Още едно Е21 в Стара Загора

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 19.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е28 520 Xi
Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от lunatikbmwfen » 03 Апр 2013, 21:09

Lenco написа:
Сашо_Т написа:Колеги, никой ли не може да помогне? Моля ако някой знае нещо по въпроса да пише, че става вече месец стои тая кола в гаража а нямам търпение да я изрева...

Може.....това е воден смукач на Л-джетроник инжекцион. При студен двигател пропуска въздух, при топъл го затваря, напълно при 80 градуса.

:yes: Точно като термостат,само че за въздух,в два от щуцерите влиза вода,в другите два минава въздух :mhihi: ...при мен това не работи добре(не затваря)и го регулирам ръчно с регулатор от газова уредба(срязах маркуча който влиза в смук.тръби)не е много гот защото трябва от време на време да го затваряш,иначе 20л/100км?????

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Lenco » 03 Апр 2013, 21:41

Не става с кранче, не може да се докарат оборотите или на студено, или на топло. Става обаче с електрически и то по-добре от оригинално.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 04 Апр 2013, 7:01

Много БЛАГОДАРЯ колеги!!! При мен водните маркучи са вързани, но от въздушните единия е затапен, а другия беше вързан горе на съзнателния колектор, но не знам на кой от двата щуцера. Може ли да ми кажете как се връзва или къде има схема или писано по темата за да прочета. Как се проверява дали това чудо работи правилно.

До колкото разбрах двигателя който купих е със спортен вал и преправен регулатор за бензина за да държи по-високо налягане. Възможно ли е във връзка с това този автоматичен смукач да е елиминиран?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Lenco » 04 Апр 2013, 10:24

Ще пиша по спомен. Преди дроселовата клапа тръгват два маркуча за въздух. Единия отива от другата страна, там където стои 7-та дюза, но на мястото където се регулира странично с болт. Това е въздуха за загрял двигател, с болта се настройват оборотите. Другия маркуч минава през въпросната тъпня и влиза на другата тръба на блокчето със 7-та дюза. То служи за допълнителен въздух при студен мотор. Като загрее мотора-водата този клапан затваря въздуха напълно, нещо което на практика не се случва поради годините и мотора, като загрее поради повечето въздух започва да мени оборотите. Отварял съм да ги чистя, но резултата е съмнителен.
Поставя се клапан-електрически пак от Л-джетроник, има само вход и изход за въздух, и клейма за +12 волта, които се подават при контакт. Намират се от м10/е30, някой е28...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 04 Апр 2013, 12:12

А няма ли да стане ако двата маркуча които отиват в тая тъпотия ги вържа с някакво кранче, което да управлявам с жило? Нещо като ръчен смукач.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Lenco » 04 Апр 2013, 12:19

Сашо_Т написа:А няма ли да стане ако двата маркуча които отиват в тая тъпотия ги вържа с някакво кранче, което да управлявам с жило? Нещо като ръчен смукач.

Става, СДЕЛАНО В СССР, но е тъпо. Разходи се по моргите и за 5-10лв си намери едно електрическо, има го и на други марки в периода 1980-1990 година.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 08 Апр 2013, 7:26

Колега просто нямам време да обикалям, всеки ден съм по 11 часа и половина на работа, затова се опитвам някакси да излъжа системата колкото да тръгне колата. Иначе не е проблем за 5 - 10 лв.

Забелязах под дросела датчик който следи колко е отворена самата клапа, обаче му липсват билетчетата и се клати. Не е проблем да му намеря болтове, но отворите през които се закрепва към тялото на дросела са продълговати с цел да може леко да се извърта. Предполагам, че е направено така с цел да се настройва нещо. В какво положение трябва да го застопоря?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Lenco » 08 Апр 2013, 7:42

При затворен дросел трябва да е задействано ключето за празен ход, чува се "цък", като го въртиш. Мери обаче и двете положения, че често се скапват, Едното е с микропревключвател, другото е с пластинки.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 08 Апр 2013, 10:00

Аз мислех, че е нещо като потенциометър или реостат и определя точното положение на клапата. Ако е само нещо като кюлче защо има три кабелчета?

БЛАГОДАРЯ за съветите и за помощта колега!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от TukBaTa » 08 Апр 2013, 10:41

кабелчетата са - маса (сигнал), затворен (close), максимално отворен след около 80% до 100% отворен дросел (wide open throttle - WOT)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 08 Апр 2013, 14:22

Много БЛАГОДАРЯ!!! Когато имам време ще отида до гаража да премерят с мултицета. Съмнява ме, че смукателнитете тръби ще ми пречат да затегна този датчик и ще трябва да сваля дросела от смукателния колектор.

Някъде мога ли да прочета по цветове кой от кабелите от инсталацията на двигателя за какво е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от M10 » 08 Апр 2013, 14:27

Имах навремето някакво руско ръководство за е30 от торентите, там имаше блокова схема на джетроника с всичките цветове.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Lenco » 08 Апр 2013, 18:39

http://www.exx.se/techinfo/e30_info/e30 ... ic_001.jpg
Сваля се дросела за реглаж на TPS-а.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 09 Апр 2013, 14:32

Значи горе-долу правилно съм се ориентирал в нещата. Много БЛАГОДАРЯ за пояснението и за схемата!!!

Искам да питам каква роля изпълнява релето за бензиновата помпа? Мога ли да вържа помпата така, че като дам на контакт и да работи постоянно?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Lenco » 10 Апр 2013, 6:38

Може (да не дава Господ) при катастрофа ако остане на контакт помпата ще продължи да пръска и ...... :angel:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook