Плочка на ГНП-то

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Плочка на ГНП-то

Мнение от Se7ven » 31 Юли 2009, 9:54

Отново проблем с плочката! Тези дни съм в района около Бургас, моята плочка има хроничния проблем да мени оборотите и след като е почистих малко и понастроих се стабилизираха работите и отложих ремонта малко. Но през последните 10 тина дни понавартях бая килиметри и то повечето извънградско и работата на празния ход на двигателя се влуши доста, мени обороти прекалено много. Сега има свободно време и си мислех да отворя плочката за по-детайлен преглед с цел намиране на проблема й. Но за целта ще ми трябва колата и немога да разглобявам моята на този етап. Ако някой колега има стара развалена плочка и не му трябва (в района на Бургас ще е най-добре) може да се свърже с мен тука или на тел. 0887781838

п.с. ...най-малкото което мога да направя е да е пусна снимки после на детайлите ако на някои му доиде накаква идея!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 03 Авг 2009, 17:11

Колеги, може ли за малко съдействие относно по-точна настройка на ГНП плочката без компютър.
Някои на които колата му върви добре и не пуши да погледне в скритите менюта на /4.1- литри за час/, колко му е стойността.
Моята е нагласих на 4-5 /едно друго се сменят/.
Мерси предварително!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Мнение от sa_hellrot » 04 Авг 2009, 7:39

Колега, мойта ( 325 ТДС ) показва 1.1 - 1.2 л/ч на празен ход.
Не знам какво ти показва 4 -5 ама не е ли много ,ако е литри/ч.
Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 04 Авг 2009, 14:07

Нека да види някои с Е39-ка от скритите менюта номер 4.1

Незнам на Е36, откъде го гледаш и дали е същото, което ме интересува, защото на мен ми показава само цели числа, а не 1,2 примерно.
Благодаря все пак!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

ре

Мнение от bera » 04 Авг 2009, 14:16

Se7ven написа:Нека да види някои с Е39-ка от скритите менюта номер 4.1

Незнам на Е36, откъде го гледаш и дали е същото, което ме интересува, защото на мен ми показава само цели числа, а не 1,2 примерно.
Благодаря все пак!!!

- Menu 4.1 Разход Литри/час
Като я запалих показваше 5-6 после стана 7-8... (кола беше студена) и така се задържа, каквото и да означава това. Надявам се да ти е полезна тази информация.
Успех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: ре

Мнение от Se7ven » 04 Авг 2009, 18:51

bera написа:
Se7ven написа:Нека да види някои с Е39-ка от скритите менюта номер 4.1

Незнам на Е36, откъде го гледаш и дали е същото, което ме интересува, защото на мен ми показава само цели числа, а не 1,2 примерно.
Благодаря все пак!!!

- Menu 4.1 Разход Литри/час
Като я запалих показваше 5-6 после стана 7-8... (кола беше студена) и така се задържа, каквото и да означава това. Надявам се да ти е полезна тази информация.
Успех.


Благодаря, от тази стойност си нагласям плочката. Според мен колата студена е била на 7-8, а когато е загряла е слезнала на 5-6. Или когато е загряла си включил и консуматори /климатик примерно/.

Ако някои друг сподели да намеря оптималната стойност на нагласяне без компютър няма да е лошо. Интересувам се от стойности на добре работещи коли и с разход в рамките на нормалното.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: ре

Мнение от bera » 04 Авг 2009, 21:32

Se7ven написа:Според мен колата студена е била на 7-8, а когато е загряла е слезнала на 5-6. Или когато е загряла си включил и консуматори /климатик примерно/.

Точно така беше ,пуснах климата после и се вдигна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 04 Авг 2009, 22:56

На мен ми показва 0.8 - 1.0 L/H
ИзображениеИзображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: ре

Мнение от ivan. » 04 Авг 2009, 23:19

Se7ven написа:
bera написа:
Se7ven написа:Нека да види някои с Е39-ка от скритите менюта номер 4.1

Незнам на Е36, откъде го гледаш и дали е същото, което ме интересува, защото на мен ми показава само цели числа, а не 1,2 примерно.
Благодаря все пак!!!

- Menu 4.1 Разход Литри/час
Като я запалих показваше 5-6 после стана 7-8... (кола беше студена) и така се задържа, каквото и да означава това. Надявам се да ти е полезна тази информация.
Успех.


Благодаря, от тази стойност си нагласям плочката. Според мен колата студена е била на 7-8, а когато е загряла е слезнала на 5-6. Или когато е загряла си включил и консуматори /климатик примерно/.

Ако някои друг сподели да намеря оптималната стойност на нагласяне без компютър няма да е лошо. Интересувам се от стойности на добре работещи коли и с разход в рамките на нормалното.
Местиш плочката към купето, на запалена кола до като почне да претриса.После връщаш леко напред и стягаш.Тези цифри на борд-а или ако е закачена на компютър се променят със стягането на първия болт ;) Така че е много важно кой болт пръв ще стегнеш.Нагласяш я да работи хубаво,да се форсира добре,без да претриса -тези цифри може да гледаш ,след като си нагласил мотора да работи добре,само информативно.ТЕ не са критерий за добре регулирана плочка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 05 Авг 2009, 16:51

520_i написа:На мен ми показва 0.8 - 1.0 L/H


Щом ти показва числа със запетая значи гледаш на друго място не в меню 4.1
Последна промяна Se7ven на 05 Авг 2009, 17:00, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: ре

Мнение от Se7ven » 05 Авг 2009, 16:59

ivan. написа:
Se7ven написа:
bera написа:
Se7ven написа:Нека да види някои с Е39-ка от скритите менюта номер 4.1

Незнам на Е36, откъде го гледаш и дали е същото, което ме интересува, защото на мен ми показава само цели числа, а не 1,2 примерно.
Благодаря все пак!!!

- Menu 4.1 Разход Литри/час
Като я запалих показваше 5-6 после стана 7-8... (кола беше студена) и така се задържа, каквото и да означава това. Надявам се да ти е полезна тази информация.
Успех.


Благодаря, от тази стойност си нагласям плочката. Според мен колата студена е била на 7-8, а когато е загряла е слезнала на 5-6. Или когато е загряла си включил и консуматори /климатик примерно/.

Ако някои друг сподели да намеря оптималната стойност на нагласяне без компютър няма да е лошо. Интересувам се от стойности на добре работещи коли и с разход в рамките на нормалното.
Местиш плочката към купето, на запалена кола до като почне да претриса.После връщаш леко напред и стягаш.Тези цифри на борд-а или ако е закачена на компютър се променят със стягането на първия болт ;) Така че е много важно кой болт пръв ще стегнеш.Нагласяш я да работи хубаво,да се форсира добре,без да претриса -тези цифри може да гледаш ,след като си нагласил мотора да работи добре,само информативно.ТЕ не са критерий за добре регулирана плочка.


Тази стойност е толкова чувствителна, че при стягане на всяко болче се променя. Но аз развивам плочката много малко и със една дървена летва е почуквам с малък чук като по този начин само притягам окончателно само болтовете и промяната е незначителна.
А за критерий за регулиране мисля, че като за без компютър е доста точно защото и най малкото почукване сменя стойността с едно две деления.
:!: Нагласянето на мотора да работи добре го правя докато ми хареса и тази стойнос е окончателната настройка.

ИЗВОД: До тук имам една стойност на колегата "Bera" и е около 5-6 литра за час. Ако имам поне още няколко мнения мога да направя заключение дали става за финна настройка тази стойност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 05 Авг 2009, 17:45

Se7ven написа:
520_i написа:На мен ми показва 0.8 - 1.0 L/H


Щом ти показва числа със запетая значи гледаш на друго място не в меню 4.1


Аз съм с големият борд!Като вляза в 4-то меню и съм спрял ми показва L/H,като тръгна ми показва L/KM.
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 05 Авг 2009, 18:06

520_i написа:
Se7ven написа:
520_i написа:На мен ми показва 0.8 - 1.0 L/H


Щом ти показва числа със запетая значи гледаш на друго място не в меню 4.1


Аз съм с големият борд!Като вляза в 4-то меню и съм спрял ми показва L/H,като тръгна ми показва L/KM.


Да сетих се ама не е същото. На мен ми трябва от менюто на клилометража, където се влиза през функция "19 off". Там данните са в суров вид така да се каже.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: ре

Мнение от ivan. » 07 Авг 2009, 19:21

Se7ven написа:
ivan. написа:
Se7ven написа:
bera написа:
Se7ven написа:Нека да види някои с Е39-ка от скритите менюта номер 4.1

Незнам на Е36, откъде го гледаш и дали е същото, което ме интересува, защото на мен ми показава само цели числа, а не 1,2 примерно.
Благодаря все пак!!!

- Menu 4.1 Разход Литри/час
Като я запалих показваше 5-6 после стана 7-8... (кола беше студена) и така се задържа, каквото и да означава това. Надявам се да ти е полезна тази информация.
Успех.


Благодаря, от тази стойност си нагласям плочката. Според мен колата студена е била на 7-8, а когато е загряла е слезнала на 5-6. Или когато е загряла си включил и консуматори /климатик примерно/.

Ако някои друг сподели да намеря оптималната стойност на нагласяне без компютър няма да е лошо. Интересувам се от стойности на добре работещи коли и с разход в рамките на нормалното.
Местиш плочката към купето, на запалена кола до като почне да претриса.После връщаш леко напред и стягаш.Тези цифри на борд-а или ако е закачена на компютър се променят със стягането на първия болт ;) Така че е много важно кой болт пръв ще стегнеш.Нагласяш я да работи хубаво,да се форсира добре,без да претриса -тези цифри може да гледаш ,след като си нагласил мотора да работи добре,само информативно.ТЕ не са критерий за добре регулирана плочка.


Тази стойност е толкова чувствителна, че при стягане на всяко болче се променя. Но аз развивам плочката много малко и със една дървена летва е почуквам с малък чук като по този начин само притягам окончателно само болтовете и промяната е незначителна.
А за критерий за регулиране мисля, че като за без компютър е доста точно защото и най малкото почукване сменя стойността с едно две деления.
:!: Нагласянето на мотора да работи добре го правя докато ми хареса и тази стойнос е окончателната настройка.

ИЗВОД: До тук имам една стойност на колегата "Bera" и е около 5-6 литра за час. Ако имам поне още няколко мнения мога да направя заключение дали става за финна настройка тази стойност.
Здравей колега,
за промяната на цифрите при реглажа и стягането на плочката -говорим едно и също,и се надявам,че не спорим.
По горе ти написах ,че тези цифри не са критерий за добре регулирана плочка(а за цялостното регулиране на гнп),защото те са влиаят от изменението на ъгъла на впръскане и от местенето на плочка т.е някаква математическа закономерност между динамичната и статична центровка на гнп-то.
Борда взима информация и от датчика за началното впръскване(който е в умната дюза).
По-просто казано-като пуснеш повече нафта от плочката и дадеш помпата на закъснение,цифрата си остава същата,като тази преди да почнеш с реглажа,само дето колата върви повече и не пали добре.
Не вярвам да има два тдс-а еднакво работещи и с еднакви показания на борд-а,освен ако не са излезнали от сервиз за смяна на веригите по едно и също време :roll:
Това е моето виждане по въпроса, надявам се да съм ти бил полезен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 08 Авг 2009, 20:06

Плочката е регулирах, да работи добре двигателя, а стойността е около 11-12 сега. И така смятам да е оставя.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook