Москвич 2140 Люкс
Модератор: Общи модератори
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Москвич 2140 Люкс
Не, Мечо. Просто концепцията на Москвича е такава. Да може да носи ) Няколко пъти се каза, че москвича си е правен за тях си. Тоест - за черни пътища, за зима, за поле, за гора. Тва асфалт ..забрави. Ако изключим, че е камион хамериканския му аналог е Студебейкър US6 или Форд Ф100 , 1953. Или даже съвременен вариант - Дачия или Опел дори от по-старите. Просто, елементарно и носи на всякакви издевателства. Сипи му на хубавия европейски или американски автомобил "Бензин второго сорта" демек с октаново число около 60 и смесен незнайно с какво и чакай да тръгне.
Нито са били луксозни, нито особено качествени, нито трябва изобщо да ги сравняваме с каквото и да било. Имат си своя чар и душа. Даже индивидуалност си имат, че аз не съм виждал 2 Москвича еднакви да са ))
Нито са били луксозни, нито особено качествени, нито трябва изобщо да ги сравняваме с каквото и да било. Имат си своя чар и душа. Даже индивидуалност си имат, че аз не съм виждал 2 Москвича еднакви да са ))
Хм,хм...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Москвич 2140 Люкс
Имаше един лаф на времето.
Руснаците какво ли не правят, само да не си оправят пътищата.
Москвич имаше чичо ми, нищо особено не си спомням за него, беше една...грозна кола.
Пък и по онова време се ширеше мнение, че москвича е за ...село, виж ладата е за изисканият гражданин.
Та в тоя ред на мисли, ладичката по ми харесваше.
Баща ми, когато си взе първата ладичка, Лада 1600, вика "оса е, не дава да и пипнеш педала"
После баща ми почна да пада в избора на кола (лада де) и кубици. Следващата беше 1500s, после 1300 и на края 1200s.
Както при колегата, баща ми работеше доктор в Либия , та за това имаше възможност да си купува без да чака ред.
И според мен, ладичката беше много повече кола от мускала.
Пък после имахме и BMW, купено на търг от кореком , 2 врати , пластмасова решетка от пред и 4 квадратни фара.
Сега погледнато, може да не е било оригинал от пред, щото тези коли , които пускаха на търг от кореком бяха , знам ли, ударени, конфискувани и Бог знае от къде дошли, но това е друга тема.
Руснаците какво ли не правят, само да не си оправят пътищата.
Москвич имаше чичо ми, нищо особено не си спомням за него, беше една...грозна кола.
Пък и по онова време се ширеше мнение, че москвича е за ...село, виж ладата е за изисканият гражданин.
Та в тоя ред на мисли, ладичката по ми харесваше.
Баща ми, когато си взе първата ладичка, Лада 1600, вика "оса е, не дава да и пипнеш педала"
После баща ми почна да пада в избора на кола (лада де) и кубици. Следващата беше 1500s, после 1300 и на края 1200s.
Както при колегата, баща ми работеше доктор в Либия , та за това имаше възможност да си купува без да чака ред.
И според мен, ладичката беше много повече кола от мускала.
Пък после имахме и BMW, купено на търг от кореком , 2 врати , пластмасова решетка от пред и 4 квадратни фара.
Сега погледнато, може да не е било оригинал от пред, щото тези коли , които пускаха на търг от кореком бяха , знам ли, ударени, конфискувани и Бог знае от къде дошли, но това е друга тема.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Москвич 2140 Люкс
Това с вървенето е много субективно, зависи с какво се сравнява. Ладата вървеше значително повече от всеки Москвич.
За мен и до ден днешен колите, в които съм се качвал и имам уникално ясен спомен са един Опел Манта 2.0, когато не се бях качвал в нищо друго над 60-70 коня и като му върнаха от 4-та на 3-та с 90-100 и тръгна да ускорява ми паднаха очите.
Друг подобен случаи имам на Опел Кадет ГТ, беше нов на около година и ми се стори като сега да се кача на 300+ коня. Ускори много бързо от 100 до 160, спрямо всичко което бях виждал до тогава на живо.
Сега тези коли ще ми се сторят спрели от всякъде, но тогава години наред ги помнех и усещах.
За мен и до ден днешен колите, в които съм се качвал и имам уникално ясен спомен са един Опел Манта 2.0, когато не се бях качвал в нищо друго над 60-70 коня и като му върнаха от 4-та на 3-та с 90-100 и тръгна да ускорява ми паднаха очите.
Друг подобен случаи имам на Опел Кадет ГТ, беше нов на около година и ми се стори като сега да се кача на 300+ коня. Ускори много бързо от 100 до 160, спрямо всичко което бях виждал до тогава на живо.
Сега тези коли ще ми се сторят спрели от всякъде, но тогава години наред ги помнех и усещах.
Re: Москвич 2140 Люкс
Както беше спомената по-горе, два мускала няма. Нашият беше едно 80% кит. Вехтият го беше блъскал практически навсякъде. 1988г дори успя да го "удари" отзад, карайки напред. Пътувахме за Своге и в дефилето в сенчесто място стъпи на заледено. Колата започна да играе и той с целия си акъл включи от 4-та на 3-та. Оттам завъртане на 180 градуса и заби задницата в една купчина с пясък. Ако не беше тя, право в реката. Нямах време, да му викна "НЕ". Първото което каза беше: "Добре, че не бяхме с новата кола!". "Новата кола" беше моят Трабант. Нямаше и месец. Казах му, че с нея това нямаше да се случи, защото щях да карам аз....
Отварям скоба. Знаете ки какво е, да отидете на работа с кола 26кс и после цял ден да карате 118-150-192кс? Знаете ли какво е, да се качите на кола ЧЕТИРИ - ОСЕМ ПЪТИ по-мощна? Сметнете колко идва спрямо сегашната ви кола 1993г имах щастието да се кача в 850CSI. Такива коли в бг-то тогава бяха две. Едната беше на Наско Сираков, а аз карах другата. Влизам, давам контакт и стана страшно. Волана започва да слиза, седалката се мести, бях много близко до паниката. Сеха е смешно, но преди 30 години беше друго. Както и дегашните топ модели ще са смешни след 30 години
Мускалът е работен кон. Няма лукс, няма финес, но има душа. Следиш едно кило показатели на таблото, отделно следиш и шума. А шум бол. Поне при по-старите модели. Винаги има нещо за правене, стягане, подменяне. Това, че под двигателя има масло не е проблем. Страшно е, когато няма. Може просто вече да е свършило. Проста кола с просто обслужване. Може да се ремонтира от всеки и навсякъде. Непретенциозна и добра. Какво повече ти трябва?
Лошите пътища са политика на Русия. Там през пролетта и есента Абрамсите не могат да се движат. Остават им само два сезона. Зимата няма да тръгнат. Остава им само лятото. Ама лятото вече пробваха поляци, шведи, французи, японци, германци, китайци.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Yw4WsnedW5w
Отварям скоба. Знаете ки какво е, да отидете на работа с кола 26кс и после цял ден да карате 118-150-192кс? Знаете ли какво е, да се качите на кола ЧЕТИРИ - ОСЕМ ПЪТИ по-мощна? Сметнете колко идва спрямо сегашната ви кола 1993г имах щастието да се кача в 850CSI. Такива коли в бг-то тогава бяха две. Едната беше на Наско Сираков, а аз карах другата. Влизам, давам контакт и стана страшно. Волана започва да слиза, седалката се мести, бях много близко до паниката. Сеха е смешно, но преди 30 години беше друго. Както и дегашните топ модели ще са смешни след 30 години
Мускалът е работен кон. Няма лукс, няма финес, но има душа. Следиш едно кило показатели на таблото, отделно следиш и шума. А шум бол. Поне при по-старите модели. Винаги има нещо за правене, стягане, подменяне. Това, че под двигателя има масло не е проблем. Страшно е, когато няма. Може просто вече да е свършило. Проста кола с просто обслужване. Може да се ремонтира от всеки и навсякъде. Непретенциозна и добра. Какво повече ти трябва?
Лошите пътища са политика на Русия. Там през пролетта и есента Абрамсите не могат да се движат. Остават им само два сезона. Зимата няма да тръгнат. Остава им само лятото. Ама лятото вече пробваха поляци, шведи, французи, японци, германци, китайци.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Yw4WsnedW5w
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Москвич 2140 Люкс
BMW_POWER написа:АрАнгеле, ти какво взимаш???
Па нищо, последно боцнах свинска плешка с кисело зеле
Имахме един Спас, У Вилхелм Пик, навремето. Дето си имаше само баба и дядо. Та, изпитват го Спас по термодинамика, ама оня си отговаря по учебник, обаче не е съгласен с даскалицата. И цялата работа, в продължение на 15 минути, започва да прераства в истерия, а всички се подхилваме. За да го затапи даскалицата пита - Спасе, вие каква кола имате? Спас разпаравя - Москвич ! Оная - какъв Москвич ? Спас - ми, почти изгнила десетка! Даскалицата - Спасе ти за к'во си дошъл тук да учиш? Спас - ми щото харесвам автомобили. Оная почва да обяснява к'ви москвичи било имало и как трябвало да се държи прилично. Спас вика - знам, ама на дядо ми му се е паднала десетка. Целия клас е туш, щото всичките сме се возили, та чак и на Черни връх я бяха качвали тая десетка. Оная- к'во се хилите бе - Спасе ти к'во взимаш? Спас - ми последно питка с лютеница и две кебапчета .
Последна промяна hell's angel на 23 Яну 2022, 4:03, променена общо 1 път
Ubi dubium, ibi libertas
Re: Москвич 2140 Люкс
Е.Димитров написа:Имаше един лаф на времето.
Руснаците какво ли не правят, само да не си оправят пътищата.
Москвич имаше чичо ми, нищо особено не си спомням за него, беше една...грозна кола.
Пък и по онова време се ширеше мнение, че москвича е за ...село, виж ладата е за изисканият гражданин.
Та в тоя ред на мисли, ладичката по ми харесваше.
Баща ми, когато си взе първата ладичка, Лада 1600, вика "оса е, не дава да и пипнеш педала"
После баща ми почна да пада в избора на кола (лада де) и кубици. Следващата беше 1500s, после 1300 и на края 1200s.
Както при колегата, баща ми работеше доктор в Либия , та за това имаше възможност да си купува без да чака ред.
И според мен, ладичката беше много повече кола от мускала.
Пък после имахме и BMW, купено на търг от кореком , 2 врати , пластмасова решетка от пред и 4 квадратни фара.
Сега погледнато, може да не е било оригинал от пред, щото тези коли , които пускаха на търг от кореком бяха , знам ли, ударени, конфискувани и Бог знае от къде дошли, но това е друга тема.
Тройка акула с малкия мотор, 315 карбуратор. Реално е 1.6. Рядко се срещат да не кажа почти никак, но съм виждал една две за толкова години с 4 квадратни / бих казал даже леко правоъгълни / фарове. Откровенно ми грознее с тази муцуна макар да съм хардкор акула фен.
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Москвич 2140 Люкс
BMW_POWER написа:Коя година това?
По времето на Ради Радев и Ирина Стоилова вероятно
ATR-42/72
Re: Москвич 2140 Люкс
DLVasilev написа:BMW_POWER написа:Коя година това?
По времето на Ради Радев и Ирина Стоилова вероятно
Имена не помня, ама 88-90 редовно висях във видеостудиото
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Москвич 2140 Люкс
BMW_POWER написа:Коя година това?
'94 завършихме, 'начи 92-3 да е било. И аз не ги помня вече, ама със сигурност въпросната и на сън да я бутнеш - знае к'во е Москвич 10-ка
Ubi dubium, ibi libertas
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Москвич 2140 Люкс
Колега няма.такова животно като Москвич 10тка
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Москвич 2140 Люкс
На москвича или някое друго соц возило капачката за пълнене на резервоара беше някъде отзад като при това 280SL
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Москвич 2140 Люкс
peshehodetz написа:На москвича или някое друго соц возило капачката за пълнене на резервоара беше някъде отзад като при това 280SL
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
Точно така - не знам да ли е точно същото като на SL-a, но на Москал 412-так е зад задния номер, който реално е монтиран на един капак на пружини, за да го отвориш и под него да развиеш капачката на резервоара
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Москвич 2140 Люкс
Знаете ли, че които има москвич го погребват прав.
Щото цял живот е лежал под него
Щото цял живот е лежал под него
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Москвич 2140 Люкс
Nickelback написа:peshehodetz написа:На москвича или някое друго соц возило капачката за пълнене на резервоара беше някъде отзад като при това 280SL
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
Точно така - не знам да ли е точно същото като на SL-a, но на Москал 412-так е зад задния номер, който реално е монтиран на един капак на пружини, за да го отвориш и под него да развиеш капачката на резервоара
И на стари американки е подобно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани