е21 м10 турбо

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.11.2011
Пол: Мъж

е21 м10 турбо

Мнение от halidon » 15 Окт 2013, 17:12

Здравейте колеги.Справих се с проблема на колата.Сложих по студени свещи и сега заработи.Обаче има друго което ме дразни.На фланеца за газовете заварих тръба на 55 мм и мисля че е малка защото колата няма мощност дори при 4.5 бара налягане на горивото и пука много здраво.Колко горе долу трябва да е тръбата или е по добре даже да са две и с какъв диаметър.Мерси

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: е21 м10 турбо

Мнение от amd » 15 Окт 2013, 23:13

Трябва ти някакъв метод за следене на горивната смес, не мисля, че 55мм тръба е малко, по-скоро горивната смес не е коректна. В друга тема коментираха до каква мощност стига 63мм тръба и се коментира, че има както коли на 300к.с., така и такива на 400к.с., така че не мисля, че 55 те ограничава. За жалост, широколентовата сонда с уреда е към 400 кинта, което не е малко :( Но ако можеш да уредиш някой с газ анализатор пак ще е нещо, да се види беднее ли или богатее сместа. Отделно, че може да се налага да контролираш и момента на запалването, освен горивото. Аз от първа ръка се убедих, че тия нискобюджетни турбо проекти са страшна гадост :)
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.11.2011
Пол: Мъж

Re: е21 м10 турбо

Мнение от halidon » 16 Окт 2013, 20:53

Мерси колга.За сега нямам излишни кинти за такива джаджи.Просто не мога да си обясня защо без фланеца с тръбата колата си върви супер а като го сложа умира.И съто така фланеца е с две дупки които са малко по тесни и преливат после в 55мм тръба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: е21 м10 турбо

Мнение от TheStorm » 16 Окт 2013, 21:50

тва обяснение без снимка ми е много трудно да си го представя ..... :|

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: е21 м10 турбо

Мнение от amd » 16 Окт 2013, 23:15

Трудно е да си го представи човек, който не е сблъсквал с тази мизерия :lol: При мен, от оригиналните колектори на 16-ката излизат по принцип двойка тръби, които се събират в една (демек 4-2-1). Ние орязахме двойката и я заварихме за фланеца на турбината, така че да се получи преход от 2 към 1 (турбината е с 1 голяма дупка за вход на топлата част). Назад се ползва оригинален размер тръби и само крайно гърне (на 22 години). Обаче не мога да кажа все още да ли ограничава по някакъв начин вървежа, защото имам проблем с маслото и ще трябв да се качи турбината по-високо със съвсем друг колектор, за 3-4 път и си е еб**о мам**а :roll:

Нямам идея на М10-ката как е баш, но предполагам, че от колекторите, към турбината правиш някакъв преход с двоен вход, който създава рестрикция - може газовете да се "удрят" в стена и това да им пречи, тоест да не съвпадат отворите добре. Разбира се, че ще е полезно ако качиш снимка, макар, че сигурно ще ти се наложи да разглабяш за тази цел. Няма логика да са тесни тръбите, защото 55мм хич не са малко за двигател като М10 (все пак не гониш 300+ коня, а по-скоро 150-200), а пък турбото щом е от Суби Импреза, те са все 200+++ коня и няма как входа на турбината да те ограничава. Единственото, за което се сещам е изпълнението на фланеца.
Говоря обаче за входа на топлата част (откъм колекторите), а назад към изпускането на газовете не знам какво имаш предвид под двоен фланец?!? При мен се хваща тръбата с 2 шпилки, стърчащи от топлата част, бронзови гайки и тръбата влиза конус в чугуна, а назад върви единична тръба, няма никакви рестрикции.
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.11.2011
Пол: Мъж

Re: е21 м10 турбо

Мнение от halidon » 17 Окт 2013, 18:43

Ами точно това имам в предвид че от две по тясни тръби съм направил преход към една 55мм.Може би там е проблема.Ще направя снимки и ще ви покажа.Използвах оригиналните тръби от м10 за да направя прехода които са на 45мм макс.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: е21 м10 турбо

Мнение от amd » 17 Окт 2013, 23:34

Съжалявам, че не сме в един град, досега да сме си направили колите. И на мен ми липсва много някой да прозре и да ми даде някакъв акъл за моите проблеми, но уви - а и майсторите тук, с пръчка да ги пребиеш, нищо не става от тях :confused: Аз лично се учудвам да имаш толкова много пауър, че да те ограничават тръбите :D Но не мога да кажа, че е невъзможно. Съжалявам, че нямам енергията да ти издиря информация, но поне ще кажа - ако можеп, порови за BMW 2002 turbo - то е с М10 турбо двигател заводски и би трябвало да са го премислили доста добре по отношение на хардуерния монтаж, вече инжекцията е антика и там не гледай. Алпина Машината би трябвало да е напълно наясно с бмв 2002 като фанатичен фен, дано да чете темата и да ти даде насоки къде да ровиш, щото това е кола отпреди 40+ години и информацията е страшен дефицит :(
Аз с М40-ка се мъча и не мога да измисля място за тъпата турбина, така че да връща маслото нормално, а да не го хвърля.
BMW only!

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook