BMW E12 '78
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Колата вече си има километраж. След като монтирах кутия от Е28 без привод жило, единствения ми вариант да имам скоростомер беше датчика на диференциала. Прекарах инсталация до него и монтирах Е28цовия скоростомер на мястото на Е12-ковия. Запазих си циферблата от Е12 и сега на външен вид единствената разлика спрямо оригиналното Е12 табло е стрелката на скоростомера, която ме домързя да сменя. Нямам фотоапарат под ръка да правя снимки, но пък ще пусна една снимка с изводите на километража, които трябва да се свържат за да заработи схемата:
Подава се +12, маса и се тегли кабел до датчика, който е на диференциала отзад (припомням, че съм с Е28 диф). Датчика на дифа има 2 пина, единия е към маса, вторият е към скоростомера.
Подава се +12, маса и се тегли кабел до датчика, който е на диференциала отзад (припомням, че съм с Е28 диф). Датчика на дифа има 2 пина, единия е към маса, вторият е към скоростомера.
- BRAAT
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: BMW E12 '78
И все пак, Жоро, не оставяй тази стрелка от Е28-цата, може временно, но ще ти вади очите После ще се ядосваш сам на себе си ако не е смениш, лесно се сменя. има клипове в ютуб как става
SHARK-а му е майката!!!
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Ей така няколко снимки да се види, че колата е в движение По-натам ще обясня до къде съм я докарал.
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: BMW E12 '78
В тия гаражи мога да си умра спокоен и доволен от живота
ПП Евала - с този бежав салон и престилката отпред ...
ПП Евала - с този бежав салон и престилката отпред ...
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Intention, благодаря за добрите думи, радвам се, че ти е харесала колата
Малко снимки с новия тунинг - преден спойлер и 16" джанти с нови гуми.
Към момента работата по колата е в застой. Само карам. Има някои неща за доизкусуряване:
- да се смени едното моторче на задните ел. стъкла
- да се навърже стъклоомивателя
- да се върже подгрева на задния джам
- да се отхлупи мотора и да се види защо компресията е 9-10бара вместо здравословните 12-13бара. Дали сегменти, дали само клапани...
- да се ревизира шпера
- да се сменят уплътненията на купето към вратите
- да се изчистят инжекторите
- да се подреди ел инсталацията в коша
- да се тапицира кората зад задната седалка
- да се полират стоповете
- да се възстанови трилъчевия волан, че е поръждясал малко
Само, че в момента изобщо не ми се занимава с тия неща. Радвам се, че най-накрая след 2г реставрации вече карам!
Като почне тука дъждовния сезон след месец ще спра да я карам и вероятно зимата ще се позанимавам с гореописаните неща ако ми остане време.
Малко снимки с новия тунинг - преден спойлер и 16" джанти с нови гуми.
Към момента работата по колата е в застой. Само карам. Има някои неща за доизкусуряване:
- да се смени едното моторче на задните ел. стъкла
- да се навърже стъклоомивателя
- да се върже подгрева на задния джам
- да се отхлупи мотора и да се види защо компресията е 9-10бара вместо здравословните 12-13бара. Дали сегменти, дали само клапани...
- да се ревизира шпера
- да се сменят уплътненията на купето към вратите
- да се изчистят инжекторите
- да се подреди ел инсталацията в коша
- да се тапицира кората зад задната седалка
- да се полират стоповете
- да се възстанови трилъчевия волан, че е поръждясал малко
Само, че в момента изобщо не ми се занимава с тия неща. Радвам се, че най-накрая след 2г реставрации вече карам!
Като почне тука дъждовния сезон след месец ще спра да я карам и вероятно зимата ще се позанимавам с гореописаните неща ако ми остане време.
- BRAAT
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: BMW E12 '78
Брилянтна е станала. Я дай-малко инфо за самата предна добавка, каква се води и от къде е намери? А вярвам , че зимата ще намериш маалко време за нея да си е довършиш Но както си писал, порадвай и се малко и е покарай Само без много бърнаути с шпера
Последна промяна BRAAT на 22 Сеп 2015, 18:53, променена общо 1 път
SHARK-а му е майката!!!
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: BMW E12 '78
Колега мога ли да се сдобия с последната снимка в оригинален размер ?
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Не съм писал от доста време. Карам колата активно, към момента няма особено сериозни проблеми. Смених предните механизми на ел стъклата с такива от Е28 - директно пасват, без преправяне.
Преди време бях решил да измеря компресията и ето какво видях: 9.5; 7.5; 10; 9.5; 7.5; 9.5. Реших да сменя главата, тъй като имам една перфектно възстановена, която ми се мотае из гаража.
Ето какво открих като свалих главата:
Хонинг почти няма останал, но цилиндровите повърхности са здрави и без ръб:
Обтегачът на веригата беше в предсмъртна агония:
Изчистих инжекторите на ултразвук, смених семеринга на коляновия вал отпред, смених обтегача и голяма част от гарнитурките покрай главата. Доволен съм от резултата - промени се работата на празен ход и освен това наистина върви по-живо. След реглаж на клапаните измерих компресията и докарах 10 бара навсякъде без разлика.
Използвах, че съм свалил всмук. колектор за да ревизирам и стартера, че не искаше да върти при топъл мотор. Смених втулките и всичко заспа.
Ето още някоя снимка:
Преди време бях решил да измеря компресията и ето какво видях: 9.5; 7.5; 10; 9.5; 7.5; 9.5. Реших да сменя главата, тъй като имам една перфектно възстановена, която ми се мотае из гаража.
Ето какво открих като свалих главата:
Хонинг почти няма останал, но цилиндровите повърхности са здрави и без ръб:
Обтегачът на веригата беше в предсмъртна агония:
Изчистих инжекторите на ултразвук, смених семеринга на коляновия вал отпред, смених обтегача и голяма част от гарнитурките покрай главата. Доволен съм от резултата - промени се работата на празен ход и освен това наистина върви по-живо. След реглаж на клапаните измерих компресията и докарах 10 бара навсякъде без разлика.
Използвах, че съм свалил всмук. колектор за да ревизирам и стартера, че не искаше да върти при топъл мотор. Смених втулките и всичко заспа.
Ето още някоя снимка:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани