Шпер диференциал как и колко?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 320 is turbo
Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от electrick » 02 Мар 2020, 23:19

Здравейте колеги, вече имам монтирана касета в е39 в8, като оригиналния диф 2.93, беше заменен с направения вече 3.15.
Колегата каза че го е тествал в доста различни условия, включително и дрифт и каза че е доста доволен от работата на дифа, което означава че променените ъгли на заключване и допълнителните екстри по касетата си вършат работата перфектно :lalala:
Сега подготвям един 3.15 за е46 да видим там как ще е :mhihi:
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп.. :ok: :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 20.04.2019
Пол: Мъж

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от e36_e34_e46 » 01 Апр 2020, 9:09

здравей electrick можеш ли да ми дадеш информация по касетата размери материали които си ползвал проектът ми се струва интересен и мисля както теб да пробвам поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от zzvvmm » 17 Юни 2020, 10:41

electrick написа:Здравейте, група. От месец насам разработвам такава касета с променени ъгли и по голям натяг.
До момента постигнах 70 нютона на динамометричен ключ, което според данни е повече от шпер с нови дискове. Евентуално утре ще кача единия от готовите дифове за проба, да видя как се представя в различни условия.


То това че постигаш тия нютони не значи, че дигаш процента. Подложи в оригиналната касета няколко шайби и може да отиде на над 200 нютона дори и дисковете да са надрани, това не е критерии.

Интересно ми е кои ъгли променяш ? В една фрикционна касета има чашки с рамки, но там кръстачките не са статични и оказват натиск.
При обикновенна касета щифта през средата е статичен към касетата и държи зъбните колела, ако говорим за него.

Каквото и да променяш по този тип механизъм, контактната площ винаги ти остава константа - мястото където контактува дисковете към зъбните колела. Дори и 300 нютона там да му направиш натег, при по-голямо натоварване ще изпусне, предвид че тази площ е по-малка от фрикционите на най-малкия шпер тип 168, няма как да държи на кола, която е доста по-тежка от е36 и същевременно по-мощна.

Хубаво е че мислиш идей как да предложиш алтернативен вариант на оригиналните шпер касети, но нека не се лъжат хората какво да очакват като краен резултат, а особено който не е толкова запознат лесно може да се подведе по изказванията ти.

Накратко казано - ако искаш устройство, с което да си мислиш че имаш шпер става, в противен случей след 5тия комплект гуми може да очакваш отново отворен диф.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 320 is turbo
Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от electrick » 23 Дек 2020, 9:15

zzvvmm написа:
electrick написа:Здравейте, група. От месец насам разработвам такава касета с променени ъгли и по голям натяг.
До момента постигнах 70 нютона на динамометричен ключ, което според данни е повече от шпер с нови дискове. Евентуално утре ще кача единия от готовите дифове за проба, да видя как се представя в различни условия.


То това че постигаш тия нютони не значи, че дигаш процента. Подложи в оригиналната касета няколко шайби и може да отиде на над 200 нютона дори и дисковете да са надрани, това не е критерии.

Интересно ми е кои ъгли променяш ? В една фрикционна касета има чашки с рамки, но там кръстачките не са статични и оказват натиск.
При обикновенна касета щифта през средата е статичен към касетата и държи зъбните колела, ако говорим за него.

Каквото и да променяш по този тип механизъм, контактната площ винаги ти остава константа - мястото където контактува дисковете към зъбните колела. Дори и 300 нютона там да му направиш натег, при по-голямо натоварване ще изпусне, предвид че тази площ е по-малка от фрикционите на най-малкия шпер тип 168, няма как да държи на кола, която е доста по-тежка от е36 и същевременно по-мощна.

Хубаво е че мислиш идей как да предложиш алтернативен вариант на оригиналните шпер касети, но нека не се лъжат хората какво да очакват като краен резултат, а особено който не е толкова запознат лесно може да се подведе по изказванията ти.

Накратко казано - ако искаш устройство, с което да си мислиш че имаш шпер става, в противен случей след 5тия комплект гуми може да очакваш отново отворен диф.


Тук идеята е в трудни условия дифа да действа като шпер, и така и става.
За последния месец направих 2 е39ки.... Едната скъса доста повече от 5 чифта гуми и не спира да търка.. ( макар, че идеята е друга, както казах по горе ". Стабилност и сигурност ")
Преди 5, 6 месеца че и нагоре правих едно е60... До момента и то не отказва.
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп.. :ok: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от zzvvmm » 24 Яну 2021, 22:12

Ти прави и съединителя на Рачо Капитана (Георги) а вмомента е на 5тото сваляне на кутията, а рекламация от твоя страна не беше предложена, така че не се изхвърляй много какво си правил.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 320 is turbo
Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от electrick » 25 Яну 2021, 21:59

zzvvmm написа:Ти прави и съединителя на Рачо Капитана (Георги) а вмомента е на 5тото сваляне на кутията, а рекламация от твоя страна не беше предложена, така че не се изхвърляй много какво си правил.



Да, правих го и работеше перфектно 3500км. И след счупения феродов диск, за което нямам никаква вина, се започна едно сглабяне къде с различна помпа, къде с друга вилка или кутия и всякакви такива измислици.
Приемам рекламации всякакви, които са свързани с частите изработени от мен.
В случая с купешкия диск убит от ритане 3500км на всеки завой не приемам нищо.
Да не говорим,че се опитах да се свържа с него да си купя съединителя от него, той не отговори.
Вече доста коли по пистите и по улиците са със мои съединители и диференциали и НЯМА дефектирали.
За калпав монтаж също не нося отговорност.
Поздрави от мен, без лоши чувства ;)
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп.. :ok: :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.03.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E36

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от Qvor 2012 » 26 Яну 2021, 16:19

electrick написа:
zzvvmm написа:Ти прави и съединителя на Рачо Капитана (Георги) а вмомента е на 5тото сваляне на кутията, а рекламация от твоя страна не беше предложена, така че не се изхвърляй много какво си правил.



Да, правих го и работеше перфектно 3500км. И след счупения феродов диск, за което нямам никаква вина, се започна едно сглабяне къде с различна помпа, къде с друга вилка или кутия и всякакви такива измислици.
Приемам рекламации всякакви, които са свързани с частите изработени от мен.
В случая с купешкия диск убит от ритане 3500км на всеки завой не приемам нищо.
Да не говорим,че се опитах да се свържа с него да си купя съединителя от него, той не отговори.
Вече доста коли по пистите и по улиците са със мои съединители и диференциали и НЯМА дефектирали.
За калпав монтаж също не нося отговорност.
Поздрави от мен, без лоши чувства ;)

Момче от самото начало имаше ядове с тоя съединител след като така нареченият ти перфектен комплект с шайбичките,най ефтиния феродов диск "trucktec" уж нови части и тнт да не снимам хората да гледат и да ме питат тая глупост с кой акъл си я слагаш на колата,какво значи с различна помпа друга вилка,вилката не е сменявана и никакви други измислици не са правени,когато се разпадна прехваленият ти феродов диск ти не пожела никаква рекламация имаше "ама не пазя бележка,ама ако я намеря ама не знам си какво....." последно си купих чисто нов феродов след като ме накара да си накова ново феродо на преебания тръктек и видях че пак нищо не става рекламаций не приемаш това се разбра още като те питах кво правиме с феродовият диск и ми каза да си се оправям,а как е употребяван под 3000км +-500км с убит от ритане е пълна лъжа момче.Опитал си се да ми пишеш,едно изречение "кво става" 2-ва месеца и половина след случката.... Какво очакваш да ти отговоря.... имаш ми телефона защо не се обади никаде не е споменавано да си купиш "изделието което държи на 500нм".Но в по горното си мнение отностно моят случай 95% от нещата който си написал са пълни глупости.Нито съм те търсил след като отказа съдействие нито ти отговорих на съобщението, защото отношението ти не заслужава повече внимание и нерви от моя страна и прехвалените ти гаранции и какво ли още не.Остани си със здраве и не лъжи хората поздрави Георги.
ПС-Извинявам се на колегите че "омазахме" темата,но нека се чуе и моята гледна точка.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 320 is turbo
Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от electrick » 29 Яну 2021, 19:46

Не е за тук темата, но е факт, че съм те потърсил, това че си преценил, че е под нивото ти да ми отговориш, води до факта, че не си разбрал какво съм имал намерение да направя и тук пред всички мога да кажа, че ако още не си доволен съм готов да си взема съединителя на разумна сума.
Никога на никой не съм отказал съдействие, даже периодично си преслушвам клиентите, просто ей така, да видя всичко наред ли е.
Феродовия диск беше твой избор ( попитах преди да поръчам )
Моя съединител е 1 към 1 като твоя. Със същия диск, същите шайбички и лагер и втулка.
Карам 40к км с него и не е мръднал, като последните 7к съм с турбо и му се взима акъла всеки ден.
От 22 коли със мои съединители и още 15тина със диференциали, ти си единственият със проблем.
Голяма част от колите са със много по силни мотори от твоя и съответно двойно и тройно по-големи натоварвания към съединителя и НЯМАТ ПРОБЛЕМ.
2 от тях са дизели със 700+ нютона
Върни ми съединителя и си сложи стоков или си сглоби някъв по твой вкус и си карай спокойно.
Извинявам се за тоталното осиране на темата но така се случи, че комуникацията " тръгна " тук във форума.
Ако решиш знаеш как да ме намериш, ще се разберем.
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп.. :ok: :driving:

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook