Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:alx написа:...
13.25 лева при дизел оптимистично 2.77 лв./л. е 4.8л./100км. Което най-добрият случай се равнява на дизелова 2.0 джета, която се кара от бабичка само извънградско.
Страшна скъпотия на несубсидирани пазарни цени... за да караш тотално влакче на ужасите... и идея си нямам защо трябва да се сравянва с Мустанг на газ.
Защо ще разваляш колата изобщо, какво толкова ще спестиш?
Тя теслата за да гори 13.25, което цитираш от по-горен пост, няма да кара по-бързо от джетата.
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:alx написа:...
13.25 лева при дизел оптимистично 2.77 лв./л. е 4.8л./100км. Което най-добрият случай се равнява на дизелова 2.0 джета, която се кара от бабичка само извънградско.
Страшна скъпотия на несубсидирани пазарни цени... за да караш тотално влакче на ужасите... и идея си нямам защо трябва да се сравянва с Мустанг на газ.
Защо ще разваляш колата изобщо, какво толкова ще спестиш?
13.25 лв при 80 стотинки на киловат... един вид- най- лошата оферта...
затова казах ако си в къщи и зареждаш на 25 стотинки..
при 25 стотинкин на киловат 16.5 киловата по 25 стинки е 4.13 лева... 1.5 литра дизел на 100км... а болта през лятото е 10 киловата на 100км... 2.50 лева ... което е 0.9 литра дизел на 100км...
чакай да го напиша по друг начин- ако зареждам на 25 стотинки ама имам разход х3 (все едно зареждам на 75 стотинки- демек 49.5 киловата на 100км) това означава, че така съм карал плад-а че -никой- не може да ме стигне -никъде- с -никакво- дори полу-практично возило
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
"Страшна скъпотия" беше сарказъм. Това е скандално евтино за толкова голяма и бърза кола.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:TNT написа:Т.е. ако не зареждаш вкъщи (а нощната тарифа скоро отпада), си е като икономично дизелче.
В интерес на истината скоро гледах в някой строителен магазин промоции на соларни панели и батерия... стори ми се, че бая са паднали цените от последния път, в който съм се интересувал. Който живее в къща и особено в слънчевите региони, може да бъде евтинко.
Аз лично никога не съм гледал на електричката като опция за безплатно/евтино придвижване. Да изсипеш 100+к за хубава електричка и да обикаляш безплатните станции за мен е малоумно и не го разбирам. За мен плюсовете са други, зареждането е по-скоро минус защото наистина трябва да го премислиш малко и да се подготвиш поне вкъщи за да имаш някакво удобство
Ами сега ще ти го напиша от моята камбанария. Аз работя на 38км от вкъщи и ходя с автомобил на работа. Общо работният ми пробег дневно е 76км + 30км семейни дневно са 106 км всеки ден. Мен коли за 100К не ме блазнят, защото не мога да си ги позволя. Сега имаше премиера на новото Рено 5 с 40кВч батерия и се говори, че ще е около 50к.лв. Ако си купя такова и всеки ден си изпълнявам ежедневните километри ще спестя следното:
- сигурни километри месечно - 3180
- среден разход реален на колата - 5.5л дизел
- разход за гориво за сигурните километри - 472,23лв
Значи ако си купя електричката спестеното от горивото само ще покрие лизинга и ще карам евтино, за мен си е бомбастик.
3180км са 31.8 х 15кВч(среден разхдо) = 477кВч.
Тези киловати за месечния ми разход соларите на село ги правят за 5 дена. Селото ми е на 5км от града и си ходим всеки ден, имам си 10кВч батерия и дори вечер бих имал ползва от безплатния ток.
Та за мен електричките могат да се гледат и за евтино придвижване в града. Не знам защо винаги като споменете електричка все визирате топ моделите, има и други ежедневни решения много по евтини от 100к.
Re: Всичко за електрическите автомобили
KUM4o написа:Та за мен електричките могат да се гледат и за евтино придвижване в града. Не знам защо винаги като споменете електричка все визирате топ моделите, има и други ежедневни решения много по евтини от 100к.
аз винаги съм твърдял, че за парите си спрямо възможностите си и екстрите шеви болт-а е най- добрата електричка... затова и е в един момент имах два болта.. сега ми остана само един, но нямам никакво намерение да го продавам защото е на практика безплатен като пробег и подръжка.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- rosen vanev
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: София
Re: Всичко за електрическите автомобили
Това е моята гледна точка: парите, които даваш са за нещо, което излиза през ауспуха и не го виждаш, а с електричката ги даваш за колата, която след години още съществува, за разлика от изголреното гориво.KUM4o написа:Don_Diego написа:TNT написа:Т.е. ако не зареждаш вкъщи (а нощната тарифа скоро отпада), си е като икономично дизелче.
В интерес на истината скоро гледах в някой строителен магазин промоции на соларни панели и батерия... стори ми се, че бая са паднали цените от последния път, в който съм се интересувал. Който живее в къща и особено в слънчевите региони, може да бъде евтинко.
Аз лично никога не съм гледал на електричката като опция за безплатно/евтино придвижване. Да изсипеш 100+к за хубава електричка и да обикаляш безплатните станции за мен е малоумно и не го разбирам. За мен плюсовете са други, зареждането е по-скоро минус защото наистина трябва да го премислиш малко и да се подготвиш поне вкъщи за да имаш някакво удобство
Ами сега ще ти го напиша от моята камбанария. Аз работя на 38км от вкъщи и ходя с автомобил на работа. Общо работният ми пробег дневно е 76км + 30км семейни дневно са 106 км всеки ден. Мен коли за 100К не ме блазнят, защото не мога да си ги позволя. Сега имаше премиера на новото Рено 5 с 40кВч батерия и се говори, че ще е около 50к.лв. Ако си купя такова и всеки ден си изпълнявам ежедневните километри ще спестя следното:
- сигурни километри месечно - 3180
- среден разход реален на колата - 5.5л дизел
- разход за гориво за сигурните километри - 472,23лв
Значи ако си купя електричката спестеното от горивото само ще покрие лизинга и ще карам евтино, за мен си е бомбастик.
3180км са 31.8 х 15кВч(среден разхдо) = 477кВч.
Тези киловати за месечния ми разход соларите на село ги правят за 5 дена. Селото ми е на 5км от града и си ходим всеки ден, имам си 10кВч батерия и дори вечер бих имал ползва от безплатния ток.
Та за мен електричките могат да се гледат и за евтино придвижване в града. Не знам защо винаги като споменете електричка все визирате топ моделите, има и други ежедневни решения много по евтини от 100к.
Ако си вземеш, дори VW e- up, след 2020 г. ще ти стига батерията, а ще даваш под 150 лв. за ток, ако зареждаш в къщи. Да, това е просто средство за предвижване, а не кола за удоволствие.....
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 728
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Всичко за електрическите автомобили
Аз не съм се изразил достатъчно ясно...визирам ако се взима електричка за основна кола, с която да правиш всичко трябва да вдигнеш бюджета, а тогава няма смисъл да се гледа икономия от гориво/енергия
Ако се движиш по "график" и знаеш с голяма точност колко и кога ще караш, малката електричка няма алтернатива като икономия разбира се. Може би само колело и ходене пеша я бият
Ако се движиш по "график" и знаеш с голяма точност колко и кога ще караш, малката електричка няма алтернатива като икономия разбира се. Може би само колело и ходене пеша я бият
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:KUM4o написа:Та за мен електричките могат да се гледат и за евтино придвижване в града. Не знам защо винаги като споменете електричка все визирате топ моделите, има и други ежедневни решения много по евтини от 100к.
аз винаги съм твърдял, че за парите си спрямо възможностите си и екстрите шеви болт-а е най- добрата електричка... затова и е в един момент имах два болта.. сега ми остана само един, но нямам никакво намерение да го продавам защото е на практика безплатен като пробег и подръжка.
Каква е цената на нов Болт в щатите?
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:Аз не съм се изразил достатъчно ясно...визирам ако се взима електричка за основна кола, с която да правиш всичко трябва да вдигнеш бюджета, а тогава няма смисъл да се гледа икономия от гориво/енергия
Ако се движиш по "график" и знаеш с голяма точност колко и кога ще караш, малката електричка няма алтернатива като икономия разбира се. Може би само колело и ходене пеша я бият
Честно казано не разбирам от тази икономия, кола за 50к, при това трябва да имам място да зареждам, това не е по силите на 80% от населението в БГ.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:Аз не съм се изразил достатъчно ясно...визирам ако се взима електричка за основна кола, с която да правиш всичко трябва да вдигнеш бюджета, а тогава няма смисъл да се гледа икономия от гориво/енергия
Ако се движиш по "график" и знаеш с голяма точност колко и кога ще караш, малката електричка няма алтернатива като икономия разбира се. Може би само колело и ходене пеша я бият
Зависи, ако сравняваш евтина електричка с някой дизел, може, но ако сравниш е-ъп с ъп на фабрична газ, не съм сигурен, че е-ъпа излиза по-евтин, при положение, че стартовата цена беше доста по-висока, а разходът на този на газ е доста нисък.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Всичко за електрическите автомобили
nxn написа:но ако сравниш е-ъп с ъп на фабрична газ, не съм сигурен, че е-ъпа излиза по-евтин, при положение, че стартовата цена беше доста по-висока, а разходът на този на газ е доста нисък.
Погледнах набързо, че ми стана любопитно : около 32к за Ъп газ срещу 46к за Е Ъп. Долу-горе 40% + за EV-то Цяло Е60 разлика, баси...
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- rosen vanev
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: София
Re: Всичко за електрическите автомобили
Затова си купуваш електрически, втора ръка на около 20 хил. км. Няма да коментирам, че е доста по- приятен за каране.немо написа:nxn написа:но ако сравниш е-ъп с ъп на фабрична газ, не съм сигурен, че е-ъпа излиза по-евтин, при положение, че стартовата цена беше доста по-висока, а разходът на този на газ е доста нисък.
Погледнах набързо, че ми стана любопитно : около 32к за Ъп газ срещу 46к за Е Ъп. Долу-горе 40% + за EV-то Цяло Е60 разлика, баси...
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Re: Всичко за електрическите автомобили
STEVAL написа:alx написа:KUM4o написа:Та за мен електричките могат да се гледат и за евтино придвижване в града. Не знам защо винаги като споменете електричка все визирате топ моделите, има и други ежедневни решения много по евтини от 100к.
аз винаги съм твърдял, че за парите си спрямо възможностите си и екстрите шеви болт-а е най- добрата електричка... затова и е в един момент имах два болта.. сега ми остана само един, но нямам никакво намерение да го продавам защото е на практика безплатен като пробег и подръжка.
Каква е цената на нов Болт в щатите?
$26595 минус $7500 от федералните … обикновено имат и по $2-3к намаления отгоре на всичко… накрая са по $16-17к…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
///M Power написа:Честно казано не разбирам от тази икономия, кола за 50к, при това трябва да имам място да зареждам, това не е по силите на 80% от населението в БГ.
Около 60% от хората в България живеят в самостоятелни къщи А където са останалите 40% (градовете) ще е пълно със зарядни.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
Графика има ли за тея 60%
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани