Относно Официалните Автомобилни Сервизи

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.07.2002

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от Mini » 04 Дек 2016, 15:39

BMW_POWER написа:
BMW_POWER написа:Ще ви кажа, че не само в бг са такива мурдари. Снощи се видяхме с едно комшийче, което купи нов РАВ4. Както си говорим и той гледа под колата (по тъмно беше) и казва "капе масло, а аз вчера го смених". Поглеждаме, не капе, а тече ... Днес ще го питам дали е стигнал до сервиза или са го репатрирали.


Оказа се "разместена гарнитура на маслен филтър" :shock: Чува ли ли сте такова нещо???


По-скоро липсваща такава или което е по-вероятно, ако е spin on филтъра да е останала и старата.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от BMW_POWER » 04 Дек 2016, 16:57

Mini написа:
BMW_POWER написа:
Mini написа:
BMW_POWER написа:Моят механик тук е такъв от 25 години и 9 от 10 механици в Монреал (българи) той им е дал тапия, за да започнат да работят. Старата ми ми кола нещо прекъсваше и един от бачкаторите му тогава взе да сваля пластмаси и да се готви да отваря двигател (труда при него е $65+такси на час). Шефът му го видя и го накара да върне обратно всичко, за да не влиза във филми. Отвори въздухопровода след въздушния филтър, накара ме да подавам обороти и пръсна няколко пъти вътре с brake cleaner


Тапиите ги издава CPA Montreal за GMA, а не майстора. :nono: Не говориш за Владо форда предполагам?


Не ти ли омръзна да се излагаш? "Тапиите" ги издава не само СРА, потърси информация и после се прави на всестранно осведомен. Некоректно е да заблуждаваш колегите. Още повече, темата не е за това.


Всестранно осведоменият си ти както обикновенно и този път е изказа наистина неподготвен. За да работиш като механик (на коли, камиони и т.н.) се изисква карт дьо компетанс, която се издава само и единствено от СРА. За да се издаде тази карта трябва да покажеш диплома от DEP или да минеш изпит за клас. Ако нямаш клас 1,2 или 3, т.е. си апренти имаш право само да сменяш гуми и спирачки(за това не съм сигурен). Само погледни някоя обява за работа и ще се увериш. Има и други подробности, но ще спра до тук. Ето това е разликата между Бг и Канада. Тук нещата са регламентирани, а в Бг всеки се пише "майстор".


Сега остава да изброиш българските гаражисти, минали по този път :ok: Развам се, че към първото ти мнение се появи едно "или". Чакам да видя обяснение, как се "минава изпит".

Рандеву ли записваш или минаваш като на зъболекар? Правят ти снимка, лепят на дипломата и си "майстор". Давай, просветли мен (пък и колегите).

Между другото, тази тема може да се обедини с долната

viewtopic.php?f=4&t=412041

Произвеждат и продават боклуци. За сметка на това пък тези, дето ги ремонтират са ....

Вижте как се криви вратата на Хонда Сивик при отваряне и затваряне на прозореца. От какви ли материали е карантията???


Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.07.2002

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от Mini » 04 Дек 2016, 17:24

BMW_POWER написа:
Mini написа:
BMW_POWER написа:
Mini написа:
BMW_POWER написа:Моят механик тук е такъв от 25 години и 9 от 10 механици в Монреал (българи) той им е дал тапия, за да започнат да работят. Старата ми ми кола нещо прекъсваше и един от бачкаторите му тогава взе да сваля пластмаси и да се готви да отваря двигател (труда при него е $65+такси на час). Шефът му го видя и го накара да върне обратно всичко, за да не влиза във филми. Отвори въздухопровода след въздушния филтър, накара ме да подавам обороти и пръсна няколко пъти вътре с brake cleaner


Тапиите ги издава CPA Montreal за GMA, а не майстора. :nono: Не говориш за Владо форда предполагам?


Не ти ли омръзна да се излагаш? "Тапиите" ги издава не само СРА, потърси информация и после се прави на всестранно осведомен. Некоректно е да заблуждаваш колегите. Още повече, темата не е за това.


Всестранно осведоменият си ти както обикновенно и този път е изказа наистина неподготвен. За да работиш като механик (на коли, камиони и т.н.) се изисква карт дьо компетанс, която се издава само и единствено от СРА. За да се издаде тази карта трябва да покажеш диплома от DEP или да минеш изпит за клас. Ако нямаш клас 1,2 или 3, т.е. си апренти имаш право само да сменяш гуми и спирачки(за това не съм сигурен). Само погледни някоя обява за работа и ще се увериш. Има и други подробности, но ще спра до тук. Ето това е разликата между Бг и Канада. Тук нещата са регламентирани, а в Бг всеки се пише "майстор".


Сега остава да изброиш българските гаражисти, минали по този път :ok: Развам се, че към първото ти мнение се появи едно "или". Чакам да видя обяснение, как се "минава изпит".

Рандеву ли записваш или минаваш като на зъболекар? Правят ти снимка, лепят на дипломата и си "майстор". Давай, просветли мен (пък и колегите).


Ето непросветений :mrgreen:
http://www.cpamontreal.ca/qualification/information/
http://www.cpamontreal.ca/qualification ... -candidat/
http://www.cpamontreal.ca/qualification/examen/
Ако имаш още въпроси може да им звъннеш.
Виж как изглежда самата карта.
https://www.google.ca/search?q=cpa+cart ... aHyD_KM%3A

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от BMW_POWER » 04 Дек 2016, 17:40

Mini написа:
Ето непросветений :mrgreen:
http://www.cpamontreal.ca/qualification/information/
http://www.cpamontreal.ca/qualification ... -candidat/
http://www.cpamontreal.ca/qualification/examen/
Ако имаш още въпроси може да им звъннеш.
Виж как изглежда самата карта.
https://www.google.ca/search?q=cpa+cart ... aHyD_KM%3A


В тези линкове не виждам имената на Владо, Ники, Радо, Илиан или който и да е от собствениците на гаражи в района на Мтл. Кажи кой от тях как си е взел дипломата, (документ, даващ му правото да отвори собствен гараж) О, всезнаещи и просветени. Чакам поредното "или".

p.s. Извинявам се за спама, но колегата има сериозен проблем. За да отвориш собствен сервиз (гараж в Кебек) се иска да имаш завършено образование. Друг вариант е да си "чиракувал" при някого (оторизиран собственик и механик). Той може да ти издаде документ (не знам точното му име, затова написах "тапия"), с който собственоръчно удостоверява, че имаш познанията и можеш самостоятелно да практикуваш тази професия. Това е само първата крачка от цялата административна процедура, през която се преминава. Без него не можеш да работиш самостоятелно. Ако изобщо някой се навие да ти даде такъв документ, едно от условията е, да не отваряш гараж на по-малко от Х км разстояние. Да не му крадеш клиените сиреч.
Последна промяна BMW_POWER на 04 Дек 2016, 17:51, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от @2bar » 04 Дек 2016, 17:45

аз нещо загубих идеята на темата....освен, че по стар български обичай се превръща в заяждане.....

Значи Мордехай хванал, че са го прекарали....Ми добре, не трябва да се случва, ама се случило. След като е така, се пише официално оплакване до централата на фирмата (в чужбина) прилагат се снимки и се настоява за официално разследване и отговор на въпроса - това ли е редовната практика в техните сервизи. Копие от писмото се изпраща и на Мото Пфое и ако наистина е така, предполагам, ще се обадят доста скоро. Според мен ще има по - голям ефект отколкото 9 стр. постове и накрая заяждане.

Има фактура, на нея има на колко км е влезнала колата за гаранционно обслужване. В присъствието на нотариус или нещо такова се записват новите км на колата, взима се проба от маслото и се фотографира масл. филтър. На самият филтър трябва да има и дата на производство. Всичко това може да се докаже.

Не е ли така по - добре?

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от BMW_POWER » 04 Дек 2016, 17:54

Идеята на темата е, че 99.999% от "майсторите" (официални или гаражни) са тотална щета. И така е навсякъде.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от @2bar » 04 Дек 2016, 18:08

BMW_POWER написа:Идеята на темата е, че 99.999% от "майсторите" (официални или гаражни) са тотална щета. И така е навсякъде.


чак пък навсякъде и то 99,999%....малко пресилено ми се вижда. Това можеш да го твърдиш ако си бил навсякъде и си профи и то точно в този бранш.

Предполагам, че в официалните сервизи нещата се правят както трябва, само че там цените са малко солени и не си струва да се ходи при тях, ако колата е над 3г. (поне в Германия).

Неофициалните....сигурно има и добри....ама трябва да ги търсиш....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Относно Мото Пфое

Мнение от Dextuar » 04 Дек 2016, 18:15

Вижте сега, темата не е за Германия, Канада, тапии и дипломи, а чисто и просто къде аджеба да си закара човек колата, без да го метнат и наистина да му свършат работа. От тази тема излиза, че такива места в БЪЛГАРИЯ е все по-трудно да се намерят. Аз лично търся за пръв път да закарам баварката за преглед в сервиз в София и отвсякъде чета само помии и то дори за форумните сервизи...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от @2bar » 04 Дек 2016, 18:20

е то това "навсякъде" аз го разбрах буквално...

имам чувството, че за България малко и манталитета ни пречи или "аз разбирам от всичко". Ако оставиш хората да си вършат работата, може и да я свършат....Или поне да не отиваш с нагласата, че няма да я свършат...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от Dextuar » 04 Дек 2016, 18:27

Проблема е, че като не я свършат, после обикновено олекваш двойно за сметка на нечии друг джоб, та нали. А темата за носене на отговорност въобще не е нужно да я коментирам


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от немо » 04 Дек 2016, 18:29

[/quote]
madafaka_donkele написа:
немо написа:И какво думахте за доверието ,и че няма как да си оставите колата без личен надзор в сервиза?


Говорим за палачорските БГ сервизи, че не ни се оставя колата без надзор. За сервизи в чужбина е друга работа.


ОК,вярвай си,твое право е!

madafaka_donkele написа:
немо написа:Кое е по-различното?


Кефи ме как, като типичен "майстор" отбираш и селективно изопачаваш нещата без грам да вникваш в написаното :mhihi:
Ама айде ще ти го обясня, като за детската градина - различното е, че в повечето случаи, като ходиш за не тенекеджийско-бояджийски истории работата може да се направи в рамките на деня т.е. изобщо не е задължително да си оставяш колата. Докато ако ще е за боядисване е точно обратното - посмъртно никой не може да ти я свърши в рамките на деня и си е задължително да си оставиш колата поне за 2 дни.

Сега...аз вярно,че се изразявам малко сложно понякога,но хора със средно ниво на интелигентност ме разбират от 1-вия път.
Така,специално за теб ще повторя,моля чети бавно и внимателно,при нужда ползвай помощ :lol: :
Кое е по-различното?
Ако си мърляч-мърляч си,ако си шмекер на дребно-такъв си,ако не стоиш зад името си и честната си дума-путьо си,ако не си честен с клиента и/или се опитваш да го правиш на глупак ,значи пак си путьо.Къде е разликата дали ще ти обслужвам мотора,ще ти боядисвам бронята или ще ти сменям плочките в банята???
Аз никога няма да разбера хора,които с ос_ан г_з се правят,че всичко е О.К. Ами нас-ал си се,бъди мъж,обърши си южната част на кръста,извини се,поеми си негативите и така....Хората (според моите наблюдения) ценят много повече това да си честен с тях и да си признаеш грешката,отколкото да ги правиш на глупаци...

В някаква друга тема,където някой пак се жалваше от некачествени услуги попитах:кой иска фискален документ за извършената услуга,въз основа на който да си потърси правата при нужда?
Мълчание :wave:
Разбирам,че колеги се оплакват с основание и най-вероятно имат право,но категорично не съм съгласен да се поставят всички в бранша под един знаменател.

По-ясно не мога да го напиша.
п.п."Майстор" ме наричат и хора,който ми знаят името.... :winky:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от BMW_POWER » 04 Дек 2016, 18:31

Колега, колко са тези, които са отишли в сервиз Х и са били обслужени без забележки? Говоря, да не си познат на някого отвътре. Погледни тук или в който искаш автомобилен форум. Гледам ги и сервизите тук. Много дълго е за обяснение, но докато купуваш кола ти ближат подметките и те карат да се чувстваш като Бог. И в момента, в който се подпишеш, палачинката се обръща. Имах си работа с Chomedey Hyundai. Единствено познанието ми с вицепрезидент на Albi Le Géant ме измъкна от филм.

Накратко. Купувам кола 2-ра ръка от горе споменатия дилър. Срещу $3800 (приблизително) допълнително си "купувам" и пълна гаранция "от броня до броня", като за чисто нова кола. Условието е, че каквото и да се случи като проблем в следващите три години (или 60 000км), ще ми бъде ремонтирано безплатно. На следващия ден ми светва чек ейнджина. Нов катализатор. Хиляда и не помня колко преди таксите. След едночасов скандал го "ремонтираха". Не беше сменено нищо, но грешката беше изчистена и повече не светна. Проверявахме винт по винт изпускателните тръби и гарнитури. След това с появи проблем в скоростната кутия. Автомата не сменяше на 2500 оборота, а "подскачаше" и се чудеше какво да прави. Платих си всичко и се обърнах към моя познат за помощ. Икономиса ми около $700 от ремонта. Платих си само масло и не помня още какво. Имах проблем и с една ролка, ама тш беше песен.

Та плащайки си "допълнителна гаранция" на втората ръка, гаранцията не се поема от дилъра. Плащате към фирмата Х. И тя ако одобри ремонта, ще ви върнат похарчените пари. Дилъра е с чисти ръце и чака следващата рибка ...

Нисан (Монреал) предлагаха преди време при заплащане на удължена гаранция, лайф тайм безплатна смяна на двигателното масло. Додж и Крайслер в Отава в момента рекламират по радиото, че с всяка закупена нова кола имате лайф тайм безплатна замяна на гуми.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от @2bar » 04 Дек 2016, 19:11

BMW_POWER написа:....Накратко. Купувам кола 2-ра ръка от горе споменатия дилър..........


Колега, съжалявам, че го казвам, ама така както си пишеш.....не ги разбираш, кой знае колко нещата.....

Коя е тази фирма, която ще поеме гаранция за катализатор? Катализатора подлежи на износване и не мисля, че ще има такава застрахователна компания, която ще поеме катализатор. Това е все едно, да ти поемат и накладки....Грубо 3800 за 3 години, прави 1260 на година. Е коя е тази фирма, която да поеме разноските по катализатор при такава смешна застрахователна сума?

Автомата.....след като не сменя предавките както трябва, проблемът е първо в автокъщата, която ти е продала колата. Те са задължени, да ти продадат кола в изправно техническо състояние. Сега, че ти си поел нещата в свои ръце....това си е твой проблем.

Просто не си прочел клаузите в договорът до край или не си ги разбрал....

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от BMW_POWER » 04 Дек 2016, 19:28

@2bar написа:
BMW_POWER написа:....Накратко. Купувам кола 2-ра ръка от горе споменатия дилър..........


Колега, съжалявам, че го казвам, ама така както си пишеш.....не ги разбираш, кой знае колко нещата.....

Коя е тази фирма, която ще поеме гаранция за катализатор? Катализатора подлежи на износване и не мисля, че ще има такава застрахователна компания, която ще поеме катализатор. Това е все едно, да ти поемат и накладки....Грубо 3800 за 3 години, прави 1260 на година. Е коя е тази фирма, която да поеме разноските по катализатор при такава смешна застрахователна сума?

Автомата.....след като не сменя предавките както трябва, проблемът е първо в автокъщата, която ти е продала колата. Те са задължени, да ти продадат кола в изправно техническо състояние. Сега, че ти си поел нещата в свои ръце....това си е твой проблем.

Просто не си прочел клаузите в договорът до край или не си ги разбрал....


Колега, написах "пълна гаранция", като за нова кола. Какво има да "разбирам"? Дилърът ми продава кола, която всичко е ОК и "чека" ми светва на втория ден. Какво мога да направя? Много ясно, че всичко е Изчистено като грешки и са чакали просто да продадат колата. Аз поех нещата в свои ръце и се оправих. По техния начин ме очакваше сексуална изненада в размер на +$2000.

Застрахователната сума не е измислена от мен и е въпрос на желание. Ако искаш плащаш, ако искаш не. Тук всяка по-дълга гаранция се доплаща. Що се отнася до "износването на катализатора", то в съда много трудно можеш да докажеш, че той се е "износил" в рамките на 24 часа след продажбата на колата. Отделно има история на ремонти, бивши собственици и т.н. Ако бяха прави, щяха да ме пуснат по пързалката. А тук луди няма, особенно пък като стане въпрос за пари.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Относно Мото Пфое

Мнение от @2bar » 04 Дек 2016, 19:40

аз не знам как стоят нещата в Канада, разбирай законово, но мога да ти кажа, как стоят в Германия, като се надявам, че има някакви прилики.

Купуваш кола от автокъща и на другият ден светва лампата - проблемът е единствено в автокъщата. Не е необходимо да се включват никакви застраховки, защото по закон се приема, че ако има някакъв проблем с колата през първите 6 мес. този проблем го е имал и при продажбата на колата и автокъщата е длъжна да го отстрани за ТЯХНА сметка. Значи в този случай няма нужда от НИКАКВА застраховка.

Автомата - зависи кога е настъпила повредата и дали са спазени всички препоръки на производителя. Ако проиводителя казва, че маслото се сменя на 50к км, значи се сменя и се вписва в книжката на колата. Ако маслото не е сменено.....гаранция франция. И все пак зависи, кога се проявява дефекта - ако е 1 път на 1000км вече си е преиграване и никой няма да се занимава с теб, защото в сервизите не са богове и такива грешки се хващат доста трудно. Ако го прави винаги - отново проблемът е в автокъщата.

Не мога да си представя, че автокъщите в Канада могат да продават всякакви боклуци и закоът е на тяхна страна.....

Просто примерът ти със застраховката в случаят е малко неусместен.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook