За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
ogata написа:Задачата е примерна и много проста.
Имаш 2 пружини. Едната е с 8 витки, другата с 9. С еднаква дебелина са, да речем 10 мм, че се смята по-лесно.
Натискаш двете пружини до долу, така че напълно сгънати, да опира витка във витка и какъв ще е резултата. ?
Едната пружина ще бъде 80 мм, а друга 90 мм ...
Примера е импровизиран и може да има много "но"-та, но основната идея е, че каквито и сметки да правиш, по-високата пружина винаги остава по-висока.
Резултата е, че силата да сгънеш тази с 9 навивки ще е по-малка
малко формули от Гошо (google):
Деформацията на пружината при работни навивки се изчислява по формулата:
където е G модул на ъгловите деформации,
- n броя навивки
- k1 корекционен коефициент
Както сам каза задачата има много но-та, но както сам виждаш във формулата за деформацията навивките са в числител -> колкото повече, толкова повече
Не искам да споря, просто исках да ти обърна внимание, най-лесно е ще да измериш колко са твърди
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
TukBaTa написа:Не искам да споря, просто исках да ти обърна внимание, най-лесно е ще да измериш колко са твърди
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Ей така най-мразя. Тръгнат да идват коледните празници и аз редовно болен и в болнични.
Но ентусиазма не спира.
Фланчетата бяха готови от лазерното рязане.
Прибрах се с тях и едно парче клингерит 1 мм и им издялках едни гарнитурки.
Като се заварят колената, ще бъдат дадени на прахово боядисване за да изглеждат прилично.
Съответно си търсих и некви културни черни болтове с поли, но най-близкото което намерих бяха м8x30, а на мен максимума който ми трябваше беше 22 мм. Дадох ги на моя стругар и да ги скъси културно.
Новата шайба също е готова. Дистанцирах я максимално от компресора, защото плановете ми са обтягане включват ролка и се страхувах да не вземе да опре някъде за 1мм. Стана супер, остава сега да я боядисам, да не хване кариеси
Но ентусиазма не спира.
Фланчетата бяха готови от лазерното рязане.
Прибрах се с тях и едно парче клингерит 1 мм и им издялках едни гарнитурки.
Като се заварят колената, ще бъдат дадени на прахово боядисване за да изглеждат прилично.
Съответно си търсих и некви културни черни болтове с поли, но най-близкото което намерих бяха м8x30, а на мен максимума който ми трябваше беше 22 мм. Дадох ги на моя стругар и да ги скъси културно.
Новата шайба също е готова. Дистанцирах я максимално от компресора, защото плановете ми са обтягане включват ролка и се страхувах да не вземе да опре някъде за 1мм. Стана супер, остава сега да я боядисам, да не хване кариеси
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- raptorxbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Може ли да обясниш с какви елементи и по каква схема смяташ да направиш дигиталния boostmeter?
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
raptorxbg написа:Може ли да обясниш с какви елементи и по каква схема смяташ да направиш дигиталния boostmeter?
Ще обясни, но след 15 януари, не виждаш ли че е в "неплатена отпуска"
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
След едномесечна почивка във връзка с реплика от моя страна, касаеща дефинирането на особените сексуални наклонности на дадена група модератори, спекулиращи със "служебно положение", налагайки необосновани наказания от липса на ежедневни задължения, т.нар. "скука", Аз пак съм тук.
---------------
Продължаваме напред и по същество.
Както съм написал, волтмера е интегриран в свободното пластмасово капаче (така е, който няма ел.реглаж на фаровете ) на конзолата до лоста за фаровете и копчетата за халогените. Ползвал съм точно този
Идеята е да се освободи място за уред на конзолата за 3те кръгли уреда в касетника, който да бъде зает от манометър, който да измерва налягането на компресора.
Това, което успях да свърша през този месец е да монтирам компресора на предвиденото място и да докарам съосие спрямо шайбата на коляновият вал, обслужваща климатичният компресор (който при мен липсва, както и цялата останала част от климатичната система), която в случая ще обслужва суперчарджъра. Примирих се с мисълта, че няма да има интеркулер, защото не ми се реже прясно боядисано купе, но по мои сметки дори и след топлинните загуби, ще се чувства ползвата от чарджера. Получи се доста добре, като изключим козметичните доизкусорявания.
През това време, намерих и 2 к-та по 4ри бр. подходящи дюзи, за което много помогнаха двамата юнаци от сааб форума.
Момчета, забравих ви имената, но ако четете -
Това, което виждате на снимката са 8 бр., 380 cc инжектори от турбо сааб. Останалото е плод на вашето въображение.
В този момент се зададоха 2 от най-жизнено важните въпроса за сетъпа:
- Как ще стига въздуха от колд еър интейка до компресора ?
- Как ще се осъществи обтягането на ремъка ?
Брейнсторминга завърши с идея от приятел, който надраска нещо набързо на пейнт, аз си го принтнах и започнах свалянето на мерки.
Въпросният въздуховод беше плануван да бъде направен от 1мм. неръждавейка, като идеята беше на лазер да се изрежат отделните елементи и да се заварят. В последствие аутокад специалиста работещ на лазера , реши че няма нужда от толкова гимнастики и се направиха 5 елемента. 4те ламарини, които трябваше след заварянето да опишат 180 градусовата извивка (след валцоване, разбира се ) и един интересен чертеж на програма за дифузьори,
който след доста пречупвания (на абкант, разбира се ) по ширина придобива правоъгълна форма от едната страна и тетракосагон (многоъгълник с 24 ъгъла) от другата, който е доста близък до окръжност с диаметър 92 мм, точно колкото е и на дебитомера от м62б44, който е нужен за да се реализира оптимална горивна смес за този тип принудително пълнене.
В крайна сметка получих това.
Оказа се, че разните селебрита си имат шофьори и готвачи, но в моят случай това е стругар, който ми угажда.
Съответно и гривната за многоъгълника беше готова и бях в настроение за заваряне.
Пъзела се събра с co-то (тоя пост ма кара, да си купя аргон )
Но докарах малко вид след намесата на ъглошлайфа.
Щяхте, да видите още по-добър резултат, но не си намерих дремела него ден, за вътрешните ръбове
След което започнах да обмислям варианти на обтягането. То не бяха стойки от чарджера, амортисьорчета, глупости ...
През това време купих на жената един компакт, че нямаше кола горката.
Завидно добро интериорно и екстериорно състояние, м43, 97ма, работеща клима , подгрев седалки, ел.стъкла, ел.хроматично огледало, плафони в краката и над сенниците, подгрев на огледала, борд комп и централно с дистанционно
(търся си малък шпер за компакт между другото, приемам оферти на лс )
И тогава идеята дойде, докато обслужвах новата придобивка.
м43то в компакта има обтяжна ролка закрепена на горният болт на алтернатора.
Освен това, обтягането на климатичният ремък е решен много интересно с една ексцентрична ролка, която се монтира с тънката стена от към ремъка, после се завива с шестограм нагоре, за да го натисне и болта на остта се затяга.
Реших да направя същото и аз, на мястото на долният болт на алтернатора на м52то.
Бих показал схема, но отново е на пейнт, за това ще изчакам докато стругаря се справи със поставената задача и го монтирам. .
В последствие си поръчах нов дебиломер за м62, BOV tial q 50мм ( тъй като дросела си остава на стандартното място ), както и уред, който почти се съчетава с останалите 2 .
Най-големият шок беше когато се усетих, че все още нямам масло за компресора.
Звънях разни телефони, говорих с разни компетентни хора, в разни големи вериги за авточасти, които ме убеждаваха, че търся масло за климатичният компресор на мерцедес. В последствие, реших да не се занимавам с глупости и се обадих директно в Балкан стар.
Там ми казаха, че за eaton m62 са нужни 100 мл. от специалното им масло. А, те предлагат това специално масло в разфасовки от 120 мл., само срещу 165 лв. . Естествено, малко по-късно същият ден бяха поръчани 140 мл. от ибей, за 65 лв
Та така. Скоро и други ъпдейти.
---------------
Продължаваме напред и по същество.
raptorxbg написа:Може ли да обясниш с какви елементи и по каква схема смяташ да направиш дигиталния boostmeter?
Както съм написал, волтмера е интегриран в свободното пластмасово капаче (така е, който няма ел.реглаж на фаровете ) на конзолата до лоста за фаровете и копчетата за халогените. Ползвал съм точно този
Идеята е да се освободи място за уред на конзолата за 3те кръгли уреда в касетника, който да бъде зает от манометър, който да измерва налягането на компресора.
Това, което успях да свърша през този месец е да монтирам компресора на предвиденото място и да докарам съосие спрямо шайбата на коляновият вал, обслужваща климатичният компресор (който при мен липсва, както и цялата останала част от климатичната система), която в случая ще обслужва суперчарджъра. Примирих се с мисълта, че няма да има интеркулер, защото не ми се реже прясно боядисано купе, но по мои сметки дори и след топлинните загуби, ще се чувства ползвата от чарджера. Получи се доста добре, като изключим козметичните доизкусорявания.
През това време, намерих и 2 к-та по 4ри бр. подходящи дюзи, за което много помогнаха двамата юнаци от сааб форума.
Момчета, забравих ви имената, но ако четете -
Това, което виждате на снимката са 8 бр., 380 cc инжектори от турбо сааб. Останалото е плод на вашето въображение.
В този момент се зададоха 2 от най-жизнено важните въпроса за сетъпа:
- Как ще стига въздуха от колд еър интейка до компресора ?
- Как ще се осъществи обтягането на ремъка ?
Брейнсторминга завърши с идея от приятел, който надраска нещо набързо на пейнт, аз си го принтнах и започнах свалянето на мерки.
Въпросният въздуховод беше плануван да бъде направен от 1мм. неръждавейка, като идеята беше на лазер да се изрежат отделните елементи и да се заварят. В последствие аутокад специалиста работещ на лазера , реши че няма нужда от толкова гимнастики и се направиха 5 елемента. 4те ламарини, които трябваше след заварянето да опишат 180 градусовата извивка (след валцоване, разбира се ) и един интересен чертеж на програма за дифузьори,
който след доста пречупвания (на абкант, разбира се ) по ширина придобива правоъгълна форма от едната страна и тетракосагон (многоъгълник с 24 ъгъла) от другата, който е доста близък до окръжност с диаметър 92 мм, точно колкото е и на дебитомера от м62б44, който е нужен за да се реализира оптимална горивна смес за този тип принудително пълнене.
В крайна сметка получих това.
Оказа се, че разните селебрита си имат шофьори и готвачи, но в моят случай това е стругар, който ми угажда.
Съответно и гривната за многоъгълника беше готова и бях в настроение за заваряне.
Пъзела се събра с co-то (тоя пост ма кара, да си купя аргон )
Но докарах малко вид след намесата на ъглошлайфа.
Щяхте, да видите още по-добър резултат, но не си намерих дремела него ден, за вътрешните ръбове
След което започнах да обмислям варианти на обтягането. То не бяха стойки от чарджера, амортисьорчета, глупости ...
През това време купих на жената един компакт, че нямаше кола горката.
Завидно добро интериорно и екстериорно състояние, м43, 97ма, работеща клима , подгрев седалки, ел.стъкла, ел.хроматично огледало, плафони в краката и над сенниците, подгрев на огледала, борд комп и централно с дистанционно
(търся си малък шпер за компакт между другото, приемам оферти на лс )
И тогава идеята дойде, докато обслужвах новата придобивка.
м43то в компакта има обтяжна ролка закрепена на горният болт на алтернатора.
Освен това, обтягането на климатичният ремък е решен много интересно с една ексцентрична ролка, която се монтира с тънката стена от към ремъка, после се завива с шестограм нагоре, за да го натисне и болта на остта се затяга.
Реших да направя същото и аз, на мястото на долният болт на алтернатора на м52то.
Бих показал схема, но отново е на пейнт, за това ще изчакам докато стругаря се справи със поставената задача и го монтирам. .
В последствие си поръчах нов дебиломер за м62, BOV tial q 50мм ( тъй като дросела си остава на стандартното място ), както и уред, който почти се съчетава с останалите 2 .
Най-големият шок беше когато се усетих, че все още нямам масло за компресора.
Звънях разни телефони, говорих с разни компетентни хора, в разни големи вериги за авточасти, които ме убеждаваха, че търся масло за климатичният компресор на мерцедес. В последствие, реших да не се занимавам с глупости и се обадих директно в Балкан стар.
Там ми казаха, че за eaton m62 са нужни 100 мл. от специалното им масло. А, те предлагат това специално масло в разфасовки от 120 мл., само срещу 165 лв. . Естествено, малко по-късно същият ден бяха поръчани 140 мл. от ибей, за 65 лв
Та така. Скоро и други ъпдейти.
Последна промяна ogata на 27 Яну 2016, 10:48, променена общо 1 път
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Ето го и механизма за обтягане. Топъл, топъл, пари
Всичко необходимо. Дължината на целият елемент е 225мм.
Използван е м10 240мм болт 8.8 с частична резба.
Частта, която да замени оригиналният болт (отдолу), необходим за затягането на алтернатора.
Дистанционна втулка между ролката и стойката на алтернатора ф10, с външен диаметър 14 мм, за усилване на конструкцията.
Можеше да бъде и с външни 16мм, но имаше риск да бъде твърде близо до ролката на ремъка на алтернатор, водна помпа и т.н.
Втулката е с 4 подготвени отвора за заваряне към болта, както и 13мм двуграм за натягане.
Самата ексцентрична ролка. Bmw #64551748321.
Вижда се шестограма, който се използва за натягане на ремъка, преди да се затегне гайката.
Поради невъзможността за използване на шайба, съм подбрал м8 самозаконтряща гайка, която да се навие при окончателното монтиране.
Тук се вижда, как елементите са пресметнати прецизно, че монтирани, перифериите им да не излизат от ръбовете на лагера на ролката.
Ето го и цялото нещо сглобено. Може, да взема и една калпачата гайка, за да не стърчи така грозно остатъка от резбата
Следва монтаж
Всичко необходимо. Дължината на целият елемент е 225мм.
Използван е м10 240мм болт 8.8 с частична резба.
Частта, която да замени оригиналният болт (отдолу), необходим за затягането на алтернатора.
Дистанционна втулка между ролката и стойката на алтернатора ф10, с външен диаметър 14 мм, за усилване на конструкцията.
Можеше да бъде и с външни 16мм, но имаше риск да бъде твърде близо до ролката на ремъка на алтернатор, водна помпа и т.н.
Втулката е с 4 подготвени отвора за заваряне към болта, както и 13мм двуграм за натягане.
Самата ексцентрична ролка. Bmw #64551748321.
Вижда се шестограма, който се използва за натягане на ремъка, преди да се затегне гайката.
Поради невъзможността за използване на шайба, съм подбрал м8 самозаконтряща гайка, която да се навие при окончателното монтиране.
Тук се вижда, как елементите са пресметнати прецизно, че монтирани, перифериите им да не излизат от ръбовете на лагера на ролката.
Ето го и цялото нещо сглобено. Може, да взема и една калпачата гайка, за да не стърчи така грозно остатъка от резбата
Следва монтаж
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Дойде маслото най-накрая и стана време за сефтето
Оказа се, че гърба на обтяжната ролка е от много тънка ламарина и като тръгна да я затягам сериозно с гайката, широката част на ексцентрика поддава и занася към мотора. За това свалих втулката, и точно там където ляга ролката сложих една шайба м16 (колкото дебелината на втулката) и 40 мм външен размер. Ролката се облегна на нея и проблема е решен.
Уж имам съосие (ще изчакам да довърша някои дреболии, за да върна радиатора и да видя дали ще продължа да имам и на 7.200 ), но тоя ремък вибрира притеснително от горната страна. Може да му измисля още една обтяжна отгоре и вече ще е бетон
Оказа се, че гърба на обтяжната ролка е от много тънка ламарина и като тръгна да я затягам сериозно с гайката, широката част на ексцентрика поддава и занася към мотора. За това свалих втулката, и точно там където ляга ролката сложих една шайба м16 (колкото дебелината на втулката) и 40 мм външен размер. Ролката се облегна на нея и проблема е решен.
Уж имам съосие (ще изчакам да довърша някои дреболии, за да върна радиатора и да видя дали ще продължа да имам и на 7.200 ), но тоя ремък вибрира притеснително от горната страна. Може да му измисля още една обтяжна отгоре и вече ще е бетон
Последна промяна ogata на 11 Мар 2016, 10:06, променена общо 1 път
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Снимката не е огледална и мотора се върти в обичайната посока,нали?
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
ico318 написа:Снимката не е огледална и мотора се върти в обичайната посока,нали?
Знам какво ще кажеш, ще бъде измислено тези дни
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Междувременно разкарай снимката и клипа от пространството,че ще станеш изветен. Трябва да намериш начин да изтеглиш ролката в ляво,така че другата страна на ремъка да минава през нея и при опънато положение двете страни на ремъка да не опират една в друга. За това и сам си се сетил вече. Другия,по-лесен вариант,е да намериш точната дължина ремък,който да влиза много стегнато с превъртане на мотора и напън с отвертка. Получава се и така-без обтяжка. При теб няма да превърта,защото налягането ще е малко. Започва да приплъзва чак на 0,7-0,8. Добре е шайбата,която вече сте изработили за компресора,да има по-високи бордове. Това предпазва от падане на ремъка,дори леко да поддава стойката на компресора. Напоследък рядко влизам,но какво е очакваното налягане?
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
ico318 написа:Междувременно разкарай снимката и клипа от пространството,че ще станеш изветен. Трябва да намериш начин да изтеглиш ролката в ляво,така че другата страна на ремъка да минава през нея и при опънато положение двете страни на ремъка да не опират една в друга. За това и сам си се сетил вече. Другия,по-лесен вариант,е да намериш точната дължина ремък,който да влиза много стегнато с превъртане на мотора и напън с отвертка. Получава се и така-без обтяжка. При теб няма да превърта,защото налягането ще е малко. Започва да приплъзва чак на 0,7-0,8. Добре е шайбата,която вече сте изработили за компресора,да има по-високи бордове. Това предпазва от падане на ремъка,дори леко да поддава стойката на компресора. Напоследък рядко влизам,но какво е очакваното налягане?
Е, карай, ся. Хората с разни кен ли-та станаха известни, та ние тука за един чарджър с трептящ ремък, пуснат тестово само да се начеше крастата и да се чуе как звучи
Тоя ремък влиза с зор принципно. Не превъртам мотора, но свалям шайбата на чарджера, слагам ремъка и така я връщам обратно на шлиците.С горна обтяжна ролка мисля, че нещата ще си дойдат на мястото. И нейната ос ще е на принципа на първата, само че самата ролка няма да е ексцентрик.
0.64 показват сметките уж ...
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Малко ъпдейт по темата.
Ремъка вече е обтегнат като хората. Може и още даже, но мисля че няма нужда
Наложи се нов дизайн на всмукателя на компресора, защото тая я бех мислил на прима виста, преди да го монтирам и се оказа, че височината не е обмислена. Чертежа е примерен.
В събота дойде новият дебитомер и блоу офа.
И техният монтаж трябва да се пообмисли малко, но съм виждал и по-трудни задачи
Ремъка вече е обтегнат като хората. Може и още даже, но мисля че няма нужда
Наложи се нов дизайн на всмукателя на компресора, защото тая я бех мислил на прима виста, преди да го монтирам и се оказа, че височината не е обмислена. Чертежа е примерен.
В събота дойде новият дебитомер и блоу офа.
И техният монтаж трябва да се пообмисли малко, но съм виждал и по-трудни задачи
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Леле, не съм писал от близо месец.
Кога мина.
Сглобени сме в атмосферен вариант. Като заради компресорните планове, Пенев ми направи 3.71 70% шпер, който да замени 4.45то.
Ефекта е УАУ. Определено този диф е точният и остава.
Неръждавейната генерация е готова. Получи се сравнително добре. Добре звучи и е доста прибрана към купето.
И събрах ЕКЗОДИЯТА . На снимките липсват само 2те биалетки и тампоните на стаб щангата, но ги бях сложил и не ми се демонтираха, само за да ги снимам М тех пружините също са монтирани. Колата си клекна с едни 20тина мм отпред . Смених и висящият лагер, че оригиналният нещо не ми вдъхваше доверие.
Взех си и скоро претапицираното табло. Снимки тези дни, че в момента съм в процес на монтаж.
Кога мина.
Сглобени сме в атмосферен вариант. Като заради компресорните планове, Пенев ми направи 3.71 70% шпер, който да замени 4.45то.
Ефекта е УАУ. Определено този диф е точният и остава.
Неръждавейната генерация е готова. Получи се сравнително добре. Добре звучи и е доста прибрана към купето.
И събрах ЕКЗОДИЯТА . На снимките липсват само 2те биалетки и тампоните на стаб щангата, но ги бях сложил и не ми се демонтираха, само за да ги снимам М тех пружините също са монтирани. Колата си клекна с едни 20тина мм отпред . Смених и висящият лагер, че оригиналният нещо не ми вдъхваше доверие.
Взех си и скоро претапицираното табло. Снимки тези дни, че в момента съм в процес на монтаж.
Последна промяна ogata на 10 Апр 2016, 1:24, променена общо 1 път
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Добре, джантите са уточнени окончателно
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани