Въпроси за печка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Въпроси за печка

Мнение от monogamnia » 06 Ное 2009, 1:37

Колеги може би случаят ми е малко странен но искам все пак да попитам. Настройх си от менюто кога да почне и кога да спре да духа, почна да духа в определения час(двигателя беше топъл стрелката на темп. беше на средата) като почна да духа въздухът не беше топъл а леко хладът и в последствие го изстуди още малко това нормално ли е?!
Ако наглася таймера да духа 10-20 мин много ли ток ще дръпне от акомулатора и дали може да дръпне целия акомулатор та да не стане някоя сутрин така че колата топла ама без ток ?! Благодаря предварително.

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Въпроси за печка

Мнение от ivo1bg » 06 Ное 2009, 2:42

По принцип печката не би трябвало да духа хладно, мисля, че има термостат, който държи печката запалена докато температурата на антифриза достигне 60 или 70 градуса и след това я спира и пуска така, че да ти държи тези градуси. Вътре в купето колко градуса стават зависи от външната температура, но тези дни не е имало зверски студове и за това не би трябвало да ти е духало хладно. Акумулатора също няма да ти го източи, защото управляващия блок на печката следи и напрежението и ако падне под определена стойност също изключва. Ако всичко друго ти е наред, печката не трябва да работи повече от 30 мин. Всички тези цифри ги казвам малко по спомени и може би някъде бъркам, но принципа е такъв. Ако наистина ти духа хладно, ще трябва да провериш дали въобще ти се запалва печката. Когато работи отвън се чува едно буботене, което няма как да объркаш.
П.П. Сега виждам, че си пускал печката на топъл двигател и мисля, че така тя не е работила въобще. Изчакай да изстине мотора и тогава я настрой за да видиш дали бачка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Въпроси за печка

Мнение от tsb_bg » 06 Ное 2009, 3:06

Печката може да се програмира да се включва от от софт-бутона на MID-a (1 TIMER 2), или от или съответното меню на навигационния дисплей (TIMER 1) и (TIMER 2) за 2 отделни часа през деня, но не може да се настройва кога да се изключи. Може да се включва само при околна температура под 16 градуса и работи 30 min. след което се изключва автоматично.
Може да се включва и изключва и ръчно от софт-бутона или съответното меню на навигационния дисплей (HEAT ON) или (HEAT OFF) или от дистанционното управление (ако има такова). Когато колата е в движение работи докато се постигне нормалната работна температура на двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпроси за печка

Мнение от monogamnia » 06 Ное 2009, 4:28

tsb_bg написа:Печката може да се програмира да се включва от от софт-бутона на MID-a (1 TIMER 2), или от или съответното меню на навигационния дисплей (TIMER 1) и (TIMER 2) за 2 отделни часа през деня, но не може да се настройва кога да се изключи. Може да се включва само при околна температура под 16 градуса и работи 30 min. след което се изключва автоматично.
Може да се включва и изключва и ръчно от софт-бутона или съответното меню на навигационния дисплей (HEAT ON) или (HEAT OFF) или от дистанционното управление (ако има такова). Когато колата е в движение работи докато се постигне нормалната работна температура на двигателя.

при мен всичко е на немски и нищо не разбирам за съжаление... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Въпроси за печка

Мнение от mad_presley » 06 Ное 2009, 10:23

TDS няма печка, освен ако не е специално поръчана като екстра!Не е като при комон рейл, където всички имат печка и просто трябва да се отключи ;)

@monogamnia, имаш проблем с циркулационната помпа, щом толкова бързо започва да ти духа студено.Хваща се на диагностика.

При теб това е система, която като изгасиш колата, продължава да върти антифриза и духа топло в колата, докато температурата на натифриза не падне под 65*С.Не търси печка и не търси гора да ти я отключват, защото продто нямаш такава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 8.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525d '02
Мечтае да кара: 850i или M6

Re: Въпроси за печка

Мнение от Glamav » 06 Ное 2009, 10:55

Колеги а може ли да разясните кога свети червената перка на навигацията, кога мига и как свети като работи печката ?

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: Въпроси за печка

Мнение от Giorceto » 06 Ное 2009, 11:43

mad_presley написа:
@monogamnia, имаш проблем с циркулационната помпа, щом толкова бързо започва да ти духа студено.Хваща се на диагностика.



Принципно при проблем с циркулационната помпа въобще не включва печката. При мен го имаше този проблем. Нещо друго трябва да е за да духа студено. Закарай я в РЕЯ и там най-добре ще ти кажат какъв е проблема.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпроси за печка

Мнение от monogamnia » 06 Ное 2009, 12:29

mad_presley написа:TDS няма печка, освен ако не е специално поръчана като екстра!Не е като при комон рейл, където всички имат печка и просто трябва да се отключи ;)

@monogamnia, имаш проблем с циркулационната помпа, щом толкова бързо започва да ти духа студено.Хваща се на диагностика.

При теб това е система, която като изгасиш колата, продължава да върти антифриза и духа топло в колата, докато температурата на натифриза не падне под 65*С.Не търси печка и не търси гора да ти я отключват, защото продто нямаш такава.


Като запалих двигателя след това почна отново да си духа топло

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 445
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Re: Въпроси за печка

Мнение от Teogop » 06 Ное 2009, 13:05

Да, защото водната помпа завърта водата. Ако колата не работи, само циркулационната помпа върти водата. Ако тя не работи - радиаторчето за парното не получава топла вода от двигателя и радиатора => има парно, докато радиаторчето изстине.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 29.05.2009
Местоположение: БМВ Сервиза
Пол: Мъж
Кара: ски през лятото
Мечтае да кара: Форд ескорт '84-та
Детайли за колата: убаа

Re: Въпроси за печка

Мнение от КироКиров » 06 Ное 2009, 13:41

А сигурен ли си че е обезвъздушена колата както трябва - при недобро обезвъздушаване колата върти антифриза през радиатора само при по-високи обороти, а ел.помпата не може да го завърти от там извъобще :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Въпроси за печка

Мнение от mad_presley » 06 Ное 2009, 15:12

Giorceto написа:
Принципно при проблем с циркулационната помпа въобще не включва печката. При мен го имаше този проблем. Нещо друго трябва да е за да духа студено. Закарай я в РЕЯ и там най-добре ще ти кажат какъв е проблема.

Стига с тази печка бре, колата на колегата е TDS и няма печка.Тук говорим за фунцията REST, която просто пуска циркулация на антифриза и се ползва остатъчната топлина.

Печката е съсвсем друга бира и там е естесвено да не тръгва печката, като не ти работи циркулационната помпа, защото в противен случай ще се подпали колата.

monogamnia написа:Като запалих двигателя след това почна отново да си духа топло

Колега, как по-просто да ти го обясня!?
Като запалиш колата загряваш радиатора на парното, като натиснеш копчето REST и започне да духа вентилатора на парното издухва само остатъчната топлина от радиатора, а това трае 30сек до минута.Толкова ли е трудно да се разбере или аз не обяснявам правилно.

Ако ти работи циркулационната помпа, постоянно ще има приток на топъл антифриз от цялата охладителна система в радиатора за парното и така може да ти духа около 25-20 мин топло, според зависи каква е външната температура.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Re: Въпроси за печка

Мнение от Воденичаров » 06 Ное 2009, 16:49

Добре де, ти от къде знаеш, че колегата няма печка?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпроси за печка

Мнение от monogamnia » 06 Ное 2009, 16:50

monogamnia написа:Като запалих двигателя след това почна отново да си духа топло?
Колега, как по-просто да ти го обясня!?
Като запалиш колата загряваш радиатора на парното, като натиснеш копчето REST и започне да духа вентилатора на парното издухва само остатъчната топлина от радиатора, а това трае 30сек до минута.Толкова ли е трудно да се разбере или аз не обяснявам правилно.
Ако ти работи циркулационната помпа, постоянно ще има приток на топъл антифриз от цялата охладителна система в радиатора за парното и така може да ти духа около 25-20 мин топло, според зависи каква е външната температура.


Явно не си ме разбрал не натискам копчето REST а от мид-а долу в менюто на часовника имам 1 ZEIT 2 . Пак ти казвам не говоря за копчето REST. Ако искаш ще заснема клип за да видиш какво точно имам в предвид...?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Re: Въпроси за печка

Мнение от Воденичаров » 06 Ное 2009, 17:01

По-добре снимай отпред в коша дали пише вебасто :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпроси за печка

Мнение от monogamnia » 06 Ное 2009, 17:03

каде се намира точно каде да гледам и как изглежда ?!

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook