Строително-ремонтна тема
Модератор: Общи модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Строително-ремонтна тема
По-назад е писано за павета. Някой може ли да даде координати на пробван
майстор / бригада за редене на тротоарни плочки за София и района?
майстор / бригада за редене на тротоарни плочки за София и района?
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Строително-ремонтна тема
K_Ilkov написа:По-назад е писано за павета. Някой може ли да даде координати на пробван
майстор / бригада за редене на тротоарни плочки за София и района?
Ако се появят кадърни такива, които редят и бетонни паркинг елементи ще черпя и аз
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Строително-ремонтна тема
Опа, само тук остана да се похваля! Доста се забави този "проект" заради пандемията, лошото време, забави се доставката на павета, после майстора зает, но в крайна сметка съм готов. Няколко "майстори"/фирми идваха на оглед, опъваха локуми и обявяваха някакви космически суми (за справка едните искаха 3к за 10кв.м павета, наредени тип "зид"). Докато бяха разкопали за кабела, който полагаха говорих с циганетата дето оправиха павираната улица, огледаха какво е положението и дадоха цена. Спрях се на тях и не съжалявам Имах малко драми с общината и не можах да изпълня плана си на 100% за пред гаражната и входната врата на двора, но пак е доста по-добре от преди
Тотал за начинанието: Работа: ново положени 30+кв.м павета, наредени "на вълна" (изчистване на мястото, изкопаване, заравняване и тн), пренаредени около 20кв.м, доооста метри нов бордюр от "конски" павета около новите павета. Материали: 2к+ павета, 5 кубика пясък, няколко торби цимент. Време за изпълнение: 2 дни, банда от 7-8 мангусти
Ето една снимка, буквално 5 минути след приключване. След ден-два като доуплътня фугите и изчистя треволяците от старите павета ще снимам повече, както и пред самата оградата как се получи
Контакт на майстора: 0889/ 183 857 - Иван, казвате че Ванката с къщата в Горна баня ви е дал номера и го е препоръчал. Реди всичко, аз ще го викам пак за да правим едни пътеки от плочки в задния двор по-нататък като остане време.
Тотал за начинанието: Работа: ново положени 30+кв.м павета, наредени "на вълна" (изчистване на мястото, изкопаване, заравняване и тн), пренаредени около 20кв.м, доооста метри нов бордюр от "конски" павета около новите павета. Материали: 2к+ павета, 5 кубика пясък, няколко торби цимент. Време за изпълнение: 2 дни, банда от 7-8 мангусти
Ето една снимка, буквално 5 минути след приключване. След ден-два като доуплътня фугите и изчистя треволяците от старите павета ще снимам повече, както и пред самата оградата как се получи
Контакт на майстора: 0889/ 183 857 - Иван, казвате че Ванката с къщата в Горна баня ви е дал номера и го е препоръчал. Реди всичко, аз ще го викам пак за да правим едни пътеки от плочки в задния двор по-нататък като остане време.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Строително-ремонтна тема
В събота ляхме един трегер над портата и всичко мна добре.
след изливането увих цялото нещо със стреч фолио, за да му държи влагата и да не се напука.
Въпросът ми е за декфриране - подпорите и хоризонталните кофражни платна и ще си останат 28 дни, но се чудя дали не мога по-рано да махна кофража на вертикалните елементи и дали би имало някаква ползва от това.
За сега стяга много добрре на тия жеги, остана ми малко и запълних едни дупки на улицата пред нас - още на вечерта колите минаваха отгоре без проблем.
след изливането увих цялото нещо със стреч фолио, за да му държи влагата и да не се напука.
Въпросът ми е за декфриране - подпорите и хоризонталните кофражни платна и ще си останат 28 дни, но се чудя дали не мога по-рано да махна кофража на вертикалните елементи и дали би имало някаква ползва от това.
За сега стяга много добрре на тия жеги, остана ми малко и запълних едни дупки на улицата пред нас - още на вечерта колите минаваха отгоре без проблем.
- DiMIcha84
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525д 2001
- Мечтае да кара: F13 с М буквичка.
Re: Строително-ремонтна тема
Cyberloner написа:В събота ляхме един трегер над портата и всичко мна добре.
след изливането увих цялото нещо със стреч фолио, за да му държи влагата и да не се напука.
Въпросът ми е за декфриране - подпорите и хоризонталните кофражни платна и ще си останат 28 дни, но се чудя дали не мога по-рано да махна кофража на вертикалните елементи и дали би имало някаква ползва от това.
За сега стяга много добрре на тия жеги, остана ми малко и запълних едни дупки на улицата пред нас - още на вечерта колите минаваха отгоре без проблем.
Не е никакъв проблем да ги декофрираш и на следващия ден. Ние сме изливали колони в топло време, сме ги декофрирали още на същия ден. Даже и дъното на гредата, не е нужно да я чакаш 28дни, вече класовете бетон са по високи като цяло, и можеш да декофрираш още на 10тия ден.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1531
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Строително-ремонтна тема
Аз пък гледам ,че 'силата' на цимента, който се продава сега е по-ниска... Сега е в килонютони и може да си го сметне човек.Сегашния 42,5 е по-слаб от стария Марка 500 ! Може би някакви нови втвърдители използват и затова стяга по-бързо ?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Строително-ремонтна тема
Махнах вертикалните кофражни елементи и нещата са станали повече от добре, малко ще ме пришпорят тези с багера да махна и колоните, че по-рано ще запонат с паважа, но нямам притеснения, цялото нещо е стегнало супер
Сега нов въпрос този път за арматура.
Планувам да изрина пода на гаража, защото в момента е под наклон и е на една сравнително тънка замазка, да се направи една хубава "подложка" с промит трошен камък за дренаж и отгоре да излеем 20см бетонна плоча.
Та имам въпрос за арматурата: След като си сметна теглото на арматурата(Първия онлайн калкулатор + 20% е неписаното ми правило), някой може ли да сподели форумла/статия/програма с която да си сметна колко дебели трябва да са железата?
Има вероятност, докато дойде време за леене, окончателно да съм решил да си направя и канал за работа под колата, обаче почвата в района е гадна - ~50 см сравнително рехав слой и следващите 8-9 метра е плътна глина.
Следвайки това, всякаква подпочвена вода ще се събира в изкопа за този канал, та трябва да е наистина 100% хидроизолиран.
Единствения начин, по който ми се вижда това да е постижимо е водоплътен бетон - мога ли да ползвам такъв вместо да се вкарам във филм с хидроизолационни мембрани, мазане на битум и т.н?
Няма на къде да отвеждам водата с дрениране - имаме една "канализация" на улицата, която е на дълбочина ~60см и тя се ползва само за дъждовни води, ама каналът ще слезе поне на 1,50м под това ниво, а да разичтам на помпи и подобни неща няма да го бъде, обичам пасивни решения.
Сега нов въпрос този път за арматура.
Планувам да изрина пода на гаража, защото в момента е под наклон и е на една сравнително тънка замазка, да се направи една хубава "подложка" с промит трошен камък за дренаж и отгоре да излеем 20см бетонна плоча.
Та имам въпрос за арматурата: След като си сметна теглото на арматурата(Първия онлайн калкулатор + 20% е неписаното ми правило), някой може ли да сподели форумла/статия/програма с която да си сметна колко дебели трябва да са железата?
Има вероятност, докато дойде време за леене, окончателно да съм решил да си направя и канал за работа под колата, обаче почвата в района е гадна - ~50 см сравнително рехав слой и следващите 8-9 метра е плътна глина.
Следвайки това, всякаква подпочвена вода ще се събира в изкопа за този канал, та трябва да е наистина 100% хидроизолиран.
Единствения начин, по който ми се вижда това да е постижимо е водоплътен бетон - мога ли да ползвам такъв вместо да се вкарам във филм с хидроизолационни мембрани, мазане на битум и т.н?
Няма на къде да отвеждам водата с дрениране - имаме една "канализация" на улицата, която е на дълбочина ~60см и тя се ползва само за дъждовни води, ама каналът ще слезе поне на 1,50м под това ниво, а да разичтам на помпи и подобни неща няма да го бъде, обичам пасивни решения.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Строително-ремонтна тема
Да споделя малко знанаия, че се консултирах с професионалисти за водоплътния бетон.
1. По-високите класове бетон по дефиниця имат собстена нелоша водоплътност, поради по-голямото количество цимент, което води до по-малко на брой и размери пори в готовия изсъхнал бетон.
2. С добавките за водоплътност се постига наистина 100% хидроизолация, но цената им е сериозна, затова се ползват или за малки количества бетон, или когато е наистиан необходимо. Най-добри били Penetron(някакви американци ам ги има и на нашия пазар)
При мен става дума за ~6 кубика, и ако взема бетон С30/37 в него има поне 450кг цимент/кубик, което ще рече, поне 4,5кг от добавката, на която торба 18кг е малко над 370лв, а на мен като смятам ще ми трябват 6х4,5 = 27кг
Не е проблем за еднократно и предвид, че ще го правя догодина ама за по-големи обекти си идва значително оскъпяване.
Остана само на върпосът с арматурата да намеря правилен отговор, да не взема от "страх лозе пази" да наплета една мрежа 10х10 с Ф18
1. По-високите класове бетон по дефиниця имат собстена нелоша водоплътност, поради по-голямото количество цимент, което води до по-малко на брой и размери пори в готовия изсъхнал бетон.
2. С добавките за водоплътност се постига наистина 100% хидроизолация, но цената им е сериозна, затова се ползват или за малки количества бетон, или когато е наистиан необходимо. Най-добри били Penetron(някакви американци ам ги има и на нашия пазар)
При мен става дума за ~6 кубика, и ако взема бетон С30/37 в него има поне 450кг цимент/кубик, което ще рече, поне 4,5кг от добавката, на която торба 18кг е малко над 370лв, а на мен като смятам ще ми трябват 6х4,5 = 27кг
Не е проблем за еднократно и предвид, че ще го правя догодина ама за по-големи обекти си идва значително оскъпяване.
Остана само на върпосът с арматурата да намеря правилен отговор, да не взема от "страх лозе пази" да наплета една мрежа 10х10 с Ф18
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Строително-ремонтна тема
Е колко па да е висока цената на водоплътния, в има 10-15лв на кубик, я не.
Цената на разните мразо,водо, киселинно устойчиви и другите такива е вече сериозна. Не помня точно ама някакви там пътеки лях, които излязоха много дебела пара.
А за къщата всичкия бетон, който съм поръчвал е водоплътен. Не помня точната разлика, но за да налеем 400 кубика такъв не е било кой знае какво.
Цената на разните мразо,водо, киселинно устойчиви и другите такива е вече сериозна. Не помня точно ама някакви там пътеки лях, които излязоха много дебела пара.
А за къщата всичкия бетон, който съм поръчвал е водоплътен. Не помня точната разлика, но за да налеем 400 кубика такъв не е било кой знае какво.
- DiMIcha84
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525д 2001
- Мечтае да кара: F13 с М буквичка.
Re: Строително-ремонтна тема
bum_bum написа:Е колко па да е висока цената на водоплътния, в има 10-15лв на кубик, я не.
Цената на разните мразо,водо, киселинно устойчиви и другите такива е вече сериозна. Не помня точно ама някакви там пътеки лях, които излязоха много дебела пара.
А за къщата всичкия бетон, който съм поръчвал е водоплътен. Не помня точната разлика, но за да налеем 400 кубика такъв не е било кой знае какво.
Баси къщата дето ще е щом има 400м3 бетон.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Строително-ремонтна тема
Аз съм се засили за С30/37 или С40/50 бетон + тази добавка за водоплътност, защото не искам изненади, почвата в района си е кофти и на всички съседи, които имат мазета редовно се пълнят и винаги е влага.
Иначе един канал широк 80-90см и дълъг 3 метра, за да мога да си човъркам на спокойствие по колата, и от двете страни на канала уширение под земята, да мога да сложа стелажи, за да си държа там инструментите + всичките боклуци които съм натрупал и отказвам да изхвърля.
Иначе един канал широк 80-90см и дълъг 3 метра, за да мога да си човъркам на спокойствие по колата, и от двете страни на канала уширение под земята, да мога да сложа стелажи, за да си държа там инструментите + всичките боклуци които съм натрупал и отказвам да изхвърля.
Re: Строително-ремонтна тема
Колега извинявай, но 20 сантиметра C40 бих сложил ако ще вкарвам танк.
Изпратено от моят Redmi 8 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 8 с помощта на Tapatalk
- DiMIcha84
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525д 2001
- Мечтае да кара: F13 с М буквичка.
Re: Строително-ремонтна тема
inspite написа:Колега извинявай, но 20 сантиметра C40 бих сложил ако ще вкарвам танк.
Изпратено от моят Redmi 8 с помощта на Tapatalk
Че и N18 през 10см има намерение да слага колегата.
А въпреки, че ще ползваш водоплътен бетон колега, когато залееш дъното на канала, след това преди да залееш стените сложи водонабъбваща лента на връзката между дъно и стени, понеже се получава суха фуга, и има вероятност ако наистина има подпочвени води да просмукват точно от там.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Строително-ремонтна тема
Може да иска да го ползва и за бомбоубежище тоя канал колегата, знае ли се кога ще се наложи
И аз тия дни ще лея фундамента за гараж, много се чудих дали да правя канал, ама реших че не си струва в моя случай. И без тва в последно време съм строителен работник, градинар и кво ли не, остава и механик да ставам За сметка на това залагам на големина, спрях се на размери: 6 м лице(с 2 врати) и 7м дълбок. Много го мъдирх 6м дали ще са достатъчни за 2 коли. На мен ми се виждат предостатъчно, ама има един неизвестен фактор който ме притеснява...втората кола ще я паркира жена( ако не реша да си остана стар ерген ) и шанса да ѝ трябват всичките 6 метра само на нея е огромен
И аз тия дни ще лея фундамента за гараж, много се чудих дали да правя канал, ама реших че не си струва в моя случай. И без тва в последно време съм строителен работник, градинар и кво ли не, остава и механик да ставам За сметка на това залагам на големина, спрях се на размери: 6 м лице(с 2 врати) и 7м дълбок. Много го мъдирх 6м дали ще са достатъчни за 2 коли. На мен ми се виждат предостатъчно, ама има един неизвестен фактор който ме притеснява...втората кола ще я паркира жена( ако не реша да си остана стар ерген ) и шанса да ѝ трябват всичките 6 метра само на нея е огромен
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Строително-ремонтна тема
Ами аз затова питам, за съвет как да направя арматурата, а за якостта на бтона - с моите 6 кубика, какъв ще сложа от бюджетна гледна точка е все тая. та реших кат ое гарда да е рошава
Иначе за лееенето и сухата фуга е така, но по-скоро ще отлея стените на кана лда излизат на нивото на плочата, за да може фугата да се получ от нивото на земята нагоре и да го избегна този момент.
Още си бистря концепцията ама тия дни ще седна да спретна една скица и ще я пусна тук
Иначе за лееенето и сухата фуга е така, но по-скоро ще отлея стените на кана лда излизат на нивото на плочата, за да може фугата да се получ от нивото на земята нагоре и да го избегна този момент.
Още си бистря концепцията ама тия дни ще седна да спретна една скица и ще я пусна тук
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани