Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т.н

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 29.04.2017
Пол: Мъж
Кара: 118d '06

Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т.н

Мнение от A.Velikov » 13 Апр 2020, 10:59

Здравейте колеи.
Не открих подобна тема, затова отварям такава.
Историята ми е следната:
През месец май 2018 закупих телефон от оператор, на който след няма и 2 месеца употреба на дисплея се появи едно жълто петно, най-видимо на бял фон. Тъй като не ми пречеше особено много, ползвах устройството така до септември 2019, когато вече освен петното на екрана и самия тъч спря да реагриа адекватно и реших да поискам гаранционен ремонт. В магазина взеха телефона и му смениха дисплея гаранционно. За съжаление точно 2 месеца по-късно (Ноември 2019) петното се появи пак, като този път го занесох веднага пак за ремонт. След като си го взех отремонтиран, началото на Януари 2020, петното се появи за трети път и за трети път го занесох за ремонт. Направи ми впечатление, че в магазина не ме разпитваха особено много и си го взеха, без да питат за подробности какво го правя този телефон, че всеки месец му сменят дисплея. Потърсих в интернет и видях, че това е проблем за модела глобално. Вече бях сигурен, че дори и да сменят, след 2 месеца пак ще го нося и се потърсих в закона за защита на потребителя (ЗЗП), кога ще мога да изискам от оператора, да приеме, че става въпрос за фабричен дефект и да ми сменят устройстото или да възстановят платената от мен сума.
Съгласно чл114 (3) от ЗЗП - (Нова – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
Значи само трябваше да изчакам до Април 2020 :lol:
На 26.03.2020г. жълтото петно отново се беше появило и го занесох в единствения (поради извънредното положение на ген.Годжи) работещ офис на оператора. Там ми заявиха, че не признават ЗЗП и вътрешанта им практика била да възстановяват пари след 5! ремонта. След краткия скандал, който вдигнах, се появи една доста любезна служителка, която изключително културно и ясно ми обясни, че те не са упълномощени да възстановяват пари, а трябвало да пратят устройството в сервиза им и вече според оценката на техниците щели да ми върнат парите или да ремонтират телефона.
Стори ми се логично и се съгласих да го пратя за 4-ти път.
След като го оставих, се свързах с офиса на КЗП за В.Търново и там служителя ми обясни, че ако пак го ремонтират, да не ходя в магазина да си го взема обратно, а да мина през офиса на КЗП, да напишем жалба и тогава щели да върнат парите.
Днес сутринта получих съобщение от оператора, че устройството не може да бъде отремонтирано и че сумата платена за него ще ми бъде възстановена. Това, което ме притеснява е, че в съобщението пише - "сумата ще бъде внесена на депозит в рамките на 4 работни дни.", което ме навежда на мисълта, че ще се опитат да ме освободят от месечни такси при тях, колкото е сумата на устройството - един вид няма да плащам телефон, тв и интернет при тях следващите 20 месеца примерно.
Ще ми върнат ли парите физически или ще се опитат да ме компенсират с техни услуги (нещо, което не искам).
Какъв е вашия опит? Имали ли сте и вие проблеми и разправии с мобилните доставчици и магазини на техника и как сте се справили?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 19.03.2004
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от turieca » 13 Апр 2020, 11:36

Ще ти поискат банковата сметка и ще ти наредят парите в нея.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от TNT » 13 Апр 2020, 11:40

Имам някакъв спомен, че "на депозит" може да поискаш и да ти ги върнат. Аз имах разправии преди години с Мтел (свършиха студентските години и не можех да се откача от договора за интернет). Накрая даже ми връщаха пари, които ми се върти нещо в главата, че искаха да са на "депозит", но тъй като не съм им клиент с никаква услуга - се размрънках и ми изпратиха 15лв с банков превод.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от ID A » 13 Апр 2020, 17:44

Понякога, когато няма да ми върне в А1 ме питат дали искам да оставя рестото на депозит, който автоматично си дръпват със следващата сметка. Затова минах и на електронно разплащане, че все се случва на някаква нечовешка опашка и не си струва за под 2 лв. да се разправяш. Ясно, че трупат краткосрочни средства така.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 29.04.2017
Пол: Мъж
Кара: 118d '06

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от A.Velikov » 14 Апр 2020, 7:42

Благодаря за отговорите.
Както по-горе споменахте - искат ми банкова сметка, по която да преведат парите.

Поздрави.

Photographer
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 18.02.2010
Местоположение: Крайните квартали на столицата
Пол: Мъж
Кара: му се нещо старо

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от randity » 09 Май 2020, 12:52

Здравейте. Да изкажа и моите неволи, както и да предпазя други хора от магазини "Врати София". Преди една година поръчах от тях външна врата. Дойдоха някакви монтажисти, които буквално се учеха на момента как се кърти стара и монтира нова врата. Успяха, криво-ляво и я монтираха. До тук добре. След 3 месеца подавам първа рекламация, че вратата скърца. Започва се едно разпитване дали съм я смазвал, дали съм натягал болтчетата и т.н. В крайна сметка пристигат отново някакви двама лумпени и регулират вратата, а скърцането изчезна. След 5 месеца подавам втора рекламация, че при заключване на горния патрон се налага да дръпна вратата, иначе се заключва трудно, като след като го огледах се вижда и как вече метала на касата е изяден. Отново разпитване за смазка и натягане на винтчета. Да, стегнал съм всяко винтче и пак не се заключва нормално, трябва да дръпна/бутна вратата, за да няма проблем. При отворена врата, патрона си се върти без проблеми. Казват ми - добре. След една седмица ми звънят и ми казват, че новия патрон ми е в магазина и да ида да си го взема. Ама аз нямам проблем с патрона, най-вероятно се изисква реглаж на вратата, отново. След 2 седмици дойде някакво момче, разгеле адекватно, пипна тук-там, причука един праг и вратата заспа. Забравих да спомена, че малко преди втората рекламация, вече бях поръчал 3 броя интериорни врати, всяка по 400лв. Искаха ми безбожна цена за да изкъртят старите каси, като аз категорично им отказах. Дойде техен представител, каза ми какви размери иска да е отвора, аз си викнах хора и готово. Отворите са по предписание. Отивам да поръчам вратите, магазинерката ми казва - оу, то трябва да е измазано. Чакай, аз питах и друга ми каза, че не трябва. Не, не, трябва да е измазано, като е готово се обадете да дойде пак човек и срещу 30лв да ми каже дали е добре. Ами ако не е? Чух се с другата и колежка, която каза, че това е желание на клиента. Поръчах вратите, искаха 90см светъл отвор. Преди това беше 70см. Сложиха касите и се оказа, че от едната страна на всяка каса има по ~20см разлика :mhihi: . Както и да е, помолих ги да не слагат первазите на вратите, защото апартамента все още беше в ремонт, а и се налагаше измазване покрай касите. Всичко точно, стигаме вече финалната права - ще слагат моите майстори первазите. Оказва се, че единия е спукан и залепен, но с просто око не се вижда, а само на допир и детайлно преглеждане. Пуснах рекламация, заедно с това, че две от дръжките при отваряне не се връщаха до край (пак въпроса за смазване и притягане). Отказаха да заменят перваза, ама аз и го очаквах. Решавам да си купя нов перваз. Отивам в магазина преди месец и половина, "да, предлагаме само перваз, 18лв". Супер, поръчвай и да идвам да си го взема. Звънят ми след 1 седмица, тук е перваза. Отивам, старателно опакован в стреч фолио. Отварям - ожулен. Искам друг. Извиняваме се, аз не съм го отваряла, като дойде другия ще го видя и тогава ще позвъня. Добре. Чакам аз 3 седмици, ония ден ми звънят. Тук е новия, елате да си го вземете. Отивам аз днес, тая вади перваза.. то една тараба и край. Нито подрязан в горния край под 45°, нито отвор за "охлювчето", нищо. Викам тука нещо не е как трябва. Магазинерката вика "То тва е работа на клиента". Викам моя работа е да си изрежа перваза?! Това се прави от машина. Звъня оная, оказах се прав. Казвам добре, доставете ми нов, подрязан перваз технологичен отвор за "охлювчето". Говорих и с управител от телефона на магазинерката, да всичко ще е наред. Тамън се прибирам, магазинерката ми звъни. Тоя отвор за охлювчето трябва вие да си го направите. Ама защо аз, това се прави от машина?! Не, като идват комплект го има, ама като си поръчате отделно го няма. Шах с пешката. Дайте ми телефон на управител да говоря с него. Нямам право да го дам. Добре, искам среща в удобно за мен време. И това няма как да стане. Е за кво е тоя управител там? За престиж?! Казах им да си ебат майката културно, защото те са само вносител на тези врати, но много други фирми ги предлагат.
Та така колеги, стана малко дълго, но искам да ви предпазя от тази паплач.
Като ми взимаха над 2000лв бяха душици, сега като трябва да вземат 20...

Повече фирма Врати София-никога!
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от streetz » 09 Май 2020, 14:04

Тоя с вратите и аз го ям в момента, горе долу същата история, само фирмата е друга - Door decor. Преди да вземат размерите искаха пода да е готов - хубаво, викам ги като е готов, мерят, всичко точно - напълно стандартни размери врати (входна и интериорни). Спазиха си сроковете, дотук добре. Входната врата българска, на пръв поглед добре, ама като стигнаха до первазите накрая и видях, че са най-обикновени дъски ПДЧ, от най-евтините, кантирани на ръка, няма 45 градуса засечки по ъглите... ама кво да правя - пито платено. На другия ден идват да сложат интериорните, които поне излизат читави (вероятно защото не са български, а чешки). Оказва се, че преходите между настилките остават в коридора вместо под вратите, като да кажем, че с преходните лайсни ще се замаже положението, ама с банята не виждам как ще стане - плочките излизат два пръста пред вратата. Оправдават се с майсторите, които са ми правили настилките. На тръгване ми казват да не отварям 24 часа, да не се разместили и денивелирали, така и правя. Отивам след два дни - на банята и тоалетната не стоят в едно положение, а се затварят сами. Останалите също не стоят съвсем както ги оставиш, но не е толкова зле. Минават още два дни и входната почва да скърца зверски, а резето не влиза в касата - явно или касата се е усукала, или вратата е увиснала. Звъня им в офиса и почвам да обяснявам за входната врата проблемите, а тая ми заявява Не е възможно, това не се е случвало досега. Викам ѝ "Ами ето, чуйте сама" и почвам да отварям/затварям вратата, която скърца да си еве майката и сигурно се чува в целия блок. Оная пак ми се обяснява, че не било от вратата, но в крайна сметка се "смили" и ми каза, че щяла да предаде на колегите си с тон, от който ми стана ясно, че нито ще го направи, нито я еве за моята врата. Затова и минах няколко дни по-късно през офиса им да се разберем като хора, но тогава беше разгара на извънредното положение и сигурно затова беше затворено. Викнах неволята и си оправих сам скърцането (едната панта се триеше в перваза), но резето не може да се ползва, а и интериорните искам да регулират, та тия дни пак ще пробвам да ги навестя. Изобщо не вярвам в щастливата развръзка, но ще видим. Даже като ги проучвах в началото бях попаднал във форума на негативно мнение за Doordecor, но си казах, че то винаги ще има някой недоволен като се гледа в Интернет. Е, станаха с един повече недоволните.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Photographer
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 18.02.2010
Местоположение: Крайните квартали на столицата
Пол: Мъж
Кара: му се нещо старо

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от randity » 21 Май 2020, 10:01

Тя моята драма продължава. Оказва се, че никой не може да ми достави перваз като хората. Доставят ми една летва и оправяй се. Та сега трябва да търся човек, който да ми я подрязва на 45° в горния край...

Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 29.04.2017
Пол: Мъж
Кара: 118d '06

Re: Гаранционно ремонтиране на стоки, Гаранция, ЗЗП, КЗП и т

Мнение от A.Velikov » 21 Май 2020, 11:45

randity написа:Тя моята драма продължава. Оказва се, че никой не може да ми достави перваз като хората. Доставят ми една летва и оправяй се. Та сега трябва да търся човек, който да ми я подрязва на 45° в горния край...

Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk


Неприятна работа.
Относно подрязването - може да питаш в Практикер. Аз съм носил там плоскост, която не беше купена от тях да ми я скъсят. Вземат 1-2лв на сряз. Само си я бях разчертал колко искам да се скъси. Не знам само дали могат под ъгъл да режат, но не трябва да е проблем. Циркулярат им беше доста професионален.

Поздрави.

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook