530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?) Решен !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 17.11.2011
Пол: Мъж

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dradkov » 13 Сеп 2013, 16:04

Без ЕГР ,турбината надува повече,но го амортизира по-бързо

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 20 Сеп 2013, 17:16

продължението: днес свалих колектора и смених вакуумите които м/у другото бяха в отлично здраве , колектора също не беше кои знае колко задръстен , единствено МАП сензора беше запушен от някаква гадост като грес и не знам дали е показвал правилно налягане в ИНПА. Резултата от процедурата , по добра динамика в ниските. За съжаление кабела не е в мен за да видя как е налягането с вече почистен колектор и МАП сензор + сменени вакуми. Не знам как точно трябва да върви кази кола но пак ми се струва леко тромава. На 5та предавка примерно със 100 км/ч за разтояние от окло 3 км. вдигна 210 без проблем , на по дълга права направи 220 (максимално не знам) , когато карам на 2ра предвка с около 1500 оборота на прав и сух асфалт и натисна газта в дъно задницата леко тръгва и АСЦ започва да свети (на 3та това не се случва). Ще видя колата пак на живи данни и ако пак няма читаво налягане ще почистя кулера и ако от ново няма ефект махам катализаторите ! Това е за сега , поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Z3Ro* » 20 Сеп 2013, 19:42

Толкова й е вървенето... :yes:
Почвай да се возиш, колега, не бърникай повече по колата според мен... :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 20 Сеп 2013, 21:59

Малко ме притеснява че турбината започна да се чува много рано , на мяст при форсиране започва леко да се чува на около 1500 , 1700 оборота. Това нормално ли е ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Z3Ro* » 21 Сеп 2013, 0:16

Моята също се чува, но съм без катализатори! Въпреки това, карай си колата с кеф и не я мисли... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 21 Сеп 2013, 21:11

Така и така съм започнал , я кажете как да сваля кулера :P искам да го почистя и него и да знам че вече колата е 6.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Elesar74 » 22 Сеп 2013, 11:10

За тази работа ще ти трябва канал.

Отгоре.
1. Освобождаваш дифузьора. Държи се с две пластамасови "тапи" от двете стани на радиатора. Опитваш се да го вдигнеш нагоре. За целта ти пречи виското. Ако можеш да го прокарш между него и радиатора, добре. В други случай трябва да демонтираш перката.

Отдолу.
2.Махаш кората под мотора, голямата. Кулера е точно под радиатора.
3. Сваляш двата маркуча на входа и изхода на кулера.
4. Кулера се държи на две щипки в горната си част, отляво и отдясно. Също така има два държача и от долната страна. Освобождаваш долните и после с някаква отверка разтваряш горните щипки, като същевременно го издърпваш към теб. Дърпаш от двете страни докато излезе.
Като го измъкнеш, общо взето имаш два варианта за почистване. Или с топла нафта или с обезмаслител, аз препоръчвам Meglio, пробвал съм и двата. Оставаш го да се накисне добре, лашкаш, изплакваш, на слънце да изсъхне и монтираш по обратния ред. От наблюдения на колеги знам, че почистването на кулера понякога е доста осезателно върху колата, зависи колко е бил задръстен. Успех.

Има и друг вариант, да свалиш бронята, ако нямаш канал.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 24 Сеп 2013, 12:31

преди малко гледах на INPA :lol: налягането пак прави спадове и после се съвзема но в по високи граници , т.е. пак на около 2600 оборота от 2200 м/бар пада на 1890 м/бар и после пак започва да се вдига до около 1950 м/бар или седи в този диапазон :banghead: Сега като изгледах внимателно клипа се вижда една зависимост , когато дебитомера дава над 1000 мг/хуб и налягането е над 2000 м/бар , паднат ли стойностите на дебитомера под 950 примерно и налягането пада под 2000. Незнайно защо дебитомера не държи стабилни стойности и варира м/у 1100 и 850 като в по високите обороти показва под 950 което не е добре. Или нещо му бърка работата или тоя дебитомер не е от най читавите... а уж го купих за оригинален БОШ :no: Значи колата си върви доста добре но мисля че може и по добре :P

п.п. загледах елипсовидната тръба която влиза към дебитомера и в долкоя край седи леко отворена ... при вас така ли е ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 25 Сеп 2013, 17:16

Днес , карах колата при човек който е доста в час и каза така: за моя мотор границите на налягането са от 0,9 до 1,2 бара (при ИНПА от 1900 до 2200 м/бар) , когато налягането стане окло 1,2 или повече клапана разтоварва до 0,9 и системата се стреми да държи налягане м/у 0,9 и 1,2. Гледахме записа и от живите данни на колата и пича каза , че не му харесват стойностите на дебитомера (който е чисто нов :banghead: ) В случая , след 2600 оборота налягането по някога пада под 0,9 или под 1900 м/бар както е в ИНПА поради стойности на дебитомера които при тези обороти падат от над 1100 до към 900 което не би трябвало да става , след което от ново се покачват над 950 и налягането на турбото отива над 0,9. Пича каза , че разликата е минимална и едва ли ще я усетя разлика дори и с оригинален дебитомер но се изказа много отрицателно за този с който съм в момента. Предложи ми да изчистя хубаво кулера и да проверя скобите и гумените мъркучи около него , каза че колата и сега върви много добре но , след интервенцията ще усетя положителен резултат.
В заключение: целия проблем с вървенето на колата се оказа от съвкупност от малки проблемчета като основни виновници бяха Дебитомера и Вакуумите както повечето колеги в тази тема предположиха. Съветът ми към колегите за смяна на дебитомер е да си купуват по възможност оригинален или Пиербург но не и БОШ с неясен произход !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Elesar74 » 26 Сеп 2013, 8:35

Най-евтиният и обикновенно ефикасен вариант за разрешаване при такива проблеми(турбо неволи), са вакуум маркучите. Сменяш ги на общо основание, независимо как ти изглеждат. Да струва от 20 до 30 лв. някъде за всичките, зависи какви са и откъде. Ако няма ефект, тогава нататък с дебитомери, сензори и т.н. Там вече и цифрите за смяна са други. Мисля колега, че ти започна по обратния ред, което не е лошо само по себе си, но ти навлече разходи, които евентуално можеше да избегнеш. И още нещо колега, за дебитомера. Дебитомера е един прост датчик, той не извършва никакви операции. Неговата единствена работа е, да информира ЕКУ-то за постъпващия въздушен поток, а ЕКУ-то на тази база да изчислява каква горивна смес да се "направи".
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Jordana » 26 Сеп 2013, 8:49

може
ше да избегнеш. И още нещо колега, за дебитомера. Дебитомера е един прост датчик, той не извършва никакви операции. Неговата

Дебитомера е един сложен датчик който само привидно изглежда "прост" на това отгоре почти не подлежи на ремонт и трудно се диагностицира .Най съвременна технология - вижда се "простата" микроелектроника вградена в него.Извинявам се за снимката с телефон но толкова си може .
26092013164.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Elesar74 » 26 Сеп 2013, 9:03

Колега, на дебитомери ли ще се "обиждаме" :D ? Не се засягай толкова. Дебитомера, независмо как изглежда и как е устроен, главната му цел и задача е да информира ЕКУ-то за постъпващия въздух и това е неговата единствена и важна функция. Самото му име означава това, той мери дебит, на какво? На въздух. Това исках да кажа. Всякакви характеристики на въздуха разбира се. А той може да има и десет такива платки вътре, но това не променя по същество функцията която изпълнява. Че трудно се открива проблем с него, съм съгласен. В настоящата тема, дебитомера трябваше да е последния проблем, а се започна с него и експериметни в тази посока.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 01 Окт 2013, 10:27

Да питам за кулера , възможно ли е когато бяха летните жеги , колата да се е спръвала от мръсен кулер ? Нещо хич не дърпаше в жегата както сега когато е по студено времето. Сега си върви идеално ! Особено като зацепеше виското ставаше много по тромава !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d '00
Мечтае да кара: F10
Детайли за колата: Брутилда

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от ico530d » 01 Окт 2013, 12:06

Колега, нямам идея, защо, но когато е студено турбомотора върви доста по-добре. Когато е студен се подава повече гориво, но когато загрее и отвън пак е студено нз каква е причината. Сигурно въздуха, който влиза е по-богат на кислород (в моето съзнание). :idea: :idea: :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 16.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
Мечтае да кара: S65 AMG

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от W140_S600_V12 » 01 Окт 2013, 16:46

ico530d написа:Колега, нямам идея, защо, но когато е студено турбомотора върви доста по-добре. Когато е студен се подава повече гориво, но когато загрее и отвън пак е студено нз каква е причината. Сигурно въздуха, който влиза е по-богат на кислород (в моето съзнание). :idea: :idea: :idea:


Точно в това е причината - повече кислород и е съвсем нормално да е така.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook