Фланци : за и против
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Фланци : за и против
Темата не е конкретно за даден модел , а поначало
В интерес на истината не е тип "БГ Мама " и поради този факт не вярвам да получи голям отклик , но може и да се посъберат впечатления на хора с / имали / или мислещи да сложат фланци за изнасяне на джантите .
Прочетох много по въпроса и толкова разнопосични мнения рядко има по даден въпрос
Ясно е що-годе едно : До около 20 мм. макс може с по-дълги болтове , след тези размери е по-добре :
фланеца се захваща за главината посредством допълнителни болтове, а джантата се захваща върху фланеца посредством оригиналните болтове.
Споровете и колко е "вредно" за окачването са от едната крайност : всичко "леш" до другата ,че има някакво допълнително натоварване на лагерите .
Ще е хубаво хора ползвали/ползващи да напишат мнения от първа ръка
Колко дебели са ползвали/ползват . Ясно е ,че е важен и офсета на джантата , но все пак .
Деяни ли окачването , или не ? И всичко свързано като впечатления и мнение по въпроса.
Има няколко теми във форума , но не са с много лични погледи на нещата - след определено време на ползване за резултат и т.н.
В интерес на истината не е тип "БГ Мама " и поради този факт не вярвам да получи голям отклик , но може и да се посъберат впечатления на хора с / имали / или мислещи да сложат фланци за изнасяне на джантите .
Прочетох много по въпроса и толкова разнопосични мнения рядко има по даден въпрос
Ясно е що-годе едно : До около 20 мм. макс може с по-дълги болтове , след тези размери е по-добре :
фланеца се захваща за главината посредством допълнителни болтове, а джантата се захваща върху фланеца посредством оригиналните болтове.
Споровете и колко е "вредно" за окачването са от едната крайност : всичко "леш" до другата ,че има някакво допълнително натоварване на лагерите .
Ще е хубаво хора ползвали/ползващи да напишат мнения от първа ръка
Колко дебели са ползвали/ползват . Ясно е ,че е важен и офсета на джантата , но все пак .
Деяни ли окачването , или не ? И всичко свързано като впечатления и мнение по въпроса.
Има няколко теми във форума , но не са с много лични погледи на нещата - след определено време на ползване за резултат и т.н.
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Фланци : за и против
Супер тема, но защо не е в основен форум? Моля някой да я премести, все пак нищо не и е извън темата.
Лично аз съм карал веднъж с фланци. Нямам големи наблюдения ако трябва да си призная, лично аз не бих сложил освен ако колата ми не е само за огледи.
Лично аз съм карал веднъж с фланци. Нямам големи наблюдения ако трябва да си призная, лично аз не бих сложил освен ако колата ми не е само за огледи.
Последна промяна Top Gun Maverick на 09 Мар 2019, 21:55, променена общо 1 път
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Фланци : за и против
А какви аргументи стоят зад твърденията, че с фланци се разбива по-бързо окачването? Същото е като да си сложиш джанти с по-малко ЕТ в рамките на нормалното за модела разбира се.
Аз лично предпочитам да няма никакви фланци и желаната стойка да е постигната само чрез точните параметри на джантите, защото фланците добавят ротационно тегло и искат по-дълги болтове, които също тежат. За съжаление понякога това няма как да стане (заради големи спирачни апарати например ) и досега ми се е налагало да карам максимум с 10 мм. За няколко години не съм забелязал да се разбива повече окачването от нормалното за нашите условия.
Аз лично предпочитам да няма никакви фланци и желаната стойка да е постигната само чрез точните параметри на джантите, защото фланците добавят ротационно тегло и искат по-дълги болтове, които също тежат. За съжаление понякога това няма как да стане (заради големи спирачни апарати например ) и досега ми се е налагало да карам максимум с 10 мм. За няколко години не съм забелязал да се разбива повече окачването от нормалното за нашите условия.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Фланци : за и против
От 7-8 години караме с фланци на БМВ-тата. Най-вече от принуда, заради "по-особени" джанти, ъпгрейдвани апарати на спирачките и т.н. Какво ли не е пробвано като комбинации от всевъзможни джанти, гуми и фланци, стречваници и т.н, така че нищо да не жули в апарат, койлоъвър, калник, подкалник и т.н. Боли ме главата вече като се сетя Винаги са били оптимума (10-12мм) с по-дълги болтове. Преходни (20мм+) от тези дето споменаваш не се е налагало да се слагат.
Има един особен диапазон от около 5 до 10мм, в който няма как да се направи/купи адекватен фланец. Ако сложиш 6-7-8-милиметров (плосък без шийка), то от шийката на главината почти нищо не остава като стъпалце и джантата, няма къде да стъпи стабилно. Или просто захапва леко на конуса, ти си мислиш, че нещо си направил, а се случва едно голямо нищо! Джанта почва бие, и по лошото, болтовете са склонни да се саморазвиват, заради вибрациите и повишеното натоварване, именно върху тях. Тоест става и опасно!
Ако пък искаш да си направиш 8мм фланец с шийка, не е възможно, тъй като тогава пък оригиналната шийка на джантата опира (шийката е около 10мм, фланеца 8мм) в преходното стъпалце на фланеца.
Та така - трябва да се внимава с тези междинните
Мнението ми е, че с фланци живота на лагерите би се скъсил незначително, че да го мислим толкова. Действително има натоварване и обяснението е, че все едно си закрепил по-дълъг цилиндър на лагера и при накланяне и резки удари от неравности по пътя, радиалното (че и аксиалното, "усуква" се повече) усилие върху него е по-голямо поради по-голямото му рамо ("дълъг цилиндър"). Но не мисля, че е кой знае какво.
От друга страна задницата става по-стабилна и с твърдо окачване е доста по-палава и контролируема. Предница с фланци не мога да усетя много, но ми се струва, че завива по-адекватно някакси, може би заради разширяването отпред просто, а не заради леко променения ъгъл на камбър/кастър (ефективно погледнато)
Има един особен диапазон от около 5 до 10мм, в който няма как да се направи/купи адекватен фланец. Ако сложиш 6-7-8-милиметров (плосък без шийка), то от шийката на главината почти нищо не остава като стъпалце и джантата, няма къде да стъпи стабилно. Или просто захапва леко на конуса, ти си мислиш, че нещо си направил, а се случва едно голямо нищо! Джанта почва бие, и по лошото, болтовете са склонни да се саморазвиват, заради вибрациите и повишеното натоварване, именно върху тях. Тоест става и опасно!
Ако пък искаш да си направиш 8мм фланец с шийка, не е възможно, тъй като тогава пък оригиналната шийка на джантата опира (шийката е около 10мм, фланеца 8мм) в преходното стъпалце на фланеца.
Та така - трябва да се внимава с тези междинните
Мнението ми е, че с фланци живота на лагерите би се скъсил незначително, че да го мислим толкова. Действително има натоварване и обяснението е, че все едно си закрепил по-дълъг цилиндър на лагера и при накланяне и резки удари от неравности по пътя, радиалното (че и аксиалното, "усуква" се повече) усилие върху него е по-голямо поради по-голямото му рамо ("дълъг цилиндър"). Но не мисля, че е кой знае какво.
От друга страна задницата става по-стабилна и с твърдо окачване е доста по-палава и контролируема. Предница с фланци не мога да усетя много, но ми се струва, че завива по-адекватно някакси, може би заради разширяването отпред просто, а не заради леко променения ъгъл на камбър/кастър (ефективно погледнато)
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- smok85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.09.2017
- Местоположение: Бургас
- Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring
Re: Фланци : за и против
In_Memoriam написа:...защото фланците добавят ротационно тегло и искат по-дълги болтове, които също тежат....
Болтовете не са по-дълги а се добавя втори комплект болтове,които си тежат някакво тегло.По-тежкото в случая е самия фланец от от колкото болтовете,за това фланците се правят от дуралуминий(за да са по-леки).Не знам как се отразява на окачването на колата,но определено подобрява външния вид.
Не съм карал с фланци ,но съм стругар и съм направил доста дистанционни фланци за клиенти (най-често от дуралуминий).
Фен съм на фабричния вид на колите и всяка промяна ме дразни.
1,3,5
Re: Фланци : за и против
Имах фланци закупени от Германия за 300 евро а не правени в некой караж от чичо Кольо стругаря. Бяха от алуминиева сплав мисля, че се казва дуралуминий и са доста леки, бяха си с болтове. Захващаха се с болтове за главината и втори комплект болтове с които се захваща колелото за фланеца. Дебели са 20 мм. Като цяло главините се натоварваха и почна едно виене, наложи се да ги продам фланци, джанти и да си сменя главините. Освен че ги ползвах да вкарам джанти 18 спорт пакет друга файда не виждам и с наще прекрасни пътища разбиваш окачването още по бързо. Аз лично не ги препоръчвам освен ако не карате в Германия
Няма начин да няма начин
Re: Фланци : за и против
На всичките ми коли съм бил с фланци, никога не съм имал проблеми. На последните ми е90-тки слагам само отзад.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Фланци : за и против
Проблема с фланците, както е написал колегата Nickleback по-горе е точно с тези под 20мм без преходни болтове. Карал съм с такива и по-дългите болтове се развиват просто от вибрациите и отхлабват, става несигурно и трябва да си ги притягаш редовно. Не знам заради това, че са по-дълги и тежат или щото не са оригинални. Значи от 20 мм качествени фланци с преходни болтове и да ползваш твоите оригинални няма да имаш никакви проблеми, освен стандартните при фланци - променяш гемеотрията на окачването и малко се съкращава живота на лагерите на главините.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Фланци : за и против
Та защо се скъсявал живота на лагерите
Има как!
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Има как!
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Фланци : за и против
Ххахахаха
Аз не съм чак в такава дилема . Дилемата ми е на 18-ки ET 46 да сложa ли едни много качествени предни на 25 мм. и задни на 30 мм. H&R DRA
Аз не съм чак в такава дилема . Дилемата ми е на 18-ки ET 46 да сложa ли едни много качествени предни на 25 мм. и задни на 30 мм. H&R DRA
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- bawarec 73
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.05.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: купе
Re: Фланци : за и против
Аз карам 7мм фланци и никога несъм имал проблеми с развиване на болтовете или биене на джанти. Единственият проблем е малко по-трудното слагане на джантата
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Фланци : за и против
Фланците, вкарват допълнителен товар в лагерите и съответно ги износват повече. Колко повече зависи от лагера, дебелината на фланеца и куп други.
Има нещо по критично обаче, особено за фланци на предните гуми. Ще трябва да изпадам в много дълга тематика за геометрия на окачване, така че който го интресува да прочете какво е "scrub radius" и как 20 мм фланец може да го промени драстично.
КАто цяло като ходим по състезания (FSAE) съдийте гледат много строго и негативно на големи разтояния между лагерите и челото за присъединяване на джантата.
С две думи единствения позитив на фланците е че са евтини.
Най-доброто, което може да се направи за уширяване на колата е по-дълги носачи.
Има нещо по критично обаче, особено за фланци на предните гуми. Ще трябва да изпадам в много дълга тематика за геометрия на окачване, така че който го интресува да прочете какво е "scrub radius" и как 20 мм фланец може да го промени драстично.
КАто цяло като ходим по състезания (FSAE) съдийте гледат много строго и негативно на големи разтояния между лагерите и челото за присъединяване на джантата.
С две думи единствения позитив на фланците е че са евтини.
Най-доброто, което може да се направи за уширяване на колата е по-дълги носачи.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: Фланци : за и против
Откъде взехте фланци за джанти? https://platinumracingbg.com/cat/flanci-za-djanti/
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Фланци : за и против
Аз лично взех от H&R , ама няма да ти хареса цената
иначе мога да препоръчам
https://www.olx.bg/d/ad/strahotni-tseni ... 6pzJg.html
иначе мога да препоръчам
https://www.olx.bg/d/ad/strahotni-tseni ... 6pzJg.html
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Фланци : за и против
аз едно време много карах със фланци... нямам наблюдения дали трошат окачването )на мене не са ми трошили нищо) ама физиката е на лице- фланеца създава по- дълго рамо с което неравностите да натискат върху лагерите...
максималния фланец дето съм карал е 10тина мм и по спомени трябваше да слагам по- дълги болтове щото фабричните хващаха недостатъчно.
проблема които винаги съм имал със фланци особено при нископрофилни гуми е че винаги увеличават вибрациите на колелото защото рядко са центрирани идеално и на скорост почват да бият като небалансирана гума...
но като цяло нямам скрупули към тях- ако трябват щото трябва да се коригира офсет-а... слагам.
но като казах горното- фланци които се завиват за главината и после за тях се завива джантите- не бих сложил защото на практика се рискуваш живота като се осланяш на качеството на нещо което... няма качествен контрол и индустрията не е стандартизирана...
ей го един герой с големи фланци...
максималния фланец дето съм карал е 10тина мм и по спомени трябваше да слагам по- дълги болтове щото фабричните хващаха недостатъчно.
проблема които винаги съм имал със фланци особено при нископрофилни гуми е че винаги увеличават вибрациите на колелото защото рядко са центрирани идеално и на скорост почват да бият като небалансирана гума...
но като цяло нямам скрупули към тях- ако трябват щото трябва да се коригира офсет-а... слагам.
но като казах горното- фланци които се завиват за главината и после за тях се завива джантите- не бих сложил защото на практика се рискуваш живота като се осланяш на качеството на нещо което... няма качествен контрол и индустрията не е стандартизирана...
ей го един герой с големи фланци...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани