Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
c04 написа:Аз като антиелектричар пък нещо не съм доволен от новината.
Сейм.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
zAcK написа:Nickelback написа:https://www.bmwblog.com/2020/05/29/next-gen-2024-g60-bmw-m5-rumored-to-be-the-first-electrified-m5/
Това ще е най-доброто, което могат да направят И поне ще има М5, което не се разпада в движение в първите километри след покупка
На теб лично колко М5-тици ти се разпаднаха в движение след покупка?
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Вчера тествах Тесла Модел S long range plus версията и колата ми хареса като цяло. Преди години бях скептично настрoен към електричките когато правеха не повече от 200 мили със едно зареждане, но сега при тези 402 мили пробег, а съм чел коментари че ако не се правят ластици и се спазват ограниченията спокойно може да даде още поне едни 50 мили отгоре. Сега обаче питах пичовете от Тесла как стои въпроса с тока тъй като ако я взема ще имам намерение да си я вкарам в България след някоя и друга година, а навсякъде в Европа тока е 220 волта за разлика от щатите където е 110. Та те ми казаха че тези Тесли които виждам в Европа са специално направени за там и ако взема кола тук няма да мога да я карам извън Америка. Сега това ми прозвуча доста абсурдно, понеже виждам доста Тесли в България, та някак си не ми вярва всичките да са внесени единствено от Европа, предвид факта доста по дебелите цени, ма пък продаващите подобен вид коли да не знаят също не ми се връзва. Та някой ако има познати каращи Тесли нека сподели.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Хаха...
Къде я караш няма значение до колкото не е в Азия.... Теслата има нейн си куплунг, но има адаптери за J-1772 които е стандарта за Америка и Европата (CCS).
А разхода зависи дали ще караш на градско или по магистрала и дали ще ползваш климатика и отоплението и каква е външната температура. Тези параметри могат да сложат или да извадят едно 25% от официалния пробег.
Къде я караш няма значение до колкото не е в Азия.... Теслата има нейн си куплунг, но има адаптери за J-1772 които е стандарта за Америка и Европата (CCS).
А разхода зависи дали ще караш на градско или по магистрала и дали ще ползваш климатика и отоплението и каква е външната температура. Тези параметри могат да сложат или да извадят едно 25% от официалния пробег.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
....нищо чудно дори много вероятно . Мисля че проблема не е в напрежението , 110 волта е най бавното и калпаво зарядно . Теслите имат три вида зарядни на 110 , 220 и 480 волта бързи зарядни със изправено DC напражение . Въпрос на конектори е вероятно на първите две . Напрежението на батерията няма нищо общо със тия напрежения на зарядните станции .продаващите подобен вид коли да не знаят
https://electrek.co/2018/11/14/tesla-mo ... s-model-x/
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:....нищо чудно дори много вероятно . Мисля че проблема не е в напрежението , 110 волта е най бавното и калпаво зарядно . Теслите имат три вида зарядни на 110 , 220 и 480 волта бързи зарядни със изправено DC напражение . Въпрос на конектори е вероятно на първите две . Напрежението на батерията няма нищо общо със тия напрежения на зарядните станции .продаващите подобен вид коли да не знаят
https://electrek.co/2018/11/14/tesla-mo ... s-model-x/
Не че си напълно в грешка, но реално всяко от въпросните зарядни работи с прав ток. В колата има монтиран "charger" (който при по старите модели е по-слаб), койтo реално е трансформатор от променлив към прав ток за батерията. При суперчарджинг колата говори със станцията и изключва въпросния чарджър зареждайки директно с прав ток. Не съм виждал възможност за зареждане с прав ток в домашни условия.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
В европа има 1800 зарядни на тесла , вероятно не малко са от тия бързите и не виждам причина да не може да се зарежда такъв електромобил в европа . Та чак да му казват че само в усато може да си я кара ..
Ако може някакъв линк към такъв трансформатор за изправяне на промнелив ток , че ми стана интересно какво представлява ..
Между другото Алх назад в темата ги беше изяснил тия зарядни подробно ...все пак има вече три електромобила , може да научим нещо и за тия дилъри на електромобили в усато
ПП .
.докато чакам инфо от извора , намерих това . Явно има подводни камъни , проблема с различните накрайници за заряд в усато и европа е решим - има преходници . Но не може да се използва ефективно 220в европейската мрежа която дава предимство за по бърза заряд от скопеното 110в в уса . Така зададен въпроса за разликите в напрежението обаче е неточен , проблема реално не е в това . Другите проблеми ми се струват доста сериозни и не толкова лесни за решаване .
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... pe.141243/
реално е трансформатор от променлив към прав ток за батерията.
Ако може някакъв линк към такъв трансформатор за изправяне на промнелив ток , че ми стана интересно какво представлява ..
Между другото Алх назад в темата ги беше изяснил тия зарядни подробно ...все пак има вече три електромобила , може да научим нещо и за тия дилъри на електромобили в усато
ПП .
.докато чакам инфо от извора , намерих това . Явно има подводни камъни , проблема с различните накрайници за заряд в усато и европа е решим - има преходници . Но не може да се използва ефективно 220в европейската мрежа която дава предимство за по бърза заряд от скопеното 110в в уса . Така зададен въпроса за разликите в напрежението обаче е неточен , проблема реално не е в това . Другите проблеми ми се струват доста сериозни и не толкова лесни за решаване .
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... pe.141243/
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:В европа има 1800 зарядни на тесла , вероятно не малко са от тия бързите и не виждам причина да не може да се зарежда такъв електромобил в европа . Та чак да му казват че само в усато може да си я кара ..реално е трансформатор от променлив към прав ток за батерията.
Ако може някакъв линк към такъв трансформатор за изправяне на промнелив ток , че ми стана интересно какво представлява ..
Между другото Алх назад в темата ги беше изяснил тия зарядни подробно ...все пак има вече три електромобила , може да научим нещо и за тия дилъри на електромобили в усато
ПП .
.докато чакам инфо от извора , намерих това . Явно има подводни камъни , проблема с различните накрайници за заряд в усато и европа е решим - има преходници . Но не може да се използва ефективно 220в европейската мрежа която дава предимство за по бърза заряд от скопеното 110в в уса . Така зададен въпроса за разликите в напрежението обаче е неточен , проблема реално не е в това . Другите проблеми ми се струват доста сериозни и не толкова лесни за решаване .
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... pe.141243/
Не съм сигурен дали ме поднасяш, но ето линк към въпросният модул в eBay: https://www.ebay.com/p/1181617242
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Може би става въпрос за неточна терминология ...
Въпросния модул е DC DC конвертор , плюс още електроника щото входния и изходен диапазон на напрежения и ампераж е доста широк в зависимост от режима и входното напрежение . Макар и да работи със променливо напрежение не е трасформатор , трансформатора не може да работи с постоянен ток . В този модул няма такъв трансформатор който понижава или повишава напрежението . Може да се приеме че транформира входното променливо напрежение във постоянно за заряд на батериата но не е транформатор . С подходящия адаптор за евро стандарта би трябвало да може да се зарежда такава уса кола , но както се вижда от горния материал производителя може да е поставил допълнителни технически ограничения които затрудняват използването на такъв електромобил в европа
Въпросния модул е DC DC конвертор , плюс още електроника щото входния и изходен диапазон на напрежения и ампераж е доста широк в зависимост от режима и входното напрежение . Макар и да работи със променливо напрежение не е трасформатор , трансформатора не може да работи с постоянен ток . В този модул няма такъв трансформатор който понижава или повишава напрежението . Може да се приеме че транформира входното променливо напрежение във постоянно за заряд на батериата но не е транформатор . С подходящия адаптор за евро стандарта би трябвало да може да се зарежда такава уса кола , но както се вижда от горния материал производителя може да е поставил допълнителни технически ограничения които затрудняват използването на такъв електромобил в европа
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Може би става въпрос за неточна терминология ...
Въпросния модул е DC DC конвертор , плюс още електроника щото входния и изходен диапазон на напрежения и ампераж е доста широк в зависимост от режима и входното напрежение . Макар и да работи със променливо напрежение не е трасформатор , трансформатора не може да работи с постоянен ток . В този модул няма такъв трансформатор който понижава или повишава напрежението . Може да се приеме че транформира входното променливо напрежение във постоянно за заряд на батериата но не е транформатор . С подходящия адаптор за евро стандарта би трябвало да може да се зарежда такава уса кола , но както се вижда от горния материал производителя може да е поставил допълнителни технически ограничения които затрудняват използването на такъв електромобил в европа
Да, не съм се изразил правилно. Не намерих много информация, но на няколко картинки видях че входното му напрежение е дадено в RMS и с честота, което ме навежда на мисълта, че все пак говорим за AC към DC.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... wHRkZuZGfA
Както съм писал и по-назад в темата, за мен по-екологичното е, че производството може да го изнесат извън града. Далече от хората. В града ще си остане само праха от гуми и накладки. Преди дизела беше много екологичния и се наливаха луди пари по него, сега ще е електричеството. Нито едното не е екологично за момента.
Както съм писал и по-назад в темата, за мен по-екологичното е, че производството може да го изнесат извън града. Далече от хората. В града ще си остане само праха от гуми и накладки. Преди дизела беше много екологичния и се наливаха луди пари по него, сега ще е електричеството. Нито едното не е екологично за момента.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
При електричките няма едното а другото е в малки количества- прах от гуми е малко защото гумите са повечето специализирани за електрички- много твърди и с малък коефициент на триене за да се търкалят по- лесно. Спирачки почти не се ползват защото регенативното спиране се използва в 99% от спиранията особено из града... с изключение на тайкана щото Порше не вярват в реген-а и в този модел почти го няма.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
А какъв му е реалният пробег, който се постига с нормално каране ? И всичките му глезотии като радио, парно, подгрев на седалките и т.н. Както си се карат нормалните автомобили. И като му се даде жега, колко бързо заминава ? За Тесла S съм чувал от "познат на познат", че София-Пловдив на яко раздаване на газ едвам изкарва.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
TNT написа:А какъв му е реалният пробег, който се постига с нормално каране ? И всичките му глезотии като радио, парно, подгрев на седалките и т.н. Както си се карат нормалните автомобили. И като му се даде жега, колко бързо заминава ? За Тесла S съм чувал от "познат на познат", че София-Пловдив на яко раздаване на газ едвам изкарва.
Tesla S има от 60 до 100кВч батерия и един куп конфигурации (двойно предаване, само задно, различни мотори ...) та е малко "закръглено" твоето предположение.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
https://www.youtube.com/watch?v=RX761XV ... &index=252
До Пловдив то нема къде да раздаваш толкова газ/като на клипа/. Така че ще си изкара без проблем. Че даже и за наобратно ще остане
До Пловдив то нема къде да раздаваш толкова газ/като на клипа/. Така че ще си изкара без проблем. Че даже и за наобратно ще остане
Хм,хм...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани