Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от drifty » 27 Дек 2019, 12:03

Тъпичко е, аз се чудя ако ми изгори на пътя, кво ще правя ако ме спрат господатата полисмени. Имам резервна, ама.. По принцип си нося гедорето и ще я сменя ако изгори, ама сега последните две пътувания ме домързя да ходя до гаража да товаря инструменти :D
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 19.04.2011
Местоположение: София

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от rosen vanev » 28 Дек 2019, 11:11

Колеги, аз съм със същия двигател (м52b28tu) и колата е доста поумряла.
На скоро откачих буксата на дебитомера и нещата се подобриха значително без него, та предполагам, че е заминал.
Оригиналният е 800+ лв. в представителствата и смятам да пропусна тази безценна покупка.
Чудя се, към коя марка да се насоча.....
Ще се радвам да споделите мнение, ако сте сменяли своите дебитомери.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 28 Дек 2019, 18:07

rosen vanev написа:Колеги, аз съм със същия двигател (м52b28tu) и колата е доста поумряла.
На скоро откачих буксата на дебитомера и нещата се подобриха значително без него, та предполагам, че е заминал.
Оригиналният е 800+ лв. в представителствата и смятам да пропусна тази безценна покупка.
Чудя се, към коя марка да се насоча.....
Ще се радвам да споделите мнение, ако сте сменяли своите дебитомери.

Колега аз съм с м52tu двойния ванос :yes:
Аз в момента съм с оригинален БМВ от приятел, още го чакам да каже дали е за мен или да търся друг :roll: . Не бих си взел нов, понеже съм виждал нов Hella на м52 как не работи както трябва и се връща по гаранция, месец и кусур неволи и тн.

Иначе разхода пак е същия извънградско 13-14 газ със 145 на темпомат.
Обаче след София-Бургас и в двете посоки ми е супер богата сместа. Long term адаптацията ми е -8, тоест колата е много богата:
error_27_12_adaptations.png

Според БМВ за моя мотор:

"Multiplicative mixture If the value is greater than 8 % there is an unmetered air leak or
km (Part Load) nott enough fuel being supplied to the system.
• The 02 Sensor indi .a es a LAN condition
• The engine control module tries to RICHEN the mixture.
If the value is less than -8 % there is an air restriction or too
much fuel being supplied to the system.

• The 02 sensor indicates a RICH condition
• The engine control module tries to LEAN out the mixture."

Ще пробвам на бенц да покарам на извънградско следващия път и ще видя какво се случва и там. Другия вариант е да разкарам адаптациите и да видя пак :mhihi:

Като цяло съм доволен и от разхода и ми е все тая дали fuel trim-а е ОК, защото разлика в поведението на колата няма, ама нали не обичам да не е като хората :confused:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 19.04.2011
Местоположение: София

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от rosen vanev » 28 Дек 2019, 21:55

Значи ще е филм с тоя дебитомер.
Странното е, че разходът на гориво ми е перфектен със закачен дебитомер, но колата не ускорява, както трябва.
Тази седмица ще го засека с откачен, но предполагам, че ще е нагоре.
Иначе съм се насочил към “VDO”.
Благодаря за информацията!


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 03 Яну 2020, 11:25

Така :mhihi:

Понеже като застудя ми замириса на газ при първото прехвърляне огледах всички скоби и се оказа че всички са за затягане. До тук добре, ама при смяна на една от скобите, тъй като не държеше здраво ми се счупи температурния сензор (тройник), тъй като е пластмасов :conf: (чети за това по-долу). Рекох си - няма проблем, бърза смяна на следващия ден като отворят магазините, че на Коледа не бачкат така и така.
Слизам на следващия ден и посягам да отворя капака за да сменя тройника - "ПЛЯК" честита коледа, жилото на капака се скъса :conf: :paranoid: :mhihi: :ranting:
:OT: Смяната е супер лесна и бърза, оказа се че е често срещан проблем за е39, ама не знаех за него :dunno: :OT:

За да се отвори капака при скъсано жило се разглобява отвътре мъртвия педал (където е и дръжката за капака) и се отваря от там. Много голяма е вероятността да е скъсано там
:
hood_wire_1.jpg

Прикачам клип от youtube с доста добро обяснение на ситуацията: ЦЪК
В резюме жилото има 3 части - от дръжката в купето до филтърната кутия; от филтърната кутия до лявата (шофьорска) ключалка на капака; от лявата (шофьорска) ключалка на капака до дясната (пасажерска) ключалка на капака.
Взех оригинално жило, да изкара още 20 години, или айде 15, че като гледам колко често го ползвам може да се скъси проекто живота :mhihi:
hood_wire_2.jpg

Следва разглобяване на всичко описано в клипа, тоест -> декоративна лайстна на прага, след това барчето до педалите, кората над педалите, скритата жабчица вляво от волана, лайсната вляво от волана, барчето вляво от волана, мъртвия педал :roll:
Откачаме скъсаната част на жилото от другите 2 части под вече отворения капак (намира се до филтърната кутия):
hood_wire_3.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 03 Яну 2020, 11:35

Маха се шофьорския филтър (маха се щипката и се издърпва нагоре, ако никога не е свалян, както моя, се дърпа здраво нагоре) и издърпваме жилото през купето като бутаме гумения тампон навътре (който е на файъруола). Влизаме отвътре:
hood_wire_4.jpg

Завърта се пластмасовата част обратно на часовниковата стрелка за махане и по часовниковата за слагане:
hood_wire_5.jpg

И сглобяваме по същия начин на обратно. Вземете си щипки за кората над педалите, бас ловя, че ще има поне една липсваща, трябват ви 2 броя:
Изображение

За газовата после ще допълня, че имах премеждия, пък и реших да сменя всички маркучи, да не трябва повече да се занимавам :no:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 06 Яну 2020, 22:35

Относно газовата - счупи ми се оригиналния температурен сензор, който изглежда така:
Изображение
Естествено реших да взема метален тройник с отделен датчик, пак 4,7 kOhm (уж същия). Е да де, ама като се навие металния сензор и застава по средата на газовия поток. Викам си - какво пък толкова и хоп - смених го. След това реших да сменя всички вакуум маркучета от колектора до МАП-а (можеше и по-плътно да влиза стария, и без това е монтиран с газовата, което според газовия комп е от поне 900 часа), от МАП-а до температурния сензор и до изпарителя / общо 3м / вакууми. Речено сторено. Смених и някои от големите маркучи, тъй като бях сменял още като взех колата другите части. Нови скоби навсякъде и съм готов да паля.
Паля и при преминаването на газ директно гасне. След 1-2 опита вече задържа обороти, заработи. Е да де, ама заработи като ГАЗка - гледам на диагностиката -> 4,5,6 цил. едва припалват, дава misfire, lambda, LU roughness > 3500 :shock: Викам си яснооооооооооо, който го играе тарикат и не си взима оригиналното (макар и уж по-скапано според мен :roll: ) се прецаква :banghead: Айде до магазина, айде пластмасовото оригинално. Слагам го, паля иии.... :no: същата работа. Добрееее, гледам диагностиката:
"-> Error 154 Signal Lambda probe before-Kat Bank 2 min value less then limit" и дава 0.04 V :nono:
Викам си кааааажи честно, какъв е шанса туко прекъсващата ми ламбда сонда чат пат да стане труп след 150км. каране на бенз (където мърдаше! гледайки диагностиката) да умре :dummy: Казах си - "нормално, на 20 години и сумати километри, нормално".
Качих се на скоростната тангента и газ към жокер БМВ приятел имащ ламбди на кило :mhihi: / какви неща имат хората само :mrgreen: /
Закротих я на 2800 оборота на темпомат и гледам адаптациите:
live_data_1.png

Ламбда 2 е пълен труп - не мърдаааааа, ама за секунда даже не мърда. Викам си, хванах я най-после :mhihi:
Смяната беше за точно 1 мин. На топлите колектори се отви като масълце :bowdown: Хайде обратно да видим има ли разлика:
adaptation_after_LSR.png

lambda_sensor_after_LSR.png

Всичко точно, вече празния ход е бетон, мотора мърка, разхода ? (дано не хърка :mhihi: ) ще го видим скоро и него.
Забелязах че на газ е богата в ниските (до 1800-2000оборота) отива на -8%, над 2400rpm като съм на темпомат адаптациите са 0. Има и там какво да се пипне явно, но за сега да покарам малко да видя как е :roll:
За сега толкова :ok:

П.С. Търся си ел. хроматично огледало с "червен нос", че моето не се затъмнява :conf: Някой се е опитал да прави ремонт и е изкъртил единия електрод, вместо да го запои. Само с един не мисля че ще работи :dummy:

П.С.2. Тия катализатори на изпускателните колектори задръстват ли се, или само спират да пречистват?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 06 Яну 2020, 22:37

Heat shield на безценния ABS блок, който разбрах че е от тия които "аха се ремонтира, аха не". Качвам снимките през форума, че се затриват от външни линкове много бързо :no:
eng_bay.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от bioz » 07 Яну 2020, 10:16

Boyadjiev написа:Heat shield на безценния ABS блок, който разбрах че е от тия които "аха се ремонтира, аха не". Качвам снимките през форума, че се затриват от външни линкове много бързо :no:
eng_bay.jpg


Хаха и аз съм си зел ламарина и ще правя тия дни като се постопли. Според някои хора проблема не идва от топлината, а от вибрациите, така, че аз си взех и нов гумен тампон за 6 лъва да сменя и него.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 28.01.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530iA Touring
Мечтае да кара: e3-е39
Детайли за колата: 2001

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от dankata » 07 Яну 2020, 13:40

Така е - високата температура от колекторите размеква силикона, с който са заляти космените връзки вътре в модула + вибрациите = прекъснати връзки = елха по таблото. Тампона задължително да се смени, ако има наченки на износване и термощит. Ей го моя:
Иначе ми харесва развитието по колата . Трябва да се сберем някой ден с комбайните на по бира-2...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 07 Яну 2020, 14:38

dankata написа:Така е - високата температура от колекторите размеква силикона, с който са заляти космените връзки вътре в модула + вибрациите = прекъснати връзки = елха по таблото. Тампона задължително да се смени, ако има наченки на износване и термощит. Ей го моя:
Иначе ми харесва развитието по колата . Трябва да се сберем някой ден с комбайните на по бира-2...

Не знаех за тампона / а и да не се лъжем, не бих се сетил и да го сменям :mhihi: /, хубаво че казахте :bchug:
Проблеми и признаци за дефект нямам, но да не се стига до там :roll:
Иначе някой ден може и да я вкарам в движение, дано не е твърде късно :roll: иначе понеже съм на газ ( :mhihi: ) смело мога да въртя по града за среща :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 19 Яну 2020, 18:09

След проведените интервенции с 60литра газ минах 374км. градско. Вадим тия 24 за загряване (имам 2 седмици паления) за да имаме някаква корекция горе-долу - т.е. това прави 17,1 / 100 само в София :driving: :ok: Драматична разлика от 20-21-22 / 100 :roll: Продължавам със засичанията за да потвърдя потенциално добрия резултат.
От известно време гледам тоя ъгъл на гарнитурата и си викам, бре това възможно ли е да е силикон ? :banghead:
gasket_1.jpg

Ама си викам - не може да е силикон :no: Гарнитурата е 30лв, кой ще си играе да маже със силикон, да се гъзи и да се чуди станало ли е (нали вакуума им е проблем на тия мотори) и тн... Не може да е силикон, ама изглежда като силикон :mhihi: Абе викам си я да взема една гарнитурка и да отворя да видя :paranoid: Е резултата е:
gasket_2.jpg

За първи път през живота си (с М50 и М52) си взех гумените тампончета. Винаги съм слагал по още една шайба и никога не съм имал проблеми. Но реших тоя път да си ги взема и да сменя и тях, така и така са по 1,20лв.
gasket_3.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от Boyadjiev » 20 Яну 2020, 1:34

Малко почистване на главата, нямаше много sludge, което е добре. Обаче определено течеше от гарнитурата.
gasket_4.jpg
gasket_5.jpg

Определено БМВ са работили по гарнитурата на капака на клапаните на м52ту спрямо м52. Вече се пъха в капака и има поне 1 сантиметър да влиза в капака на клапаните. Не виждам как при нова такава може да тече. Гумените тампончета при мен бяха станали "пластмасови" обаче. Никога не съм виждал да стават чупливи, винаги са били супер гумени (до сега което съм виждал). Следва почистване на болтчетата и шайбите и айде наобратно:
gasket_6.jpg

Определено има разлика. Сега ще видим занапред как ще е. Вече губи обороти много по-бързо след като върна газта. Преди беше доста по-бавно падането на оборотите. Общо взето, приятни 2-3 часа си прекарах ;)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от dokie » 21 Яну 2020, 0:29

На бмв гарнитурите на двигателя са проблем и все си тече... Изпичат се от високата температура - на по-старите модели по-бавно, на по-новите (заради еко нормите) по-бързо, но е въпрос на време... Кривят се и самите капаци...
Е34 с М52В20 мотор - сложих нова гарнитура след обстойно почистване (че свещите се бяха удавили) - изкара около година и после си тЕче още 80к км върху изпускателната генерация като бонус към горенето на масло през цилиндрите :mhihi: ; на картера (правеше прилични петна в гаража) сложих само уплътнител без никаква гарнитура - изкара около 2г преди да почне съвсем леко да сълзи на 1 място
Е38 с М62В44 - чисто нови гарнитури Victor Reinz на капаци над клапаните (след почистване) - протече след 2 седмици; след мазане с уплътнители и термоустойчиви силикони изкара около година и започна да просълзява...
Е39 с М54В30 - директно с мазане под и над новата гарнитура и само чукам на дърво...
Ауди А4 c ALT - след удавяне на свещи и лули - нова гарнитура (с метална армировка ;) ) и се опитваше да сълзи след 1-2 месеца... Донатегнах болтовете - спря... След година омасли на едната от свещите - пак донатегнах и пак спря... При БМВ донатягането не помагаше :)
Дано всичко е легнало хубаво при колегата и да не протече...
ПС: е39-ката е с понижена работна температура на двигателя - да не пече толкова...
Последна промяна dokie на 22 Яну 2020, 21:41, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Честито ми е39 - заедно на незнайни км. и 20 години ?!

Мнение от bioz » 22 Яну 2020, 9:42

dokie написа:На бмв гарнитурите на двигателя са проблем и все си тече... Изпичат се от високата температура - на по-старите модели по-бавно, на по-новите (заради еко нормите) по-бързо, но е въпрос на време... Кривят се и самите капаци...
Е34 с М52В20 мотор - сложих нова гарнитура след обстойно почистване (че свещите се бяха удавили) - изкара около година и после си тЕче още 80к км върху изпускателната генерация като бонус към горенето на масло през цилиндрите :mhihi: ; на картера (правеше прилични петна в гаража) сложих само уплътнител без никаква гарнитура - изкара около 2г преди да почне съвсем леко да сълзи на 1 място
Е38 с М62В44 - чисто нови гарнитури Victor Reinz на капаци над клапаните (след почистване) - протече след 2 седмици; след мазане с уплътнители и термоустойчиви силикони изкара около година и започна да просълзява...
Е39 с М52В30 - директно с мазане под и над новата гарнитура и само чукам на дърво...
Ауди А4 c ALT - след удавяне на свещи и лули - нова гарнитура (с метална армировка ;) ) и се опитваше да сълзи след 1-2 месеца... Донатегнах болтовете - спря... След година омасли на едната от свещите - пак донатегнах и пак спря... При БМВ донатягането не помагаше :)
Дано всичко е легнало хубаво при колегата и да не протече...
ПС: е39-ката е с понижена работна температура на двигателя - да не пече толкова...


Колега тия неща се натягат с динометричен ключ. Нормално да ти протекат или да се огънат капаците като ги натегнеш на ухо в различна степен в единия край. Отделно Reinz от много време не са това което бяха, доста кофти качество. Аз залагам на elring.

ПС. М52В30 това трябва да е някъв бг хибрид така ли?
ПС 2: е39ката не е с понижена темп от да кажем е46 със същия мотор така, че разлика няма от тая гледна точка.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook