Айде да се похваля най-накря(с е28)

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от M10 » 18 Юли 2013, 16:35

Теглото на това желязо как е спрямо м30 и няма ли да дойде в повече? Предполагам че ще изкъртиш голяма част от интериора което би влошило баланса още? С колко мм съединител трябва да е м70 и има ли сравнително лек маховик който да се ползва?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 18 Юли 2013, 17:40

Абсолютно голи:
М30Б35 - 150кг. + до 40кг. периферия = 190кг.
М70Б50 - 160кг. + до 60кг. периферия = 220кг.
М73Б54 - 150кг. + до 60кг. периферия = 210кг.
М60Б40 - 150кг. + до 50кг. периферия = 200кг.
М62Б44 - 140кг. + до 50кг. периферия = 190кг.

При всички мотори чугунените изпускателни колектори биха си заминали веднага, което при М70-то ще окаже най-силно редуцуране на теглото, което би я изравнило с останалите, демек разликата между М30Б35 и М70Б50 не би била повече от 10-15кг.

Което в моя случай не е фатално ама грам, тъй като акумулатора ще замине на командировка в багажника, където ще бъде изместен изцяло и резервоара, зад линията на задните колела.
Отделно задния мост от е32 със все диф-а е близо 2 пъти по-тежък от е28-вия.
Също така от коша ще се изрине всичко което не е нужно.

В крайна сметка предполагам че със стъклопластовите елементи, в най-лошия случай разпределението на масите ще остане непроменено, което реално не е никакъв проблем.


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от zlatko_baretata » 18 Юли 2013, 18:06

Като махнеш компресора на климатика и прилежащите тръби и маркучи, още ще падне теглото в коша.
Иначе баланса като цяло ще се влоши, защото си решил да ползваш скоростна кутия, която е доста по-лека от оригиналната. Апропо, в тоя смисъл, какъв маховик и съединител ще ползваш?

П.С. Моста от Е32 едва ли е два пъти по-тежък от тоя на Е28-цата, но всеки килограм отзад и долу ниско е в помощ.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 18 Юли 2013, 18:15

Ами, напълно оборудван малкия мост на е34 беше около 60кг., големия(и е32-ков) излезе 100 кила на кантара.
Е28-вия е със сигурност е по-лек от малкия е34-ков така че...

Колкото до скоростите, пак ще олекне повече отпред, което не е проблем.

За маховик обмислям варианта за някакъв собствено производство силно олекотен.
Съединителя ще е най-вероятно някакъв усилен бусаджийски, ако не дори и камионджийски. :ok:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от zlatko_baretata » 18 Юли 2013, 18:26

Нали знаеш, че тоя мотор ползва 280 мм. съединител и не е като да не прилича на камионджийски и феродовия, и притискателния диск. После, ако имаш сцепление отзад (към което явно се стремиш с Е32-ковия мост и голямото прасе), ясно ти е, че тия 450 нютона ще ударят точно съединителя и кутията.

П.С. Като подготвиш Е32-ковия мост за монтаж, претегли го с Е28-цовия, да видим точно каква е разликата. Че аз съм приготвил един от Е34 М5 за Е30-ката, но Е30-ковия, който имам свален, не е оборудван напълно (със спирачни дискове и апарати и диференциал), също и М5-цовия (няма полуоски и диференциал), та засега няма как да им сравня разликата в теглата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 18 Юли 2013, 18:37

Идеята на голям и силно усилен съединител е ограничаване на приплъзването му при големи натоварвания.

Скоростите не мисля че ще имат проблем тъй като мисля да се насоча към ЗФ кутия от м52б28 която спокойно държи до към 600коня/900нм на колелата.

От там произхожда и главната идея за целия заден мост от е32 с голямото прасе - здравина, както и леко разширена стъпка отзад(мисля беше към 15см)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от M10 » 18 Юли 2013, 19:02

Добре си замислил нещата :) Казват че не е добре да има тегло в края на колата, затова по-добре резервоара и акумулатора да са максимално близо до задните колела. Дали е така нямам наблюдения. 15см не са малко и сигурно ще водят до недозавиване, трябва да помислиш за увеличаване на стъпката отпред също.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 18 Юли 2013, 19:28

Е сега, няма да са на задната броня закачени все пак :mhihi:

М/у другото излъгах - 103мм е разширяването на следата отзад според данните от аутодатата - 1559мм за 735и(от такава ще ползвам заден мост) срещу 1456мм за е28 518

Предполагам че и джантите ще я "разтегнат" малко, така че определено ще има доста игра, но ще се справим.

Колкото до отпред - и за там е помислено - преработка на е34-ви носачи така че да се удължат с по 75-105мм всеки, така че общо предната следа да се разшири с 150-210мм.

Идеята на цялото занимание е предната следа да е малко по-широка от задната, както и да може да се прави фин реглаж на предницата с цел по-голям ъгъл на завиване.

Честно казано даже се замислям дали да не преместя и предните бомбета малко навън, въпреки че хич не ми се ще.


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от zlatko_baretata » 18 Юли 2013, 23:15

VesoPesa написа:...
Колкото до скоростите, пак ще олекне повече отпред, което не е проблем.

...

Упс... грешка. :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 03 Авг 2013, 21:01

Малко да повдигна темата:

Днес малко доизчистих салона. Разкарах задните седалки, тавана, мокета и битума = ~60 кила надолу.
Изображение
Изображение

Естествено отдолу се показаха "изкърпените" дъна... Та ще ги тунинговам и тях.
Изображение

Свалих и подготвих стоповете за малко заигравка с разни диоди, у-а(позьорска работа :mhihi: )
Тия дни ще направя и шаблоните за "стъклата" и платките отзад.
Изображение
Изображение

Като за финал сложих бъбреците и решетките че без тях ми беше трън в очите, та доби малко по-нормален вид.
Изображение

Малко на сомче прилича с тия стърчащи свински опашки, ама...

Така за следващата седмица планувам:
- Сваляне на преден и заден мост > мерене, чертане, рязане и евентуално заваряване и проба на задния мост, предния мост и рейката.
- Доизчистване на интериора и пълно обхождане на проблемните зони с телената четка, както и отстраняване на проблемните зони и подготовката им за изкърпване.
- Изработка на шаблони за арматурно табло, панел за превключватели и т.н., определяне на местата на ключ-масите, акумулатора, резервоара, пожарогасителя, кутиите за бушоните и компютрите.
- Да завърша стоповете.
- Разкарване на цялата инсталация.
- Изработка на регулируемите предни носачи.
- Опоскване на коша до гола ламарина.
- Ако остане време песакостуй, прахово боядисване, сглобяване и качване на колата на преден и заден мост.

П.с.: Извинявам се за кривите снимки, ама имидж шак-а нещо си ... :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 04 Авг 2013, 23:01

Като стана дума за завършване на стопове, да ви пусна едни бързи идейни картинки.
Пресни, пресни, та чак топли - парат, не се барат! :mhihi:

ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 18.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW e28 520
Детайли за колата: Old but gold

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от bobit » 04 Авг 2013, 23:08

Колега като чета темата направо тръпки ме побиват тази кола ще е уникална.Успех в проекта.
Класиката не е ретро , тя е вечна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Варна

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от Механджията » 05 Авг 2013, 20:53

това със стоповете не го разбрах - тези шаблони ще се гравират върху нови стъкла на стоповете или диодите ще са нареждат като тия шарки?
...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 05 Авг 2013, 21:16

Нещо подобно трябва да стане>
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 4.08.2013
Пол: Мъж

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от Янко » 20 Авг 2013, 16:37

до къде стигна с колата колега 8)

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook