Странен проблем М57

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 13 Дек 2019, 21:49

Никога не бих си кръстил темата така (към модераторите), но наистина не знам как да я формулирам..
Ще се опитам да съм възможно най-кратък -
Мотора е М57Д25, преди около 6 месеца монтирах тубина 2260 от Е60, пратих я в ГРТурбо Разлог, смениха й с нова средната част (Меллет), студената перка остана на стоков размер, но я смениха с кована. С две думи турбината е като нова. Смених и МАП сензора с такъв от Е60 (нов от магазина). Клапана на турбото е купуван нов преди около 2 години. Всички вакумни маркучи са сменени. Нов дебитомер. Катализатори нямам.
Проблема е следния - след като монтирах турбината колата беше ремапната (няма да споменавам от кой, но мапера не е никак случаен, избран след много рисърч от моя страна). За около 2 месеца не можех да се нарадвам на вървежа. Турбото тръгваше под 2000 оборота, нямаше (почти) никакъв лаг, учудващо за мен, защото очаквах да тръгва от 2500-600 оборота. След тия около 2 месеца обаче започна да се появява много неприятен проблем - настъпвам я, мисли 3 секунди, през които нищо не се случва, и на третата секунда те залепва сериозно за седалката. Докато стигне около 4000-200 оборота е супер, след това пак има спад, все едно нещо я спира и във високите. Проверих клапана на турбото, актуатора, вакууми, турбо пътища, всичко ок, имах съмнения в дебитомера, смених го - никаква промяна. Останаха ми съмнения в софта, и то не за друго, а защото беше направен върху предишен ремап. Помолих мапера, и направи нов ремап върху оригинален софт, наля го на колата, и чудо, колата се оправи... НО за около две седмици!! Появиха се същите симптоми?!?!
Много ми е странно, как така проблема не се появява веднага? И да е хардуерен, и да е софтуерен, как така се появавя след някакъв период от време, а не веднага??

пп. Забравих нещо важно - когато започне да се появява проблема, се появява и грешка - 7728 charge-air pressure control or charge-air pressure actuator
Между двата ремапа карах около две седмици с оригинален софт, и грешката не се появи, но и тогава имах чувството, че на моменти колата вървеше много по-добре, а на моменти усещах по-голям лаг, но го отдавах на това, че без ремап не може да развърти турбото..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 14 Дек 2019, 15:36

Сега и закачих пак инпа-та, грешката е записана 3 пъти и винаги на 0 оборота, изтрих я, и със запалването се появи веднага??
Колата, макар и чипната и с тази турбина изпушва супер минимално на кик, и няма никакъв пушек при нормално каране в града и на магистрала.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 24 Дек 2019, 13:25

Както винаги при мен, и този път решението на проблема ще се окаже странно..
Месец след инсталирането на 2260 и ремапването сложих К&Н филтър, нов от магазин. По това време някъде започна да се появява и проблема, но по никакъв начин не го отдадох на филтъра, а проверих всичко около турбото и смених дебитомера. След като нямаше промяна последва нов ремап, колата беше супер за две седмици и след това същото.. Няколко пъти съм си викал - абе, да взема да си върна стоковия филтър.. ама все си мислех, че няма начин да е това.. до онзи ден, когато и върнах стоковия филтър и (поне засега) всичко е 6!?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Странен проблем М57

Мнение от Kurtov » 24 Дек 2019, 13:39

FaceOff написа:Както винаги при мен, и този път решението на проблема ще се окаже странно..
Месец след инсталирането на 2260 и ремапването сложих К&Н филтър, нов от магазин. По това време някъде започна да се появява и проблема, но по никакъв начин не го отдадох на филтъра, а проверих всичко около турбото и смених дебитомера. След като нямаше промяна последва нов ремап, колата беше супер за две седмици и след това същото.. Няколко пъти съм си викал - абе, да взема да си върна стоковия филтър.. ама все си мислех, че няма начин да е това.. до онзи ден, когато и върнах стоковия филтър и (поне засега) всичко е 6!?



Може би е от маслото по филтъра, което е полепвало по дебитомера.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 24 Дек 2019, 16:02

Kurtov написа:
FaceOff написа:Както винаги при мен, и този път решението на проблема ще се окаже странно..
Месец след инсталирането на 2260 и ремапването сложих К&Н филтър, нов от магазин. По това време някъде започна да се появява и проблема, но по никакъв начин не го отдадох на филтъра, а проверих всичко около турбото и смених дебитомера. След като нямаше промяна последва нов ремап, колата беше супер за две седмици и след това същото.. Няколко пъти съм си викал - абе, да взема да си върна стоковия филтър.. ама все си мислех, че няма начин да е това.. до онзи ден, когато и върнах стоковия филтър и (поне засега) всичко е 6!?



Може би е от маслото по филтъра, което е полепвало по дебитомера.
Е защо след като смених дебитомера поне за един ден не се оправи? И не видях никакво омасляване по стария. А пък след повторния ремап се оправи за две седмици и пак забъга?
Не съм на 100% сигурен, че вече всичко е ок, но за 2-3 дни, откакто върнах стоковия филтър е добре колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Re: Странен проблем М57

Мнение от Tipche » 21 Яну 2020, 10:25

.
Последна промяна Tipche на 23 Яну 2020, 22:43, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 21 Яну 2020, 12:57

ЕГР-а е премахнат много отдавна с кит за целта. При последния ремап беше изключен и софтуерно, но при това се изгубват исканите стойности на дебитомера, и поради това го помолих да го върне.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Re: Странен проблем М57

Мнение от Tipche » 21 Яну 2020, 18:03

.
Последна промяна Tipche на 23 Яну 2020, 22:43, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 22 Яну 2020, 19:32

ЕГР-а е премахнат преди три години, от тогава колата е била с два различни ремапа и със стоков софтуер, и не е имало проблем, не е егр-а!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Re: Странен проблем М57

Мнение от Tipche » 23 Яну 2020, 13:44

.
Последна промяна Tipche на 23 Яну 2020, 22:44, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 23 Яну 2020, 20:24

Tipche написа:
FaceOff написа:ЕГР-а е премахнат много отдавна с кит за целта. При последния ремап беше изключен и софтуерно, но при това се изгубват исканите стойности на дебитомера, и поради това го помолих да го върне.


Колега по горе сам си си отоговорил , “ изгубват се ИСКАНИТЕ стоиностите на дебитомера” дефакто сте изключили МАП-а КО КАЗА, КО??
Колата Мери количеството въздух от дебитомера , и от МАП КО КАЗА И ТУК?? КОЛАТА МЕРИ КОЛИЧЕСТВОТО ВЪЗДУХ ОТ МАП-А?????? :mhihi: , при изключен механично ЕГР колата се бърка , защото МАП-а не отчита коректно ЗАЩО ДА НЕ ОТЧИТА КОРЕКТНО?? МАП-А МЕРИ НАЛЯГАНЕ!!!!??!! , от там се получава това забиване , замисляне и т.н. Значи до сега от личен опит съм разбрал че единствения плюс при изолиран ЕГР е това че в ниските се усеща една идея по пъргава и нищо друго от там всичко е минуси ( сега някои ще каже ами саждите които се натрупват ? При коректно работеща система това става адски бавно не става от днес за утре 8) ) а пък до маперите , думи нямам вече , моя съвет пак ти го казвам , сложи си ЕГР , а тунинг тръби правени при стругаря , смени си клапа които управлява ЕГР с работещ коректно такъв , виж и клапан Кото управлява геометрита , този елетронния ЕЛЕКТРОННИЯ ВИКАШ?? :mhihi: ако работи саму му изчисти филтър чети и го върни и тогава ходи да ти мапват колата


Колега, ти сериозен ли си, ама честно, сериозен ли си??

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Re: Странен проблем М57

Мнение от Tipche » 23 Яну 2020, 22:43

Аз съм сериозен “колега “ но няма никакви нерви да споря с тебе караи си колата и сменяй си софтуерите маперите и един куп майстори от кого ще се храня ако не от такива като тебе :ok:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Странен проблем М57

Мнение от FaceOff » 23 Яну 2020, 23:29

Не е до нерви "колега" , познания нямаш, но нищо де, никой не се е родил научен, и аз не знаех нищо за М57 преди два пъти да му разглобя и сглобя цялата периферия.. В голяма грешка си, от мен ако се храниш ще останеш гладен, защото колата ми майстори отдавна не вижда, само приятел с подемник, точно поради тази причина - "майстори" като тебе, дето си нямат понятие кое какво е и за какво служи.. пази Боже!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook