Maлко въпроси свързани с е12
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- brankovv
- младши ентусиаст
- Мнения: 394
- Регистриран на: 20.02.2010
- Местоположение: с. Казичене
- Кара: c220 diesel
- Мечтае да кара: e30 m50b25
Maлко въпроси свързани с е12
1во - какви са размерите за джанти за е12 (ет, ж, болтове)
2ро - пружини от какво друго стават на е12
3то - диф от какво друго става на е12
4то - някой има ли части за е12 (за начало тенекий)
5то - широки брони за е12 - има ли изобщо някой е12
че и аз май ще влизам в шарк сектора ;D
2ро - пружини от какво друго стават на е12
3то - диф от какво друго става на е12
4то - някой има ли части за е12 (за начало тенекий)
5то - широки брони за е12 - има ли изобщо някой е12
че и аз май ще влизам в шарк сектора ;D
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Размери като за е34
Пружини ако не се бъркам, само е12-ви, ако греша колегите да ме поправят.
Диф не става от нищо по-ново.
За тенекий питай на лично какво ти трябва.
Дай снимка да ги видим тия широки брони
Пружини ако не се бъркам, само е12-ви, ако греша колегите да ме поправят.
Диф не става от нищо по-ново.
За тенекий питай на лично какво ти трябва.
Дай снимка да ги видим тия широки брони
- brankovv
- младши ентусиаст
- Мнения: 394
- Регистриран на: 20.02.2010
- Местоположение: с. Казичене
- Кара: c220 diesel
- Мечтае да кара: e30 m50b25
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Долна помпа на съединителя тя заместител от някой по-нов модел има ли си ? както и скоростите и самият съединител мотора е м20б20 карб
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Помпа все ще има която да стане, скорости също
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Maлко въпроси свързани с е12
да се изкажа и аз неподготвен
съединител и скорости- от е21 320/6 би трябвало да станат. евентуално и от е30, щот все пак има разлики от тая м20ка и м20ката на е30 и е34
като взаимозаменяемост (с някои условности разбира се), е12 е най близко до е23, и е24 преди фейса, което в твоя случай изобщо не помага.
съединител и скорости- от е21 320/6 би трябвало да станат. евентуално и от е30, щот все пак има разлики от тая м20ка и м20ката на е30 и е34
като взаимозаменяемост (с някои условности разбира се), е12 е най близко до е23, и е24 преди фейса, което в твоя случай изобщо не помага.
Последна промяна akula на 02 Юли 2011, 12:50, променена общо 1 път
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Bъ3eLa_csl
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 21.12.2010
- Местоположение: плевен\софия
- Пол: Мъж
- Кара: e12 525
- Мечтае да кара: e21 ALPINA B6, но не отказва и 323I
- Детайли за колата: Ръжда
Re: Maлко въпроси свързани с е12
За е12-ки питай колегата DEMIURGE ще те засипе с информация .
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Maлко въпроси свързани с е12
колега да не си се сдобил със зелената е12 от кв. Стрелбище???
дай малко снимки да видим красавицата
и успех с възстановяването
дай малко снимки да видим красавицата
и успех с възстановяването
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Аз ще ползвам темата да питам има ли нещо като ръководство за ремонт и поддръжка на Е12?
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Markas написа:Аз ще ползвам темата да питам има ли нещо като ръководство за ремонт и поддръжка на Е12?
Да, колега, качил съм едно ръководство тук:
http://www.classiccar-bg.com/index.php/ ... 447.0.html
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Поредния облъчен
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Bъ3eLa_csl написа:За е12-ки питай колегата DEMIURGE ще те засипе с информация .
Не го стряскайте така човека - чак да го засипя - със сигурност главата му ще остане незасипана - да може да си поема въздух.
Иначе, като поеме пътя - ще се появят и по-важни и конкретни въпроси.
1. Джантите са последното или едно от последните. Иначе ЕТ-то зависи от J-то (крайни стойности 8.5 за предни и 10 за задни, даже бих казал, че и 9.5 напълно стигат). Съответно и офсетът 12-14 за предните и 24 за задните. Говорим за тази ширина. Ако не се гонят гранични размери, може да се сложат и с еднакъв офсет - около 20, но при ширина не повече от 7J. А какво те тревожат болтовете - не ми е ясно. Те си остават заводски, освен ако не слагаш фланци за корекция на ЕТ-то (не вярвам да питаш за броя им, стъпката на резбата, якостните им параметри или за твърдостта им по Бринел или Викерс).
2. Диференциалът и той не е на дневен ред, освен ако съществуващият не вие (а това рядко се случва).
Напълно заменяем е с моделите е3, е9 и е24 до май 1982 година. Но съществува подробност - фланците на диференциала към полуоските за М10 и М20 не са еднакви с тези за М30. Едва ли ще намериш шпер-диференциал за този модел. Иначе съществува вариант за лека преработка на задния мост, като се смени целия или частично - само гредата с такава от е28. Това е правено поне от двама човека (говоря за е12, възможно е да има и други) - Роската и Любака от Пловдив. Тогава изборът и изобщо възможността да бъдат намерени подходящи диференциали нараства значително.
3. Пружините... И те подлежат на свободни съчинения, при невъзможност да се намерят заводските (не че чак толкова се искат и търсят точно заводските). Лично на мен са ми "мъничко високи и мъничко меки".
Всъщност - нищо конкретно - всеки си има вкус...
4. Тенекии... Не стана ясно нови или стари и кои точно.
Стари - намират се, нови - също. Някои по-лесно, някои по-трудно. Трудно е с едрогабаритните ламарини. Да си докараш преден капак от чужбина - няма да е евтино, даже ако ти го подарят (иначе съм ги виждал на цена от 600 до 900 евро - ). Калници, прагове и вежди - продават се нови и цените са поносими.
5. Широки брони - това явно е ново понятие. Защото брони има само два вида - имам предвид заводски.
Първият вид е за всички модели и те са еднакви, вторият е за 535i. За втория вид май ще трябва да се наредиш на опашка или да имаш свободни поне 200 Евро и да се заредиш с чакане.
Или може би имаш предвид - "американските" брони или казано по правилно - броните за американския пазар.
Надявам се, наистина да не става дума за тях, защото, освен силно да загрозяват колата - почти никаква друга работа не вършат (няма да коментирам леко криворазбраното изискване на американците за повишена сигурност при ПТП с ниска скорост).
6. За "долната" помпа на съединителя - това е едно от по-важните неща.
Колегите са отговорили. Намират се нови - не струват скъпо (около 60 лева), пази се от ментета (около 30 лева)
Разбира се - някой би те посъветвал да смениш само гумичките - и това е наистина възможно, ако повърхността на цилиндъра отвътре е перфектна (което е малко вероятно).
Скоростна кутия - ще се намери и такава. За нея - без съмнение - само на старо. Търси си 5-степенна.
Като си намериш, после ще питаш за жилото на скоростомера и какво да правиш с по-дългия кардан.
Успех в начинанието.
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Е Сашо добре ти го разясни, ако я пускаш на части свиркай да я налазваме с колегите
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
Re: Maлко въпроси свързани с е12
brankovv написа:...че и аз май ще влизам в шарк сектора ;D
Какво се случи с "влизането"?
Нищо не чухме...
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Maлко въпроси свързани с е12
манете го тоя журналист само си пита
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Re: Maлко въпроси свързани с е12
Защо да го "манеме"? Журналист или не - и той е човек, нали?
Може да пише или планира колкото му душа дава...
Ама, ако няма да прави нищо - както казва Марто - да "налазваме". Че е12-ките намаляват...
Яворе, на теб ти е по-лесно - е30 има още относително много, даже и М3, виж с ДТМите е малко по-трудно
Може да пише или планира колкото му душа дава...
Ама, ако няма да прави нищо - както казва Марто - да "налазваме". Че е12-ките намаляват...
Яворе, на теб ти е по-лесно - е30 има още относително много, даже и М3, виж с ДТМите е малко по-трудно
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани