Първа кола BMW
Модератор: Общи модератори
73 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Първа кола BMW
Искам да го видя това м52 дето гори 10 на 100 . Щото съм имал няколко и дори в е36 не е давало такъв разход
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Първа кола BMW
Що е , моето извън града съм го смъквал до към 7 и нещо , но единични случаи.Иначе градско под 12 не помня да ми е падало, но осреднено горе-долу там , около 10 , без излишни напъни да пестя гориво.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Първа кола BMW
Среден може, ама градско, никъв шанс. Аз също съм смъквал 39ката до 7.2/100, ама в града под 12.5 никога не е падала.
Re: Първа кола BMW
До тук: Задължително бензин, ръчни скорости. Различни мнения чета по отношение дали да е нов внос или не.
Няма двигатели бензин от 2.0 до 2.8 които да избягвам. Пропускам тунинг версийте.
До колкото разбрах няма проблем колата да бъде на газ (не пречи на двигателя), така ли е ?
Силно впечатление ми направи този коментар и ме накара да се замисля:
"Ако не си вързан в ръцете и знаеш какво да правиш с гаечен ключ, си я купи като ти е на сърцето. Ще има много неща, които ще трябва да се ремонтират и ако трябва всичко да се прави на сервиз, ще те разори."
Може ли човек без познания да се научи да си обгрижва колата технически самостоятелно, и как ?
Определено не бих се определил като човек "с въразни ръце" или пък несръчен. Даже напротив, имам голямо желание, интерес и се спускам да се занимавам с подобни неща. Предполагам ще кажете, че си идва с годините, но има ли начин да се катализира този процес по "научаване". Къде и какво да чета и гледам по отношение тази тема.
Благодаря на всички, които се включиха и вклюват в дискусията, много неща ми се изясниха.
Няма двигатели бензин от 2.0 до 2.8 които да избягвам. Пропускам тунинг версийте.
До колкото разбрах няма проблем колата да бъде на газ (не пречи на двигателя), така ли е ?
Силно впечатление ми направи този коментар и ме накара да се замисля:
"Ако не си вързан в ръцете и знаеш какво да правиш с гаечен ключ, си я купи като ти е на сърцето. Ще има много неща, които ще трябва да се ремонтират и ако трябва всичко да се прави на сервиз, ще те разори."
Може ли човек без познания да се научи да си обгрижва колата технически самостоятелно, и как ?
Определено не бих се определил като човек "с въразни ръце" или пък несръчен. Даже напротив, имам голямо желание, интерес и се спускам да се занимавам с подобни неща. Предполагам ще кажете, че си идва с годините, но има ли начин да се катализира този процес по "научаване". Къде и какво да чета и гледам по отношение тази тема.
Благодаря на всички, които се включиха и вклюват в дискусията, много неща ми се изясниха.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Първа кола BMW
Моето гореше 10 на 100 на магистралата със 130 км/ч. Като се кара с 90 гореше около 7. Средно ми даваше около 12, за Е39 M52TU2B20, но с 90 няма как да го карам постоянно. Не говоря за разход по борд комп. а реален, пълнен резервоар - пълен резервоар.
Re: Първа кола BMW
С какъв бюджет разполагаш?
С какви доходи разполагаш? Постоянни ли са? Казваш, че ще работиш лятото и ще имаш постоянни доходи - супер.
Аз лично бих ги инвестирал в курсове и развитие в това, което ме влече и в което искам да се реализирам, ако е възможно. Мнението ми се припокрива 1 към 1 с това на barty.
На 19 започнах да работя на 25км от мястото, където ми беше студентската квартира, родителите ми ми дадоха е46 320d автоматик. 12 разход ми даваше. Карах го 20-25 хиляди километра, смених носачи, според мен са им детска болест, не са евтини. Други дреболии не ги броя изобщо.
На 21 си купих астра, дизел, 82 коня. Разходите ми за автомобил паднаха тройно.
Не си писал къде живееш и с какво ще се занимаваш в бъдеще, ако нямаш амбиции да учиш и да се развиваш - не виждам проблем с покупката. Ако идеята ти е да учиш и след години да имаш осезаемо по-добър стандарт и реализация, моето мнение е - вземи си дървена кола, която няма да те подведе, няма и да те занимава с нея. А след не толкова много време ще караш много наточена е46-ца, ако ти е на сърце.
Ако говорим за поддръжка, отново barty даде доста добър пример. Ако не ти пречи визията, която е доста различна от тази на E46, виж дъртото CLK. Поддръжката е точно между опела и Е46-цата, возията е осезаемо по-добра, управляемостта може би една идея по-лоша, но най-важното (поне за мен, на този етап) - не ми образува грижи и нерви. Въртиш ключа, пали, обръща на газ и си се развозваш за 20лв./100 градско, 30 ако искаш да се радваш на компресора във високите обороти. Ръждата е сравнима с опелите
С какви доходи разполагаш? Постоянни ли са? Казваш, че ще работиш лятото и ще имаш постоянни доходи - супер.
Аз лично бих ги инвестирал в курсове и развитие в това, което ме влече и в което искам да се реализирам, ако е възможно. Мнението ми се припокрива 1 към 1 с това на barty.
На 19 започнах да работя на 25км от мястото, където ми беше студентската квартира, родителите ми ми дадоха е46 320d автоматик. 12 разход ми даваше. Карах го 20-25 хиляди километра, смених носачи, според мен са им детска болест, не са евтини. Други дреболии не ги броя изобщо.
На 21 си купих астра, дизел, 82 коня. Разходите ми за автомобил паднаха тройно.
Не си писал къде живееш и с какво ще се занимаваш в бъдеще, ако нямаш амбиции да учиш и да се развиваш - не виждам проблем с покупката. Ако идеята ти е да учиш и след години да имаш осезаемо по-добър стандарт и реализация, моето мнение е - вземи си дървена кола, която няма да те подведе, няма и да те занимава с нея. А след не толкова много време ще караш много наточена е46-ца, ако ти е на сърце.
Ако говорим за поддръжка, отново barty даде доста добър пример. Ако не ти пречи визията, която е доста различна от тази на E46, виж дъртото CLK. Поддръжката е точно между опела и Е46-цата, возията е осезаемо по-добра, управляемостта може би една идея по-лоша, но най-важното (поне за мен, на този етап) - не ми образува грижи и нерви. Въртиш ключа, пали, обръща на газ и си се развозваш за 20лв./100 градско, 30 ако искаш да се радваш на компресора във високите обороти. Ръждата е сравнима с опелите
Re: Първа кола BMW
Колкото и да ми е тъжно да го напиша то действителността е че младежа не е за бмв баш сега.
То ще открадне от него много повече отколкото ще му даде в следващите години.
Пари за нещо читаво няма. Нито за покупка нито за поддръжка.
А каквото и да изкараш или спестиш да отива за едната скраб щото тя ще е такава за тия пари не си е работа.
Купи нещо друго с малък бензинов двигател.
По възможност без газ и му сложи ако ще караш повече...например за. университет или работа.
И си живей живота.Като посъбереш средства и акъл си вземи това което ти харесва и ти е на джоба.
Аз с най-евтината си кола която взех на шега за 1200лв колкото да. си ходя на работа като се роди малката и за да не слагам газ на е30ката навъртях 100К километра за 6 години.
Над 60% са разходки из българските земи и то само защото пущината беше 1.1 на газ и харчеше нищо и за поддръжка бе нищо.
После си купих и 6 литров джип ама не обикаляхме така нищо, че и той беше на газ по едно време.
Та идеята е колата не бива да бъде самоцел особенно на тия години и без никакъв опит.
Това от опит.
То ще открадне от него много повече отколкото ще му даде в следващите години.
Пари за нещо читаво няма. Нито за покупка нито за поддръжка.
А каквото и да изкараш или спестиш да отива за едната скраб щото тя ще е такава за тия пари не си е работа.
Купи нещо друго с малък бензинов двигател.
По възможност без газ и му сложи ако ще караш повече...например за. университет или работа.
И си живей живота.Като посъбереш средства и акъл си вземи това което ти харесва и ти е на джоба.
Аз с най-евтината си кола която взех на шега за 1200лв колкото да. си ходя на работа като се роди малката и за да не слагам газ на е30ката навъртях 100К километра за 6 години.
Над 60% са разходки из българските земи и то само защото пущината беше 1.1 на газ и харчеше нищо и за поддръжка бе нищо.
После си купих и 6 литров джип ама не обикаляхме така нищо, че и той беше на газ по едно време.
Та идеята е колата не бива да бъде самоцел особенно на тия години и без никакъв опит.
Това от опит.
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Първа кола BMW
Аз ще ти препоръчам да си вземеш бензинова Е36, (316,318 (320 в краен случай). Аз като бях на 18 си карах Ладата 1 година и през това време си работех по сервизите, на 19 си взех Е46-цата. Обаче почнах да уча в университа и нямах време за работа и занимавки с колата. Един-два месеца преди 21 си купих и Е36 318 и вече си го търкалям 1 година. Много по-евтино и неангажиращо е от 46цата, демек караш си и те боли фара.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Първа кола BMW
Колеги, аз мисля, че има друг проблем .
За съжаление CLK-та, E36, E39 са безкрайно дърти вече се купуват на късмет, защото започват да им се чупят глупости.
А доста частите на пазара започват да остават само алтернативни и/или тунинг.
То Е46 също е дърто вече.
Дори и Е90 става дърто.
Моето става на 16 години и ако го купувам сега, ще трябва да гледам 1000 автомобила за да го купя в състоянието, каквото го взех преди 3 години.
И най-вероятно ще трябва да се ходи в чужбина да се търси от човек читаво, което в общия случай ще излезе и по-скъпо от колкото цените в БГ.
Искам да кажа, че заради тия проблемчета, от дъртизъм, нашия автор има вероятност да намрази марката или съответно която и да е друга марка.
А дали ще може поне хубави нови гуми да й купува като стане на 18?
За съжаление CLK-та, E36, E39 са безкрайно дърти вече се купуват на късмет, защото започват да им се чупят глупости.
А доста частите на пазара започват да остават само алтернативни и/или тунинг.
То Е46 също е дърто вече.
Дори и Е90 става дърто.
Моето става на 16 години и ако го купувам сега, ще трябва да гледам 1000 автомобила за да го купя в състоянието, каквото го взех преди 3 години.
И най-вероятно ще трябва да се ходи в чужбина да се търси от човек читаво, което в общия случай ще излезе и по-скъпо от колкото цените в БГ.
Искам да кажа, че заради тия проблемчета, от дъртизъм, нашия автор има вероятност да намрази марката или съответно която и да е друга марка.
А дали ще може поне хубави нови гуми да й купува като стане на 18?
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Първа кола BMW
Когато си на 18 години и копнееш за собствен автомобил, всички приказки за разход, гуми, поддръжка НЕ ГИ чуваш и разбираш Искаш мечтаната кола! На 18 години имаш право на грешка!
Разгледах Мобилето, бюджет 4000лв може да вземеш някой Ситроен на 14г .... Гледал съм бензиновите коли с ръчни скорости. Та колко по-нова кола ще вземе, алтернатива на БМВ?
Разгледах Мобилето, бюджет 4000лв може да вземеш някой Ситроен на 14г .... Гледал съм бензиновите коли с ръчни скорости. Та колко по-нова кола ще вземе, алтернатива на БМВ?
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Първа кола BMW
NiksWP написа:До тук: Задължително бензин, ръчни скорости. Различни мнения чета по отношение дали да е нов внос или не.
Няма двигатели бензин от 2.0 до 2.8 които да избягвам. Пропускам тунинг версийте.
До колкото разбрах няма проблем колата да бъде на газ (не пречи на двигателя), така ли е ?
Силно впечатление ми направи този коментар и ме накара да се замисля:
"Ако не си вързан в ръцете и знаеш какво да правиш с гаечен ключ, си я купи като ти е на сърцето. Ще има много неща, които ще трябва да се ремонтират и ако трябва всичко да се прави на сервиз, ще те разори."
Може ли човек без познания да се научи да си обгрижва колата технически самостоятелно, и как ?
Определено не бих се определил като човек "с въразни ръце" или пък несръчен. Даже напротив, имам голямо желание, интерес и се спускам да се занимавам с подобни неща. Предполагам ще кажете, че си идва с годините, но има ли начин да се катализира този процес по "научаване". Къде и какво да чета и гледам по отношение тази тема.
Благодаря на всички, които се включиха и вклюват в дискусията, много неща ми се изясниха.
Тука във форума , техническите раздели почваш да четеш.Аз навремето съм изчел всичко , специалист станах на тия бараки
И върху някакви определени мотори не се концентрирай да търсиш , или екстри или нещо друго конкретно.По-скоро търсиш читава бройка която да не е чурдисала.Ръждата е най-важното нещо.Имали я - подминаваш.
Ако говорим за Е46 , аз лично бих ти препоръчал , да гледаш моторите които идват от Е36 - М43 и М52.По-изчистени са , по-безрпоблемни и мисля и по-евтина периферия за поддръжка.
Иначе - пак ти казвам - ръждата , ръждата , ръждата
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Първа кола BMW
Информация има много в интернет вече, не е както "едно време", майсторите криеха всичко, вкл. и тук във форума, защото това им беше хляба. Старомодния начин е да досаждаш на майсторите като ти правят колата да си купиш книги repair manuals и да се срещаш с други хора от форума, които се учат на колите си... и сега модерния е да гледаш клипчета в тубата. Зависи колко искаш да задълбаеш, може да почнеш с учебник за ДВГ, може и да скочиш и да караш на проба грешка (като второто ако наистина ти е интересна тази област не го препоръчвам като подход). Също във форума има доста интересни стари теми ако се разтърсиш, в които се коментират някои основни неща за двигателите. Примерно тази - viewtopic.php?f=29&t=6697
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Първа кола BMW
Аз не видях никъде колко км и колко години се смята да се кара тази кола
3 години х 7 000км = 21 000км - тука трябва бая голям кош да вземеш, 50% от нещата, които ще сменяш... е можело да се видят при покупката. При този вариант гледаш и с какви гуми идва колата, да не се окаже, че ще ти е топ разхода. Дали е с два комплекта хубави гуми или с един-галоши е над 1000лв разлика
4 години х 20 000 = 80 000км - в тая схема вече е много важно да се вземе запазена, ще се правят със сигурност доста ремонти на 20 годишна кола, гуми ще купуваш, разхода хич няма да е малка част от уравнението.
А пък вече след това ще прецениш дали си за Фиат Пунто или за БМВ Е46.
3 години х 7 000км = 21 000км - тука трябва бая голям кош да вземеш, 50% от нещата, които ще сменяш... е можело да се видят при покупката. При този вариант гледаш и с какви гуми идва колата, да не се окаже, че ще ти е топ разхода. Дали е с два комплекта хубави гуми или с един-галоши е над 1000лв разлика
4 години х 20 000 = 80 000км - в тая схема вече е много важно да се вземе запазена, ще се правят със сигурност доста ремонти на 20 годишна кола, гуми ще купуваш, разхода хич няма да е малка част от уравнението.
А пък вече след това ще прецениш дали си за Фиат Пунто или за БМВ Е46.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Първа кола BMW
steeN написа:и сега модерния е да гледаш клипчета в тубата.
На мен това много ми помага. Доста неща си сменям като погледна в тубата какви са стъпките за смяна. Най-малкото си спестявам счупени скрити щипки.
Особено пък за бмв клипове и информация колкото искаш. Основни неща като смяна на масло, свещи, някой датчик, маркучи, термостат, радиатор ако щеш, дискове, накладки, някоя дреболия по интериора - спокойно можеш да се научиш да си ги правиш сам.
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 641
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Първа кола BMW
То както е тръгнало, скоро на газ ще е по-скъпо от дизела.
73 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани