E39 Tips & Tricks

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 29.05.2009
Местоположение: БМВ Сервиза
Пол: Мъж
Кара: ски през лятото
Мечтае да кара: Форд ескорт '84-та
Детайли за колата: убаа

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от КироКиров » 12 Ное 2009, 16:07

Всички видове радиота и навигации за Е38, Е39, Е46, Х5, мини и роувър :)

http://www.intravention.co.uk/index.php ... &Itemid=32

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от LUCIFER'S » 19 Дек 2009, 22:11

Eто инфо и менуал за печка Webasto Termo top Z/C, вградена в Е39- 520d, 525d, 530d:

http://www.rmsconsult.co.uk/berlingo/fi ... manual.pdf
от тук:
http://www.pdfgeni.com/book/webasto-man ... o-pdf.html

За ресетване на блока на печката трябва да се извади бушона и( 47 отзад в багажника първия ), за не по-малко от 10 секунди, след като запалиш двигатела в разтоянието на 60секунди..

Изображение

Lacho: Така е по точно
След запалването на двигателя трябва да се извади предпазителя за не по-малко от 10сек. или след като се изгаси трябва да се извади в рамките на 60сек. за не по малко от 10сек.

Ето и още инфо за начина на работа на печката на английски + гугъл превод:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 641202.htm

Digital Activation Independent Park Heater/Auxiliary Heater

Digital Activation Independent Park Heater/Auxiliary Heater
Activation via telegrams on K-bus

Telegram sequence for auxiliary heater ON:

* The heating/air conditioning control unit recognizes the need for heating and sends the AUXILIARY HEATER ON telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

Telegram sequence for auxiliary heater OFF:

* The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER OFF telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER OFF feedback to the heating/air conditioning control unit and assumes afterrunning mode.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 stop attempts are unsuccessful.

Telegram sequence for independent park heating ON:

* The MID or on-board monitor sends the INDEPENDENT PARK HEATING ON telegram via IKE to the heating/air conditioning control unit
* The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER ON telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up.
* The heating/air conditioning control unit receives the AUXILIARY HEATER ON feedback from the independent park heater/auxiliary heater.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

Telegram sequence for independent park heating OFF:

* The MID or on-board monitor sends the INDEPENDENT PARK HEATING OFF telegram via IKE to the heating/air conditioning control unit
* The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER OFF telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER OFF feedback to the heating/air conditioning control unit and assumes afterrunning mode.
* The heating/air conditioning control unit receives the AUXILIARY HEATER OFF feedback from the independent park heater/auxiliary heater.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 stop attempts are unsuccessful.

Telegram sequence for Telestart:

* The wavetrap receives the telestart signal and converts the HF signal into an LF signal.
* The telestart receiver sends a signal to the independent park heater/auxiliary heater.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON message to the heating/air conditioning control unit.
* The heating/air conditioning control unit sends AUXILIARY HEATER ON to the independent park heater/auxiliary heater.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

Telegram sequence in the event of faults in the independent park heater/auxiliary heater:

* The independent park heater/auxiliary heater sends a fault message AUXILIARY HEATER OFF to the heating/air conditioning control unit.
* The heating/air conditioning control unit sends AUXILIARY HEATER ON to the independent park heater/auxiliary heater.
* The heating/air conditioning control unit waits for the reply AUXILIARY HEATER ON from the independent park heater/auxiliary heater.
* The AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent globally once the AUXILIARY HEATER OFF feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater.
* If the fault message AUXILIARY HEATER OFF is sent repeatedly by the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

Telegram sequence in the event of fault lock-out in the independent park heater/auxiliary heater:

* The independent park heater/auxiliary heater sends a fault lock-out message AUXILIARY HEATER OFF to the heating/air conditioning control unit.
* The BMW DIS Service Tester sends the CANCEL FAULT LOCK-OUT telegram to the independent park heater/auxiliary heater or the fuse for the voltage supply to the independent park heater/auxiliary heater is isolated for 10 seconds .
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER READY telegram to the heating/air conditioning control unit.

ГУГЪЛ ПРЕВОД:

Активирането Digital независимите нагревател Парк / Спомагателни нагревател

Digital Activation Independent Park Heater/Auxiliary Heater Активирането Digital независимите нагревател Парк / Спомагателни нагревател
Activation via telegrams on K-bus Активиране чрез телеграми на K-автобус

Telegram sequence for auxiliary heater ON: Телеграма последователност за допълнителни нагреватели:

* The heating/air conditioning control unit recognizes the need for heating and sends the AUXILIARY HEATER ON telegram to the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / въздушен контрол единица климатик признава нуждата от отопление и изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя телеграма до независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя на обратна информация на отоплението / климатичната инсталация и блок за управление се стартира.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Ако не се получи обратна връзка от независим отоплител парк / спомагателен нагревател, НАГРЕВАТЕЛ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНИ телеграма се изпраща два пъти по 1 секунда интервали от време. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful. Съответстващи влизане код за грешка се прави в памет код за грешка, ако всички 3 започнете опитите са неуспешни.

Telegram sequence for auxiliary heater OFF: Телеграма последователност за спомагателни нагревател OFF:

* The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER OFF telegram to the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / инсталация за контрол на въздушното изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF телеграма до независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER OFF feedback to the heating/air conditioning control unit and assumes afterrunning mode. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF обратна информация на отоплението / климатичната инсталация и блок за управление поема доизгаряне режим.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent twice at 1 second intervals. Ако не се получи обратна връзка от независим отоплител парк / спомагателен нагревател, ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF телеграма се изпраща два пъти по 1 секунда интервали от време. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 stop attempts are unsuccessful. Съответстващи влизане код за грешка се прави в памет код за грешка, ако всички 3 спре опитите са неуспешни.

Telegram sequence for independent park heating ON: Телеграма последователност от независими парк отоплението на:

* The MID or on-board monitor sends the INDEPENDENT PARK HEATING ON telegram via IKE to the heating/air conditioning control unit В MID или на борда на монитор изпраща НЕЗАВИСИМИ ПАРК ЗА ОТОПЛЕНИЕ телеграма чрез IKE за отопление / въздушен контрол единица климатик
* The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER ON telegram to the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / инсталация за контрол на въздушното изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя телеграма до независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя на обратна информация на отоплението / климатичната инсталация и блок за управление се стартира.
* The heating/air conditioning control unit receives the AUXILIARY HEATER ON feedback from the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / въздушен контрол единица климатик получава ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя на обратна информация от независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Ако не се получи обратна връзка от независим отоплител парк / спомагателен нагревател, НАГРЕВАТЕЛ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНИ телеграма се изпраща два пъти по 1 секунда интервали от време. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful. Съответстващи влизане код за грешка се прави в памет код за грешка, ако всички 3 започнете опитите са неуспешни.

Telegram sequence for independent park heating OFF: Телеграма последователност от независими парк отопление OFF:

* The MID or on-board monitor sends the INDEPENDENT PARK HEATING OFF telegram via IKE to the heating/air conditioning control unit В MID или на борда на монитор изпраща НЕЗАВИСИМИ ПАРК ЗА ОТОПЛЕНИЕ OFF телеграма чрез IKE за отопление / въздушен контрол единица климатик
* The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER OFF telegram to the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / инсталация за контрол на въздушното изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF телеграма до независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER OFF feedback to the heating/air conditioning control unit and assumes afterrunning mode. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF обратна информация на отоплението / климатичната инсталация и блок за управление поема доизгаряне режим.
* The heating/air conditioning control unit receives the AUXILIARY HEATER OFF feedback from the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / въздушен контрол единица климатик получава ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF обратна връзка от независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent twice at 1 second intervals. Ако не се получи обратна връзка от независим отоплител парк / спомагателен нагревател, ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF телеграма се изпраща два пъти по 1 секунда интервали от време. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 stop attempts are unsuccessful. Съответстващи влизане код за грешка се прави в памет код за грешка, ако всички 3 спре опитите са неуспешни.

Telegram sequence for Telestart: Телеграма последователност за Telestart:

* The wavetrap receives the telestart signal and converts the HF signal into an LF signal. В wavetrap получава telestart сигнал и превръща HF сигнал в сигнал LF.
* The telestart receiver sends a signal to the independent park heater/auxiliary heater. В telestart приемника изпраща сигнал на независимия нагревател парк / спомагателен нагревател.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON message to the heating/air conditioning control unit. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя на съобщение на отопление / климатик блок за управление на въздуха.
* The heating/air conditioning control unit sends AUXILIARY HEATER ON to the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / въздушен контрол единица климатик изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя на независимия нагревател парк / спомагателен нагревател.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя на обратна информация на отоплението / климатичната инсталация и блок за управление се стартира.
* If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Ако не се получи обратна връзка от независим отоплител парк / спомагателен нагревател, НАГРЕВАТЕЛ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНИ телеграма се изпраща два пъти по 1 секунда интервали от време. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful. Съответстващи влизане код за грешка се прави в памет код за грешка, ако всички 3 започнете опитите са неуспешни.

Telegram sequence in the event of faults in the independent park heater/auxiliary heater: Телеграма последователност в случай на грешки във независим отоплител парк / спомагателен нагревател:

* The independent park heater/auxiliary heater sends a fault message AUXILIARY HEATER OFF to the heating/air conditioning control unit. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща съобщение вина ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF за отопление / климатик блок за управление на въздуха.
* The heating/air conditioning control unit sends AUXILIARY HEATER ON to the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / въздушен контрол единица климатик изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя на независимия нагревател парк / спомагателен нагревател.
* The heating/air conditioning control unit waits for the reply AUXILIARY HEATER ON from the independent park heater/auxiliary heater. Отоплението / въздушен контрол единица климатик чака отговор ДОПЪЛНИТЕЛНИ нагревателя от независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* The AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent globally once the AUXILIARY HEATER OFF feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater. В ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF телеграма е изпратена в световен мащаб, след като ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF обратна връзка е получена от независим отоплител парк / спомагателен нагревател.
* If the fault message AUXILIARY HEATER OFF is sent repeatedly by the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON is sent twice at 1 second intervals. Ако по вина съобщение ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF се изпраща неколкократно от независими нагревател парк / спомагателен нагревател, НАГРЕВАТЕЛ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНИ се изпраща два пъти в една секунда интервали от време. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful. Съответстващи влизане код за грешка се прави в памет код за грешка, ако всички 3 започнете опитите са неуспешни.

Telegram sequence in the event of fault lock-out in the independent park heater/auxiliary heater: Телеграма последователност в случай на повреда локаут в независимия нагревател парк / спомагателен нагревател:

* The independent park heater/auxiliary heater sends a fault lock-out message AUXILIARY HEATER OFF to the heating/air conditioning control unit. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща вина локаут съобщение ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ OFF за отопление / климатик блок за управление на въздуха.
* The BMW DIS Service Tester sends the CANCEL FAULT LOCK-OUT telegram to the independent park heater/auxiliary heater or the fuse for the voltage supply to the independent park heater/auxiliary heater is isolated for 10 seconds . В BMW DIS Service Tester изпраща ОТМЯНА НА ПОВРЕДИ локаут телеграма до независим отоплител парк / спомагателен нагревател или предпазител за източника на захранване на независимия нагревател парк / спомагателен нагревател е изолиран в продължение на 10 секунди.
* The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER READY telegram to the heating/air conditioning control unit. Независимият нагревател парк / спомагателен нагревател изпраща ДОПЪЛНИТЕЛНИ НАГРЕВАТЕЛ ГОТОВ телеграма до отопление / климатик блок за управление на въздуха.
Последна промяна LUCIFER'S на 30 Окт 2010, 9:53, променена общо 1 път
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от LUCIFER'S » 14 Яну 2010, 14:47

Корекция на разхода l./100km по БК спрямо реалния разход.

Корекцията се прави посредством изчисляване и въвеждане на корекционен фактор (коефицент) като сe влиза в скритото меню на БК- Menu 20.

Menu 20: Корекционен фактор за разхода
- Menu 20.0 Фактора пак
- Menu 20.1 Настройка десетична позиция
- Menu 20.2 Настройка 100-тна и 1000-на позиция
- Menu 20.3 Запаметяване и показване на стойността

Формула за изчисление на корекционния фактор:

същински разход / показание БК = х1000 = корекционен фактор (коефицент)

същински разход -изчисления според дозареденото гориво -пълно пълно примерно 8л./100
показание БК- то е ясно - примерно 7,5л./100

8:7,5=1,06666х 1000= 1066 това е корекционния фактор който се вкарва в:

- Menu 20.1 Настройка десетична позиция (6 в примерния случай)
- Menu 20.2 Настройка 100-тна и 1000-на позиция (10 6 в примерния случай)
- Menu 20.3 Запаметяване и показване на стойността

!!!Цифрите се вкарват с натискане на бутона за зануляване, те се джуркат, с натискане се спира на исканата цифра

Корекционния фактор варира от 750 до 1250. Ако след изчисление е извън този диапазон имате проблем с електрониката.

Най-точно корегиране става когато реалния/същинския разход се засича за голям пробег... примерно за един резервоар и смесено каране, градско и извънградско.

TEST-NR. 20
KVBR: 1000
This "test" is actually a way to adjust the OBC's fuel consumption factor. There's a sensor in the fuel injector system that indicates fuel consumption back to the OBC. This "KVBR" value is used to calibrate that sensor using the following process:
1. Reset one of the OBC mileage indicators and the trip odometer, and fill your tank.
2. Record the actual fuel consumption for your car over a long period (one to two months at least).
3. Divide this reading into the trip odometer value to calculate your actual mileage.
4. Divide this result by the OBC indicated mileage over the same period and multiply by 1000.

You now have your fuel consumption factor. To enter the factor into the OBC, get into Test 20 and press Reset. This will start the KVBR value counting down. It will count down to 750, then start over at 1250. A crude user interface to be sure, but it works.

You probably don't need to change the KVBR value; the default value of 1000 should be accurate. And if your calculated fuel consumption factor is outside the 750–1250 range, there's probably something wrong.
Последна промяна LUCIFER'S на 31 Авг 2011, 9:53, променена общо 1 път
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от LUCIFER'S » 30 Яну 2010, 13:10

No comment!
Какво има в колекторите ни, така наречените пеперудки ?


http://www.youtube.com/watch?v=1gBDLzhXY8k&NR=1
и
http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

П.С. Ако сте с ръчна скоростна кутия трябва колектора ви да е без клапи, но със сигурност за 100% трябва да се провери!!!
Последна промяна LUCIFER'S на 09 Авг 2010, 14:15, променена общо 1 път
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от mad_presley » 18 Мар 2010, 12:55

Влизане в тайните менюта на малък борд компютър (важи и за без борд компютър). Файла е в атачмента и е тук благодарение на @bmw_n00b.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

BMW E39 DIY

Мнение от tsb_bg » 13 Юли 2010, 17:58

Тук има доста информация за BMW E39 DIY, както и подробни обяснения със снимки

http://www.bimmerdiy.com/dir/e39

Maintenance - BMW E39 DIY
Miscellaneous - BMW E39 DIY
Engine / Mechanical - BMW E39 DIY
Electrical - BMW E39 DIY
Interior - BMW E39 DIY
Exterior - BMW E39 DIY
Exhaust - BMW E39 DIY
Brakes - BMW E39 DIY
Lighting - BMW E39 DIY
Detailing / Painting - BMW E39 DIY
Cooling - BMW E39 DIY
Stability / Suspension - BMW E39 DIY
Transmission / Drive Shaft - BMW E39 DIY
Seats / Doors - BMW E39 DIY

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от LUCIFER'S » 23 Юли 2010, 13:18

Проверка на валидност на полица за "гражданска отговорност" за да няма кофти изненади при евентуален инцидент.

http://www4.fsc.bg/insn/
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от 7BREYTON » 29 Окт 2010, 14:54

Ako имате чистене на предните фарове , пръскалките се задеистжат на всяко 5то пръскане на чистачките но само при включени фарове.

http://bmwdiy.info/

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 23.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: R1100S; е36; е39; Focus; Mazda 626
Детайли за колата: R1100S 10.2001
е36 m43 sedan 12.95
e39 m52 touring 07.97
Ford Focus 3dr Zetec 2.0 03.99
Mazda 626 3dr GC F6 84г

Схема бушони е39

Мнение от debug » 18 Яну 2011, 23:03

Схемата е от E39 520i Touring, M52, Europe, MANUAL (DH11) - 03/1996 - 09/1997
Номера в realoem, на които отговаря - 6113 8373936 - немски; 6113 8373937 - английски; 6113 8373938 - френски; 6113 8373939 - италиански; 6113 8373940 - испански.
Документът може да се разпечата директно и да се изреже / ламинира / залепи на мястото на оригиналната схема.
Оставих го отворен за редакция, ако някой иска да корегира нещо.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 8.02.2011
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330d
Мечтае да кара: BMW Alpina B7

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от PavelPavlov » 09 Фев 2011, 22:16



Здравейте,

тези линкове не работят, ако някой има файловете, моля да ги качи някъде и да даде нови линкове - търся сервизно ръководство по възможност на англ и сервизна книжка за същия период 96-00.

Поздрави,
Павел

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 3.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 525d '02
Мечтае да кара: подводница

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от King Nothing » 10 Фев 2011, 10:12

Сервизно ръководство E39 (1997-2002) - BMW_E39_5-series_Service_Manual.pdf
Последна промяна King Nothing на 03 Яну 2012, 18:30, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 8.02.2011
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330d
Мечтае да кара: BMW Alpina B7

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от PavelPavlov » 12 Фев 2011, 16:06

King Nothing написа:Сервизно ръководство E39 (1997-2002) - BMW_E39_5-series_Service_Manual.pdf


Благодаря много!
Не видях в темата линк за руската програма в която са описани доста неща, които ги има също и в сервизното ръководство: Устройство Обслужвание Ремонт BMW 5 (E39) 1996-2001г
Screenshot

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от mad_presley » 27 Мар 2011, 19:14

При проблем със светлините (светещ и неизгасващ фар за дълги светили и др.), проблемът е в Light Check Module - LCM.
В атачмънта е упътването за ремонт на LCM, както и data sheet-a за проблемната интеграла.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 13.03.2011
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11

Re:

Мнение от georgieva » 11 Апр 2011, 9:17

Съвсем точно ще препиша какво ми е на моето меню (понеже снимките са ми 48 и нито една не могга да кача понеже били големи)
CheGevara написа:ОТКЛЮЧВАНЕ НА ТАЙНИТЕ МЕНЮТА НА Е39/E38 (ГОЛЯМ КОМПЮТЪР)
МЕНЮТА:

1. Данни за колата
FGSTNR: Fahrgestellnummer,
K No: Tacho-Kennzahl,
BMWTNR: BMW-Teilenummer, CI: ?, DI: ?, BI: ?, DAT: Datum der Herstellung,
HW: Hardwareversion, SW: Softwareversion, ZYL: Anzahl der Zylinder, M: ?, S: ?,
CAN: CAN-Bus-Version, AEND: Änderungsnummer


_18576 __1.0
__4812 __1.1
690379 4_1.2
063410 __1.3
__4599 __1.4
12_160 0_1.5
095_06 3_1.6
04_35_ __1.7
незнам за вас колеги, но каквото е написал колегата.. нищо не разбирам, само ми прави впечатление че 1,0 са ми последните 5 цифри от ВИНа
CheGevara написа:2. Тест на таблото

3. Service Intervall и изминали дни от последния сервиз!
SI-L: 0753
SI-Tage: 0124


__3637 __3.0
__2047 __3.1
Не може да бъде защото през 2004 е бил последния сервис според сервизната книжка
CheGevara написа:4. Разход в момента

__0000 __4.0
__0000 __4.1
Какъв ще е този разход четерицифрения, и защо имам 2 подточки тук?! "Предавам се"
CheGevara написа:5. Среден разход

___120 __5.0
Километража ми не работи, и за това не мога да разбера това трябва ли да е адекватна индикация
CheGevara написа:
5.1 оставащи километри

__0000 __5.1
Ако с 1 резервоар мога да измина 4 цифрено число километри... тря да участвам в "льо ман" :П
CheGevara написа:
6. гориво в резервоарите

000000 __6.0
Това може би за .. ако имах бензиностанция става дума резервоарите щом толкова много цифри :Д или може би в милилитри са величините
CheGevara написа:
6.1 всичко гориво
TNK: 23.2/25.4/48.6L
TNKANZ: 48.6L


__0000 __6.1
__0000 1_6.2
В смисъл? Освен в резервоара.. и ако имах и туба с бенз, ще ми показва колко имам в нея ли? :Д "всичко гориво" абсолютно се предавам каква е разликата можду 6.0 и 6.1 по описание и смисъл. А пък аз имам и 6.2 :) то какво гориво е? "съвсем съвсем съвсем всичкото" ли?
CheGevara написа:
7. Темп. на мотора

___000 __7.0
CheGevara написа:
7.1 обороти на двигателя

__-400 __7.1
в един руски форум прочетох че 7.1 е външната температура
CheGevara написа:
7.2 външна темп.

__0000 __7.2
___000 __7.3
___000 __7.4
тук имам цели 2 подточки още
CheGevara написа:
8.моментна скорост - дигитална

___294 __8.0
Както вече казах километража ми не работи. А тук цифрите ми 9 и 4 премигват постоянно и супер бързо
CheGevara написа:
8.1 показвана скорост
V: xxx KM/H
VANZ: xxx KM/H


09C06C __8.1
6-тицата ми тук, както и Ц-то след нея премигват пак толкова бъзо и постоянно, даже на снимката ми по скоро е като обърната 4 а Ц се двуумях дали не е по скоро 0. И за каква скорост стаа дума незнам в 8.1. И отново имам още подточки
0083FC __8.2
2EC36C __8.3
CheGevara написа:
9.напрежение
UB: xx,xx (Volt)


___025 _9.9
???
CheGevara написа:
10. Държава/Език

0=Deutschland, 1=UK, 2=USA, 3=Italien, 4=Spanien, 5=Japan, 6=Frankreich, 7=Canada, 8=Australien



____00 _10.0
CheGevara написа:11. Превключване PM / AM

040000 _11.0
CheGevara написа:
12. Средна скорост

______ _12.0
CheGevara написа:
12.1 час на пристигане

Нямам 12.1 :)
CheGevara написа:
13. Тест на гонга

__9on9 _13.0
CheGevara написа:
14. Записани грешки

8C8400 _14.0
в един руски и един немски форум ми направи впечатление че хора с такава грешка, не им работят километражите, АБС-и АСЦ-та, разходомери .. все неща свързани с това че колата трябва да знае с ква скорост и се въртят гумите. Ще е мноого добра идея някой да направи такава тема и всеки да пише какви грешки има съответно какво не му е в ред в колата да може тея дето четат да търсят някаква аналогия, щото не всеки има инпа или карсофт
F58400 _14.1
d78100 _14.2
CE81FF _14.3
868200 _14.4

CheGevara написа:
15. - 18. нищо ....

нищо ама друг път :Д

001000 00_.0
000101 11_.1
000000 01_.2
101100 00_.3
000001 11_.4
111110 01_.5
000000 00_.6
Това е 15то меню. Обърнете внимание обаче че никъде не пише "15"

__0016 _16.0
------ _17.0
17то меню не е с долни чертички а с минуси... различно е от 18то където предполагам вече значи че няма нищо (което е малко нелогично да има меню дето .. за "красота") а отделно меню 12 ми е същото... И то ли е "нищо"?
______ _18.0

CheGevara написа:
19. Откючване на менюто

20. Коригиране на разхода на гориво

21. Reset на компютъра = изключване на акумулатора

[/quote]
Какво значи ресет на комютара? ресет на 20то меню ли? Щото другите все такива стоиности си дават като го ресетна. А и колко пъти е бил свалян на мойто БМВ акумулатора... хиляди пъти.. никога не е имало промяна

[/quote]


Така като чета това инфо... предполагам, че или трябва да си засиля колата от някоя пропаст щото се е побъркала, или това са 10-20% истина + свободни съчинения, или (както аз си мисля) има разлика между големия и малкия борд (той колагета си го е написал че става дума за големия борд) а за малкия? Никой ли няма да напише? Ние не сме ли хора, БМВта ли не караме дето сме с малкия дисплей? ;)
Тая тема е супер важна с тея менюта. Що няма такава тема във форума да се разисква.. незнам. Аз пуснах една такава тема подобна.. и те взеха че ме пратиха тук и на всичкото отгоре ми я заключиха едва след няколко дни преди някой да си е направил труда да намери време да си препише или да си направи снимки да си документира квото му показва колата.. и д адоиде и да си играе да пише половин часвъв форума.. аз едва днес успях да намеря време, хем явно съм най заинтересованата тук

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Re:

Мнение от LUCIFER'S » 12 Апр 2011, 9:30

georgieva написа:..... Никой ли няма да напише? Ние не сме ли хора, БМВта ли не караме дето сме с малкия дисплей? ;)
Тая тема е супер важна с тея менюта. Що няма такава тема във форума да се разисква.. незнам. Аз пуснах една такава тема подобна.. и те взеха че ме пратиха тук и на всичкото отгоре ми я заключиха едва след няколко дни преди някой да си е направил труда да намери време да си препише или да си направи снимки да си документира квото му показва колата.. и д адоиде и да си играе да пише половин часвъв форума.. аз едва днес успях да намеря време, хем явно съм най заинтересованата тук


1.Ключ в положение 1
2. Натискате копчето за зануляване и задържате около 5 сек, докато видите следното: _ - test _ _ 1. _
3.Сега натискайте копчето последователно докато стигнете в меню 19.
4. Като влезете в меню 19 (test 19) , в момента в който се появи нулата след 19. отляво започват да се редуват надписите L_off и L_on. В положение L_oFF натиснете еднократно и съвсем за кратко копчето за нулиране.
6. След като сте направили всичко по-горе правилно ще бъдете прехвърлени на тест 0. От тук нататък може спокойно да се разхождате из менютата чрез копчето за нулиране, чрез еднократни натискания стигате до желаното меню,
след което изчаквате след точката да се появи 0 и сте във въпросното меню.
7. Чрез еднократни натискания прескачате в подменютата (ако има такива – виж описа по-долу)
За да излезете от съответното подменю задръжте копчето за нулиране около 3 сек. В рамките на 2-3 сек преди да се появи нулата натискайте копчето последователно за да стигнете до друго желано меню.

Описание на менютата:

Показания тайно меню:

Menu 1: Fahrzeuginfomationen
- Menu 1.0 Шаси
- Menu 1.1 K-число тахокомби
- Menu 1.2 BMW номер на частта комби-инструмент
- Menu 1.3 кодировка/диагноза/бус-индекс
- Menu 1.4 Дата на производство (Формат: KW/година)
- Menu 1.5 Състояние на Hardware-/Softwarе
- Menu 1.6 Статус впръскване / Брой цилиндри / Мотор-фактор

Menu 2: Тест комби-инструмент

Menu 3: Показания сервизен интервал
- Menu 3.0 Сервизен интервал - основа за изчисление - литри
- Menu 3.1 Оставащи дни до Инспекция

Menu 4: Разход
- Menu 4.0 Моментен разход Liter/100km (0128 = 12,8l/100km)
- Menu 4.1 Разход Литри/час

Menu 5: Оставащо разстояние за изминаване (с наличното гориво)
- Menu 5.0 Среден разход литри/100км като база за изчисление
- Menu 5.1 Оставащо разстояние в км

Menu 6: Инфо за резервоара
- Menu 6.0 Резервоар ляво/дясно(234123 = 23,4л ляв и 12,3л десен)
- Menu 6.1 Общо в двата
- Menu 6.2 Показание в момента

Menu 7: Мотор/скоростомер
- Menu 7.0 Показание към момента на охлаждащата течност
- Menu 7.1 Показание външна температура
- Menu 7.2 Показание обороти
- Menu 7.3 Показание скорост

Menu 8: Стойностите от меню 8 в шестнайсетичен формат

Menu 9: Бордово напрежение
- Menu 9.0 - Напрежение към момента - във Волтове
- Menu 9.1 - 9.3 незаето / няма информация

Menu 10.0 Кодировка за страна

Menu 11.0 Кодировка единици (мерни?)

Menu 12 нищо

Menu 13.0 Тества гонга

Menu 14 Записани грешки
- Menu 14.1 - 14.4 Ако няма грешки, показва 000000.

Menu 15 - 18 нищо

Menu 19: Отключване на менютата
Тва се знае.

Menu 20: Корекционен фактор за разхода
- Menu 20.0 Фактора пак
- Menu 20.1 Настройка десетична позиция
- Menu 20.2 Настройка 100-тна и 1000-на позиция
- Menu 20.3 Запаметяване и показване на стойността

Формула за изчисление на корекционния фактор:
същински разход / показание БК = х1000 = корекционен фактор (коефициент)

Menu 21: Ресет
- Menu 21.0 Software-рестартиране, отговаря на откачане на акумулатора
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook