BMW E12 '78
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- BRAAT
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: BMW E12 '78
Действайте момчета, браво! Надявам се тази година да има пак шарк сбирка и да се надявам , че ще съм в БГ да се видим отново. Жоро браво за Е12-ката. Качвай снимки. Това да си оправяш колата е едно от най-големите удоволствия. Всяка сутрин се будишс усмивка на лице (само бюджета да отговаря! )
SHARK-а му е майката!!!
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Я
Ето малко снимки от последните 2 дена.
1. Разлика в мостовете на Е12 с М20 мотор и Е12 с М30 мотор:
Ясно се вижда на снимките различната позиция на стойките за мотора.
След следващата снимка, предполагам ще има критики и коментари ама... това е. Нямахме свободен канал или подемник и действахме с наличните технически средства.
Вдигнахме я, сменихме моста, носачите и втулката на хебела. Амортисьорите са ми нови, пружините са здрави и общо взето си имам перфектна предница вече. Няколко минути по-късно пуснаме двигателя с мотокара. Много бързо и лесно стана всичко.
До тук добре. Останаха скоростите. Преди да ги кача Жоро(майсторът) разпореди да им сипя масло. Аз обаче вместо да сипя от традиционното място реших да развия ето този болт:
Който е разглобявал такава скоростна кутия сигурно вече му е смешно За тези, които не са разглобявали (като мен) ще ви кажа, че този болт държи една Г-образна планчица, която превключва паразитното колело за задна скорост. Развиеш ли болта - чуваш едно трак, което значи, че планката е паднала и следва разглобяване на скоростите за да се захване отново на мястото си Чудесна занимавка като за 22ч петък вечер Добре, че имах умни глави наоколо, та да помагат. По възможно на-тъпия начин научих от къде се налива масло в скоростите. Но... човек се учи докато е жив.
Ето я планката, която превключва задната скорост:
Сменихме един семеринг на избирача на скоростите, понеже си беше тръгнал. Сменихме тампоните, на планката с привода на скоростния лост, сипахме и масло и я качихме. Всичко пасна идеално и скоростите влизат перфектно без луфтове на лоста и излишни движения.
Днес свърших малко черна работа по задните носачи. Свалихме дисковете - оказа се, че ще ми трябват и нови накладки за ръчната. Изчетках носачите с дрелка с телена четка и след това ги шкурих яко за да сваля ръждата от тях. Не съм ги изчистил 100% добре, но много досадна работа е това, а освен това е изморително. Накльопах ги после с боята и ги оставих да съхнат.
Следващата седмица трябва да сложим задния мост и кардана. За целта трябва да си намеря здрав тампон на дифа, пружини и накладни за ръчната. Трябва да освежа и диференциала малко.
Между другото търся задни пружини от Е34. Някой ако има да свирка.
1. Разлика в мостовете на Е12 с М20 мотор и Е12 с М30 мотор:
Ясно се вижда на снимките различната позиция на стойките за мотора.
След следващата снимка, предполагам ще има критики и коментари ама... това е. Нямахме свободен канал или подемник и действахме с наличните технически средства.
Вдигнахме я, сменихме моста, носачите и втулката на хебела. Амортисьорите са ми нови, пружините са здрави и общо взето си имам перфектна предница вече. Няколко минути по-късно пуснаме двигателя с мотокара. Много бързо и лесно стана всичко.
До тук добре. Останаха скоростите. Преди да ги кача Жоро(майсторът) разпореди да им сипя масло. Аз обаче вместо да сипя от традиционното място реших да развия ето този болт:
Който е разглобявал такава скоростна кутия сигурно вече му е смешно За тези, които не са разглобявали (като мен) ще ви кажа, че този болт държи една Г-образна планчица, която превключва паразитното колело за задна скорост. Развиеш ли болта - чуваш едно трак, което значи, че планката е паднала и следва разглобяване на скоростите за да се захване отново на мястото си Чудесна занимавка като за 22ч петък вечер Добре, че имах умни глави наоколо, та да помагат. По възможно на-тъпия начин научих от къде се налива масло в скоростите. Но... човек се учи докато е жив.
Ето я планката, която превключва задната скорост:
Сменихме един семеринг на избирача на скоростите, понеже си беше тръгнал. Сменихме тампоните, на планката с привода на скоростния лост, сипахме и масло и я качихме. Всичко пасна идеално и скоростите влизат перфектно без луфтове на лоста и излишни движения.
Днес свърших малко черна работа по задните носачи. Свалихме дисковете - оказа се, че ще ми трябват и нови накладки за ръчната. Изчетках носачите с дрелка с телена четка и след това ги шкурих яко за да сваля ръждата от тях. Не съм ги изчистил 100% добре, но много досадна работа е това, а освен това е изморително. Накльопах ги после с боята и ги оставих да съхнат.
Следващата седмица трябва да сложим задния мост и кардана. За целта трябва да си намеря здрав тампон на дифа, пружини и накладни за ръчната. Трябва да освежа и диференциала малко.
Между другото търся задни пружини от Е34. Някой ако има да свирка.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: BMW E12 '78
Със пружини от е34 мога да те зарина, нови, стари, нивоматни, ненивоматни, м-тех и т.н.
Кажи какво точно ти трябва да ти измислим вариант
Кажи какво точно ти трябва да ти измислим вариант
- lunatikbmwfen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 19.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е28 520 Xi
- Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!
Re: BMW E12 '78
Жорка,оказа се че песъкоструйчика при нас работи и цените са доста поносими,даже днес е заредил нова шлака
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: BMW E12 '78
е сподели цените де ... примерно за 4бр 15ки Жанти .. че май това е най-популярния артикул за песък
- lunatikbmwfen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 19.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е28 520 Xi
- Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!
Re: BMW E12 '78
Дани,ето ти цени; ламаринени жанти 15-25лв/бр:алуминки 20-120лв/бр:спирачни апарати 5-20лв/бр:калници,маски,врати и т.н. 25лв/бр:мостове,носачи,греди- по договаряне,принципно човека каза че всичко е въпрос на договорка ,при повече детийли-отстъпка
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: BMW E12 '78
Забравил си да напишеш че ценита за джантите са за комплект не за бройка
Аз като правих едни 17-ки при него - 120 лева за 4-те джанти + капачките на пясък и после прах.
Аз като правих едни 17-ки при него - 120 лева за 4-те джанти + капачките на пясък и после прах.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: BMW E12 '78
Цените ми се струват много добри Предлагам някоя от следващите ежемесечни срещи да ни е при този човек.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- lunatikbmwfen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 19.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е28 520 Xi
- Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!
Re: BMW E12 '78
VesoPesa написа:Забравил си да напишеш че ценита за джантите са за комплект не за бройка
Аз като правих едни 17-ки при него - 120 лева за 4-те джанти + капачките на пясък и после прах.
Явно си уцелил периода в които бачкаше едно младо момче,тогава и ние намазахме,две купета(целите)от фиат 1300 и Корола-та на колегата за по 200лв на купе ,само че сега вече си работи собственика и нещата са мааалко по-различни(ако говорим за едно и също място)близо до 28-ма поликлиника
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Трябваше да изпясъкоструя поне мостовете. Много време отнема ако ги чистиш на ръка, а и резултатът не е особено добър. Но... това е. Следващият път, ако имам по-голям бюджет ще направя всичко като хората. За сега съм доволен. Ето малко снимки на гредата на задния мост и новите части:
- lunatikbmwfen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 19.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е28 520 Xi
- Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!
Re: BMW E12 '78
поне временно си спрял ръждата
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Не съм работил по колата последните 10на дена, понеже не бях в София. Ето обаче нещо свежо:
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: BMW E12 '78
Супер
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: BMW E12 '78
Откъде ги намери
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Намират се, от тук от там. От България си ги намерих.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани