Камера за обратно виждане
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Камера за обратно виждане
Като свалих CD- changera и компютира за навито така ижглежда картинката при мен. Имали друга алтернатива за свързване на камерата в такъв случай (без TV- модул)???
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- bigdady
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: Камера за обратно виждане
Ето какво се изисква и как става, когато колата няма ТВ тунер. Скоро видях Е46 с такъв switch
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/589963
Ето го и оригиналният номер въпросният кит: 66210303083
А ето го и номерът само на switchbox-а: 84210302770
104лв. е нов в Дарукар.
Има подробни инструкции в BMW EBA.
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/589963
Ето го и оригиналният номер въпросният кит: 66210303083
А ето го и номерът само на switchbox-а: 84210302770
104лв. е нов в Дарукар.
Има подробни инструкции в BMW EBA.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Камера за обратно виждане
Като имаш тв тунер как се подкарва камера за задно виждане? Имам тунер, пробвах го, хваща някоя друга гръцка/турска програма (нали сме на цифрова ние вече). Та сега искам да сложа камера, а телевизията ако може да се подкара лесно ок, ако не не ми трябва.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Камера за обратно виждане
Прекарва се по схемата от предните страници, много е лесно.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
- NewLine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 16.10.2016
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39, 520i
Re: Камера за обратно виждане
Здравейте на всички. Моля за мнение около моя казус, а той е следния.
С навигация от китайските съм в автомобила, както и монтирана камера за задно виждане. Модулите касаещи случая са следните: навигацията спомената по-горе, LCM4-b модул, както и съвсем нормалното им свързване между камера и навигация.
Защо споменах лайт модула? До днес, преди да стигна до смяната и кодирането на LCM4 -та, за да сработи адекватно на колата, проблем с камерата не съм имал. След смяната му и последващото ми прибиране в къщи, което бе съпроводено с маневра на заден ход, камерата остана на черен екран. Разбира се веднага опитах изключване от задна скорост и отново нейното включване, но уви, резултатът с камерата е същия. Проверих кабелите на камерата и плюса на която е свързан към задната светлина и всичко бе наред, но интересното в случая е, че ако изгася мотора и оставя ключа на положение 2 на контакт, както и скоростния лост е оставен на задна, за да работи осветлението за задна, камерата показа картина.
Последвалите опити с палене на колата и включване на задна, водят до същото положение, камерата работи само при изгасен двигател иначе съм на черен екран.
Въпросът е, какво в LCM модулът може да е по-различно от предходния ми версия LCM2, което сега да не е наред?
Разбира се тепърва ще правя опити със взимане на захранване от другаде и управление от задна светлина към допълнително реле, но факт е, че досега това не бе необходимо и не съм убеден, че в случая при мен проблема е сходен с този на потребители, които са коментирали това в темата.
За момента смятам, че има вероятност за някаква разлика в захранването към светлините от лайт модула, което да поражда проблема с камерата, което не ми е решение, за това съм отворен и за логични обяснения от Вас. Благодаря Ви предварително за които и се извинявам за дългата си публикация, но се опитах да съм максимално изчерпателен в питанката си.
Sent from my D6503 using Tapatalk
С навигация от китайските съм в автомобила, както и монтирана камера за задно виждане. Модулите касаещи случая са следните: навигацията спомената по-горе, LCM4-b модул, както и съвсем нормалното им свързване между камера и навигация.
Защо споменах лайт модула? До днес, преди да стигна до смяната и кодирането на LCM4 -та, за да сработи адекватно на колата, проблем с камерата не съм имал. След смяната му и последващото ми прибиране в къщи, което бе съпроводено с маневра на заден ход, камерата остана на черен екран. Разбира се веднага опитах изключване от задна скорост и отново нейното включване, но уви, резултатът с камерата е същия. Проверих кабелите на камерата и плюса на която е свързан към задната светлина и всичко бе наред, но интересното в случая е, че ако изгася мотора и оставя ключа на положение 2 на контакт, както и скоростния лост е оставен на задна, за да работи осветлението за задна, камерата показа картина.
Последвалите опити с палене на колата и включване на задна, водят до същото положение, камерата работи само при изгасен двигател иначе съм на черен екран.
Въпросът е, какво в LCM модулът може да е по-различно от предходния ми версия LCM2, което сега да не е наред?
Разбира се тепърва ще правя опити със взимане на захранване от другаде и управление от задна светлина към допълнително реле, но факт е, че досега това не бе необходимо и не съм убеден, че в случая при мен проблема е сходен с този на потребители, които са коментирали това в темата.
За момента смятам, че има вероятност за някаква разлика в захранването към светлините от лайт модула, което да поражда проблема с камерата, което не ми е решение, за това съм отворен и за логични обяснения от Вас. Благодаря Ви предварително за които и се извинявам за дългата си публикация, но се опитах да съм максимално изчерпателен в питанката си.
Sent from my D6503 using Tapatalk
Re: Камера за обратно виждане
Здравей, колега!
Първо, бих искал да кажеш със сигурност дали модула е LCM4 или LCM4-B, че ми стана интересно.
Второ, пробвал ли си да захраниш камерата с директни 12 волта (например от акумулатора, а не от крушка за заден ход), след което да запалиш колата и да включиш задна, за да изкара на дисплея сигнала от камерата. Ако тогава всичко работи, значи продължи да четеш, а ако не заработи, значи проблемът е другаде.
При всички LCM модули след определена година (при Е39 след версия C19), вече към всяка крушка се изпраща PWM (шим), което означава, че вместо стандартни 12 волта, крушката получава импулси с определена честота, благодарение на което може да се регулира колко силно да свети всяка една крушка поотделно.
Хубавото е, че имаш настройка за честотата на тази широкоимпулсна модулация (шим):
PWM_ANSTEUERUNG_RFS_L
за задна лява светлина
PWM_ANSTEUERUNG_RFS_R
за задна дясна светлина.
Но, за да не се налага да променяш nettodat стойностите, аз лично ти препоръчвам да си отвориш модула с BMW scanner и да направиш въпросната PWM стойност на крушките за заден ход на максимум и предполагам, че проблемът ще се реши. Друго решение на проблема е да се сложи реле, кондензатор или някаква схема, която да осигури на камерата стабилно захранване.
Ето и безброй обсъждания, видеорешения и теми по този въпрос в гугъл:
https://www.google.bg/search?hl=bg&q=re ... roblem+pwm
Първо, бих искал да кажеш със сигурност дали модула е LCM4 или LCM4-B, че ми стана интересно.
Второ, пробвал ли си да захраниш камерата с директни 12 волта (например от акумулатора, а не от крушка за заден ход), след което да запалиш колата и да включиш задна, за да изкара на дисплея сигнала от камерата. Ако тогава всичко работи, значи продължи да четеш, а ако не заработи, значи проблемът е другаде.
При всички LCM модули след определена година (при Е39 след версия C19), вече към всяка крушка се изпраща PWM (шим), което означава, че вместо стандартни 12 волта, крушката получава импулси с определена честота, благодарение на което може да се регулира колко силно да свети всяка една крушка поотделно.
Хубавото е, че имаш настройка за честотата на тази широкоимпулсна модулация (шим):
PWM_ANSTEUERUNG_RFS_L
за задна лява светлина
PWM_ANSTEUERUNG_RFS_R
за задна дясна светлина.
Но, за да не се налага да променяш nettodat стойностите, аз лично ти препоръчвам да си отвориш модула с BMW scanner и да направиш въпросната PWM стойност на крушките за заден ход на максимум и предполагам, че проблемът ще се реши. Друго решение на проблема е да се сложи реле, кондензатор или някаква схема, която да осигури на камерата стабилно захранване.
Ето и безброй обсъждания, видеорешения и теми по този въпрос в гугъл:
https://www.google.bg/search?hl=bg&q=re ... roblem+pwm
- NewLine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 16.10.2016
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39, 520i
Re: Камера за обратно виждане
Да, поне това е означението на кутията (Lcm 4b). Прикачам снимка на модула.
Иначе привечер ще пробвам с директно захранване, за да видя дали ще има положителен резултат.
П.п. Благодаря ти за подробния отговор колега PeReZ. Действително "проблема" се оказва в различното захранване подавано от модула към светлините.
При свързване на камерата директно към акумулатор, няма проблем с образа, който между другото пропуснах да кажа, че при появята на образа при включена задна скорост и изключен двигател, картината прескачаше.
След свързване към директно захранване, нещата са нормални.
Моля те, за да не стигам на този етап до преправяне на кабелите с реле и друго захранване, да споделиш местоположението на съответните опции със стойности в Скенера, които бе предложил да се променят, за да проверя дали ще избегна работата с кабелите и релето за момента.
Благодаря ти отново за намесата с информацията около модула.
Иначе привечер ще пробвам с директно захранване, за да видя дали ще има положителен резултат.
П.п. Благодаря ти за подробния отговор колега PeReZ. Действително "проблема" се оказва в различното захранване подавано от модула към светлините.
При свързване на камерата директно към акумулатор, няма проблем с образа, който между другото пропуснах да кажа, че при появята на образа при включена задна скорост и изключен двигател, картината прескачаше.
След свързване към директно захранване, нещата са нормални.
Моля те, за да не стигам на този етап до преправяне на кабелите с реле и друго захранване, да споделиш местоположението на съответните опции със стойности в Скенера, които бе предложил да се променят, за да проверя дали ще избегна работата с кабелите и релето за момента.
Благодаря ти отново за намесата с информацията около модула.
- NewLine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 16.10.2016
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39, 520i
Re: Камера за обратно виждане
В крайна сметка се стигна до монтиране на реле, захранено от светлината за заден ход и захранване за камерата от акумулатор.
Резултата е отново коректно работеща камера при работещ двигател и включване на заден ход.
Промяната на PWM стойности /по подразбиране бяха на стойност 20/ индивидуално за задна светлина не помогна според очакванията ми, като на някои стойности до най-високите двуцифрени, дори не пускаше достатъчно захранване, за да захрани светлината при задна скорост, което разбира се рефлектираше и върху опит и липса за каквато и да било картина върху дисплея.
Интересно е как това същото жило от светлината, която до преди дни бе използвана за захранване на камера и комуникация към медията с информация за включена задна скорост, сега не влияе на коректната работа на релето? Тайно очаквах, че щом към камерата не се подава нормално напрежение, за релето захранено от същата жица, ефекта ще е същия.
Важното е, че всичко си дойде на мястото.
Като допълнение, въпроса ми с молба за информация за местоположение на съответните PWM стойности в БМВ Скенер, не бяха продиктувани от липса на желание за търсене и четене на информация във форума и други сходни за "проблема ми с това в случая, а напротив, повярвайте, но в последно време голяма част от свободното ми време преминава именно в търсене на информация и гледане на клипове около всичко, което ме интересува по тази и други теми. Не съм на ти със скенера, като до момента всичко за което бе необходим, след четене помогна, както и не бях забелязал при смяната на ЛЦМ модула, че има това допълнително поле със стойности за промяна, които да предполагам, че вероятно биха помогнали. Попаднах на снимка от програмата, където видях това поле и направих съответните опити с промяната им. Уви.
Благодаря за помощта на колегата над мен, помогнал с цялата информация и насока.
Резултата е отново коректно работеща камера при работещ двигател и включване на заден ход.
Промяната на PWM стойности /по подразбиране бяха на стойност 20/ индивидуално за задна светлина не помогна според очакванията ми, като на някои стойности до най-високите двуцифрени, дори не пускаше достатъчно захранване, за да захрани светлината при задна скорост, което разбира се рефлектираше и върху опит и липса за каквато и да било картина върху дисплея.
Интересно е как това същото жило от светлината, която до преди дни бе използвана за захранване на камера и комуникация към медията с информация за включена задна скорост, сега не влияе на коректната работа на релето? Тайно очаквах, че щом към камерата не се подава нормално напрежение, за релето захранено от същата жица, ефекта ще е същия.
Важното е, че всичко си дойде на мястото.
Като допълнение, въпроса ми с молба за информация за местоположение на съответните PWM стойности в БМВ Скенер, не бяха продиктувани от липса на желание за търсене и четене на информация във форума и други сходни за "проблема ми с това в случая, а напротив, повярвайте, но в последно време голяма част от свободното ми време преминава именно в търсене на информация и гледане на клипове около всичко, което ме интересува по тази и други теми. Не съм на ти със скенера, като до момента всичко за което бе необходим, след четене помогна, както и не бях забелязал при смяната на ЛЦМ модула, че има това допълнително поле със стойности за промяна, които да предполагам, че вероятно биха помогнали. Попаднах на снимка от програмата, където видях това поле и направих съответните опити с промяната им. Уви.
Благодаря за помощта на колегата над мен, помогнал с цялата информация и насока.
Re: Камера за обратно виждане
NewLine написа:Промяната на PWM стойности /по подразбиране бяха на стойност 20/ индивидуално за задна светлина не помогна според очакванията ми, като на някои стойности до най-високите двуцифрени, дори не пускаше достатъчно захранване, за да захрани светлината при задна скорост, което разбира се рефлектираше и върху опит и липса за каквато и да било картина върху дисплея.
Колега, промяната от на PWM стойността от 20 на 40 няма как да помогне особено, затова споменах промяна на NETTODAT стойността, с което можеш вместо фабричните опции (20 и 40) да си зададеш своя опция (255) и заради малко по-сложната процедура при НЦС експерт, ти препоръчах да ползваш BMW scanner.
Мисля, че в LCM -> Coding има различните стойности на всяка крушка (PWM VALUE). Менюто изглежда така и удобството на БМВ скенер е, че не си ограничен в избора на стойност:
Браво, че си се справил. След като NETTODAT не ти проговори нищо, а BMW scanner може би не ти е бил под ръка, то си остава варианта с релето, който е напълно читав.
А относно въпроса "защо така се е получило, а се ползва едно и също жило, това онова", отговорът е, че релето камерата реагира много по-бързо на подаването и спирането на захранване и ако за релето този импулс е твърде бърз, то камерата може да си включва спира стотици пъти в секунда и реално или няма да има картина, или ще трепти, а може би и други аномалии са възможни.
Така че просто от БМВ са въвели една малко по-нова технология за управление на халогенните крушки, монтирани из колата (дълги, габарити, задна светлина, стопове и др.). Халогенните крушки светват и гаснат достатъчно бавно, за да може с PWM импулси да ги кара да светят по-слабо за човешкото око, без да виждаме трептенето. За съжаление камерата се нуждае от стабилно захранване и при нея този импулс прецаква работата.
- NewLine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 16.10.2016
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39, 520i
Re: Камера за обратно виждане
Всъщност именно със скенера променях стойностите, но клетката за тях ми се стори за до друцифрени числа и за това най -голямата стойност, която зададох, бе 99. Интересно, но имаше стойности, при които съответната крушка, на която задавах стойности, дори не светваше, от там и камерата въобще не реагира. В крайна сметка бих опитал и с тази ти информация, защото скенера си е в колата и мога по всяко едно време да променям стойностите, за да мога да премахна иначе допълнителното реле и допълнителни кабели, които признавам си, не са пуснати според изискванията и естетически добре.
Благодаря ти отново. Продължавам с попиването на информация.
Sent from my D6503 using Tapatalk
Благодаря ти отново. Продължавам с попиването на информация.
Sent from my D6503 using Tapatalk
Re: Камера за обратно виждане
Честно казано никога не ми се е налагало и не съм пробвал, понеже аз предпочитам НЦС експерт, но ако през БМВ скенер можеш да въведеш само двуцифрена стойност или ако ти се струва, че такава е била идеята, то може да е в 16-тичен вид, така че пробвай FF.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Камера за обратно виждане
ШИМ е широчинно импулсна модулация т.е модулира се широчината на импулса, амплитудата е една и съща, но това е малко отклонение и уточнение
За да няма споменатите смущения ако за захранване на камерата се използва напрежението подавано към лампата за заден ход е напълно достатъчно да се добавят един диод последователно към плюса за камерата и кондензатор над 100микрофарада след диода. И така проблема се решава без кодиране. Някъде назад в темата има и схема на това за което говоря.
За да няма споменатите смущения ако за захранване на камерата се използва напрежението подавано към лампата за заден ход е напълно достатъчно да се добавят един диод последователно към плюса за камерата и кондензатор над 100микрофарада след диода. И така проблема се решава без кодиране. Някъде назад в темата има и схема на това за което говоря.
Re: Камера за обратно виждане
Не, защо да е отклонение от темата, благодаря за корекцията, прав си!
А решението с диод и кондензатор е лесно за изпълнение, така че е много добър вариант.
А решението с диод и кондензатор е лесно за изпълнение, така че е много добър вариант.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Камера за обратно виждане
Момчета оня ден се заиграх набързо за да прекарам част от инсталацията за камерата. Някой ще ми каже ли при комби от къде минава снопа с кабела за светлината на задна? Иначе пуснах пинове на 13 и 14, вързах 17 пин за директна маса и навито извади образа от камерата. Самия сигнал от камерата до тунера ще го мятам безжично и няма да се налага да прекарвам кабел през маншоните. Понеже нямах време да направя читаво нещата съм зарязал всичко, но в други ден ще се захвана. Та ще съм благодарен ако някой каже от коя страна минава въпросния сноп.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани