гръмнала доста бързо...или просто лъже ,че е 300 коня. За половината кола...ами прав е бай Илия ...кулер, генерация,хибрид турбо,съединител перформанс, хубав ремап ...може и да мине половината цена на колата ...при положение ,че преди това си направил качествено обслужване и отстранил някои проблеми ще си е баш половината и моята е 240 на колела...и аз я карам 4 години...ама не е 300....
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
choio написа:Значи ...почти 300 не е 300 ...gt2260 няма капацитет за 300 к.с ...или ако някой го направи би гръмнала доста бързо...или просто лъже ,че е 300 коня. За половината кола...ами прав е бай Илия ...кулер, генерация,хибрид турбо,съединител перформанс, хубав ремап ...може и да мине половината цена на колата ...при положение ,че преди това си направил качествено обслужване и отстранил някои проблеми ще си е баш половината и моята е 240 на колела...и аз я карам 4 години...ама не е 300....
По спомен Маднес май бяха надули само и единствено с ремап едно е46 330cd от 204 на 298 коня. Без хибрид, без генерации, без инжектори, без нищо - напълно стокова, ако правилно си спомням. И съответно изрично бяха посочили, че те за тва нещо гаранция не дават, ама така искал клиента... Пък вече кво е станало - само историята може да каже... и въпросния клиент!
Явно има някакви такива възможности. Ама вече дали можеш да се прибереш до вкъщи с това нещо безпроблемно е друг въпрос.
@Wafrey - не разбирам за какво ти е да я надуваш чак до към 300 коня. Хибридното турбо ще те вкара в голям филм - колегите са прави, то ще завлече и 1 по-голям кулер, и други инжектори, и генерация, че чак тогава мап, за да е качествен резултата. Пък тоя качествен резултат (знам ли, с тия неща може да отиде на 300-320 коня) ще помъкне след себе си нов, по-усилен съединител, вероятно в комбинация с нов маховик, тая кола ще завърви доста повече, съответно ще ти трябва контрол над нея, за да й се накефиш - айде отиде и едно по-твърдичко окачване, и минимум едни малко по-сериозни дискове с накладки за спирачките. И всичкото това нещо ще трябва да стъпва на някакви чувствително по-арни гуми, че кончетата да се стоварват колкото се може по-ефикасно на пътя.
Така и така си обслужил колата доста, огледай още кое дребно й куца, оправи го и ходи за 1 ремап да стане 245-255 коня. Пак ще е осезаем ефекта!
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
hitar_potar написа:choio написа:Значи ...почти 300 не е 300 ...gt2260 няма капацитет за 300 к.с ...или ако някой го направи би гръмнала доста бързо...или просто лъже ,че е 300 коня. За половината кола...ами прав е бай Илия ...кулер, генерация,хибрид турбо,съединител перформанс, хубав ремап ...може и да мине половината цена на колата ...при положение ,че преди това си направил качествено обслужване и отстранил някои проблеми ще си е баш половината и моята е 240 на колела...и аз я карам 4 години...ама не е 300....
По спомен Маднес май бяха надули само и единствено с ремап едно е46 330cd от 204 на 298 коня. Без хибрид, без генерации, без инжектори, без нищо - напълно стокова, ако правилно си спомням. И съответно изрично бяха посочили, че те за тва нещо гаранция не дават, ама така искал клиента... Пък вече кво е станало - само историята може да каже... и въпросния клиент!
Явно има някакви такива възможности. Ама вече дали можеш да се прибереш до вкъщи с това нещо безпроблемно е друг въпрос.
@Wafrey - не разбирам за какво ти е да я надуваш чак до към 300 коня. Хибридното турбо ще те вкара в голям филм - колегите са прави, то ще завлече и 1 по-голям кулер, и други инжектори, и генерация, че чак тогава мап, за да е качествен резултата. Пък тоя качествен резултат (знам ли, с тия неща може да отиде на 300-320 коня) ще помъкне след себе си нов, по-усилен съединител, вероятно в комбинация с нов маховик, тая кола ще завърви доста повече, съответно ще ти трябва контрол над нея, за да й се накефиш - айде отиде и едно по-твърдичко окачване, и минимум едни малко по-сериозни дискове с накладки за спирачките. И всичкото това нещо ще трябва да стъпва на някакви чувствително по-арни гуми, че кончетата да се стоварват колкото се може по-ефикасно на пътя.
Така и така си обслужил колата доста, огледай още кое дребно й куца, оправи го и ходи за 1 ремап да стане 245-255 коня. Пак ще е осезаем ефекта!
Не ме разбра...това че са написали 294 коня, аз мога да напиша и 300 на моята но...НЕ са...смятат се загубите и се слага коеф и така. Това специално за меренето на дино. Ето пример моята кола е мерена на дино 240 к.с ...на Колела следователно на мотор е повече нали? Ако сметна че има 20% загуби колата ще е 300 коня на мотор ...при 18% 288 примерно ...при 16% 266 примерно. Това се опитвах да обясня,турбината няма капацитета за 300 + коня, за това ако искаш стабилни 300 си трябва хубрид с той води много неща след себе си...успех
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
choio написа:
Не ме разбра...
Ааа, разбрах, thank you!
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
ventsi denev написа:Knoxville_ написа:Има ли смисъл да набиваш х лева, за да вдигнеш 15-20 коня и да дойде някой с 318-ка и да те "отвее"?
Те 318ките 143кс не са ли със същия мотор като моя?
Двата мотора нямат абсолютно нищо общо...
- bscsystem
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Имам един познат, който си ремапва колите насам и натам, а после ходи за второ замерване в Проспиид за да си има графика с повече "коне", защото там са на хъбовете и няма загуби от гумите
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Колата беше на права тръба с оригинално гърне. Катализаторите и средното гърне са били премахнати също. Гърнето е било отваряно май, защото има заварки по него. Харесваше ми звука, ама още ми беше тиха. Все пак е дизел... "Права тръба", то се е видяло... Един приятел резна гърнето една неделя, че нямаше какво да правим, пък и отдавна ме навиваше. Бучах си около месец, ама положението все да става дразнещо. Дрънчат отдолу тия тръби и ми бучи в купето. Закарах я на майстор по ауспусите. Препоръчан... 100лв ми взе, ама за сметка на това е по-претупал нещата. Не, че е толкова зле ама на я е направил да завърша на 2хф76, както исках и чувам още леко дрънчене отдолу на полу-съединител. Разприказвах се пак... Проблема е, че му се струва леко затапена колата. Сякаш пика на бууста стана по-късно и надува по-бавно отколкото беше. След 2000 оборота беше доста рязка, а сега ми се струва по-спокойна в тези обороти. Тръбите не са стеснявани никъде, врях се отдолу - всичко изглежда наред. Какво мислите? Може ли нещата да са свързани?
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
И все пак да препоръчате човек за чип и да не е скъпчия?
иванко
- NGeorgiev
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 15.11.2016
- Местоположение: с.Труд
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320D 150
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Карам Е46 150кс. 2004г. с електронно управление на турбото, като на Е90.
Някой интересувал ли се е дали софтуерно може да се направи 163кс, както е Е90, или М47 при Е90 има някой различни части.
Имам предвид заводски настройки с каквито си излизат от завода Е90, не Чип или ремап от гаража.
Някой интересувал ли се е дали софтуерно може да се направи 163кс, както е Е90, или М47 при Е90 има някой различни части.
Имам предвид заводски настройки с каквито си излизат от завода Е90, не Чип или ремап от гаража.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани