M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- spitfire924
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 14.03.2014
- Кара: 535i e39
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
За масления сепаратор зад веригата, аз лично не бих сложил вайко, поради простата причина че е зверско разглабяне и ако се скапе за норматив си пак в изходна позиция. Всъщност в тоя ред на мисли да те питам как разви болта на фланеца на коляновия вал?
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
spitfire924 написа:За масления сепаратор зад веригата, аз лично не бих сложил вайко, поради простата причина че е зверско разглабяне и ако се скапе за норматив си пак в изходна позиция. Всъщност в тоя ред на мисли да те питам как разви болта на фланеца на коляновия вал?
Еми Вайко сложих, надявам се да е сполучлив. Стария при свалянето го счупих в горната част, беше си изпържен.
За болта си направих инструмент от широка шина и един профил, като шината я разпробих по болтчетата на шайбата, с три от тях я стегнах към фланеца, профила го заварих към шината да не се гъне странично. Болта си е доста стегнат и без подобен инстрмент няма развиване (на пина в маховика напъне ли се ще се огъне), след това и за стяхането го ползвах. (100нм + 2х60 градуса и едно 30 градуса май беше стягането)
За ваносите добре, че бях взел и резервен тефлонов ринг, че първия го прецаках. При втория опит вече установих (така си мисля) че при слагането му не трябва да се мотае човек, а по-бързо да го сложи иначе като се набръчка някъде после трудно се изправя набръчканото.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Bavarcho написа:....За ваносите добре, че бях взел и резервен тефлонов ринг, че първия го прецаках. При втория опит вече установих (така си мисля) че при слагането му не трябва да се мотае човек, а по-бързо да го сложи иначе като се набръчка някъде после трудно се изправя набръчканото.
Имам някакъв спомен че в упътването което е от Бейсан препоръчват преди да се почне монтажа, ринговете да се натопят в чаша с топла (не гореща) вода. Точно за да се избегне това намачкване и да се възтанови до някаква степен ринга ако се смачка, като се сложи отново във водата.
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
gentata написа:Имам някакъв спомен че в упътването което е от Бейсан препоръчват преди да се почне монтажа, ринговете да се натопят в чаша с топла (не гореща) вода. Точно за да се избегне това намачкване и да се възтанови до някаква степен ринга ако се смачка, като се сложи отново във водата.
Топих ги ефект не видях. (и в хлатка и в по-топла)
- lowrider
- ентусиаст
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Колеги, въпрос относно новозакупен х5 с м62туб44.
Колата е без катализатори, не пуши грам, не мирише на масло грам.
Сутринта маслото беше на средата, тръгнах на път и след 400км каране на поохладен мотор измерих нивото пак - беше под минимума.
Моторът си е поомазан, доколкото разбрах типично за модела, въпросът ми е тъй като това е доста голяма загуба на масло за този пробег,
1.възможно ли е това да е само от теч?
2.ако е клапан картерни газове или сепаратор, не трябва ли да пуши отзад?
3.може ли да го гори, но да не пуши и да не мирише?
Ще съм благодарен на отговори от колеги с опит с този мотор, тъй като съм се притеснил доста?
Поздрави
Колата е без катализатори, не пуши грам, не мирише на масло грам.
Сутринта маслото беше на средата, тръгнах на път и след 400км каране на поохладен мотор измерих нивото пак - беше под минимума.
Моторът си е поомазан, доколкото разбрах типично за модела, въпросът ми е тъй като това е доста голяма загуба на масло за този пробег,
1.възможно ли е това да е само от теч?
2.ако е клапан картерни газове или сепаратор, не трябва ли да пуши отзад?
3.може ли да го гори, но да не пуши и да не мирише?
Ще съм благодарен на отговори от колеги с опит с този мотор, тъй като съм се притеснил доста?
Поздрави
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Моите наблюдения над този мотор са че масло не гори, изобщо даже. Ако има някаква консумация на масло то ще е от теч или клапана на картерните газове. Масло се проверява на студен мотор, дори и на поизтинал мотор има масло което не е слязло още в картера и не е меродавно показанието на щеката. Така че на следващия ден преди да е пален двигателя си провери нивото по щека, ако е необходимо досипи до максимума, обезмасляване на двигателя (почистване от маслата) и следене от къде ще текне.
Обикновенно ако проблема е в клапана на картерните газове освен консумацията на масло има и странни звуци от двигателя.
За да го гори (гумички на клапани, сегменти) двигателя трябва да е много, много, много каран.
Обикновенно ако проблема е в клапана на картерните газове освен консумацията на масло има и странни звуци от двигателя.
За да го гори (гумички на клапани, сегменти) двигателя трябва да е много, много, много каран.
- lowrider
- ентусиаст
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
gentata написа:...
Благодаря, колега. Моторът работи тихо и меко.
Работата на цилиндрите му, закачен на инпа е направо перфектна, не просто е в норми.
Има редовна сервизна история до 2013та, тогава влиза в БГ на 130 000, а в момента е на почти 230 000, та си мисля, че са реални.
Чудя се само, ако е клапан картерни, не трябва ли да пуши и мирише отзад?
ъпдейт
Сега проверих нивото и си е на средата...
Все пак не мога да си обясня как така, на неизстинал напълно мотор едва хваща маслото щеката, а на студен си е както трябва, имал съм над 10 бмв-та с: м10, м20, м30, м42, м51, м52, н47, н52 и такова нещо не съм виждал, да винаги има прилична разлика, но не толкова фрапантна и водеща до инфаркти
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Много му железата отгоре на М62
Не случайно подчертах "студен" в предния пост, защото разликата в показанието по щека е голяма.
Не случайно подчертах "студен" в предния пост, защото разликата в показанието по щека е голяма.
- Retrofit
- младши ентусиаст
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
gentata написа:Много му железата отгоре на М62
Не случайно подчертах "студен" в предния пост, защото разликата в показанието по щека е голяма.
Нивото на маслото се мери 5 минути след изгасяне на двигателя подгрят до нормалната му работна температура.
Задължително щеката се вади и забърсва, независимо че е суха след което се вкарва до край и се вади отново за отчитане на нивото.
Сутрин на студено не се мери ниво, защото често срещан проблем е клапана в конзолата на масления филтър да не задържа маслото и да се стича в картера, след което вдига нивото на щеката.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Retrofit написа:..Нивото на маслото се мери 5 минути след изгасяне на двигателя подгрят до нормалната му работна температура.
Задължително щеката се вади и забърсва, независимо че е суха след което се вкарва до край и се вади отново за отчитане на нивото.
Сутрин на студено не се мери ниво, защото често срещан проблем е клапана в конзолата на масления филтър да не задържа маслото и да се стича в картера, след което вдига нивото на щеката.
Поне аз при проверка на нивото на маслото на "топъл" двигател съм забелязал че нивото е на минимума на щеката а на следващия ден нивото е на макс. Проблеми с масло, температура и лампи не съм имал а и не съм чул да има при подобно отчитане на маслото от други колеги с такива двигатели.
Но не твърдя че това е правилното просто споделям някакви наблюдения и впечатления
ПП Ще трябва да се провери какво се случва с въпросния клапан на конзолата.
- street_fighter
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 27.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d ; Е39 540i M62B44TU;
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Колеги,обмислям смяна на вериги и обтегачи. Колата няма явните симптоми като тракане,чегъркане и темподобни,но обмислям профилактична смяна. Колата е на 245 000 реални км.Може ли да препоръчате сервиз в Пловдив? Имам оферта от найси кар 1600 лв / смяна големи вериги,гарнитури,О пръстените при двете тръби за антифриза,ваничката + труд/ Струва ми се добра цена. Препоръки към други?
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
За мен, след 6 години изпробване на какви ли не сервизи в Пловдив (познати, непознати, оторизирани, хвалени, прехвалени и прочие), най-добро впечатление като спец по М62 в Пловдив е Васил Халачев.
Бърз разказ: от 1 година колата ми (540i) мени обороти, падат до под 500 и после си се нормализират. Смея да кажа, че се старая да я поддържам добре, купувам части с кеф и без грам да ме е яд за хвърлени пари. Но все пак, след като за тази 1 година смених: дебитомер, ламбда сонди, гофриран маркуч, стъпково моторче, клапан картерни газове, маслен сепаратор, какви ли не гарнитури и не се оправи, малко се обезнадеждих.
И накрая, след като посетих гореспоменатият Васил Халачев, той взе, че я оправи и то от раз. Просто човекът разбира от тези мотори и като му опишеш проблема, започва диагностицирането така, както е описано в TIS, а не както баба ми би го започнала "еми дай да сменим твааа, еми дай да пробваме с еди кво си втора употребааа, еми айде покарай я 2 дена и виж няма ли да се адаптираа" и така нататък. Та за вериги, там бих я закарал, това ми е мисълта. Като цяло хората, към които бих се обърнал за съвет или помощ с подобен мотор са Васил Халачев, Илко Иванов и автора на темата, в която пишем в момента. Успех!
Бърз разказ: от 1 година колата ми (540i) мени обороти, падат до под 500 и после си се нормализират. Смея да кажа, че се старая да я поддържам добре, купувам части с кеф и без грам да ме е яд за хвърлени пари. Но все пак, след като за тази 1 година смених: дебитомер, ламбда сонди, гофриран маркуч, стъпково моторче, клапан картерни газове, маслен сепаратор, какви ли не гарнитури и не се оправи, малко се обезнадеждих.
И накрая, след като посетих гореспоменатият Васил Халачев, той взе, че я оправи и то от раз. Просто човекът разбира от тези мотори и като му опишеш проблема, започва диагностицирането така, както е описано в TIS, а не както баба ми би го започнала "еми дай да сменим твааа, еми дай да пробваме с еди кво си втора употребааа, еми айде покарай я 2 дена и виж няма ли да се адаптираа" и така нататък. Та за вериги, там бих я закарал, това ми е мисълта. Като цяло хората, към които бих се обърнал за съвет или помощ с подобен мотор са Васил Халачев, Илко Иванов и автора на темата, в която пишем в момента. Успех!
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
и в крайна сметка откъде беше проблема колега за оборотите....и сега когато е оправен проблема колко оборота държи на празен ход....този майстор къде се намира в пловдив...
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Да, дай повече инфо за тоя майстор, нищо, че не съм с в8. Гугъл нищо не намира.
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
При мен проблемът се оказа гумички на болтовете на левия капак на клапаните, което е смешно и не мога да повярвам, че никой, никъде не намери, че от там смуче въздух, включително и аз, а се мисля за доста отворен на тема Е39 и на тема М62.
Ако щете ми вярвайте, какво ли не смених, кой ли не я гледа, как ли не я проверявахме за паразитен въздух (затапване, пръскане със спрей, опушване ), а накрая пичът, и то без да съм му давал обяснения какво и как е сменяно, просто ми звънна на следващия ден и каза "готова е, заповядай".
Намира се в Пловдив, в двора на Autogilli, Васил Халачев - 0888660893.
Ако щете ми вярвайте, какво ли не смених, кой ли не я гледа, как ли не я проверявахме за паразитен въздух (затапване, пръскане със спрей, опушване ), а накрая пичът, и то без да съм му давал обяснения какво и как е сменяно, просто ми звънна на следващия ден и каза "готова е, заповядай".
Намира се в Пловдив, в двора на Autogilli, Васил Халачев - 0888660893.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани