Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Здравейте,
Интересуват ме мнения за тези така наречени вентилирани седалки, конкретно има ли смисъл от тях при наличието на прекрасния климатроник?
Активната седалка за шофьора - доколкото разбрах през интервали от време седалката се помръдва насам-натам, идеята е да се променя по малко позицията в която седиш. Звучи много добре, това е едно движение, което лично аз правя доста често на дълъг път. А предполагам всички сме така, иначе се схващаш. Реално обаче върши ли работа?
Дано да се намери някой тук с тия екстри, че май не са много разпространени като гледам колите в мобилето. Сумарно правят едно 1500 ЕУ а и се задължаваш да поръчаш бежова или черна перфорирана кожа, и двете не са ми първият избор.
п.с. в крайна сметка имам още едно колебание и за да не пускам друга тема ще питам тук. Трябва ли ми тоя прословут "Адаптив драйв" при положение, че изобщо не съм състезател? Доколкото разбрах, тая хуйня се опитва да държи купето хоризонтално при по-остри завои. Не че понякога не си правя кефа, ама се случва толкова рядко, че тия 3000 ЕУ ми се струва по-добре да ги дам за едно готино кожено табло:).
Интересуват ме мнения за тези така наречени вентилирани седалки, конкретно има ли смисъл от тях при наличието на прекрасния климатроник?
Активната седалка за шофьора - доколкото разбрах през интервали от време седалката се помръдва насам-натам, идеята е да се променя по малко позицията в която седиш. Звучи много добре, това е едно движение, което лично аз правя доста често на дълъг път. А предполагам всички сме така, иначе се схващаш. Реално обаче върши ли работа?
Дано да се намери някой тук с тия екстри, че май не са много разпространени като гледам колите в мобилето. Сумарно правят едно 1500 ЕУ а и се задължаваш да поръчаш бежова или черна перфорирана кожа, и двете не са ми първият избор.
п.с. в крайна сметка имам още едно колебание и за да не пускам друга тема ще питам тук. Трябва ли ми тоя прословут "Адаптив драйв" при положение, че изобщо не съм състезател? Доколкото разбрах, тая хуйня се опитва да държи купето хоризонтално при по-остри завои. Не че понякога не си правя кефа, ама се случва толкова рядко, че тия 3000 ЕУ ми се струва по-добре да ги дам за едно готино кожено табло:).
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
icog написа:Здравейте,
Интересуват ме мнения за тези така наречени вентилирани седалки, конкретно има ли смисъл от тях при наличието на прекрасния климатроник?
Активната седалка за шофьора - доколкото разбрах през интервали от време седалката се помръдва насам-натам, идеята е да се променя по малко позицията в която седиш. Звучи много добре, това е едно движение, което лично аз правя доста често на дълъг път. А предполагам всички сме така, иначе се схващаш. Реално обаче върши ли работа?
Дано да се намери някой тук с тия екстри, че май не са много разпространени като гледам колите в мобилето. Сумарно правят едно 1500 ЕУ а и се задължаваш да поръчаш бежова или черна перфорирана кожа, и двете не са ми първият избор.
п.с. в крайна сметка имам още едно колебание и за да не пускам друга тема ще питам тук. Трябва ли ми тоя прословут "Адаптив драйв" при положение, че изобщо не съм състезател? Доколкото разбрах, тая хуйня се опитва да държи купето хоризонтално при по-остри завои. Не че понякога не си правя кефа, ама се случва толкова рядко, че тия 3000 ЕУ ми се струва по-добре да ги дам за едно готино кожено табло:).
Активните седалки предполагам са като в S-Class и CL, в ляв завой, се надува дясната подребрена възглавница на седалката (и обратното в другата посока), както и подбедрените възглавници и те държи изправен - много готина ектра, в мерцедесите има масаж, при дълъг път е супер полезно и приятно
Вентилацията, също супер готина, и те държи сух и леко охлажда през лятатот - заслужава си парите на 100%!!!
Adaptive Drive според мене можеш да го пропуснеш Дай 3те хиляди евро за други глезотии
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
На Х5-цата имам вентилираните седалки - въпреки прекрасния климатроник при 2000 км преход нема как да ти се охлади гърба без вентилация особено ако си кат мен дет и зимата ми е горещо. Супер екстра е и е в комплект с комфортни седалки на който гърба се регулира в 2 части, в зоната на кръста можеш да регулираш колко да те хване така че торса да ти е стабилен в седалката и лумбална опора.
Адаптив Драйв-а е екстрата която прави Х5-цата истинско БМВ, без нея ще ти люлее кат секи СУВ на пружини.
Другата много полезна екстра е Active Steering
Активните седалки са в С/ЦЛ-классе, много инетересна на визия кола с изключително лигаво управление
Кожено табло дрън дрън, не се занимавай с глупости, лично мнение.
Гледам че и ти си в София, ако искаш ела и погледни екстрите
Адаптив Драйв-а е екстрата която прави Х5-цата истинско БМВ, без нея ще ти люлее кат секи СУВ на пружини.
Другата много полезна екстра е Active Steering
Активните седалки са в С/ЦЛ-классе, много инетересна на визия кола с изключително лигаво управление
Кожено табло дрън дрън, не се занимавай с глупости, лично мнение.
Гледам че и ти си в София, ако искаш ела и погледни екстрите
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Ами аз активната шофьорска седалка я искам заради дългите курсове. Не мисля, че има нещо общо с това, което има в мерцедесите. Цитат:
Helps decrease stiffness or fatigue on long trips. When activated, the driver's seat surface is continuously and imperceptibly raised and lowered from side to side, keeping your spine in motion and exercising various support muscles.
Тоест няма нищо общо със завоите, просто частта под задника се движи нагоре-надолу, раздвижвайки гръбнака. Нали точно това правим на дълъг път - повдигаме се от едната страна на гъза върху другата:).
Комфортните седалки не ги коментирам, те са задължителни. И сега ги имам ама се уморявам след час, час и нещо каране.
Active steering съм го включил.
Какво правим, ако трябва да избирам между вентилирани седалки с масаж (грубо 2000 ЕУ) и Адаптивно управление (3200 ЕУ)? Активното управление май помага и за дупките, чета тука че регулирало и твърдостта на амортисьорите. Друго нямам какво да махна а ми идва повечко сумата вече, и без това съм накачил почти всичко в каталога .
Колега Х5 с удоволствие мога да мина след празниците да пием по една бира, хем да видя дали си харесваш вече джипката:).
п.с. за Х6 иде реч, май има малки разлики спрямо Х5.
Helps decrease stiffness or fatigue on long trips. When activated, the driver's seat surface is continuously and imperceptibly raised and lowered from side to side, keeping your spine in motion and exercising various support muscles.
Тоест няма нищо общо със завоите, просто частта под задника се движи нагоре-надолу, раздвижвайки гръбнака. Нали точно това правим на дълъг път - повдигаме се от едната страна на гъза върху другата:).
Комфортните седалки не ги коментирам, те са задължителни. И сега ги имам ама се уморявам след час, час и нещо каране.
Active steering съм го включил.
Какво правим, ако трябва да избирам между вентилирани седалки с масаж (грубо 2000 ЕУ) и Адаптивно управление (3200 ЕУ)? Активното управление май помага и за дупките, чета тука че регулирало и твърдостта на амортисьорите. Друго нямам какво да махна а ми идва повечко сумата вече, и без това съм накачил почти всичко в каталога .
Колега Х5 с удоволствие мога да мина след празниците да пием по една бира, хем да видя дали си харесваш вече джипката:).
п.с. за Х6 иде реч, май има малки разлики спрямо Х5.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
опита ми е с Е60, не с Х5 или Х6:
вентилирани седалки - задължително, държи ти гърба и други части проветрени все едно си в хамак примерно, а не в автомобилна седалка
коженото табло лично на мен много ми харесва, ама сигурно е въпрос на вкус
активните седалки не мога да коментирам, но 1) тази история за подпиране в завоите брат ми я е пробвал и твърди че усещането е все едно някой се опитва да ти извади бъбрека. 2) това което си описал като функция на активните седалки ми харесва като идея
адаптив драйв:
аз съдя по Е60, която не е джип и не се накланя толкова. единствено успях да забележа ефекта на адаптив драйв като правих змиорки на магистралата, опитвайки се съзнателно да разклатя колата - не става.. но ефект при нормално шофиране не забелязах.
има и един интересен минус - карах такава на около 80 хил км в германия, и забелязах че е странно раздрънкана; като минавах през неравност на завой и всичко тракаше. тогава осъзнах че в завой адаптив драйва втвърдява външната половина на стабилизаторните щанги и на колата и се налага да поема много повече вибрации. една две години по нашите кариери тука и не ми се мисли тая кола колко ще е разтракана! мен лично това много би ме дразнило.
разбира се, при Х6 тази система сигурно е по-обмислена, а и може би е по-узряла технически. може дори да е на друг принцип - да регулира амортисъорите директно, а не стабилизаторните щанги. така че ефекта може да е друг.
има и нещо друго - специално при Е60 се чува за доста повреди при тая система, което е досадно и скъпо. имай го предвид, в зависимост от това дали ще я държиш като и изтече гаранцията, колко ти се занимава и т.н.
вентилирани седалки - задължително, държи ти гърба и други части проветрени все едно си в хамак примерно, а не в автомобилна седалка
коженото табло лично на мен много ми харесва, ама сигурно е въпрос на вкус
активните седалки не мога да коментирам, но 1) тази история за подпиране в завоите брат ми я е пробвал и твърди че усещането е все едно някой се опитва да ти извади бъбрека. 2) това което си описал като функция на активните седалки ми харесва като идея
адаптив драйв:
аз съдя по Е60, която не е джип и не се накланя толкова. единствено успях да забележа ефекта на адаптив драйв като правих змиорки на магистралата, опитвайки се съзнателно да разклатя колата - не става.. но ефект при нормално шофиране не забелязах.
има и един интересен минус - карах такава на около 80 хил км в германия, и забелязах че е странно раздрънкана; като минавах през неравност на завой и всичко тракаше. тогава осъзнах че в завой адаптив драйва втвърдява външната половина на стабилизаторните щанги и на колата и се налага да поема много повече вибрации. една две години по нашите кариери тука и не ми се мисли тая кола колко ще е разтракана! мен лично това много би ме дразнило.
разбира се, при Х6 тази система сигурно е по-обмислена, а и може би е по-узряла технически. може дори да е на друг принцип - да регулира амортисъорите директно, а не стабилизаторните щанги. така че ефекта може да е друг.
има и нещо друго - специално при Е60 се чува за доста повреди при тая система, което е досадно и скъпо. имай го предвид, в зависимост от това дали ще я държиш като и изтече гаранцията, колко ти се занимава и т.н.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Разликата между Х5 и Х6 е в задния диф. Всичко останало е едно към едно. Адаптив драйв-а не ти помага в дупките а в завоите и забележи резките маневри да избегнеш дупките в комбинация с Актив стеринга. Поръчай и двете опции, няма да съжаляваш.
Активни седалки за Х5/Х6 ги мернах в един каталог за допулнително оборудване на БМВ, може и вече да се предлагат като опция при поръчка за производство.
От колата съм доволен вече, оправи се всичко само дето не разбирам дилърите - защо първо треа да ядосаш клиента кат знаеш че 2 години по време на гаранцията нема къде да мърдаш.
И защо камор позволяват на георги христов (,,шефа,, на сервиза и бивш приемчик на балкан стар) да контактува с клиентите?????????? Тоя секи път треа да отнася по 24 часа в районното само за лице
Но пък има едно момче в камор - Влади Григоров , ебаси пича - който умее да комуникира с клиентите и си разбира от работата.
Що се касае до щангата на Адаптив драйв-а тя е една и съща при Х5/Х6 щото са си еднакви коли, имаше проблем с ранните Х5 но кат излезе Х6 и на двата модела се слага една и съща и вече модифицирана щанга
Активни седалки за Х5/Х6 ги мернах в един каталог за допулнително оборудване на БМВ, може и вече да се предлагат като опция при поръчка за производство.
От колата съм доволен вече, оправи се всичко само дето не разбирам дилърите - защо първо треа да ядосаш клиента кат знаеш че 2 години по време на гаранцията нема къде да мърдаш.
И защо камор позволяват на георги христов (,,шефа,, на сервиза и бивш приемчик на балкан стар) да контактува с клиентите?????????? Тоя секи път треа да отнася по 24 часа в районното само за лице
Но пък има едно момче в камор - Влади Григоров , ебаси пича - който умее да комуникира с клиентите и си разбира от работата.
Що се касае до щангата на Адаптив драйв-а тя е една и съща при Х5/Х6 щото са си еднакви коли, имаше проблем с ранните Х5 но кат излезе Х6 и на двата модела се слага една и съща и вече модифицирана щанга
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Е, аз в момента карам Е60 и нямам никакви проблеми със стабилността на автомобила. Мисля, че въпросния адаптив драйв е идеен за по-високи автомобили, там където клатушкането е фактор.
В крайна сметка реших да лиша детето от закуска и да поръчам и духащите седалки и адаптив драйв-а. За 10К допълнително за този автомобил се удължава гаранцията до 6 години или 150К км, което за мен е предостатъчно.
Колега, изрично ходих в камор за да разгледам комбинациите от цветове за интериора и понеже поради някаква странна причина ми обърнаха внимание поразпитах за тоя адаптив драйв - нали и аз бях чувал какво чудо бил. Попитах за някакви проблеми, че съм чел за оплаквания и ми отговориха, че първите 2 години имало проблем с тропане - мисля, че точно това беше и при теб. Вече били решени и нямало нищо освен удоволствие от шофирането:).
Относно неравностите ето какво намерих:
Furthermore, Adaptive Drive adjusts the suspension settings to suit the character of the road surface. Each axle has its own independent motor that can adjust the dampers on each individual wheel. When the road surface under one side of the vehicle differs in character from that on the other side - such as when driving on roads with gravel shoulders - Adaptive Drive instantly adjusts the suspension settings of the wheels on one side to practically eliminate any perceptible unevenness in the road. In addition, you can choose between a more comfortable default setting for the suspension, or a more sporting setting.
Демек би трябвало да има настройки за спорт и комфорт? Меко и втвърдено окачване?
Благодаря на всички и наздраве!
В крайна сметка реших да лиша детето от закуска и да поръчам и духащите седалки и адаптив драйв-а. За 10К допълнително за този автомобил се удължава гаранцията до 6 години или 150К км, което за мен е предостатъчно.
Колега, изрично ходих в камор за да разгледам комбинациите от цветове за интериора и понеже поради някаква странна причина ми обърнаха внимание поразпитах за тоя адаптив драйв - нали и аз бях чувал какво чудо бил. Попитах за някакви проблеми, че съм чел за оплаквания и ми отговориха, че първите 2 години имало проблем с тропане - мисля, че точно това беше и при теб. Вече били решени и нямало нищо освен удоволствие от шофирането:).
Относно неравностите ето какво намерих:
Furthermore, Adaptive Drive adjusts the suspension settings to suit the character of the road surface. Each axle has its own independent motor that can adjust the dampers on each individual wheel. When the road surface under one side of the vehicle differs in character from that on the other side - such as when driving on roads with gravel shoulders - Adaptive Drive instantly adjusts the suspension settings of the wheels on one side to practically eliminate any perceptible unevenness in the road. In addition, you can choose between a more comfortable default setting for the suspension, or a more sporting setting.
Демек би трябвало да има настройки за спорт и комфорт? Меко и втвърдено окачване?
Благодаря на всички и наздраве!
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Според мен си заслужават, стига да имаш парите и ползваш колата за пътуване. Ако ползваш колата само в градски условия няма много смисъл от активната седалка или обдухването...
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
icog написа:Здравейте,
Интересуват ме мнения за тези така наречени вентилирани седалки, конкретно има ли смисъл от тях при наличието на прекрасния климатроник?
Активната седалка за шофьора - доколкото разбрах през интервали от време седалката се помръдва насам-натам, идеята е да се променя по малко позицията в която седиш. Звучи много добре, това е едно движение, което лично аз правя доста често на дълъг път. А предполагам всички сме така, иначе се схващаш. Реално обаче върши ли работа?
Дано да се намери някой тук с тия екстри, че май не са много разпространени като гледам колите в мобилето. Сумарно правят едно 1500 ЕУ а и се задължаваш да поръчаш бежова или черна перфорирана кожа, и двете не са ми първият избор.
п.с. в крайна сметка имам още едно колебание и за да не пускам друга тема ще питам тук. Трябва ли ми тоя прословут "Адаптив драйв" при положение, че изобщо не съм състезател? Доколкото разбрах, тая хуйня се опитва да държи купето хоризонтално при по-остри завои. Не че понякога не си правя кефа, ама се случва толкова рядко, че тия 3000 ЕУ ми се струва по-добре да ги дам за едно готино кожено табло:).
перфорираните седалки са прекрасна екстра защото никога не излизаш от колата с мокър гръб.. което се случва колкото и да ти е добър климатроника защото просто там няма циркулация на въздуха.
активните седалки - нямат нищо общо с масажа а са седалки които те "подпират" в завоите отстрани.. за първи път ги пуснаха е е60 м5 и аз лично мисля, че са... безсмислена джаджа.
"адаптив драйв" ти създава едно (много опасно) изкуствено чувство за стабилност. аз лично не го обичам защото ти маскира какво всъщност става с купето и гумите като ти нивелира колата автоматично в завоите (и още куп други неща). всяка система която маскира обратната връзка на купето към шофьора за мене е опасна и нежелателна...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
alx написа:icog написа:Здравейте,
Интересуват ме мнения за тези така наречени вентилирани седалки, конкретно има ли смисъл от тях при наличието на прекрасния климатроник?
Активната седалка за шофьора - доколкото разбрах през интервали от време седалката се помръдва насам-натам, идеята е да се променя по малко позицията в която седиш. Звучи много добре, това е едно движение, което лично аз правя доста често на дълъг път. А предполагам всички сме така, иначе се схващаш. Реално обаче върши ли работа?
Дано да се намери някой тук с тия екстри, че май не са много разпространени като гледам колите в мобилето. Сумарно правят едно 1500 ЕУ а и се задължаваш да поръчаш бежова или черна перфорирана кожа, и двете не са ми първият избор.
п.с. в крайна сметка имам още едно колебание и за да не пускам друга тема ще питам тук. Трябва ли ми тоя прословут "Адаптив драйв" при положение, че изобщо не съм състезател? Доколкото разбрах, тая хуйня се опитва да държи купето хоризонтално при по-остри завои. Не че понякога не си правя кефа, ама се случва толкова рядко, че тия 3000 ЕУ ми се струва по-добре да ги дам за едно готино кожено табло:).
перфорираните седалки са прекрасна екстра защото никога не излизаш от колата с мокър гръб.. което се случва колкото и да ти е добър климатроника защото просто там няма циркулация на въздуха.
активните седалки - нямат нищо общо с масажа а са седалки които те "подпират" в завоите отстрани.. за първи път ги пуснаха е е60 м5 и аз лично мисля, че са... безсмислена джаджа.
"адаптив драйв" ти създава едно (много опасно) изкуствено чувство за стабилност. аз лично не го обичам защото ти маскира какво всъщност става с купето и гумите като ти нивелира колата автоматично в завоите (и още куп други неща). всяка система която маскира обратната връзка на купето към шофьора за мене е опасна и нежелателна...
Ееее не сИ прав, то и АБС ти маскира кое колело е стъпило на лед пък е стандарт вече с ЕСП
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
не бъркай функции... абс и есп са системи които ти позволяват да не загубиш контрол над колата като лайната полетят към тебе.
...а "адаптив драйв"-а маскира лайната които са полетяли към тебе...
...а "адаптив драйв"-а маскира лайната които са полетяли към тебе...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
alx написа:не бъркай функции... абс и есп са системи които ти позволяват да не загубиш контрол над колата като лайната полетят към тебе.
...а "адаптив драйв"-а маскира лайната които са полетяли към тебе...
Напротив, Адаптив драйва те пази да не налетиш на лайната
Знаеш ли как чевръсто се вре по завоите С Адаптив драйв 2 тона САВ
Мерцедес го слагат стандартно на ЦЛ-классе и опция на SL но като Аctive Body Control
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Вече почнахме да спамим май, обаче понеже е интересен въпрос:
Това което казва alx аз го оприличавам на проблематиката със стабилизаторните щанги - колкото по твърда е една стабилизаторна щанга, била тя предна или задна, толкова по-лесно и внезапно тази ос на колата губи контрол в "гранично състояние". Това е в следствие на елиминацията на "боди рола" който е проектиран в окачването - когато колата се накланя, външните гуми всъщност се изправят и сцеплението им се подобрява. Усещането за "стабилност" в купето е намалено, но пък самите гуми подобряват сцеплението си. По-силните стабилизаторни щанги елиминират до някаква степен накланянето и подобряват усещането за стабилност, но правейки това всъщност пречат на самите гуми да подобрят сцеплението си. Повечето хора със спортно окачване не го осъзнават този ефект, понеже колите им така или иначе имат много подобрено сцепление, но с промяна на настройките на променливи стабилизаторни щанги при идентично останало окачване се забелязва тази особеност. Чрез този ефект с настройки на преден и заден стабилизатор се коригират овър- и ъндърстиър ефекти.
Та предполагам паралела е същия с този адаптив драйв - подобрява усещането за стабилност на самото купе, но всъщност прави окачването по-малко гъвкаво в следсвие на което се намалява абсолютното сцепление. За това "маскиране на лайната" иде реч.
Това което казва alx аз го оприличавам на проблематиката със стабилизаторните щанги - колкото по твърда е една стабилизаторна щанга, била тя предна или задна, толкова по-лесно и внезапно тази ос на колата губи контрол в "гранично състояние". Това е в следствие на елиминацията на "боди рола" който е проектиран в окачването - когато колата се накланя, външните гуми всъщност се изправят и сцеплението им се подобрява. Усещането за "стабилност" в купето е намалено, но пък самите гуми подобряват сцеплението си. По-силните стабилизаторни щанги елиминират до някаква степен накланянето и подобряват усещането за стабилност, но правейки това всъщност пречат на самите гуми да подобрят сцеплението си. Повечето хора със спортно окачване не го осъзнават този ефект, понеже колите им така или иначе имат много подобрено сцепление, но с промяна на настройките на променливи стабилизаторни щанги при идентично останало окачване се забелязва тази особеност. Чрез този ефект с настройки на преден и заден стабилизатор се коригират овър- и ъндърстиър ефекти.
Та предполагам паралела е същия с този адаптив драйв - подобрява усещането за стабилност на самото купе, но всъщност прави окачването по-малко гъвкаво в следсвие на което се намалява абсолютното сцепление. За това "маскиране на лайната" иде реч.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
da6ip написа:Вече почнахме да спамим май, обаче понеже е интересен въпрос:
Това което казва alx аз го оприличавам на проблематиката със стабилизаторните щанги - колкото по твърда е една стабилизаторна щанга, била тя предна или задна, толкова по-лесно и внезапно тази ос на колата губи контрол в "гранично състояние". Това е в следствие на елиминацията на "боди рола" който е проектиран в окачването - когато колата се накланя, външните гуми всъщност се изправят и сцеплението им се подобрява. Усещането за "стабилност" в купето е намалено, но пък самите гуми подобряват сцеплението си. По-силните стабилизаторни щанги елиминират до някаква степен накланянето и подобряват усещането за стабилност, но правейки това всъщност пречат на самите гуми да подобрят сцеплението си. Повечето хора със спортно окачване не го осъзнават този ефект, понеже колите им така или иначе имат много подобрено сцепление, но с промяна на настройките на променливи стабилизаторни щанги при идентично останало окачване се забелязва тази особеност. Чрез този ефект с настройки на преден и заден стабилизатор се коригират овър- и ъндърстиър ефекти.
Та предполагам паралела е същия с този адаптив драйв - подобрява усещането за стабилност на самото купе, но всъщност прави окачването по-малко гъвкаво в следсвие на което се намалява абсолютното сцепление. За това "маскиране на лайната" иде реч.
Be maй не е съвсем така щото Адаптив драйв е и електронен контрол на амортесьорите не само до щангите
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Re: Вентилирани седалки + активна шофьорска + още едни екстри
Аз още в началото споменах, че не съм състезател. Пътувам много и обикновено надълго, но рядко качвам над 150 и то само по магистралите. На междуградско съм 110-120 макс и то при чист път. Така че тия накланяния и губене на сцепление направо си ги развиите в една отделна темичка:). С моята красавица в момента съм избягвал челен удар с тъпак, влязал ми в насрещното на завой без никаква видимост и колата нито за момент не ме подведе - направи точно това, което очаквах въпреки че бях с над 100. Сигурен съм, че тази също ще реагира по толкова адекватен начин.
Та въпроса относно адаптив драйв-а за мен по-скоро е "доколко помага при дупки и неравности по пътя, има ли разлика с обикновеното окачване". Останалите "бонуси" изобщо няма да ги усетя.
Макар че колегата Х5 ми звучи правилно като казва, че помага да се избегнат лайната. При една Много рязка маневра за промяна посоката на движение, това купе би имало доста силна инерция в посока обратна на завоя. Ако адаптив драйва не му позволи да се наклони и в същото време скоростта не е прекалена (тоест на гумите има останало сцепление), автомобила просто и безболезнено ще промени посоката си на движение. Докато едно подобно "лашкане" без тази система би могло да доведе до много изненадващ резултат от типа "лунгур по покрив".
alx: мисля, че бъркаш функцията на седалките, за която говоря - доколкото виждам в М5 има седалки с активно регулиране на широчината на облегалките. Предполагам говориш за това, а то е различно от онова, дето съм цитирал по-горе:
Helps decrease stiffness or fatigue on long trips. When activated, the driver's seat surface is continuously and imperceptibly raised and lowered from side to side, keeping your spine in motion and exercising various support muscles.
Та въпроса относно адаптив драйв-а за мен по-скоро е "доколко помага при дупки и неравности по пътя, има ли разлика с обикновеното окачване". Останалите "бонуси" изобщо няма да ги усетя.
Макар че колегата Х5 ми звучи правилно като казва, че помага да се избегнат лайната. При една Много рязка маневра за промяна посоката на движение, това купе би имало доста силна инерция в посока обратна на завоя. Ако адаптив драйва не му позволи да се наклони и в същото време скоростта не е прекалена (тоест на гумите има останало сцепление), автомобила просто и безболезнено ще промени посоката си на движение. Докато едно подобно "лашкане" без тази система би могло да доведе до много изненадващ резултат от типа "лунгур по покрив".
alx: мисля, че бъркаш функцията на седалките, за която говоря - доколкото виждам в М5 има седалки с активно регулиране на широчината на облегалките. Предполагам говориш за това, а то е различно от онова, дето съм цитирал по-горе:
Helps decrease stiffness or fatigue on long trips. When activated, the driver's seat surface is continuously and imperceptibly raised and lowered from side to side, keeping your spine in motion and exercising various support muscles.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани