Задно / AWD с Торсен ?!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от ogata » 26 Апр 2020, 23:47

Доста съм доволен от XI-то на сняг, обаче мисля, че може още. Усещам я някак си лигава в момента в който раздатката се зачуди на кой мост да хвърли палъра, а там дифовете мислят на кое колело ... :roll:

Мисля да съм го решил този проблем докато дойде S54 донора , но за съжаление опциите от към блокажи за е46 xi не са особено много :

1. Суап на мост с Мков шпер - не става, ще има разминаване в предавателните числа между преден и заден мост.
2. 188 касета в 188k - Много въпросителни придружени с много разходи и много технологично време без ясен резултат.
3. Пружините с планки на рейсинг дифс - ако исках порно, щях да си пусна Hustler TV.
4. Шпер студио Пенев - На практика позиция #2 с уточнението от позиция #3.
5. Торсен касета като тази http://www.mattlewisracing.co.uk/produc ... 1_3_series

И тук идва питането ... някой карал ли е задно или 4x4 с торсен ?! И по-скоро .. някой "драл" ли го е на различни пътни настилки и условия ? Как му е респонса ? Как бихте го сравнили с нормалният шпер работещ с фрикциони ? Усеща ли се някак си по-плавен и предвидим спрямо блокажа, който познаваме стандартно при БМВ или обратното ? :mhihi:

Щото аз не съм се докосвал никога до такова и единственото, което ме притеснява е усещането, което доста хора описват като "отворен диф" при 0% сцепление на едното колело.

Фактите, че нищо в природата не е с абсолютна стойност и че едни други немци, които доста се кефят на 4x4то до преди 10 години залагаха само на торсен ме успокояват малко.
За това ми се иска да прочета малко мнения тук.
Общо взето от тази тема зависи дали ще захапя дулото и ще съм -1500 лв. :mhihi:

Нарочно го пуснах в извън темата, защото поста касае е46, но отговорите в него могат да засягат други автомобили.
Ако съм сбъркал, исфиняям са, бях прекалено развълнуван да се въобразявам колко по-добро субару ще е мков е46цов хикс. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Може да я преместите на правилното място :yes:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 26.11.2005

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от BMW_dreamer » 27 Апр 2020, 8:27

Фокусираш се върху задния диф а проблема ти е другаде! РАЗДАТКАТА! Е46 е с най най тъпата форма на раздатка, а именно отворен централен диференциал. Каквото и да сложиш отзад ще бъде тормозено от спирачната система дето в тоя случай играе ролята на блокажи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от ogata » 27 Апр 2020, 8:41

BMW_dreamer написа:Фокусираш се върху задния диф а проблема ти е другаде! РАЗДАТКАТА! Е46 е с най най тъпата форма на раздатка, а именно отворен централен диференциал. Каквото и да сложиш отзад ще бъде тормозено от спирачната система дето в тоя случай играе ролята на блокажи.


На изключено DSC едиственият който ще тормози спирачките ще съм аз. :mhihi:
Аз не намирам нищо тъпо в конструкцията на раздатката, даже бих казал, че се радвам че е не е с верига, като на x5.
Със сигурност касета отзад ще подобри доста поведението, просто въпроса е дали е удачно да се заложи на торсен.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 26.11.2005

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от BMW_dreamer » 27 Апр 2020, 9:27

ogata написа:
BMW_dreamer написа:Фокусираш се върху задния диф а проблема ти е другаде! РАЗДАТКАТА! Е46 е с най най тъпата форма на раздатка, а именно отворен централен диференциал. Каквото и да сложиш отзад ще бъде тормозено от спирачната система дето в тоя случай играе ролята на блокажи.


На изключено DSC едиственият който ще тормози спирачките ще съм аз. :mhihi:
Аз не намирам нищо тъпо в конструкцията на раздатката, даже бих казал, че се радвам че е не е с верига, като на x5.
Със сигурност касета отзад ще подобри доста поведението, просто въпроса е дали е удачно да се заложи на торсен.


Тъпото на раздатката не е липсата на верига, а това че е отворен диференциал, и тая тъпотия праща въртящ момент към оста с най малко сцепление. Демек ако предните ти колела са на лед а задните на асфалта при изключено ДСЦ ще въртиш една предна гума и толкова, задния мост дори и с шпер няма да мръдне. Като пробоксува задния, шпера ще върти и двете задни колела, като естествено към предния мост няма да отива въртящ момент.
Спомена сняг, при подобна конфигурация с изключено ДСЦ колата ще е в пъти по зле дори с шпер отзад, просто изпращаш въртящ момент към оста най МАЛКО сцепление с настилката, и винаги ще имаш само една двигателна ос, освен в случайте когато си на сух асфалт.
Та ако целиш стабилност и проходимост, мисли блокаж ама на централния диф.
Пародията на 4х4 задвижване в е46 с три отворени дифа при сняг и лед никога не може да прехвърли мощност към повече от едно колело.
При х-драйва, вместо скапания одворен диф имаш многодисков съединител дето при зор зацепва и разпределя момента 50/50 преден заден мост.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от grkv » 27 Апр 2020, 9:33

Тоест, да разбираме ли, че ако сложиш шпер на е46 с Х на сняг, в момента който подадеш газ, на раздатката ще й се стори, че отзад е по-трудно (щото шпер, нали, 2х от по принцип ''съпротивление'' да превърти гума) и ще изпраща целия торк на предния мост, а той на лява-дясна, която е по-лека?
Баси, купиш си БМВ с 4х4, сложиш му шпер и то стане като френска количка на предно :mhihi:

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от Don_Diego » 27 Апр 2020, 9:45

Намери някое Ауди 80/90 quattro и виж как се държи торсена и дали ще ти допадне
И да - едно колело остане ли с 0 сцепление, там си оставаш :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 26.11.2005

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от BMW_dreamer » 27 Апр 2020, 9:50

grkv написа:Тоест, да разбираме ли, че ако сложиш шпер на е46 с Х на сняг, в момента който подадеш газ, на раздатката ще й се стори, че отзад е по-трудно (щото шпер, нали, 2х от по принцип ''съпротивление'' да превърти гума) и ще изпраща целия торк на предния мост, а той на лява-дясна, която е по-лека?
Баси, купиш си БМВ с 4х4, сложиш му шпер и то стане като френска количка на предно :mhihi:


Абсолютно точно, но само ако става въпрос за Е46/Е53 и то с изключено ДСЦ. Бая мерцове от тоя период са с същата система.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от ogata » 27 Апр 2020, 15:03

Откланяте се от темата.

Въпроса не е как хипотетично би се държала е46 х на сняг със заден блокаж, а как оценяте торсена спрямо съединителите ;)

Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от alx » 27 Апр 2020, 15:30

ogata написа:И тук идва питането ... някой карал ли е задно или 4x4 с торсен ?! И по-скоро .. някой "драл" ли го е на различни пътни настилки и условия ? Как му е респонса ? Как бихте го сравнили с нормалният шпер работещ с фрикциони ? Усеща ли се някак си по-плавен и предвидим спрямо блокажа, който познаваме стандартно при БМВ или обратното ? :mhihi:


не се занимавай с глупости...

няколко положения:

- торсените са бързи, ама не толкова бързи- пак ще го усещаш как мисли и ще те нерви- просто ще е по-"плавно" мисленето, но ще си е там... което води до втория проблем-

- ще трябва да се сработиш с абс-а на джипчето защото както написах торсена е по-бърз ама пак е бавен и абс-а ще му бие спирачки което може да е ок, а може и да не щото колкото повече сцепление има едно колело толкова повече торк отива към него (нали е торсен) ама това "сцепление" може да е абс-а дето го спира щото е усетил, че торсена не е толкова бърз и е почнал да му бие и на него спирачки в началото на зацепването... и ще стане грозно...

- дсц-то хубаво ще го изключиш ама тогава оставаш чисто на механично и мога да ти гарантирам, освен ако не си някакъв полубог на мокро/лед, че ще си назад с материала откъм сигурност особено ако си 4х4... за сравнение- аз винаги джипките ги карам със дсц-то включено защото... не съм _толкова_ добър. карам със всичко изключено само спортни и състезателни коли и то само на писта...

и не на последно място- после тоя кашон как ще го продадеш? "ааа, той торсена работи ама трябва да караш с изключено дсц"...

та аз лично не бих се занимавал защото ползата е минимална, но проблемите които можеш да имаш са сериозни и трудно отстраними... което ме довежда пак до първото изречение в поста ми.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от Kurtov » 27 Апр 2020, 18:01

Колегата virtualchild, ако не се бъркам кара xd със шпер в задния диференциал.
Питай него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от ogata » 27 Апр 2020, 19:42

Kurtov написа:Колегата virtualchild, ако не се бъркам кара xd със шпер в задния диференциал.
Питай него.


Писал съм му, дано да се включи в темата.

Разсъжденията са добри, но не точно. Знаете, че понякога теорията е на светлинни години от реалността.
За пример ще кажа само, че съм имал ауди 90 куатро. Отворен преден, отворен среден. Не беше с виско муфа. По спомен беше с некъв механичен блогаж на задният диф - имах копче до ръчната спирачка. АБС не се е обаждал, при положение, че там системата е напълно заключено или напълно отключено - средно положение няма.

STI отзад са с шпер. По спомен също са с отворен среден.

Основната разлика е, че дисковият блокаж е постоянно заключен и при определено натоварване (и износване) може да приплъзне и да отключи. Торсена е постоянно отключен и при усещане за торк :mhihi: заключва. Тоест на практика би било в пъти по приятно да се кара торсен на xi, тъй като едно набиване на газта на xi с дисков шпер би накарало двата задни абс датчика да откачат.

Това с постоянното изключване на задното както спомена alx не е възможно. Раздатката е с отношение 38 към 62 (приоритет за задният мост). Това са две зъбчатки. Те не променят отношението си ( все пак говорим за раздатка, не за скорости шимано на кололо :mhihi: ), тоест каквото и да стане повече от 38% мощност към предните колела не може да отиде. Теорията за френската количка е импосибру :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1369
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от slatanic » 27 Апр 2020, 19:43

Понеже съм ползвал 4х4 с шпер в задният диф да кажа,че си беше много хубаво.
НО!Зависи от централният диф както са отбелязали.
При мен беше на гранд черок 5.9 като там имаш тъпа раздатка с виско муфа която на бързите си работи в процент 10/90 преден/заден мост като може да заключи до 50/50.:mhihi:
Джипа нямаше абсолютно никакви тракшъни.Имаше всъщност само АБС(то па един абс) и бавни при който зацепва 50/50 твърдо преден/заден мост.
Нормално на бързи(фултайм) вървеше така.
Първо тръгва задницата и тамън викаш е сега си е.....а мамамата и предницата поема и тя.Е може и да е късно и вече да е мамата в предвид,че колата е на цели мостове ама си
е кеф зимата де.И лятото беше още повече като бе монтира чарджъра,но това друга тема. :mhihi:
Та слушай Алекс и не се занимавай с глупости.
Ако решиш,че искаш СТИ или ЕВО гледай на там. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от ogata » 27 Апр 2020, 20:39

slatanic написа:Та слушай Алекс и не се занимавай с глупости.
Ако решиш,че искаш СТИ или ЕВО гледай на там. ;)


Никога не съм обичал да вървя в "релсите". Повечето хора, обичат отъпканите пътеки, защото страха от провал надделява.
Искам мков мотор в е46 комби с двойно задвижване. Точка. Като го няма фабрично, ще си го направя аз и ще се постарая да изглежда максимално фабрично. :mhihi:
По-скоро бих опитал, отколкото да съжалявам, че не съм. :yes:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от K_Ilkov » 27 Апр 2020, 20:52

Според мен концепцията е интересна и ти стискам палци :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 26.11.2005

Re: Задно / AWD с Торсен ?!

Мнение от BMW_dreamer » 27 Апр 2020, 21:38

Подобно изпълнение става за сухо. На мокро и сняг ще е тотална трагедия.
https://youtu.be/jZPN2LJs1IQ?t=288

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook