Гориво - желаещи да коментират ?
Модератор: Общи модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Гориво - желаещи да коментират ?
"Калоричността на бензина зависи от състава му. Той е сложен, нещо като варенето на ракия. По-тежките фракции дават повече енергия. По-леките се палят по-лесно. Ако нашата рафинерия произвежда "по-лек" бензин, той ще се харчи по-бързо и ще дава по-ниска мощност.
Едно време бензина се мешаше с нафта. Ама от както нафтата е на цената на бензина не е далавера. За да се разреди бензин/нафта трябва да се намери петролна фракция с едрова цена по-ниска от тази на горивото. Без акциз естествено. Това е модерното менте. Разтворители за бои, техни компоненти (толуол, ксилол и т.н.) и/или спирт. Плюс вода. Водата се разтваря слабо. Докато не се добави спирт. Или ацетон.
Чисто теоретично, добавянето на някакво количество нафта към бензина би трябвало да го направи по-калоричен (ефективен). Лична идея. "
Това горното е цитат от мнение на grizzly - колега от Ауди форума. Има ли желаещи да коментират последният абзац ? Според мен има логика.
Едно време бензина се мешаше с нафта. Ама от както нафтата е на цената на бензина не е далавера. За да се разреди бензин/нафта трябва да се намери петролна фракция с едрова цена по-ниска от тази на горивото. Без акциз естествено. Това е модерното менте. Разтворители за бои, техни компоненти (толуол, ксилол и т.н.) и/или спирт. Плюс вода. Водата се разтваря слабо. Докато не се добави спирт. Или ацетон.
Чисто теоретично, добавянето на някакво количество нафта към бензина би трябвало да го направи по-калоричен (ефективен). Лична идея. "
Това горното е цитат от мнение на grizzly - колега от Ауди форума. Има ли желаещи да коментират последният абзац ? Според мен има логика.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Chapai написа:Чисто теоретично, добавянето на някакво количество нафта към бензина би трябвало да го направи по-калоричен (ефективен). Лична идея. "
Ако добавянето на други компоненти не намали обаче октановото му число. Иначе каква полза, че е по- калоричен

Никой не мое ма връне на селу!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
може да се приеме, че октановото и цетановото число са противоположни характеристики. като добавиш едното гориво в другото намаляш съответното число.
примерно бензина в нафтата ще вдигне температурата на горене и ще я направи по-трудна за запалване.
калоричността не знам как се вързва с цялата тая работа, но си спомям, че КПД-то на бензиновия двигател зависи от степента на сгъстяване (от там и от октановото число на бензина), така че не ми звучи като готина идея.
примерно бензина в нафтата ще вдигне температурата на горене и ще я направи по-трудна за запалване.
калоричността не знам как се вързва с цялата тая работа, но си спомям, че КПД-то на бензиновия двигател зависи от степента на сгъстяване (от там и от октановото число на бензина), така че не ми звучи като готина идея.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
saleen написа:Chapai написа:Чисто теоретично, добавянето на някакво количество нафта към бензина би трябвало да го направи по-калоричен (ефективен). Лична идея. "
Ако добавянето на други компоненти не намали обаче октановото му число. Иначе каква полза, че е по- калоричен
Октановото число няма нищо общо с калоричността на бензина, то е цифра която определя съпротивлението на бензина към детонаций, може да е ниско октаново число но много калоричен. Това че всеки си мисли че като сложи 98 колата ще тръгне повече и ще харчи по-малко е излагация

Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Нямам големи познания за горивата, но от това, което знам, си мисля, че нещата стоят така:
1.
1.
Това е вярно. Но има друго. Бензинът има октаново число. Колкото е по-голямо това число, толкова повече сместа, подадена в цилиндъра, може да "изчака" отиването на буталото до горна мъртва точка и подаването на искра от свещта. Затова с бензин с по-високо октаново число, колата върви повече, а би трябвало и да харчи повече. А с бензин с по-малко октаново число, настъпват експлозии преди достигане на горна мъртва точка и искра(мисля, че се самовъзпламеняваха вългеводороди ли, съединения ли, не съм сигурен). От там и лоша работа на двигателя, отново имаме и по-висок разход на гориво. Бензиновите двигатели са проектирани за един вид бензин, в зависимост от компресията им. По-висока компресия - по-високооктанов бензин. Защо съм написал по-горе. А с нафта в бензина, пак ще има експлозии по-рано, което води до лоша работа на двигателя(като в секса, после ще ти се сърди, при по-ранна експлозия). Това е, което знам. Ако някой може да ми каже, кое е вярно, кое не, ще съм му благодарен.Chapai написа:Чисто теоретично, добавянето на някакво количество нафта към бензина би трябвало да го направи по-калоричен (ефективен).
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
slav4o1 написа:Октановото число няма нищо общо с калоричността на бензина, то е цифра която определя съпротивлението на бензина към детонаций, може да е ниско октаново число но много калоричен. Това че всеки си мисли че като сложи 98 колата ще тръгне повече и ще харчи по-малко е излагация

Колкото до нафтата - ако е примерно с ниско цетаново число т.е. по- трудно възпламенима, може би ще вдигне октановото число на банзина, ако се добави

Никой не мое ма връне на селу!
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Бе не ги знам тея сметки,ама има едни други сметки,това е начисляване на акциз,над 600 лева за тон и отделно ддс върху сметката...Всъщност тази ,горепосочената схема кара да се раждат гении,започват се едни схеми ,като се почне "как да източим нафта от пломбирана затворена система на камион,без да ни усетат" ,което поражда низ от гениални решения и поредица от номера,довеждащи до краен успешен резултата от рода на поставяне на хитроумни пробки на резервоара и добавяне на парцали във филтрите на камионите за отчитане на реални големи разходи и премахването на горепосочените парцали и източване на икономията,до чисто химични експерименти за рафиниране на олио и получаването на евтино гориво...
Иначе аз съм "ЗА" евтината нафта (понеже едната ми кола е дизел) и закупуването и на цени от 1,50-1,70 на "черния пазар"
Фактури и ддс нито ям,нито карам
Иначе аз съм "ЗА" евтината нафта (понеже едната ми кола е дизел) и закупуването и на цени от 1,50-1,70 на "черния пазар"
Фактури и ддс нито ям,нито карам
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Нитрометанче
Като си купя драгстер ще търся такова 


Никой не мое ма връне на селу!
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Абе що сте седнали тука да си чешете езиците. Те хората са си го измислили, нема нужда да откривате топлата вода. Който е много смел да пробва да меша бензина с нафта и после да каже резултатите
То и пропан-бутана има октаново число 103-105, ма нещо не върви повече с него колата, отколкото със скомните 95 октана на бензина

То и пропан-бутана има октаново число 103-105, ма нещо не върви повече с него колата, отколкото със скомните 95 октана на бензина

Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Ryapoff написа:Нямам големи познания за горивата, но от това, което знам, си мисля, че нещата стоят така:
1.Това е вярно. Но има друго. Бензинът има октаново число. Колкото е по-голямо това число, толкова повече сместа, подадена в цилиндъра, може да "изчака" отиването на буталото до горна мъртва точка и подаването на искра от свещта. Затова с бензин с по-високо октаново число, колата върви повече, а би трябвало и да харчи повече. А с бензин с по-малко октаново число, настъпват експлозии преди достигане на горна мъртва точка и искра(мисля, че се самовъзпламеняваха вългеводороди ли, съединения ли, не съм сигурен). От там и лоша работа на двигателя, отново имаме и по-висок разход на гориво. Бензиновите двигатели са проектирани за един вид бензин, в зависимост от компресията им. По-висока компресия - по-високооктанов бензин. Защо съм написал по-горе. А с нафта в бензина, пак ще има експлозии по-рано, което води до лоша работа на двигателя(като в секса, после ще ти се сърди, при по-ранна експлозия). Това е, което знам. Ако някой може да ми каже, кое е вярно, кое не, ще съм му благодарен.Chapai написа:Чисто теоретично, добавянето на някакво количество нафта към бензина би трябвало да го направи по-калоричен (ефективен).
Kолега октановото число не променя вървежа на колата, в грешка си. То е мярка на съпротивлението на бензина да детонира. С по-ниско октаново число мотора няма да детонира както ти казваш - "ексползийте вдигали разхода". Модерните коли имат анти-кнок сензори така че и 95 да сложиш детонацийте са немислими освен ако няма такива антикнок сензори които казват на компа да върне предварението на искрата (искрата да става малко преди ГМТ не много преди). При стар и изморен двигател се получават въглеродни "налепи" - хот спотс , + липсата на антикнок сензори + ниско октаново число бензин + яко газ и тогава може да стане детонация.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
_65536_kb_sec_ написа:a какво променя вървежа тогава?![]()
![]()
Нитрометана

Re: Гориво - желаещи да коментират ?
slav4o1 написа:Kолега октановото число не променя вървежа на колата, в грешка си. То е мярка на съпротивлението на бензина да детонира. С по-ниско октаново число мотора няма да детонира както ти казваш - "ексползийте вдигали разхода". Модерните коли имат анти-кнок сензори така че и 95 да сложиш детонацийте са немислими освен ако няма такива антикнок сензори които казват на компа да върне предварението на искрата (искрата да става малко преди ГМТ не много преди). При стар и изморен двигател се получават въглеродни "налепи" - хот спотс , + липсата на антикнок сензори + ниско октаново число бензин + яко газ и тогава може да стане детонация.
Колега, Бавареца е 91 набор, дизел

От това, което знам за бензиновите автомобили, абстрахирайки се от електрониката, си правя извод - по-висока калоричност и по-високо октаново число е най-добре. Не мога да коментирам технологиите с датчици, понеже нямам пряк досег с тях. Говоря за горивото. Един бензин с по-ниско октаново число, например 92 октана, би бил доста добър за една Жигула с ниска компресия на двигателя. Обаче какво става, ако го сложим на една 520-ка, Е34? Двигателят започва да работи неравномерно, да пуши, да не върви, да харчи много. Защо? Нискооктановият бензин издържа на по-малко компресиране, той се възпламенява по-рано от достигане на ГМТ, от там се губи голяма част от енергията, която попринцип трябва да бъде превърната в кинетична, ама не става, получава се и непълно изгаряне, от там и пуши. Затова и се казва всеки двигател да се кара с горивото, което пише в книжката му. Вярно, че с по-високооктанов бензин, колата ще върви повече(ако може тук да ми го обясниш пак, защо имаме разногласия, понеже не разбрах как така с по-високооктанов бензин колата не върви повече, пък и тук имам челен опит), но не мисля, че ще харчи по-малко. Ако сложа на Ладата на дядо ми 100 октана, ще започне да дърпа повече, но разходът няма да се промени. И нека дискусията продължи следващият

- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
BTW При нискооктавото гориво, когато се получат тези детонации, горивото изгаря в пъти по- бързо, като при малък взрив (около 1500м/сек.) в цилиндъра и освен кофти вървежа се прецаква и самият двигател от голямото ударно натоварване.
Никой не мое ма връне на селу!
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани