Строително-ремонтна тема
Модератор: Общи модератори
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Строително-ремонтна тема
Ще преслушам няколко фирми за асфалтиране и ще преценя. Държа да минат с валяк, че пред другата къща правих тротоар и минаха с малката тръмбовачка и резултата е...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Строително-ремонтна тема
Да, една фирма ме отряза, че били много заети. Втората си каза, че като чуя цената сам ще се откажа (това защото държа на валяк).
A някакви тънкости за самия бетон? Трябват ли някакви специфични съставки за да издържа зимата.
Виждал съм бетон да се "люпи" - това на какво се дължи и как да го избегна?
A някакви тънкости за самия бетон? Трябват ли някакви специфични съставки за да издържа зимата.
Виждал съм бетон да се "люпи" - това на какво се дължи и как да го избегна?
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Строително-ремонтна тема
Моя опит е че на бетона солта му е*бава мамата. Ти хубаво не хвърляш сол, ама снегорини не минават ли по тая улица, щото те ръсят яко. Аз бих го направил с бетон и отгоре не голям слой асфалт колкото да пази бетона от атмосферните влияния. Проблема който аз виждам е, че ще изсипеш там една торба с пари и след 2 години някой друг ще се сети, че трябва да копа там и ще имаш ядове...
- DiMIcha84
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525д 2001
- Мечтае да кара: F13 с М буквичка.
Re: Строително-ремонтна тема
Don_Diego написа:Ще преслушам няколко фирми за асфалтиране и ще преценя. Държа да минат с валяк, че пред другата къща правих тротоар и минаха с малката тръмбовачка и резултата е...
И със валяк да го минат, пак резултата ще е същия. Ще стои груб и десортиран. Асфалтови тротоари се правят основно на ръка, и много трудно можеш да постигнеш гладкостта и плътността на асфалта като машинното полагане.
Направи си тротоара с бетон поне 10см дебелина, клас С30/37 и с добавка за сулфатоустойчивост, хем ще спестиш доста пари спрямо асфалта.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Строително-ремонтна тема
b_u_b_o написа:Моя опит е че на бетона солта му е*бава мамата. Ти хубаво не хвърляш сол, ама снегорини не минават ли по тая улица, щото те ръсят яко. Аз бих го направил с бетон и отгоре не голям слой асфалт колкото да пази бетона от атмосферните влияния. Проблема който аз виждам е, че ще изсипеш там една торба с пари и след 2 години някой друг ще се сети, че трябва да копа там и ще имаш ядове...
Минава точно 2-3 пъти за целия сезон снегорин по улицата и не всеки път ръсят сол
А ще го правя защото разкопават точно пред нас (по цялата дължина на улицата) за да полагат захранващ кабел на нова сграда наблизо, просто трафопоста е на 250 метра от къщата ми. Това се случва за сефте от както живея тук, предните разкопавания са били веднъж за газ и веднъж за ремонт на 2/3 от улицата, та ново разкопаване не се предвижда за момента май
DiMIcha84 написа:Don_Diego написа:Ще преслушам няколко фирми за асфалтиране и ще преценя. Държа да минат с валяк, че пред другата къща правих тротоар и минаха с малката тръмбовачка и резултата е...
И със валяк да го минат, пак резултата ще е същия. Ще стои груб и десортиран. Асфалтови тротоари се правят основно на ръка, и много трудно можеш да постигнеш гладкостта и плътността на асфалта като машинното полагане.
Направи си тротоара с бетон поне 10см дебелина, клас С30/37 и с добавка за сулфатоустойчивост, хем ще спестиш доста пари спрямо асфалта.
Замислил съм да е 15-20см, с мрежа и ще разуча за тези неща, които ти си споменал. Благодаря за съвета
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Строително-ремонтна тема
20 см са адски много.
Миналото лято правих 50 метра път за 40 тонни камиони. По план трябваше да е 80 см камък за подложка и отгоре 15 см бетон с мрежа. И понеже с ръчната трамбовка не се получи идеално равна подложката на места бетонът е под 15 см. Не е мръднал почти година, а го газят тирове и мотокари постоянно...
За трамбоването - има различни трамбовки. Тия дето са тип "пачи крак" са най-неефективни. Аз трамбовах с такава като косачка. Колкото по-тежка, толкова по-добре. Слагаш един слой 20-25 см камък, минаваш го два-три пъти с трамбовката. После нов слой и така.
Относно бетона има устойчиви на сол, киселини и всякакви други гадости. Но не знам дали ще ти забъркат 2-3 кубика.
Миналото лято правих 50 метра път за 40 тонни камиони. По план трябваше да е 80 см камък за подложка и отгоре 15 см бетон с мрежа. И понеже с ръчната трамбовка не се получи идеално равна подложката на места бетонът е под 15 см. Не е мръднал почти година, а го газят тирове и мотокари постоянно...
За трамбоването - има различни трамбовки. Тия дето са тип "пачи крак" са най-неефективни. Аз трамбовах с такава като косачка. Колкото по-тежка, толкова по-добре. Слагаш един слой 20-25 см камък, минаваш го два-три пъти с трамбовката. После нов слой и така.
Относно бетона има устойчиви на сол, киселини и всякакви други гадости. Но не знам дали ще ти забъркат 2-3 кубика.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Строително-ремонтна тема
UPDATE на ситуацията с предгаражното ми пространство
В крайна сметка реших да оползотворя паветата дето са струпани в единия край на двора (гласях си за друго място ама то остава за неопределен период в бъдещето). Уговорил съм се вече с Манго Джери дето ще оправя паветата по другата улица, която разкопаха и в понеделник-вторник ще оправят това пространство. Малко уголемих размерите, че се оказаха доста паветата Така цялото пространство от самия гараж до улицата ще бъде с павета
В крайна сметка реших да оползотворя паветата дето са струпани в единия край на двора (гласях си за друго място ама то остава за неопределен период в бъдещето). Уговорил съм се вече с Манго Джери дето ще оправя паветата по другата улица, която разкопаха и в понеделник-вторник ще оправят това пространство. Малко уголемих размерите, че се оказаха доста паветата Така цялото пространство от самия гараж до улицата ще бъде с павета
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Строително-ремонтна тема
Ами... перфектното решение !
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Строително-ремонтна тема
Много добре ама гледай и да ги наредят добре с хубаво уплътняване на основата за да не се изкривят. Доброто полагане на паваж си е цяла наука направо.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Строително-ремонтна тема
Знам, знам...пред гаражите ми е с павета и не е мръднало. Няма по-хубава настилка от павето май (ако е наредено добре и красиво), сега като правихме газта - извадихме няколко, изкопахме, зарихме и пак ги наредихме и все едно нищо не е правено . Не знам и аз какво се бях вторачил в тия асфалт и бетон при положение, че имам доста павета и реално ще трябва да купя съвсем малко допълнително.
За над 10 години тук-там е потънало защото навремето карах едни големи и тежки джипове и не исках да ги прибирам в гаража та спирах отпред, само където са били 4те гуми е потънало и то не много.
Сега ще тръмбоват хубаво, ще оградят с бордюри къде точно (да си направят рамка за да не се вадят паветата) ще е паважа и ще си подготвят основата
За над 10 години тук-там е потънало защото навремето карах едни големи и тежки джипове и не исках да ги прибирам в гаража та спирах отпред, само където са били 4те гуми е потънало и то не много.
Сега ще тръмбоват хубаво, ще оградят с бордюри къде точно (да си направят рамка за да не се вадят паветата) ще е паважа и ще си подготвят основата
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Строително-ремонтна тема
Основата мисля, че се прави с 2 фракции, като и тя се дренира с 1% наклон за да не потъва. После ти е пясъка и павето. Мисля, че слагат и геотекстил, но в кой пласт.
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Строително-ремонтна тема
По-скоро едно земно влажно във фугите, или чист цимент и метлата, че иначе хващат плевеляци.
Ubi dubium, ibi libertas
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Строително-ремонтна тема
Е то така се разказва играта на цялата красота на паветата. Като видя бетонирани фуги повръщам.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Строително-ремонтна тема
По принцип техлогията за правене на път с павета е следната:
1. изкоп 60-80см(за леки коли 60, за по-тежки - 80)
2. копае се допълнително дренажен канал и се прави дренаж в който най-долу се геотекстил, върху него малко пясък, за да легне добре тръбата, въху пясъка е дренажната тръба Ф110 или Ф160 и след това се засипва с промит речен камък фракция 22/45 или близка до нея. На края цялот отова нещо се завива с геотегктила, за да може да го пази от запушване.
След това:
3. Насипват се 20-30см трошен камък фракция 0/63(20см за леки коли, 30за по-тежки)
4. Трамбова се старателно с вибро трамбовка
5. Насипват се 20-30см трошен камък фракция 0/18
6. Отново се трамбова
7. Насипват се 3-6см сипица(фракция 2/5 или 4/7)
8. Трамбоване
9. Редят се паветата
10. Фугира се задължително с най-сухия пясък, който може да намериш, като просто се изсипва оторе и се разнася с метла/четка така, че да попадне между фугите и да ги запълни
11. Трамбова се отново
12. Цялото нещо се мокри и се оставя няколко дни, след което може отново да се фугира за да се запълнят окончателно фугите
След това 1-2 пъти годишно се поддържа, като се махат плевели и тревички
П.С. относно фиугиране с бетон или земновлажен разтвор - виждал съм така направени пътища в швейцария и като трябва някакъв ремонт се реже направо цялото и гледката е впчеталвяща - 10-15см армиран бетон и отгоре сложени гранитните павета.
Изглежда имат някакъв метод да редят паветата в прясно излят бетон, защото не забелязах да има разлика между подложката и фугата между паветата - бяха си едно цяло.
П.С. със земновлажен да фугираш нее оферта, защото ще трябва на всяка фуга да тъпчеш старателно, защото земновлажното не сипкаво и ще му трябва доста помощ, за да я запълни цялата в дълбочина.
1. изкоп 60-80см(за леки коли 60, за по-тежки - 80)
2. копае се допълнително дренажен канал и се прави дренаж в който най-долу се геотекстил, върху него малко пясък, за да легне добре тръбата, въху пясъка е дренажната тръба Ф110 или Ф160 и след това се засипва с промит речен камък фракция 22/45 или близка до нея. На края цялот отова нещо се завива с геотегктила, за да може да го пази от запушване.
След това:
3. Насипват се 20-30см трошен камък фракция 0/63(20см за леки коли, 30за по-тежки)
4. Трамбова се старателно с вибро трамбовка
5. Насипват се 20-30см трошен камък фракция 0/18
6. Отново се трамбова
7. Насипват се 3-6см сипица(фракция 2/5 или 4/7)
8. Трамбоване
9. Редят се паветата
10. Фугира се задължително с най-сухия пясък, който може да намериш, като просто се изсипва оторе и се разнася с метла/четка така, че да попадне между фугите и да ги запълни
11. Трамбова се отново
12. Цялото нещо се мокри и се оставя няколко дни, след което може отново да се фугира за да се запълнят окончателно фугите
След това 1-2 пъти годишно се поддържа, като се махат плевели и тревички
П.С. относно фиугиране с бетон или земновлажен разтвор - виждал съм така направени пътища в швейцария и като трябва някакъв ремонт се реже направо цялото и гледката е впчеталвяща - 10-15см армиран бетон и отгоре сложени гранитните павета.
Изглежда имат някакъв метод да редят паветата в прясно излят бетон, защото не забелязах да има разлика между подложката и фугата между паветата - бяха си едно цяло.
П.С. със земновлажен да фугираш нее оферта, защото ще трябва на всяка фуга да тъпчеш старателно, защото земновлажното не сипкаво и ще му трябва доста помощ, за да я запълни цялата в дълбочина.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани