Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 16 Авг 2019, 10:38

bioz написа:
Boyadjiev написа:Такаа, разглобих управлението на климатика, за да почистя сензора (терморезистор в случая) за темепература.
Не беше много мръсно, но не беше и много чисто. Другото което е интересно да спомена - прорезите от към пасажера са само за симетрия - реално не са за втори сензор (не знаех че е така).
Ето едно подробно видео за това как се стига до разглобяването на управлението:
https://www.youtube.com/watch?v=U4FupO15XTU

След почистване на платката и на всички пластмарийки, така изглежда управлението:
clima_e39_cleanup.jpg


След извършената процедура, вече на 20 градуса даже е леко хладно в колата - смятам че работи изправно вече. :ok:


Тури ли една капка масло на перката да е напълно безшумна :yes:

Не се сетих :help: :oops:
Поне някой друг може да сложи след мен :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 14 Сеп 2019, 22:34

Ъпдейт по темата :D

След като лекото "шумене" на някоя ролка се превърна във "вой на щастлива котка" :shock: стана ясно, че е време да сменя ролките :mhihi:
За жалост си забравих телефона за снимки, имам само 2, които ще кача после :help:
Оказа се че моят мотор е с евтините ролки - по-важната от двете е механична оптяжна ролка:
Изображение
Заедно с паразитната ги смъкнах и за жалост не установих така вокалния виновник. Като взимах колата, стария собственик ми сподели, че е сменял тъкмо водната помпа и за това дори не съм се оглеждал за нея. Е да де, ама като не бяха ролките, взех че пипнах шайбата на водната помпа иииииии изненада - голям луфт в нея :confused: В събота сутрин се наложи да търся водна помпа, хубаво че Лавиатана работи :paranoid: Поради цената на оригинална, която гони 250лв :kuku: се наложи да си взема Hepu, която е гадна (вече ми се развали на е36тицата за нула време поради гадния им дизайн с точкови заварки и общо 3те отделни сегмента) но се надявам да изкара поне 40-50 000км. Поне пистовия ремък беше нов :clap:
След смяната на ролките и помпата, мушнах едно шише антифриз да компенсира 2-та литра изтекли, че да не се притеснявам зимъзка.
След това минахме на по-интересната част - смяна на CCV-клапата, понеже бмв-приятелите споделиха че моята не работи добре (аман от набити уши да ме вкарват в разходи :mhihi: ). Моята всъщност издаваше цвилещ звук при отвъртане на капачката на маслото, но нямаше вакуум (характерен за развалена) и не бях сигурен дали е нормално. В крайна сметка имайки едно стабилно мнение, веднага взех клапан за картерната вентилация. До тук добре, но както се сещате, CCV клапана на м52ту е на майната си :mhihi:
Ето един полезен видео туториал в youtube по въпроса:
https://youtu.be/btggLSedkxc?t=1
https://youtu.be/3OhyZBxM1vA?t=1
След 40-тина мин разглобяване (тъй като съм и с газ) махнах всмукателния колектор, махнах CCV-клапана и успях да го сменя с новия. Нямаше сцепени маркучи или нещо да тече или капе. Естествено почистих добре главата, тъй като беше много мръсна повърхността където ляга колектора, почистих и гарнитурите (добре че бяха здрави). Естествено като стар БМВ джигит обърнах гарнитурата на дросела (а.к.а - я смених :mhihi: ), почистих стъпковото моторче хубаво (пак), дросела, колектора, всички дюзи (бяха доста замърсени), всички о-пръстени ги проверих, конктатен спрей на абсолютно всички букси до които се докопах, почистих всичко до което успях да се докопам, почистих всички болтове преди да ги сложа :paranoid:
След цялата тая работа дойде време да обезвъздуша, като за сефте ми беше момента с пробката на термостата. След лек съвет с бимер форумс, разбрах че след нормалното обезвъздушаване се чака 3-5 мин, след това се долива до горе казанчето с антифриз и се отваря пробката на термостата, докато не почине да прокапва. Повтаря се 2 пъти :conf: :paranoid:
Сега ще засека разхода да видим дали ще има разлика, тъй като при дефектирала CCV клапа дават 20-тина % завишение, горе долу колкото е и при мен :roll:

По някое време ще ревизирам и ваноса, че е евтино и му дават 60-80к за ревизия по чуждите форуми, пък моята надали е видяла някога ревизия (макар че по диагностика си гони зададения ъгъл, аз да съм сигурен).

П.С. За да не остана без ключ от колата, минах да ми кодира колегата oci един ето такъв ключ:
Изображение
беше закупен от предния собственик, но не беше кодиран към ЕВС-а. Е вече имам 3 (на оригиналния му смених батерията, че беше напълно умрял) :ok:
Използвах колегата да го измоля да прочетем за километри навсякъде, ама са ги върнали в ЕВС-а, светлините, компа на колата, километража е смянан така или иначе и в кутията имаше само това:
gearbox milage.jpg

Тоест пак нищо :dummy: Важното е да сме живи и здрави.

Та това е за сега вече 4600км. сме заедно и от 1000 не харчим масло, ама като станат 3000 ще съм сигурен вече :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Grozdanoff » 21 Сеп 2019, 10:34

Честито за колата колега. Преди година и половина и аз си купих 528 99г, двоен ванос, автомат ZF. След първоначалното обслужване, вече година и половина нищо не се е обадило(да чукна на дърво). След покупката смених водна помпа(профилактично), визко, един носач, предни дискове и накладки, задни накладки. Обурудвах колата с композитно газово. Понеже четох, че сте коментирали разхода на гориво споделям и моя: градско 18-20/100 газ (Варна, умерен трафик), извънградско 10-11/100, магистрала 11,5/100 с 140-150 км/ч на темпомат. Всички измервания са не по борд, а по метода пълно-пълно! Впрочем се оказва, че борда ми показва почти 1:1 с разхода на газ, така ли е при вас?
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 01 Окт 2019, 19:09

Grozdanoff написа:Честито за колата колега. Преди година и половина и аз си купих 528 99г, двоен ванос, автомат ZF. След първоначалното обслужване, вече година и половина нищо не се е обадило(да чукна на дърво). След покупката смених водна помпа(профилактично), визко, един носач, предни дискове и накладки, задни накладки. Обурудвах колата с композитно газово. Понеже четох, че сте коментирали разхода на гориво споделям и моя: градско 18-20/100 газ (Варна, умерен трафик), извънградско 10-11/100, магистрала 11,5/100 с 140-150 км/ч на темпомат. Всички измервания са не по борд, а по метода пълно-пълно! Впрочем се оказва, че борда ми показва почти 1:1 с разхода на газ, така ли е при вас?

Хмм странно, почти същия разход имам и аз на газ, но пък ми се разминава борда с реалния разход с 4.5-5 литра градско, извънградско с 2-3 литра. На максимална корекция съм от таблото (1200 мисля че беше), че преди и с повече се разминаваше.
Има обаче все още нещо нередно. Отначало след като смених CCV-то ми даде 15.5 градско, но следващия резервоар пак беше на 22. Колата поумря на вървеж пак, след смяната на клапана живна много осезаемо, като освен това записва вече обичайните грешки за бедна смес. Освен това сутрин в първите 10-15 сек детонира във всмукателния колектор и работи кофти, като след тия 10-15 сек се оправя рязко. През това време се случват 2 неща - веднага след палене започва да обогатява много, после като започва да работи нормално започва да обеднява. Според мен е възможно да е от въздух (нерегламентиран) от някъде, нали уж м52ту-то е супер известно с тия вакуум leak. Или пък ваноса да са му поумряли уплътненията и докато вдигне маслото до горе и започне да работи добре да не бута вала където трябва.
Утре ми идва помпата за smoke-test на всмукателаната част, да видим какво ще излезе. Аз скъсан маркуч не видях при разглобяването, пък нз, може и да не съм видял, знае ли човек :dunno:
Освен това тоя резервоар карам с откачен дебитомер и освен че проблема го няма, отразявам и поумрял вървеж в целия диапазон. Може ли дебитомера да отчита грешно, де да знам :shock:

От позитивната страна, вече станахме на 321 600 по километраж и 650км разходка до Смолян (дори и със записани грешки за бедна смес :mhihi: ) 4 човека с багаж с 14/100 газчица със 145 на темпомат по магистралата и с 40 по проходите, ни закара :shock: :mhihi:
Доволен съм, само тия неща ме дразнят още, ама ще ги изчистим все някога :lol:
rodopi.jpg


П.С. Аааа да, откачам като видя камбър 0 на предните колела, малееее, направо се побърквам, не знам как още не съм разпробил с дремела бомбетата да му дам -0,5 - 0,6 градуса и да се успокоя :banghead:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Hip-hopotam » 01 Окт 2019, 22:41

Аз съм с 528иА един ванос и със 140-145 на темпомат по магистралата се въртя около 11-12 литра газ и мисля че няма значение дали съм на климатик или не.Редовно на това каране съм с още един човек и около 50кг багаж.
14 газ извънградско ми е давала при много екстремно каране само на типтроник и 3-4та във високите обороти.Газта си я настроивам аз и винаги съм я оставял леко по-богата от желаното.
Преди 20000км колата колата беше строукната от 523 на 528 и дори със 2.5 мотора даваше абсолютно същия разход градско и извънградско.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от drifty » 02 Окт 2019, 8:49

Как диагностицирате проблема с картер картерна вентилация? Че имам съмнения и аз. Сутрин ми губи обороти сякаш някой цилиндър не пали. Не е постоянно, но на моменти пропадат. Ако е старо горивото, се засилва проблема. Като налея пресен бензин, се позагубва и оборотите пак пропадат, но по-рядко и с по-малка амплитуда. Като стигне 50-60 градуса проблема изчезва.

Иначе откъм разход - имам усещането, че откакто смених свещите, имам повишение на разхода, но ще изкарам още няколко резервоара, за да съм сигурен. В момента по борд ми стои 14.6 - 14.8, а преди да ги сменя стоеше около 13. Извън града Търново - Варна последното ходене ми даде 7.7, като на входа на магистралата беше 7.0, но на магистралата бях на яката газ и със сигурност средната е била над 140. До София ми даде 7.2. това по борд. Но година и половина на всяко зареждане сравнявам по колонка с показанията на борда - лъже с около 0,3 - 0,4 литра. 528ту ръчка, бензин без газ.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 320A

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от mirko0 » 02 Окт 2019, 9:43

Това със сутрешното палене и аз го имам. Дори при мниго ниски температури се случва и да изгасне. Аз също обмислям смяна на клапана. Бях чел в една тема, че може да е и от температурен датчик.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 11.07.2018
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 528

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от m0r0 » 02 Окт 2019, 10:21

Следя темата с интерес. И аз съм с 528iA - ТУ и старта сутрин е отвратителен - тресе, играят обооти (не гасне). Загрее ли работи перфектно. Разхода е като вашите. Ако решиш проблема със студения старт, моля да публикуваш :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 02 Окт 2019, 21:13

Ето малко информация по въпроса също и от тук:
https://www.youtube.com/watch?v=vODpt5b2DsM

При мен като отвъртя капачката на маслото се вадеше много лесно (не трудно и все едно има вакуум който я дърпа - това е сигурен симптом за заминал клапан), но имаше доста силничък свирещ звук когато я махна. С новата клапа не се променя нищо от работата на мотора, като освен това се отвърта супер лесно и се вдига супер лесно, няма звуци, няма нищо. Освен това запушения маркуч го установих като "харчеше масло", което при не запушена щека на маслото също е симптом за заминал клапан. :paranoid:

Дойде ми и помпата за smoke test-а, предстои ъпдейт :lalala:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 02 Окт 2019, 21:14

mirko0 написа:Това със сутрешното палене и аз го имам. Дори при мниго ниски температури се случва и да изгасне. Аз също обмислям смяна на клапана. Бях чел в една тема, че може да е и от температурен датчик.

И аз подозирах сензора, честно казано, но пък на диагностиката го отчита и то отчита правилно уж - 40-50 градуса в всмукателния колектор :paranoid:

Ще намерим решението, това е супер често срещан проблем при м52ту явно (от проучванията ми) :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Grozdanoff » 04 Окт 2019, 10:01

Изглежда е някаква детска болест на М52TU, защото и аз го имам :mhihi: Когато запаля колата на студен двг. първите 10-15 секунди двигателят прекъсва/тресе, после се нормализират оборотите и двг работи нормално. Свещите ми са нови, NGK BRK... със старите свещи беше същата работа...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от drifty » 04 Окт 2019, 20:45

Grozdanoff написа:Изглежда е някаква детска болест на М52TU, защото и аз го имам :mhihi: Когато запаля колата на студен двг. първите 10-15 секунди двигателят прекъсва/тресе, после се нормализират оборотите и двг работи нормално. Свещите ми са нови, NGK BRK... със старите свещи беше същата работа...


При мен е различен проблемът. Студена си пали нормално, не прекъсва приплюва. Минута някъде по-късно прави това.

https://www.youtube.com/watch?v=DGcUcjm ... e=youtu.be
Мине ли първата чертичка - спира. Ако е по-топло времето и е с пресен бензин, амплитудата на оборотите е много по-малка. Иначе като го прави това, докато излизам от улицата, което винаги правя на първа, с малко или никаква газ, пак за моменти прилашква, но оборотите не падат толкова.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 26 Дек 2019, 16:55

Коледен Ъпдейт :)

pic_smoke.jpg

Smoke теста не показа нищо :confused: Но в крайна сметка беше намерен виновника:
Проблема с кофти паленето сутрин се оказа от дебитомера. Не го отчита като грешка, но го смених с работещ ( :bowdown: на собственика му :bowdown: ) и проблема не се проявява вече. Чистих го с brake cleaner (уж по-добре от carb cleaner), но резултат никакъв. На диагностика стария дебитомер даваше около 17кг. въздух на празен ход, сегашния дава около 12кг. От там бедна смес и ясно защо детонира във всмукателния колектор. След смяната на дебитомера със сигурност лъха на повече мощност. Разхода е около 18-19 (1-2-3 литра по-малко от преди, но съм минал малко километри все още). Определено след смяната на дебитомера ще сменя и свещите наново, за да видя дали ще има разлика с работещ дебитомер.

Дойде време за зимата и стана време за гуми. Реших да мина на 15-ски зимни гуми поради факта че са по-евтини, повече копаят и имат по-голям борд да обират дупките. Взех непретенциозни оригинални джанти 5бр. с непретенциозни гуми BF Goodrich (които за моят среден бюджет имаха най-висока оценка от http://www.tyrereviews.co.uk/ ). Доста меко и плаващо стана положението с каране / возия, не ми хареса особено :conf:
pic_wheels.jpg


След гумите минах и на реглаж, понеже отзад беше много отворена (оказа се -3.5 грауса). Вкарахме я в заводски - 2.2 градуса, ще добавя листа от реглажа по някое време.

Дойде и време за смяна на масло - взех среден клас Mahle филтри и много се чудих какво масло да взема, но накрая се спрях на Castrol EDGE 5-40-ска от официалния дистрибутор / надявам се да не е менте :paranoid: /
Изображение

След смяната реснах ойл сървиса през INPA от диагностичната кръгла букса до казанчето за течност за чистачки :paranoid: :conf: Не стана от бутоните на таблото :nono:

Следващи ремонти - от рециклираната рейка забелязах че ми сълзи хидравлична течност от тук:
pic_rack_e39.jpg


Там би трябвало да има гарнитура нали така ? Също така забелязах че вече няколко пъти ми става тежка и линейна хидравликата (няма го усилването при ниска скорост / спряло положение) - дали може да е от този теч ? Решил съм да почистя отпред вляво ако не се лъжа и на рейката буксите, заедно с гарнитурката за начало :dunno:

П.С. Вече средния ми разход по борд се различава само с около 20% от реалния / показва по-малко на борда. Обмислам да сменя капака на клапаните (понеже било предпоставка за спукване и дърпане на въздух) :dunno:
Изображение
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от drifty » 27 Дек 2019, 10:17

И на мен ми казаха да почистя тия букси отпред в ляво. При мен втори път - по един път тази и миналата година хидравликата става много тежка след миене :dunno:

Един път ми отказа просто така, след рестарт на мотора си тръгна нормално, после отказа след миене миналата есен и тръгна чак след диагностика тази пролет, а сега като отказа си тръгна сама на следващия ден. Откачена работа.

Относно разхода, според мен е нормално на газ да ти показва по-малко от реалния разход, но до колко тази разлика от 20% е допустима, не мога да кажа.

Аз съм само на бензин, последните 2 седмици имам около 1000км - едно ходене от Търново до София и обратно + 40км градско из София и едно ходене до Варна и обратно - грубо и двата пъти по 470-480км излязоха - до София пътувах сам и борда закова на 7.2 в Търново, като колонката на 100% потвърди борда, до Варна ходихме 3ма и се връщахме 4ма с не много багаж - 7.6 на 100 и по колонка и по борд отново - 100% съвпадение. Това при около 90-110 на нормален път и 120 магистрала.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 27 Дек 2019, 11:15

Ще пробвам с почистване и ще пиша. Не ми излиза грешка за рейка, помпа, налягане или датчик. Просто е по-тежък волана, като това се случи след като застудя, естествено :mhihi:
Иначе от разхода не се оплаквам, но отстранявайки дефектирали неща отива в правилната посока като тенденция да се изравни с показанията на борд компа и за това търся корелация между двете. :dunno:

И да не е офтопик - изгоря ми дясната крушка на ксенона, взех си нова полска препоръчана от Лавиатана, да видим как ще е. А смяната с тия еврейски звезди вярно е скапана, след празниците ще си сменя и лявата, че на пътя абсурд без гедорето да я сменя. :help:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook