На скорост или на неутрална...???
Модератор: Общи модератори
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
На скорост или на неутрална...???
Питането ми е:Кога автомобилът изразходва ПО-МАЛКО гориво, при дълго спускане по наклонен участък:
При включена директна-5,4 и т.н. скорост ИЛИ на неутрална(свободна)???
(Обяснете защо според Вас е така....)
Обръщали ли сте внимание какво показва разходомера при тези обстоятелства!?

При включена директна-5,4 и т.н. скорост ИЛИ на неутрална(свободна)???
(Обяснете защо според Вас е така....)
Обръщали ли сте внимание какво показва разходомера при тези обстоятелства!?



--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
По-принцип ако спускаш на неутрална, много ще натоварваш спирачките и не е много правилно , мое да спестиш некоя стинка от бенц, ама че идат за накладки
Иначе на неутрална ще гори по-малко.
ПП : а ако изгасиш и двигателя ептен нищо нема да гори



Иначе на неутрална ще гори по-малко.
ПП : а ако изгасиш и двигателя ептен нищо нема да гори



"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Сперд мен на неутрална. Обяснението е просто. ДВигателя харчи според оборотите и натоварването. На свободна няма никакво натоварване и оборотите са най-малки. При спускане пак няма натоварване, но колата ти работи примерно на 3000 оборота, поради което хатчи повече. А на това какво показва разходомера не разчитаи. То на свободна без газ като се скрие стрелката, значили че не харчи нищо 

- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Stanchev написа:на скорост, като махнеш крака от газта се прекъсва подаването на бензин в цилиндрите
Неможе да се спре подаването на бензин, защото колата ще загасне.Когато се спускаш по нанадолнище и си на скорост нали мотора се използва и като моторна спирачка и колкото и да е това качва оборотите в зависимост от спускането и съответно колата не гори като на празен ход...
За мен най-малко гори на неутрална, защото мотора си подържа оборотите на празен ход

- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
-
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
kriso85 написа:...
ПП : а ако изгасиш и двигателя ептен нищо нема да гори![]()
![]()
имаше едни такива глупаци,за да спестят бензин изключват колата под наклон и им се беше заключило кормилото или нещо друго беше станало не помня много и се бяха треснали.Не помня само дали във форума го четох тва или в някой вестник

Tux0 Ca !


- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
_BoBI_ написа:
Неможе да се спре подаването на бензин, защото колата ще загасне.Когато се спускаш по нанадолнище и си на скорост нали мотора се използва и като моторна спирачка и колкото и да е това качва оборотите в зависимост от спускането и съответно колата не гори като на празен ход...
За мен най-малко гори на неутрална, защото мотора си подържа оборотите на празен ход
Може Може... и освен че може и направо си спира. Поне на Инжекциона.. ако за карбуратор питате там е друга бира.. е Дилян да ви обясни по подробно .. с него сме спорили ама прав се оказа де:)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
винаги като спускам съм на скорост. Кинетичната енергия при спускане се използва за захранване на динамото - фарове, радио и всичко елетрическо не оказва влияние на разхода в такъв момент.
когато си на неутрал всичко това го прави двигателя, съответно вдига разхода.
разликата е минимална, но е в полза на директ.
виж при гасенето нещата са други.......
когато си на неутрал всичко това го прави двигателя, съответно вдига разхода.
разликата е минимална, но е в полза на директ.
виж при гасенето нещата са други.......

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
При спускане на скорост без газ(моторна спирачка), трансмисията върти двигателя(до определена скорост), а не той нея , тъй като не съм чел по случая, ще кажа само, че е възможно да спре впръскването от ЕКУ-то.
Ако е изключен от скорост автомобила и има включени консуматори ,ЕКУ-то компенсира това и при мен това дори се вижда на стрелката за моментен разход.
Ако е изключен от скорост автомобила и има включени консуматори ,ЕКУ-то компенсира това и при мен това дори се вижда на стрелката за моментен разход.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
повечето еку-та отрязват бензиноподаването при спускане. така че разхода е 0.
но пък ако си на неутрална ще стигнеш по-далече защото като си на скорост двигателя те спира.. особено двигател със висока компресия (като на повечето бмв-та)
аз лично си мисля че на неутрална е по-икономично защото позволява да се подържа определена скорост на спускане на относително полегато нанадолнище където ако си на скорост ще паднеш под скороста на "стадото"...
само трябва да се внимава защото когато се пързаляш на неутрална баланса на колата е доста по-различен и поведението й е доста "лековато"...
но пък ако си на неутрална ще стигнеш по-далече защото като си на скорост двигателя те спира.. особено двигател със висока компресия (като на повечето бмв-та)
аз лично си мисля че на неутрална е по-икономично защото позволява да се подържа определена скорост на спускане на относително полегато нанадолнище където ако си на скорост ще паднеш под скороста на "стадото"...
само трябва да се внимава защото когато се пързаляш на неутрална баланса на колата е доста по-различен и поведението й е доста "лековато"...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

изгасен двигател

се прави само и единствено от мизерия





P.S. Накрая що не си земете по една лагерница и не спрете да
се тормозите със разход и части






Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
На скорост , висока предавка и по надолнище, съвременен бензинов инжекцион и дизел могат практически да не изразходват никакво гориво. Разхода не зависи само от оборотите , а и от натоварването на двигателя (на кратко положението на дроселовата клапа/педала на газта и кой знае от още колко датчика). Колата е "угаснала" , но теб не те бърка , защото те движи гравитацията. В момента , в който условията се променят , електрониката ще се погрижи да се възстанови подаването на гориво.
Отделно, доколкото знам, някои двигатели с променливи фази на газоразпределение , могат да работят в режим максимално намаляващ загубите в цилиндъра, защото когато е задвижван от колелата , двигателя на практика е компресор.
И накрая за тези , които се нуждаят от по-авторитетно мнение - гледайте Top Gear - епизода, в който Кларксън тества Audi A8 TDI.
Отделно, доколкото знам, някои двигатели с променливи фази на газоразпределение , могат да работят в режим максимално намаляващ загубите в цилиндъра, защото когато е задвижван от колелата , двигателя на практика е компресор.
И накрая за тези , които се нуждаят от по-авторитетно мнение - гледайте Top Gear - епизода, в който Кларксън тества Audi A8 TDI.
Последна промяна AGD на 27 Окт 2007, 0:10, променена общо 1 път
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани