Ремонт на турбина или нова

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Ремонт на турбина или нова

Мнение от ekalchev » 20 Авг 2022, 17:03

Здравейте колеги,

предстои ми профилактично да сваля малката турбина на 50д двигател. Тези турбини имат къс живот и се знае че при този двигател свършват на малко преди 200хил. км. Колебая се между нова или смяна на централна част на старата. Целта на ремонта е да съм спокоен още няколко години докато карам колата да не остана на пътя. Това което ме притеснява до каква степен смяната на централна част на турбината е надежно - тоест може ли Българския майстор да си остави ръцете по някакъв начин и да се счупи преждевременно, заради некадърно свършена работа. Ако го има този риск бих препочел нова, ако обаче смяната на централната част ще направи практически турбината като нова, както твърдят сервизите бих си спестил разхода за нова турбина. В момента малката турбина няма признаци за проблеми. Още един въпрос - тази централна част, която се сменя от същия производител като на турбината ли идва, или са някакви алтернативни части? Моля за мнения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от peshehodetz » 20 Авг 2022, 18:18

Вземи си чисто нова и не се занимавай с глупости и най-добре във фирмените/оторизирани сервизи на БМВ или поне такива дето се занимават и имат опит с тези коли.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от m.dimitrov1992 » 20 Авг 2022, 18:35

Има доста добри сервизи в бг за турбини. Когато купиш нова турбина имаш сериозна надценка в джоба на търговеца. Реално защо да плащаш за нови топли и студени части и актуатори като твоите са здрави, твоя проблем са лопатките,лагерите и оста. Освен това не е извънземна технология да разглобиш и сглобиш турбина. Разликата в цената на рециклаж и ново ще е 3 пъти за мен са пари на вятъра...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от kikko » 20 Авг 2022, 19:11

Колега сериозна кола караш, не се занимай с рециклажи. Рециклажа не е е ремонт, а закърпване на положението. Сега ще скочат да ми обясняват,че не съм прав, но това няма значение. Още повече,че качествена услуга в България одавна е мираж.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 684
Регистриран на: 8.08.2005
Пол: Мъж

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от carmanf1 » 20 Авг 2022, 21:43

Аз бих сложил чисто нова, в добър сервиз, където да направят нещата както трябва.

Не бих се занимавал с глупости и да поемам излишни, стотинкаджийски рискове, като рециклажи, предвид прекрасната кола която караш. И предвид, че искаш да си я караш спокойно още няколко години.

Ако е някой дърт таласъм на умирачка, да, ама в твоя случай определено нова.
Последна промяна carmanf1 на 20 Авг 2022, 21:52, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от madafaka_donkele » 20 Авг 2022, 21:46

ekalchev написа:Здравейте колеги,

предстои ми профилактично да сваля малката турбина на 50д двигател. Тези турбини имат къс живот и се знае че при този двигател свършват на малко преди 200хил. км. Колебая се между нова или смяна на централна част на старата. Целта на ремонта е да съм спокоен още няколко години докато карам колата да не остана на пътя. Това което ме притеснява до каква степен смяната на централна част на турбината е надежно - тоест може ли Българския майстор да си остави ръцете по някакъв начин и да се счупи преждевременно, заради некадърно свършена работа. Ако го има този риск бих препочел нова, ако обаче смяната на централната част ще направи практически турбината като нова, както твърдят сервизите бих си спестил разхода за нова турбина. В момента малката турбина няма признаци за проблеми. Още един въпрос - тази централна част, която се сменя от същия производител като на турбината ли идва, или са някакви алтернативни части? Моля за мнения.


По принцип е вярно да, сменяш централната част(CHRA) и практически получаваш ново турбо. Обаче има едно голямо НО валидно за нашите ширини - CHRA-тата, които се продават тук масово са китайски боклуци - мелети,, пелети, мамби и всякакви такива шитни. Другия тънък момент е балансирането. На хартия всички го правят, но от баланс до баланс има ОГРОМНА разлика. Едни балансират само перката, други само оста, а реално трябва цялото CHRA и то с правилната машина.
На 550д не бих рискувал с родни майстори и не бих си правил експерименти. Ще се повторя от другите теми, но погледни в UK. Там имаш доста по-богат и добър избор, без значение дали ще го ребилдваш или ще го сменяш с ново.

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от c04 » 20 Авг 2022, 22:29

Новото естествено е по-добре, рециклирането пак ще свърши работа, просто за по кратък период от време, НО ако е направено като хората... а там гаранция няма. Избора и твой, разликата в парите не е малка.
:OT: Евала за двг, любимия ми дизел на БМВ :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от hell's angel » 20 Авг 2022, 22:34

Има и друго, особено като няма признаци за проблеми - нещо което работи, не се пипа !!! :mrgreen: А като му дойде времето, решенията се взимат доста по-бързо :ok: :mhihi:
Ubi dubium, ibi libertas

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от ekalchev » 20 Авг 2022, 23:03

При 50д на малката турбина с времето се появява луфт и в един момент задират лопатките в корпуса, чупят се после чупят другите 2 турбини и накрая всичките тези железа влизат в цилиндрите. Знае се че това става около 200хил. И зависи от стила на каране, смени на масла и т.н.. Това е основната причина за масова смени на двигатели по гаранция. Всеки който кара трябва да го направи това с турбото, точно както всички махаха вихровите клапи на м57 двигателя. 50д е железен двигател ако не изпуснеш тая турбина така че тоя съвет, да не пипам нещо като работи не важи за този двигател.

Друг е въпроса, че вероятно на 200к ще я продавам но не искам да поема риска да се счупи двигателя преди това и да отиде в кофата двигател за 60к лв за нещо което може да се предоврати с 3к лв.

От това което прочетох се убедих да взема нова турбина и да не рискувам с неадекватен ремонт

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от hell's angel » 21 Авг 2022, 4:23

Te всички турбини умират почти по един и същи начин, че и си показват като тръгнат натам. Както и да е, т'ва е тема на друг разговор. Ако не можеш да прецениш състоянието или нямаш доверие на подходящите хора, които да го направят вместо теб е ясно как трябва да процедираш. Щото и параноята мъчи кофти :ok:
За протокола, аз също бих си пуснал нова турбина в моторетката, а не да кърпя старата.
Ubi dubium, ibi libertas

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от msi200 » 21 Авг 2022, 8:03

Рециклирал съм малко турбо на 40d - работи нормално, но започна да се чува, особено на студен мотор. Слагай нова.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 91 325d
Мечтае да кара: Z8

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от laary » 21 Авг 2022, 11:17

Гарет не продават резервни части за турбо, само цяло. Извода е за теб и оттам и решението. Просто няма оригинална средна част.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от ekalchev » 21 Авг 2022, 14:13

laary написа:Гарет не продават резервни части за турбо, само цяло. Извода е за теб и оттам и решението. Просто няма оригинална средна част.

Мисля че e BorgWagner турбината


Благодаря, нова ще е. Някой ако знае от къде мога да взема нова най-изгодно моля да ме посъветва. Има ли фирми, които изкупуват стари турбини?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от ivanski_2 » 21 Авг 2022, 16:59

Пиши на колегата laviatan за цена :)
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Ремонт на турбина или нова

Мнение от madafaka_donkele » 21 Авг 2022, 20:57

Баш BorgWargner е турбинката. Така, като гледам ОЕМ турбината е от 1000 до 1500 евра по чужбината:

https://www.lllparts.co.uk/product/bmw- ... 1658516123
https://www.turboparts1796.com/53039880 ... M50dX.html
https://www.hubauer-shop.de/en/exch-tur ... 16123.html

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook