Е39 - управление на климатична перка
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Е39 - управление на климатична перка
Налага се да се маха виското поради тунек нужди Съответно ще се маха и оригиналната климатична, и ще се слагат по-яки ел. перки. Съответно изниква въпросът как да се управляват, така че температурният режим на двигателя и климатика да остане най-близо до оригиналния. Съответно искам да разбера някои детайли по отношение на оригиналното управление, за да се направи подходящо управление по новия подход
Както знаем климатичната перка има основна функция да е охладител на климатичната система, но при по-високи температури се включва в допълнение към виското.
По отношение на първата ѝ функция - охладител на климатика - живо ме интересува:
1. Кой електронен модул задейства климатичната перка - DME-то (Engine Control Unit) или някой климатичен там (не съм ровил още да го търся кой е)?
2. При какви условия/прагове климатичната перка бива задействана на първа/втора/трета степен?
2.1. Температура и/или налягане на фреон ли се мерят?
2.2. От кои датчици взима сигнал за това?
Вероятно ще питам още неща, но нека тръгне дискусия
Както знаем климатичната перка има основна функция да е охладител на климатичната система, но при по-високи температури се включва в допълнение към виското.
По отношение на първата ѝ функция - охладител на климатика - живо ме интересува:
1. Кой електронен модул задейства климатичната перка - DME-то (Engine Control Unit) или някой климатичен там (не съм ровил още да го търся кой е)?
2. При какви условия/прагове климатичната перка бива задействана на първа/втора/трета степен?
2.1. Температура и/или налягане на фреон ли се мерят?
2.2. От кои датчици взима сигнал за това?
Вероятно ще питам още неща, но нека тръгне дискусия
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Е39 - управление на климатична перка
Аз имам усещането, че различните модификации на Е39 имат различна схема по отношение на тая перка и кога и защо сработва.
Може и да не ти е полезно, но при мен точно тази перка действа като основна за охлаждане на мотора, а работи и за климатика. Което мен ме насочва на мисълта, че управлението на мотора я пуска. Винаги тръгва на 96 градуса и до 97 е сменила степените. Ако колата продължи да загрява, виското зацепва /ново е/. И от други места съм чувал, че това не е проблем, а така е заложено в модулите на колата. Съответно при мен виското се пускат 10тина пъти годишно, в най-големите задръствания и жеги, но климатичната работи дори и сега, на 7-8 градуса температура. Пробвах да я разкача, виското зацепва долу горе по-същото време, при което по принцип тръгва климатичната, като на таблото градусите са едни и същи.
Иначе, щом един от най-грамотните хора в този форум пита, значи нещата са много сериозни! Тази кола искам да я видя на живо
На мен лично ще ми е много интересно да науча нещо повече за работата на тази перка, защото честно казано, не мога да и хвана спатиите и защо при мен служи като основна, а не като бек ъп.
Може и да не ти е полезно, но при мен точно тази перка действа като основна за охлаждане на мотора, а работи и за климатика. Което мен ме насочва на мисълта, че управлението на мотора я пуска. Винаги тръгва на 96 градуса и до 97 е сменила степените. Ако колата продължи да загрява, виското зацепва /ново е/. И от други места съм чувал, че това не е проблем, а така е заложено в модулите на колата. Съответно при мен виското се пускат 10тина пъти годишно, в най-големите задръствания и жеги, но климатичната работи дори и сега, на 7-8 градуса температура. Пробвах да я разкача, виското зацепва долу горе по-същото време, при което по принцип тръгва климатичната, като на таблото градусите са едни и същи.
Иначе, щом един от най-грамотните хора в този форум пита, значи нещата са много сериозни! Тази кола искам да я видя на живо
На мен лично ще ми е много интересно да науча нещо повече за работата на тази перка, защото честно казано, не мога да и хвана спатиите и защо при мен служи като основна, а не като бек ъп.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Е39 - управление на климатична перка
Не знам точно, но при е46 ДМЕ-то управлява охлаждането с датчик забит в долния маркуч.
При мен съм оставил ДМЕ-то от М43 да управлява охлаждането и да подава по КАН шината инфо на таблото. Мотора е м52б28 и работи без виско, зиме/лете 88/99 градуса с климатик и в задръстване.
При мен съм оставил ДМЕ-то от М43 да управлява охлаждането и да подава по КАН шината инфо на таблото. Мотора е м52б28 и работи без виско, зиме/лете 88/99 градуса с климатик и в задръстване.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 - управление на климатична перка
Аз доколкото знам, когато работи климата и температурата на мотора е ок, компа следи налягането на фреона - над определено налягане тръгва и перката, защото в тая система налягането значи висока температура на клима радиатора, който е пред водния. Когато температурата на мотора е висока е ясно, че ел. перката се включва - на м57 е над 105 градуса. Това значи, че следи и температурата на антифриза от сензора на блока. Така че перката, поне 3-пиновата, се командва директно от компа чрез 5 волтов сигнал - затова и не трябва да се пробва без диагностична програма. Тази перка няма степени както 4-пиновата, а се регулира на проценти...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Е39 - управление на климатична перка
drifty написа:Аз имам усещането, че различните модификации на Е39 имат различна схема по отношение на тая перка и кога и защо сработва.
Съгласен съм, така е
drifty написа:...Което мен ме насочва на мисълта, че управлението на мотора я пуска.
Z3Ro* написа:Така че перката, поне 3-пиновата, се командва директно от компа чрез 5 волтов сигнал - затова и не трябва да се пробва без диагностична програма. Тази перка няма степени както 4-пиновата, а се регулира на проценти...
Подкарах си WDS-а на една виртуалка, че съм с Ubuntu и точно сега видях, че има аналогов сигнал от DME-то към крайното стъпало на перката (оказа се че е 3-пинова и при М5), който я управлява плавно
drifty написа:Иначе, щом един от най-грамотните хора в този форум пита, значи нещата са много сериозни! Тази кола искам да я видя на живо
Хах, трябва да се бута проектът малко по малко Тя колата е известна и вероятно сте я виждали вече Аз само помагам с каквото мога и се возя за багаж, че нямам смелост вече да я карам
Z3Ro* написа:...компа следи налягането на фреона - над определено налягане тръгва и перката, защото в тая система налягането значи висока температура на клима радиатора, който е пред водния.
Звучи правдоподобно, и аз натам клоня
Z3Ro* написа:Когато температурата на мотора е висока е ясно, че ел. перката се включва - на м57 е над 105 градуса. Това значи, че следи и температурата на антифриза от сензора на блока.
Да, точно. На S62 в assembly-то на термостата се монтира този сензор (№11), който всъщност е двоен. Единия термистор (NTC) в него се ползва за директно отчитане на температурата в DME-то, а другия термистор отива към уреда за температурата на инструменталния клъстер
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_2666
Отделно си има сензор (№21), който мери температурата на антифриза при радиатора:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_2667
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Е39 - управление на климатична перка
Нарочно го пиша в отделен пост, да се обособи.
В процеса на търсене попаднах нещо интересно, за Е38 е, но е важна идеята - обяснен е до голяма степен температурният профил (Characteristic Map Cooling) и са дадени разни прагове на сработване:
https://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Map_Thermostat.pdf
В процеса на търсене попаднах нещо интересно, за Е38 е, но е важна идеята - обяснен е до голяма степен температурният профил (Characteristic Map Cooling) и са дадени разни прагове на сработване:
https://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Map_Thermostat.pdf
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Е39 - управление на климатична перка
Нямам представа как е реализирано в е 39 . Перките на климатика се управляват доста сложно в тия по новите с DME модул , има и различни варианти според комплектацията от оборудване . Но основните принципи са управление на перката на климатика според пуск стоп на компресора , аварийно налягане на фреона - сигнала е аналогов просто on или off от пресостатите . Температура на мотора , ако се повиши температурата може да изключи и климатика за да не прегрява . Следи и температурата на изпарителя в купето вероятно . Ако е с плавно регулиране в електромотора на вентилатора има платка за управление и вероятно ще я търси . Та за такъв тунинг според мен най добре е да се запази климатичната перка и да се сложи втора само за радиатора от вътрешната страна на мястото на виското . Но трябва да се подбере подходяща перка от мотор с един вентилатор , климатичните не са подходящи за тая работа . Управлението на тая перка може да се направи независимо съвсем просто с един термостат на тройник и отделна верига . Практически тая перка почти не работи , напълно независима от климатика е най добре .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Е39 - управление на климатична перка
Jordana написа:Нямам представа как е реализирано в е 39 . Перките на климатика се управляват доста сложно в тия по новите с DME модул , има и различни варианти според комплектацията от оборудване . Но основните принципи са управление на перката на климатика според пуск стоп на компресора , аварийно налягане на фреона - сигнала е аналогов просто on или off от пресостатите . Температура на мотора , ако се повиши температурата може да изключи и климатика за да не прегрява . Следи и температурата на изпарителя в купето вероятно . Ако е с плавно регулиране в електромотора на вентилатора има платка за управление и вероятно ще я търси .
Jordana написа:Та за такъв тунинг според мен най добре е да се запази климатичната перка и да се сложи втора само за радиатора от вътрешната страна на мястото на виското . Но трябва да се подбере подходяща перка от мотор с един вентилатор , климатичните не са подходящи за тая работа .
Лошото е, че не можем да запазим оригиналната климатична, че няма място за тунек елементите, ако ме разбираш Та ще се маха. На мястото на виското ще има две по-яки перки, които ще духат и за климатичната.
Оказа се, че брат ми вече е накупил нещата по охлаждането
Jordana написа:Управлението на тая перка може да се направи независимо съвсем просто с един термостат на тройник и отделна верига . Практически тая перка почти не работи , напълно независима от климатика е най добре .
Тоочно
Схемата е проста, без електроника, ами с някакъв електро-термостат, да го наречем.
Остава да измислим, когато климатика понагрее и DME-то иска да вдига оборотите на климатичната перка (дето вече няма да я има), всъщност да включва за малко новите перки. Тъпото е, че както се видя от DME-то идва аналогов сигнал и ще трябва да се конвертира при определени прагове на включ/изключ на реле. За по-лесно мисля да опаралеля основното реле (това дето се управлява от електро-термостата) с още едно, което ще се управлява отделно от контролерче, което ще взима за вход аналоговия изход на DME-то. А може и вместо реле да търся някой готов PWM модул, за да се управляват плавно
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Е39 - управление на климатична перка
Това с релето ми се струва доста недомислено. Нямам идея кой е изобретателят, но определено си е нямал идея от температурния профил на двигателя, за който е монтирал ел. перка. Мисля, че един елементарен контролер лесно може да следи температурата на двигателя и посредством MOS транзистори успешно ще управлява колкото ел. перки мислите да натикате в двигателния отсек. Аналоговия сигнал от ДМЕ лесно може да се преобраязува в цифров. Софтуерът на контролера не вярвам да ти представлява някякъв проблем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Е39 - управление на климатична перка
stony1 написа:Това с релето ми се струва доста недомислено. Нямам идея кой е изобретателят, но определено си е нямал идея от температурния профил на двигателя, за който е монтирал ел. перка.
Да, така е, този сетъп не е мислен точно за S62 или някой друг конкретен. Стандартен изпитан по писти ретрофит кит си е, за минаване към ел. перка. Разликите от двигател до двигател са в температурните прагове на включване/изключване, които с купения електро-термостат са подбрани да паснат най-близо на S62. Със сигурност нямаме плавното управление, както при виско и/или оригинална климатична перка. Но и не смятам, че е от някакво кой знае какво значение това... Може и да бъркам - и аз самият нямам представа как изглежда идеалният температурен профил точно на S62 графично
stony1 написа:Мисля, че един елементарен контролер лесно може да следи температурата на двигателя и посредством MOS транзистори успешно ще управлява колкото ел. перки мислите да натикате в двигателния отсек. Аналоговия сигнал от ДМЕ лесно може да се преобраязува в цифров. Софтуерът на контролера не вярвам да ти представлява някякъв проблем.
Несъмнено е така, но тук идва въпросът с надежността Аз лично не се наемам да си правя опити точно с охладителната система и да експериментирам. Помислих си изцяло да я управлявам с PWM (елиминираме релето) - да гледам от една страна температурата на двигателя (от оригиналния му датчик, да речем), от друга - аналоговия сигнал от DME-то за управление на климатичната перка. Тръгнах да търся automotive grade контролери, и т.н готови надеждни PWM стъпала, но се отказах. Допълнителен кабелаж не ми се прекарва също. За failsafe режими и аларми/диагностика също трябва да се помисли. Отиваме вече на системно ниво да се решава проблема - не е само електроника и софтуер. Става дълга и широка...
Просто не се наемам да си правя от нулата подобни модули. Първо - щото не ми се експериметира точно с тая кола ($$$$$) , и второ - нито имам време, нито пък условия в момента да градя електроника от нулата за нея Затова за момента се залага на просто и надеждно електро-механично решение Не че релето е безсмъртно, ама нали...
Все пак, ако можеш да препоръчаш някое готово надеждно стъпало (като за жегата, температурните амплитуди, вибрациите, конденза, и като цяло, "живота" под капака) за 230W+ общо са перките, ще ми е полезно. Automotive grade (-40/+125degC) намерих. Не съм го отписал варианта на 100%
А другия вариант е да прекарам кабелаж и да помисля къде да сместя тая цялата електроника само и само да не е под капака
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Е39 - управление на климатична перка
Единственото правилно решение в тоя случай е махане на виското и тоя кит който си взел . Ще се чудиш защо не си го направил това по рано , само не знам как ще се оправиш с ел мотора на климатика . Управлява се с PWM и не съм убеден че ще стане просто с махане на мотора са се излъже модула че е ок .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Е39 - управление на климатична перка
Jordana написа:Единственото правилно решение в тоя случай е махане на виското и тоя кит който си взел .
За момента и аз натам клоня
Jordana написа:Ще се чудиш защо не си го направил това по рано
Не е било на дневен ред, ама ей го че назря момента
Jordana написа:само не знам как ще се оправиш с ел мотора на климатика . Управлява се с PWM и не съм убеден че ще стане просто с махане на мотора са се излъже модула че е ок .
Не съм мерил, но доколкото гледах схеми (а и както каза колегата @Z3Ro*), единствения сигнал (директен) от DME-то е аналогов (0-5V - @Z3Ro*).
"Конверсията" към PWM става вероятно вътре в MOSFET "стъпалото" на перката. Силовата част е изнесена изцяло в стъпалото на перката. Най-много да е управление "по ток", ако не е прав @Z3Ro*. Останалите два пина на климатичната перка са захранване и маса. Като захранване е през някой доооста дебел предпазител, щото преди време се чудехме кой смуче едни 100мА в заспало положение, и не можахме от да го открием чрез сваляне на малките бушони един по един. А то се оказа утечка в стъпалото на шибана китайска перка инсталирана от предния собственик
Та не мисля, че има обратна връзка или каквато и да било sense верига, DME-то да си търси перката.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Е39 - управление на климатична перка
Реших да се включа в темата няколко причини:
бих искал да помогна с нещо, ако в даден момент има с какво... За момента с търсенето на схеми и осигуряването на действащ WDS явно закъснях;
да изкажа едно предположение, че ДМЕ-то все пак проверява дали перката е там и работи по сходен начин, както LCM проверява дали крушките ни са здрави и светят, без да има допълнителен кабел за комуникация. Не съм чел и не съм разглеждал принципа на работа, затова само предполагам, че е възможно да е така; Когато перката се изключи, дали записва грешка в ДМЕ;
да пожелая успех с проекта. Та, успех!
бих искал да помогна с нещо, ако в даден момент има с какво... За момента с търсенето на схеми и осигуряването на действащ WDS явно закъснях;
да изкажа едно предположение, че ДМЕ-то все пак проверява дали перката е там и работи по сходен начин, както LCM проверява дали крушките ни са здрави и светят, без да има допълнителен кабел за комуникация. Не съм чел и не съм разглеждал принципа на работа, затова само предполагам, че е възможно да е така; Когато перката се изключи, дали записва грешка в ДМЕ;
да пожелая успех с проекта. Та, успех!
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Е39 - управление на климатична перка
PeReZ написа:Реших да се включа в темата няколко причини:
бих искал да помогна с нещо, ако в даден момент има с какво...
Благодаря за отзивчивостта, ще се радвам!
PeReZ написа:да изкажа едно предположение, че ДМЕ-то все пак проверява дали перката е там и работи по сходен начин, както LCM проверява дали крушките ни са здрави и светят, без да има допълнителен кабел за комуникация. Не съм чел и не съм разглеждал принципа на работа, затова само предполагам, че е възможно да е така; Когато перката се изключи, дали записва грешка в ДМЕ;
да пожелая успех с проекта.
Не изключвам да си прав, просто за момента се осланям на каквото сподели @Z3R0*, че имаме аналогов изход (0-5V) към аналогов вход на перката.
При крушките и LCM е по-различно, тъй като там те са вързани директно към крайните стъпала на LCM, който могат да работят в режим "генератор на ток" с различни стойности на тока, чрез което LCM проверява има или няма крушка при палене. Ако тока не може да стигне някакъв номинален, то крушката е изгоряла. Ако тока стига някакъв номинален (20mA да речем), то жичката на крушката е здрава. Късо също може да диагностицира.
При перката мотора и е вързан към нейното си крайно стъпало, и ако има диагностика, то тя е имплементирана в това стъпало. В последствие не е изключено да има и някакъв протокол на комуникация към DME по тая аналоговата жица, не изключвам варианта.
Иначе гледам разни PWM контролери за офроуд машини, уж надеждни.
Може релето с електротермостата да остане като failsafe fallback механизъм, ще видим
Ще има ъпдейти, че ей ги къде са пролетта и лятото, идат си и трябва да сме готови
PeReZ написа:Та, успех!
Благодаря!
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Е39 - управление на климатична перка
Ето тука е описана по модули как работи отоплителната охладителна система .
https://www.slideshare.net/fajarisnanto ... nditioning
При не включен климатик може и да няма проблеми с откачения мотор на вентилатора , но при работа DME следи всички датчици по климатика през IHKA модула и ако реши че някоя температура по системата е извън параметри е твърде вероятно да почне да пищи за проблем . А това ще се получи без съмнение ако вентилатора не се управлява от DMEто с PWM , пише че е от 10 - 100 hrz . Трябва да се разгледа конкретно какво е имплеменирано в управляващия модул и да се вземе тогава някакво решение .
https://www.slideshare.net/fajarisnanto ... nditioning
При не включен климатик може и да няма проблеми с откачения мотор на вентилатора , но при работа DME следи всички датчици по климатика през IHKA модула и ако реши че някоя температура по системата е извън параметри е твърде вероятно да почне да пищи за проблем . А това ще се получи без съмнение ако вентилатора не се управлява от DMEто с PWM , пише че е от 10 - 100 hrz . Трябва да се разгледа конкретно какво е имплеменирано в управляващия модул и да се вземе тогава някакво решение .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани