Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
Не съм гледал инсталацията при кола с такава, ама през датчика не минава ли минуса?
Ако е така - значи няма смисъл и от реле - един светодиод има нищожна консумация... Плюс от най-близкото до таблото място през резистор и минуса от ламарината през датчика до таблото (диода)...
Колко милиметров диод (диаметър) си ползвал и колко миликандели е (ако знаеш или ще се регулира със смяна на съпротивлението), че да свети като другите?
Даже ми идва идеята за малка схема на 12 волта за диода да мига (като на VAG) че да привлича повече внимание...
Ако е така - значи няма смисъл и от реле - един светодиод има нищожна консумация... Плюс от най-близкото до таблото място през резистор и минуса от ламарината през датчика до таблото (диода)...
Колко милиметров диод (диаметър) си ползвал и колко миликандели е (ако знаеш или ще се регулира със смяна на съпротивлението), че да свети като другите?
Даже ми идва идеята за малка схема на 12 волта за диода да мига (като на VAG) че да привлича повече внимание...
- wladio
- младши ентусиаст
- Мнения: 680
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
Чак сега се сетих че през него минава минус, а реле сложих защото мислех първо с лампа, но вследствие по лесно с едно светлодиодче, съпротивление, и готово. Обикновен светодиод,за размер не знам какъв е, около 4-5мм.съпротивление разбира се и така. Прав си че не е нужно реле в случая. Плюс се взима от къде ли не. Много лесна манипулация и надеждна. Успех.
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
След като си набавих ново казанче с работещ поплавък и датчик видях някои неща, които биха затруднили изпълнението на схемата и не ми се връзват с плановете... Моля, поправете ме ако греша някъде по точките:
1. Рид ампулата е постоянно затворена и при спадане нивото на течността магнитът на поплавъка я отваря и прекъсва веригата...
2. Това прави невъзможно директното поставяне на диод с резистор, тъй като той ще свети постоянно и ще гасне при спадане на нивото...
3. Чрез поставяне на реле с постоянно затворена верига и захранване на оперативната верига от + на контакт и минус през ампулата, релето ще сработва да прекъсне подадения + или - през него и диодът ще гасне...
4. Пластините на рид ампулата не изглеждат много тънки, а и консумацията на едно миниатюрно реле не е повече от 50mA, но дали постоянната му работа при гореупоменатия режим няма да съсипе ампулата след не много продължителна работа?
Приемам всякакви поправки, забележки, предложения и разяснения...
PS: не съм инженер - познанията ми по електротехника са любителски...
1. Рид ампулата е постоянно затворена и при спадане нивото на течността магнитът на поплавъка я отваря и прекъсва веригата...
2. Това прави невъзможно директното поставяне на диод с резистор, тъй като той ще свети постоянно и ще гасне при спадане на нивото...
3. Чрез поставяне на реле с постоянно затворена верига и захранване на оперативната верига от + на контакт и минус през ампулата, релето ще сработва да прекъсне подадения + или - през него и диодът ще гасне...
4. Пластините на рид ампулата не изглеждат много тънки, а и консумацията на едно миниатюрно реле не е повече от 50mA, но дали постоянната му работа при гореупоменатия режим няма да съсипе ампулата след не много продължителна работа?
Приемам всякакви поправки, забележки, предложения и разяснения...
PS: не съм инженер - познанията ми по електротехника са любителски...
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
Колега ето една тема от чужд сайт, предполагам, че може и да си я чел. Общо взето е както ти си го намислил, но там човека е сложил и зумер, но той не е задължителен. https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=584219
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
Много благодаря, колега!
Да, нещо такова се върти в главата ми, но през датчика ще прекарам минуса, който ще хвана някъде около двигателя... Че да няма обикалящи афтърмаркет кабели с плюс, дори и след бушон... Някъде близо до бушоните ще сложа кутийка с миниатюрно реле,захранено с плюс на контакт и от там към таблото ще тръгне само един кабел с плюс за светодиода...
Само сега се чудя къде точно да влезе минусовия кабел в купето най-невидимо и най-безболезнено... Че изобщо да не се вижда...
Да, нещо такова се върти в главата ми, но през датчика ще прекарам минуса, който ще хвана някъде около двигателя... Че да няма обикалящи афтърмаркет кабели с плюс, дори и след бушон... Някъде близо до бушоните ще сложа кутийка с миниатюрно реле,захранено с плюс на контакт и от там към таблото ще тръгне само един кабел с плюс за светодиода...
Само сега се чудя къде точно да влезе минусовия кабел в купето най-невидимо и най-безболезнено... Че изобщо да не се вижда...
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
Колега, сега ми дойде една идея. Датчика за ниво на маслото която е под картера, има плюс, минус и сигнал. Ако минуса го прекараш през датчика за охл. течност, така при падане на нивото и, ще прекъсне веригата и ще светне жълтата лампа за масло на таблото което да те ориентира че имаш ниско ниво. По този начин има доста по малко прекарване на кабели, само трябва да се види при прекъсване на минуса дали святка лампата за маслото.
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Лампа ниво на охладителната течност при малък борд
Лошото е, че аз съм с М54В30 и си похапва добре масло, особено като измине 3-4к км след смяна - т.е. за 10к километра виждам поне 3-4 (може и повече ) пъти да светва чайника на Аладин... Ще го мисля с диод и пробиване зад иконата на радиатора за светодиод... Иначе благодаря за идеята!
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани