Малко за камионите...

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Малко за камионите...

Мнение от alekangg » 24 Май 2016, 23:43

(bubsa) написа:За да станеш прост шофьор е необходимо да имаш:B,C,D,E категории.После:професионална компетентност,психо,карта за тахограф и т.н.А това е не малка инвестиция.
Гледам,че и ентусиястите,които мислят,че е лесно цял ден да се возиш и да взимаш яките кинти намаляха драстично :mhihi:

Сигурно е така, крайно време е да дават диплома поне за висше на изкаралите C,D и Е! Тогава ентусиасти ще има още повече! :D

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2013
Местоположение: гр.София, зона Б-5
Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;

Re: Малко за камионите...

Мнение от nqmam_bmw » 26 Май 2016, 17:53

Липсата на кадри – проблемът пред превозвачите


http://www.dnes.bg/business/2016/05/26/lipsata-na-kadri-problemyt-pred-prevozvachite.303610

Най-сериозният проблем в бранша е липсата на подготвени кадри. Затова българските превозвачи спряха да се развиват през последните 2 години и тяхната конкурентоспособност беше нарушена", посочи Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според него в професионалните гимназии трябва да се върне обучението за водачи категория С. Той допълни, че вносът на кадри се осъществява трудно особено когато те са от трети страни, тъй като България не е член на Шенген.



:conf:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Малко за камионите...

Мнение от steeN » 26 Май 2016, 21:55

Още малко годинки и ще почнат с камиони, които се карат сами и няма да има значение.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.02.2010
Пол: Мъж

Re: Малко за камионите...

Мнение от DaGa » 26 Май 2016, 22:22

steeN написа:Още малко годинки и ще почнат с камиони, които се карат сами и няма да има значение.

Че то вече има такива

https://youtu.be/hu5_-CW06xc

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Re: Малко за камионите...

Мнение от ukelichko » 26 Май 2016, 23:17

Bogat-Beden написа:
nqmam_bmw написа:
1500 лв. за шофьор в градския транспорт, желаещи няма


http://www.dnes.bg/stranata/2016/05/24/1500-lv-za-shofior-v-gradskiia-transport-jelaeshti-niama.303394

Смешна и жалка заплата за такава работа..
В статията реват и че "давали" (сякаш ги подаряват) над 3000 за шофьори на тежкотоварни и пак нямало желаещи -а работата е отвратителна и съсипваща..Нормата на печалба в този сектор за една успешна фирма е много висока,да развързват кесията ,или да реват

Един ядрен физик в АЕЦ Козлодуй започва приблизително със същата заплата и след като сдаде изпит пред АЯР(което става след повече от година) получава около 3000 лева. И отговорността е в пъти по-голяма и изпитите са милион пъти по-сложни от тези на шаферите на тирове. Един току що завършил лекар едва ли започва и с половината от тази заплата. Ама медицината е проста и неотговорна работа, какво знаем ние. Професионални шофьори, не се надценявайте все пак. Сложна професия, учела се цял живот. Как тогава един мой роднина(просто момче) извади една крупна сума и си купи книжката и другите там разрешителни за шофьор на камион преди три години и сега е тираджия в Испания. Що не си купи диплома за сърдечен хирург или за програмист, като е толкова трудна професията........ :wave:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Малко за камионите...

Мнение от steeN » 27 Май 2016, 5:28

DaGa написа:
steeN написа:Още малко годинки и ще почнат с камиони, които се карат сами и няма да има значение.

Че то вече има такива

https://youtu.be/hu5_-CW06xc


пуснах го тука...

viewtopic.php?f=4&t=369897
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: Малко за камионите...

Мнение от Bogat-Beden » 27 Май 2016, 8:33

ukelichko написа: Професионални шофьори, не се надценявайте все пак.
Как точно реши,че аз съм професионален шофьор? :lol: :help:
Дишай дълбоко,че нещо си се запъхтял да не би да вземам повече от теб случайно -не съм шафьор. ;)
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Re: Малко за камионите...

Мнение от ukelichko » 27 Май 2016, 13:28

Bogat-Beden написа:
ukelichko написа: Професионални шофьори, не се надценявайте все пак.
Как точно реши,че аз съм професионален шофьор? :lol: :help:
Дишай дълбоко,че нещо си се запъхтял да не би да вземам повече от теб случайно -не съм шафьор. ;)

Що се засягаш тогава, като не си шафьор. Вземай си колкото искаш, изобщо не ми дреме. Да не би да ги вземаш от мен, та да се запъхтявам. За мен шофьорството не е някаква уникална професия, та да трябва да издигаме в култ, всеки който има С категория и разни други кетапи свързани с камионите. Подкарвал съм на първо четене влекач с ремарке, без ремарке, Ка, фадрома, мотокар, трактори всякакви, дори комбайн , но не съм успявал да направя сърдечна операция, да проектирам сграда, да превеждам от японски или да режисирам филм. Всяка професия е трудна, има своите тънкости и се учи цял живот. Дори и безцелното писане по форумите :lol:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
Пол: Мъж
Кара: се на дъщеря си

Re: Малко за камионите...

Мнение от Мордехай » 28 Май 2016, 16:44

Момчета, шофьори има, ама на никой не му се дават добри парички. Шефовете на транспортни фирми трябва да показват висок стандарт и да карат скъпи черни джипове и лимузини. Преди много години дойдоха две момчета при мен и купиха един стар мой камион за 26 000 лева. Мислеха да карат заедно двамата и така да се развиват. Няколко месеца по-късно си купиха БМВ 730Д за 48 000 лева на лизинг и взеха шофьор да им кара камиона. Ей това са бизнесмените в България. Пак преди години казах на колегите, че при наличието на повече шофьори отколкото камиони и "опашка от чакащи за работа", те започнаха да се ебават със заплатите и след години няма да има кадри и поради отлива от професията ще имаме голям проблем. Никой не взе под внимание и продължиха. Сега вече за един шофьор, работещ вътрешно из Европа с български камион към западна спедиция се предлагат заплати от 1500 до 2000 евро. Само че това наистина е много неприятна работа и няма кандидати и ентусиасти. Човекът кара например всеки ден между Германия и Испания да речем 3-4 месеца. Живее в кабината на камиона, пикае и сере около камиона или в гнусни обществени тоалетни, къпе се по бензиностанциите за 3-4 евро на ден или някои не се и къпят, яде най-долнопробната суха храна от Алди, Лидъл, Хофер, Пени или подобни. Евентуално ако има котлонче понякога си вари боб от консерва. За 15 години червата му гноясват, хемороидите му провисват като октопод от задника, прешлените му се смачкват от постоянното друсане и започва сам да си говори. Обикаля само по магистрали и индустриални зони, почти няма допир до хора. Ей това е скъпоплатената работа, за която текат непрекъснати обяви и се предлагат толкова пари. Това с камионите, управлявани с компютър обаче ще навлезне, но не по-малко от поне 30-50 години от сега. За простоватия човек шофьорската работа е много проста и обикновена, затова и му е трудна и постоянно свързана с всякакви проблеми. За професионалиста, мислещ, решаващ проблемите си си бързо и адекватно, предвиждащ всякакви ситуации, умеещ да управлява времето си и други такива неща, професията е лесна и приятна. Да не забравяме, че такъв човек взима същите пари като мениджър в някоя фирма от 8 до 5. Един западноевропеец шофьор струва на фирмата си над 5000 евро. Повечето такива фирми са фалирали или ползват източноевропейци за шофьори и нацяло източноевропейски транспортни фирми. Умиращите западноевропейски фирми всячески се опитват да изплуват с лобирането за нови закони, някои от които се въведоха, но все още нямат сериозни резултати. Например, под претекст, че трябва по хуманно отношение, задължителната 45 часова почивка в края на седмицата трябва да се извърши в хотел или в общежитие в базата на фирмата. Или пък задължително в Германия, тези които карат между немските градове трябва да получават не по-малко от 8 евро н час. Надявам се не съм ви отегчил и ви е било интересно, пък и дадохме малко живот на темата.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: Малко за камионите...

Мнение от Bogat-Beden » 28 Май 2016, 18:16

Мордехай написа:Момчета, шофьори има, ама на никой не му се дават добри парички. Шефовете на транспортни фирми трябва да показват висок стандарт и да карат скъпи черни джипове и лимузини. Преди много години дойдоха две момчета при мен и купиха един стар мой камион за 26 000 лева. Мислеха да карат заедно двамата и така да се развиват. Няколко месеца по-късно си купиха БМВ 730Д за 48 000 лева на лизинг и взеха шофьор да им кара камиона. Ей това са бизнесмените в България. Пак преди години казах на колегите, че при наличието на повече шофьори отколкото камиони и "опашка от чакащи за работа", те започнаха да се ебават със заплатите и след години няма да има кадри и поради отлива от професията ще имаме голям проблем. Никой не взе под внимание и продължиха. Сега вече за един шофьор, работещ вътрешно из Европа с български камион към западна спедиция се предлагат заплати от 1500 до 2000 евро. Само че това наистина е много неприятна работа и няма кандидати и ентусиасти. Човекът кара например всеки ден между Германия и Испания да речем 3-4 месеца. Живее в кабината на камиона, пикае и сере около камиона или в гнусни обществени тоалетни, къпе се по бензиностанциите за 3-4 евро на ден или някои не се и къпят, яде най-долнопробната суха храна от Алди, Лидъл, Хофер, Пени или подобни. Евентуално ако има котлонче понякога си вари боб от консерва. За 15 години червата му гноясват, хемороидите му провисват като октопод от задника, прешлените му се смачкват от постоянното друсане и започва сам да си говори. Обикаля само по магистрали и индустриални зони, почти няма допир до хора. Ей това е скъпоплатената работа, за която текат непрекъснати обяви и се предлагат толкова пари. Това с камионите, управлявани с компютър обаче ще навлезне, но не по-малко от поне 30-50 години от сега. За простоватия човек шофьорската работа е много проста и обикновена, затова и му е трудна и постоянно свързана с всякакви проблеми. За професионалиста, мислещ, решаващ проблемите си си бързо и адекватно, предвиждащ всякакви ситуации, умеещ да управлява времето си и други такива неща, професията е лесна и приятна. Да не забравяме, че такъв човек взима същите пари като мениджър в някоя фирма от 8 до 5. Един западноевропеец шофьор струва на фирмата си над 5000 евро. Повечето такива фирми са фалирали или ползват източноевропейци за шофьори и нацяло източноевропейски транспортни фирми. Умиращите западноевропейски фирми всячески се опитват да изплуват с лобирането за нови закони, някои от които се въведоха, но все още нямат сериозни резултати. Например, под претекст, че трябва по хуманно отношение, задължителната 45 часова почивка в края на седмицата трябва да се извърши в хотел или в общежитие в базата на фирмата. Или пък задължително в Германия, тези които карат между немските градове трябва да получават не по-малко от 8 евро н час. Надявам се не съм ви отегчил и ви е било интересно, пък и дадохме малко живот на темата.

НаписА го по-добре от мен,мислех и аз да го пиша,ама ме домързя,а и видях,че повечето са писатели,не читатели и така..
Има някои от шофьорите,които са крайно неприятни за общуване примати,с които просто не можеш да се разбереш,но има и страшно много разбрани хора,изкарващи си заслужено и много изстрадано прехраната.
Всичко,което написа ти е вярно.Дори не съм бил диспечер,но за 5 години в сектора видях каквото трябваше и каквото не трябваше.Като цяло само някакви измислени административни позиции,в които няма работа с клиенти или неотложни задачки са сравнително спокойни.Там обема компенсира интензитета.
Всичко друго по линията е лудница,стрес,нерви,напрежение,обърквации и ситуации и т.н..Обърква се всичко,което може,че и отгоре понякога. :lol: :help:

П.С. -Нормирано работно време -няма !!
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
Пол: Мъж
Кара: се на дъщеря си

Re: Малко за камионите...

Мнение от Мордехай » 28 Май 2016, 18:27

Да, вярно е. Аз също бях шофьор дълги години и честно казано винаги странях от българите, с изключение на някои познати. Много често общувах с чуждестранните шофьори и винаги ми е било доста по-приятно и винаги темите са били интересни за мен, като същевременно и усъвършенствах езиците, които знаех или учех. Българските шофьори имат едни и същи много неприятни теми - кой коя е н@ебал, шефът е голям боклук, на тая граница как ме н@ебаха, къде колко нафта се продава, къде какво съм откраднал, какво ми се счупи и как ме мързеше да го оправя и най-важната част от всичко е пиенето. А аз не пия, не пуша и не ми е интересно. Другото много неприятно беше, че някои от тези, които ме познаваха постоянно ме караха да им превеждам нещо и да ги оправям. Добре, че тогава джиесемите бяха редки или със скъпи разговори, че инак щях да лудна.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2013
Местоположение: гр.София, зона Б-5
Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;

Re: Малко за камионите...

Мнение от nqmam_bmw » 28 Май 2016, 18:31

Мордехай написа:....


Те, това са "темите" и на останалите хора в БГ. :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Малко за камионите...

Мнение от alekangg » 28 Май 2016, 18:45

Мордехай написа:Да, вярно е. Аз също бях шофьор дълги години и честно казано винаги странях от българите, с изключение на някои познати. Много често общувах с чуждестранните шофьори и винаги ми е било доста по-приятно и винаги темите са били интересни за мен, като същевременно и усъвършенствах езиците, които знаех или учех. Българските шофьори имат едни и същи много неприятни теми - кой коя е н@ебал, шефът е голям боклук, на тая граница как ме н@ебаха, къде колко нафта се продава, къде какво съм откраднал, какво ми се счупи и как ме мързеше да го оправя и най-важната част от всичко е пиенето. А аз не пия, не пуша и не ми е интересно. Другото много неприятно беше, че някои от тези, които ме познаваха постоянно ме караха да им превеждам нещо и да ги оправям. Добре, че тогава джиесемите бяха редки или със скъпи разговори, че инак щях да лудна.

Умрях от смях, вярвам ти за всичко!
Да им беше взимал по някое евро за преводач, ама то българина най-много мрази да плаща..шамар да е, на аванта да е са казали Ората :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Малко за камионите...

Мнение от steeN » 28 Май 2016, 19:40

30-50 години? че преди 50 години е бил първия завършил горе долу специалност софтуерен инеженер... след 50 години... ще могат и да летят камионите :) само 5-10% да се вкарат такива камиони и това е края на тази професия... Тези протекциониски регулаци, които описваш(за мин. заплата и т.н.) само ще го ускорят това.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Малко за камионите...

Мнение от павката » 29 Май 2016, 10:05

steeN написа:.. след 50 години... ще могат и да летят камионите :).

ще лети баба ти.огледай се какви разпадища се движат по улиците и тогава помисли кое как ще се промени.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: carmanf1, dewey

Последни теми
Facebook