ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от toncho83 » 18 Май 2020, 8:28

Автомобил внесен от Канада/САЩ получава ли един и същи "ЕВРО стандарт" с аналочичен автомобил внесен от Евро-зоната (Германия и т.н.) ?

Пример: Купуваме немска кола (БМВ, Мерцедес..) със стандарт ЕВРО 6 в Германия и съюза. Купуваме същата кола от Канада/Щатите. Идва ли със ЕВРО 6 илии дават по-нисък стандарт ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от 3186 » 18 Май 2020, 8:30

От личен опит - ДА, но не и с евротабела, което налага минаването на технотест. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от toncho83 » 18 Май 2020, 8:38

Щото моя опит е друг. Три грешки намирам в технотеста. Едната от които е "евро стандарта" :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10430
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от Leon » 18 Май 2020, 15:32

Приравняването към евростандарта май се прави на база компонентите, вложени в колата и покриващи норми - катализатор, дюзи и т.н.Това май само производителят може да го даде като информация. Технотеста може да измери емисиите и ако ги покрива - ОК. Но като е покарана 3-4г с гадния бензин и емисиите не са като на нова, та вероятно от там идват някакви разминавания.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от toncho83 » 19 Май 2020, 8:14

Всичко го правят на база документи. Нищо не замерват!

Един и същи двигател производителите влагат в "Европейския" и в "Северна Америка" вариант. Емисии, отработени газове и т.н. са идентични и за двата варианта. Разликата е , че в тоя за Северна Америка няма евро стандарт, щото не е произведен за Европа. И тези от технотеста решават, че може да дадат "евро 5", вместо "евро 6".

В крайна сметка се разбра, че мога да го върна за корекция и да чакам цялата "сватба" още месец и да удължавам пак транзитки....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от predel » 19 Май 2020, 12:38

toncho83 написа:Всичко го правят на база документи. Нищо не замерват!

Един и същи двигател производителите влагат в "Европейския" и в "Северна Америка" вариант. Емисии, отработени газове и т.н. са идентични и за двата варианта. Разликата е , че в тоя за Северна Америка няма евро стандарт, щото не е произведен за Европа. И тези от технотеста решават, че може да дадат "евро 5", вместо "евро 6".

В крайна сметка се разбра, че мога да го върна за корекция и да чакам цялата "сватба" още месец и да удължавам пак транзитки....


Не е точно така, "Североамериканските" горива не са като Европейските... В тях все още има олово и сяра, та и двигателите не са същите ;)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 23.09.2015
Пол: Мъж

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от MMishev » 19 Май 2020, 13:23

35-ците са идентични, докато 28-ците са само за Канадския и Щатски пазар. Там горивото няма олово от 1996 когато се приема Clean Air Act, който забранява влагането на олово в гориво за коли за масова употреба.
Евро-категорията се определя на база възрастта и стикера под предния капак. Може да има разминаване в евро-категорията заради месеца на производство и model year-a. Доста коли там се водят MYxxxx, но всъщност може да са произведени от август/септември предната година. А по спомен, cut-off периода на някой евро-категории е октомври/ноември. Ако не се лъжа, за техно теста гледат датата на производство, а при регистрацията се пише Януари на MY-a.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от steeN » 19 Май 2020, 19:50

Ползват някакви сравнителни таблици, нищо не се тества. Всичко е на късмет кво са написали в таблиците. Колите според годините може да излизат с коренно различни компоненти в зависимост за кой пазар са. Особено калифорнийските коли например, там може да са други катализатори... има дори със специални водни радиатори. Не може да се отговори общо. Най-добре просто звънни и питай за конкретния модел и година.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от toncho83 » 20 Май 2020, 8:17

Проверих го в "Силвър стар". Става дума за джип Мерцедес. Евро 6 казаха. Ако искам ще пратим писмо в Германия и ще ми върнат официален отговор срещу около 300лв.
В Северна Америка стандартите са "BIN" или нещо от тоя сорт.

Както казах един и същи двигател се влага в "Европейски" и "Северна Америка" вариант. От Мерцедес ми казаха, че има 2 разлики:

- европейския има кодиран старт-стоп, канадския - не
- европейския излиза- 190кW, канадския-179кW, като моят е закупен с екстра да е 190кW и още няколко "upgrades"

Така или иначе произвоството е в "Tuscaloosa, Alabama, Съединени щати". Дали за "Европа", "САЩ" или където и да било го стандартизират според изискванията за където е тръгнал, спрямо показателите му. В моя случай е произведен за "Канада" (Северна Америка) и го категоризират според техните там "BIN".

Технотеста при нас е само по-докуемнти и не искам да давам оценка на работа им..

П.П.Става дума за 100 лв разлика в данъка...и за това , че ако реша да чакам да го коригират (поне месец), ще трябва да взимам за n-ти път транзитки през канала (цялата сватба в КАТ)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от steeN » 20 Май 2020, 9:07

Технотеста е по документи, да... но те са тези, които решават на какъв европейски стандарт да ти приравнят колата. Тях трябва да питаш. Дилъра не може да ти помогне там, освен ако не ти дадат менте документ, за твоята кола че е с някакъв евростандард... нещо, което тя не е, щото не е произведена за Европа. Но знам ли, всякакви чудеса стават в нашата бананова република. Като цяло е странно, че колата е минала технотест и няма приравнен стандарт... освен ако не говорим за някаква хипотетична ситуация.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от toncho83 » 20 Май 2020, 9:53

Дилъра дава показатели на вредни емисии (NOX, CO и т.н.) на двигателя с този код, монтиран на тая рама...и от там тия показатели-отговарят на съответния стандарт. Нищо нелегално или менте.

Технотеста е питан....мога да го върна за корекция. Просто ми трябваше официална информация за да проверя , че са сбъркали. Отделно има още 2 грешки...


По-принцип клиентите не четяли информацията в документа от технотеста. Отиват в Кат, регистрат и :driving: , пък аз съм взел да преглеждам, проверявам и сравнявам :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от steeN » 20 Май 2020, 12:23

Не се разбира пак много добре какъв е проблема, но предполагам, че си минал технотест и евростандарта, който са ти сложили е по-нисък от колкото трябва да е или не са ти сложили никакъв (което вече е брутално безхаберие от тяхна страна). Както и да е важното е, че си намерил решение.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от alx » 20 Май 2020, 18:54

predel написа:В тях все още има олово и сяра, та и двигателите не са същите ;)


абсолютно идентични са.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10430
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от Leon » 20 Май 2020, 20:32

За Мерц не знам, но при БМВ има разлика в някои двигатели, особено тия ULEV и SULEV. Даже означенията са различни - N52K (Европа)-N52N (САЩ), N20-N26 и B48-B46 примерно. Моята кола е минавала технотест, но нямам вписана Евро категория в документа и съответно ме пердашат на висок данък.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: ЕВРО стандарт на КАНАДА/САЩ автомобил

Мнение от steeN » 21 Май 2020, 9:32

Трябва да се разправяш. Това не е нормално да не ти приравнят някаква Евро категория за емисиите.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook