Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от ares2 » 28 Авг 2015, 18:56

Колеги може ли някои да сподели знания за този елемент от които тръгва пин 2 на подгрева и на копчето
кабела е управляващ минус, но се оказва, че не е само минус, а си явно си мени и стойностите и дава инфона бутона или на конзолата дали реотана е прегрял или нее . от там бутона съответно спира за малко и тн.

направих задната седалка и сега не мога д прелъжа бутоните да работят коректно....
ползвам бутони от Е36..
но искам да тръгне с бутоните от Е39/38
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от gentata » 28 Авг 2015, 19:59

Не че съм се занимавал с това, но по начина по който работи системата това е термодатчик изменящ си стойността (съпротивлението) спрямо маса. Тази стойност се измерва от централната конзола (модула с бутоните) и в зависимост от това на коя степен е включен подгрева загрява седалката до 35, 39 или 44 градуса. Ако има регистрирана грешка "късо съединение или прекъснат проводник" в нагревателната секция или същата грешка в термодатчиците подгрева не работи. Също така подгрева спира да работи акo напрежението на акумулатора е под 11,4V и започва да работи ако напрежението е повече от 12,2V за повече от 5 секунди.
Тези неща ги пише във WDS-a (bmw-planet.com). И други работи пише като например че подгрева се ограничава до най-ниската степен ако температурата на платката (управлението и по точно на елемента управляващ нагревателите) достигне 85 градуса и спира да работи ако температурата на управлението превиши 95 градуса. Мощността на нагревателите е 120W.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от stony1 » 28 Авг 2015, 20:26

gentata написа:Не че съм се занимавал с това, но по начина по който работи системата това е термодатчик изменящ си стойността (съпротивлението) спрямо маса. Тази стойност се измерва от централната конзола (модула с бутоните) и в зависимост от това на коя степен е включен подгрева загрява седалката до 35, 39 или 44 градуса. Ако има регистрирана грешка "късо съединение или прекъснат проводник" в нагревателната секция или същата грешка в термодатчиците подгрева не работи. Също така подгрева спира да работи акo напрежението на акумулатора е под 11,4V и започва да работи ако напрежението е повече от 12,2V за повече от 5 секунди.
Тези неща ги пише във WDS-a (bmw-planet.com). И други работи пише като например че подгрева се ограничава до най-ниската степен ако температурата на платката (управлението и по точно на елемента управляващ нагревателите) достигне 85 градуса и спира да работи ако температурата на управлението превиши 95 градуса. Мощността на нагревателите е 120W.


Проблемът е, че по схемите, дадени във WDS елементът се разчита като термо шалтер. На практика има такъв елемент в погряващата част на седалката, но има и термистор. Точният въпрос е каква е стойността на термистора и с каъв градиент е? Аз допускам, че е с положителен градиент, но нямам спомен да е означен на някоя схема, а може и аз да не съм я открил.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от ares2 » 28 Авг 2015, 21:09

а може и от БМВ да си мълчат и да няма инфо в схемите умишлено.
сега въпросът е как да го измеря? има ли начин да го заместя с друг подобен?
оказа се че всички бутони от типа работятс този сигнал от елемента.. и тези с врътката, и конзолата и дори онези на Е46 преди да има конзола там. Аз в началото си казах от схемата това си е чиста маса която я изключва пластинка и бутона за момент разбира че е нагряло.. нООО БМВ се оказаха по умни хаха ( както винаги)

реотаните с които си направих задната седалка не са от БМВ и са с друг вид защита в тях. Когато ги нагрея се спира масата им и това е.. ноо проблем е че за да стане това съм пуснал сигнал от предната конзола за да имитирам че всичко е ок в системата и тогава ги управлявам с по новите бутони.. нагряват до определен моемнт и термо ключа ги гаси.. като прекъсне веригата пък бутона сприра и после трябва да си го пуснеш пак. малко е опасно ако не сработи термо ключето някои ден.. ще има пожар

а бутоните на Е36 и Е34 с които замислих проекта е по лесно.. те работят 10 мин и после сами си минават на 1 ва степен и готово..

просто естетически не ми се връзват пък на кастъм конзолата под задната духалка.. :banghead:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от stony1 » 28 Авг 2015, 22:45

Ето малко инфо, за ентусиасти.
Управлението започва да работи при термистор със стойност по-голяма от 6KOhm. Под това съпротивление, управлението спира да подава напрежение към подгряващите елементи и изчаква да се понижи температурата, което респективно води до повишаване на съпротивлението на термистора. Другото интересно, е че BMW използва две степени за подгрева на задните седалки, докато при предните степените са три. Ето и най интересната част:
50KOhm thermistor will be at 6KOhm at 75C
30KOhm thermistor will be at 6KOhm at 60C
10KOhm thermistor will be at 6KOhm at 38C
Та един термистор от 50КOhm ще свърши чудесна работа. Аз лично ползвам 47KOhm, защото в магазина, който ми е на една ръка разстояние го имат наличен, а и върши същата работа.
Използването на термистора на изключва термо-шалтера от веригата. Термо-шалтерът се явява крайната защита на подгрева.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от gentata » 28 Авг 2015, 23:06

Да навсякъде по схемите го означават като термоконтакт но за да работи по описания начин няма как да е само контакт. Интересно но навсякъде го означават "'NTC'FA/B" т.е. тип NTC (отрицателен темп. коефициент) а от това
stony1 написа:....
50KOhm thermistor will be at 6KOhm at 75C
30KOhm thermistor will be at 6KOhm at 60C
10KOhm thermistor will be at 6KOhm at 38C
...
излиза че е положителен т.е. PTC. Ето и един ретрофит.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от ares2 » 28 Авг 2015, 23:21

изглежда нещата се подреждат. ще тествам в понеделник и ще пиша
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от stony1 » 28 Авг 2015, 23:35

gentata написа:Да навсякъде по схемите го означават като термоконтакт но за да работи по описания начин няма как да е само контакт. Интересно но навсякъде го означават "'NTC'FA/B" т.е. тип NTC (отрицателен темп. коефициент) а от това
stony1 написа:....
50KOhm thermistor will be at 6KOhm at 75C
30KOhm thermistor will be at 6KOhm at 60C
10KOhm thermistor will be at 6KOhm at 38C
...
излиза че е положителен т.е. PTC. Ето и един ретрофит.

Точно NTC е, с повишаване на температурата, съпротивлението му става по-малко. Самият елемент е съвсем малък.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от ares2 » 29 Авг 2015, 8:18

ще търся 5О кило ома.
а как да се свърже? трябва ли да контактува с реотана някъде за да измерва от него?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от stony1 » 29 Авг 2015, 9:02

ares2 написа:ще търся 5О кило ома.
а как да се свърже? трябва ли да контактува с реотана някъде за да измерва от него?

Аз ти казах как се свързва. Както е показано на схемата, последователно на термо-шалтера.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от ares2 » 29 Авг 2015, 12:01

преди или след
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от stony1 » 29 Авг 2015, 13:57

ares2 написа:преди или след


Където ти е кеф, но аз бих го свързал между термо-шалтера и копчето.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от stony1 » 31 Авг 2015, 12:22

След кратко проучване, предлагам лесно и бързо решение на въпроса относно управлението на бутоните в Е39 и алтернативните им варианти. Тезмисторът трябва да е NTC, казано иначе с отрицателен температурен градиент - при повишаване на температурата съпротивлението му намалява. Зависимостта между темературата и съпротивлението не е линейна и производителите на термистори показват данните в табличен вид. Това, което аз ползвам и съм доволен е: http://www.elimex.bg/product/11482/term ... 47-10.html
Този елемент ще свърши работа и подгревът ще работи, но при достигане на температура по-висока от 44 градуса има вероятност да изключи термошалтерът, като при понижаване на температурата, управлението (това което е в бутоните) няма да възстанови функцията и ще трябва да се активира принудително от пасажера.
В pdf файла от посочения линк е дадена цялата продуктова серия на производителя. Адно бързо изчисление ме кара да мисля, че термистор от порядъка на 15КOhm ще свърши по-добра работа и при достигане на температура по-голяма от 45-46 градуса, управлението би следвало да се самоизключи, но не поради липса на връзка към маса, а поради достигане на определена температура.
Още проучвам въпроса дали при това положение управлението ще възстанови подаването на напрежение към подгряващите елементи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от ares2 » 31 Авг 2015, 13:39

това лид а взема в крайна сметка или онова което ти пратих ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Подгряване на седалки Е39 (термо елемент)

Мнение от gentata » 31 Авг 2015, 14:50

Термо защита (термошалтер както му казвате) предполагам има обаче ще е последователно на самия нагревател. Със сигурност няма да изключи при 44 градуса тъй като нагревателя трябва да може да загрее седалката до тази температура (без да възникне грешка за прекъсната верига на нагревател ако отвори защитата) и със сигурност защитата няма да сработва при 44 градуса ами да речем на 50-60 градуса. Това че по схемите термодатчика е означен като термоконтакт не значи че е такъв. Направили са свързването по този начин (обща маса с нагревателя) че да се спести една жица от седалката до управлението. Термодатчика трябва да е разположен в средата на площа, която загрява нагревателя и да не е в непосредственна близост до него.
Ето една схема с правилното означение нищо че пише Е46 същото е (що се отнася за схемата за пиновете незнам):
Изображение

ПП При прекъсване или късо съединение на верига на нагреватели или термодатчик управлението изключва нагревателите и записва съответната грешка. Не може да се включи до отстраняване на проблема.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook