Проблем ламбда сонди.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Проблем ламбда сонди.
Здравейте колеги!
Проблема е следния. Преди половин година при настройка на газовата уредба установих че не ми работят ламбда сондите. Бяха забили на 4.8 волта и двете. Интересното е че в работата на мотора няма проблем, колата си върви и няма разлика в разхода. Съгласно стария принцип, че когато нещо работи не трябва да се пипа вече си карам така половин година. Вчера на инпата ми излезе грешка, че подгрева на сондите не работи. Замерих ги с мултицет и ми дава безкрайно съпротивление във всичките им пинове. Явно сондите са заминали и ще се сменят. Чудя се обаче как мотора си работи още без да ми създава ядове в палене, обороти, разхода и вървежа. Би ли ме насочил някой колега каква марка сонди да закупя, че тези в дару и мкар ми се виждат доста скъпи.
PS: Колата е бмв 523 газ бензин 1997г. с ремап. Кара се постоянно.
Проблема е следния. Преди половин година при настройка на газовата уредба установих че не ми работят ламбда сондите. Бяха забили на 4.8 волта и двете. Интересното е че в работата на мотора няма проблем, колата си върви и няма разлика в разхода. Съгласно стария принцип, че когато нещо работи не трябва да се пипа вече си карам така половин година. Вчера на инпата ми излезе грешка, че подгрева на сондите не работи. Замерих ги с мултицет и ми дава безкрайно съпротивление във всичките им пинове. Явно сондите са заминали и ще се сменят. Чудя се обаче как мотора си работи още без да ми създава ядове в палене, обороти, разхода и вървежа. Би ли ме насочил някой колега каква марка сонди да закупя, че тези в дару и мкар ми се виждат доста скъпи.
PS: Колата е бмв 523 газ бензин 1997г. с ремап. Кара се постоянно.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Проблем ламбда сонди.
Колега, при този мотор м52 с един ванос, по мой впечатления ламбда сондата тръгва късно. Трябва хубаво да загрее колата за да тръгнат да работят, гледал съм го през инпа и през газовия компютър също. Иначе седи на 4.8волта, трябва да си сигурен, че са "забили" и записват грешка за сместа. Мойте две съм ги сменил преди 5години с BOSCH F 00E 261 264
Вътре в опаковката сондата е NTK, както и оригиналната беше NTK. Работят супер, цената е около 200лв за брой от форумен търговец.
Вътре в опаковката сондата е NTK, както и оригиналната беше NTK. Работят супер, цената е около 200лв за брой от форумен търговец.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Проблем ламбда сонди.
Вчера и днес пътувах по 50 км на дълго и гледах живи данни през фобоса и инпата и не мръднаха от 4.8 волта. Дава ми грешка на подгрева им която не мога да изтрия с инпата и скенера, което ме навежда на мисълта, че са дали фира. Преди половин година работеха перфектно и ги виждах на живи данни на инпата, както и на фобоса. Даваха понякога грешка на смесите заради газта, но нямаше проблем с вървежа и разхода. Интересното е че колата си върви без никакви проблеми а тези данни със сондите ги открих случайно
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Проблем ламбда сонди.
Напълно възможно, на мен с една работеща сонда вървеше супер.
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Проблем ламбда сонди.
Ако колата работи добре, върви и не харчи повече... Наистина не пипай... Само пари на вятъра... Иначе има бошови сонди под 100лв за брой с отстъпката на майсторите (колко карат не зная, но ми ги похвалиха, че вършели добра работа)...
ПС: голфа го карам вече 4г със забила сонда и не мога да се наканя да сложа резервната, която виси в едно пликче... При мен харчи 11-14/100, при жената 8-10/100 градско (ама аз искам да върви като е39-ката )
ПС: голфа го карам вече 4г със забила сонда и не мога да се наканя да сложа резервната, която виси в едно пликче... При мен харчи 11-14/100, при жената 8-10/100 градско (ама аз искам да върви като е39-ката )
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Проблем ламбда сонди.
Разбира се че до като не ми направи някъкъв проблем няма да пипам нищо по колата. Споделих с вас и защото миналата година 2 приятели със същите мотори доста патиха от сондите със разхода, оборотите и мощността и чак като взеха нови и занулиха адаптацииите се подобриха нещата. Тогава ми говореха за някакви разходи 15-16/100. А иначе разхода ми сега е между 11-12/100 по половината градско и извънградско на газ. Ноември месец ходих на дълго 400 км на отиване 10.5 а на връщане под 10/100, но карах мнооого спокойно. Засичам не по борд а пълнене докрай на бутилката и изминати километри.
PS: Иначе на Пасата ми преди години сондата беше ленива и като я смених направо излетя...
PS: Иначе на Пасата ми преди години сондата беше ленива и като я смених направо излетя...
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем ламбда сонди.
Преекспонирате значението на ламбдите за работата на двигателя. За всеки мотор от по-старото поколение /вкл.М52/, БМВ има и заводски безламбдов софтуер за някои пазари. Добър дебитомер и херметична всмукателна система - това са условията. Преинсталацията е елементарна. Забравяте за всякакви дразнещи проблеми в поведението на мотора + добра динамика.
Още повече на тия години катализаторите вече ги няма /предполага се/ и всичко е на газ.
Още повече на тия години катализаторите вече ги няма /предполага се/ и всичко е на газ.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Проблем ламбда сонди.
И аз имам някакви подозрения, че ремапа на екуто игнорира ламбда сондите в някой случай като моя, когато са забили. Иначе нямам катализатор, вакуума в смукателния колектор е замерван и е перфектен и не съм имал проблем с дебитомера. И да колата се кара само на газ. Хрумна ми да я покарам на бензин 200-300 км да речеме и да гледам на живи данни дали няма да се събудят тези сонди.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем ламбда сонди.
Няма да се събудят- ламбда сондата е генератор на напрежение, чиято стойност зависи от потенциалната разлика на кислорода в изгорелите газове и атмосферата, затова се наричат и кислородни датчици.
Софтуерно от BMW е предвидено да се махат до М20 включително. По принцип, ако се махне дебитомера пак ще върви, без датчик на колянов вал- също, виждал съм вместо стъпково моторче парче маркуч с дърводелска стяга и държеше перфектни обороти, вместо бобина за двигателя- друга, като едната шпилка беше счупена за да се побере, но така тръгват легендите за гордите собственици на BMW.
Софтуерно от BMW е предвидено да се махат до М20 включително. По принцип, ако се махне дебитомера пак ще върви, без датчик на колянов вал- също, виждал съм вместо стъпково моторче парче маркуч с дърводелска стяга и държеше перфектни обороти, вместо бобина за двигателя- друга, като едната шпилка беше счупена за да се побере, но така тръгват легендите за гордите собственици на BMW.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Проблем ламбда сонди.
Абе с тия стойности на мултицета когато измерих сондите беше ясно, че са заминали, ама нали надеждата умира последна. Явно се налага да ги сменя, но ще бъде по нататък да се стопли времето
Благодаря Ви за споделените мнения.
Благодаря Ви за споделените мнения.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Проблем ламбда сонди.
Да не би да ти е ремапната да е без сонди ?
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Проблем ламбда сонди.
Ремапната е преди около 3 години и нямам представа дали е за без сонди. Но по скоро не е, защото след консултация с колеги от форума с моя файл ремапнах екуто с MPPS на двамата ми приятели дето писах по горе в темата че са имали проблеми със сондите. Около година и половина след ремапа и двамата бяха много доволни от вървежа и разхода. Миналата година им заби по една сонда и имаха проблеми с работата на мотора и разхода. Но след смяната с работеща сонда втора употреба нещата се оправиха. Вече си мисля, че вероятно не е голяма разликата във вървежа на колата със забити сонди и за това да не съм я усетил.
- windmaster
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 26.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Проблем ламбда сонди.
Здравейте,
Да за дам въпрос като лаик ако може?
Та аз съм с 528i 98г. До колкото разбирам може софтуера да се смени и да се избегнат сондите. (Имам 4 и май само една работна що годе, за която е закачен газовия комп). Та да ми кажете към кого да се обърне човек и колко парички струва?
Разхода ми е 18-19 градско 11-13 извън града(автоматична скоростна кутия е). Разхода е нА газ
Изобщо заслужава ли си?
Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Да за дам въпрос като лаик ако може?
Та аз съм с 528i 98г. До колкото разбирам може софтуера да се смени и да се избегнат сондите. (Имам 4 и май само една работна що годе, за която е закачен газовия комп). Та да ми кажете към кого да се обърне човек и колко парички струва?
Разхода ми е 18-19 градско 11-13 извън града(автоматична скоростна кутия е). Разхода е нА газ
Изобщо заслужава ли си?
Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Re: Проблем ламбда сонди.
Трябва префлашване на софта. За мен не си заслужаваwindmaster написа:Здравейте,
Да за дам въпрос като лаик ако може?
Та аз съм с 528i 98г. До колкото разбирам може софтуера да се смени и да се избегнат сондите. (Имам 4 и май само една работна що годе, за която е закачен газовия комп). Та да ми кажете към кого да се обърне човек и колко парички струва?
Разхода ми е 18-19 градско 11-13 извън града(автоматична скоростна кутия е). Разхода е нА газ
Изобщо заслужава ли си?
Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Проблем ламбда сонди.
windmaster написа:Здравейте,
Да за дам въпрос като лаик ако може?
Та аз съм с 528i 98г. До колкото разбирам може софтуера да се смени и да се избегнат сондите. (Имам 4 и май само една работна що годе, за която е закачен газовия комп). Та да ми кажете към кого да се обърне човек и колко парички струва?
Разхода ми е 18-19 градско 11-13 извън града(автоматична скоростна кутия е). Разхода е нА газ
Изобщо заслужава ли си?
Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Екстра ти е разхода, аз май едва сега го добутах то тук
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани