Малко помощ за първото ми БМВ Е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- KASAPA
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 2.12.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318is
- Детайли за колата: M44
Малко помощ за първото ми БМВ Е30
Привет колеги ! Нов съм сред вас . Досега не съм имал БМВ . Попринцип имам 2 опела и съм си фенче на орлите
Не крия и симпатията си към БМВ но досега не съм имал и съм решил да си взема една Е30 .
Говорих си и разпитвах хора за модела и доста от мненията позитивни
. Другото което ми харесва стила на Е30 остава си някак си класика в която има доста стил
Решил съм да си купя запазен модел . Спрял съм се на 316 защото са карани от по-разумни хора не до там привържници на дрифта и гонките
.
Най -важното за мен е купето и запазения интериор .
Първоначално ще я карам с 1,6 двигателя за да се науча горе долу как се кара кола на задно това ще ми е първата и след това смятат да започна турбо проект 1,8 ис
В петък ще гледам 2 Е30-ки моля колеги кажете ми слабите места по купето за обърна внимание .
Някой дефекти на Е30 за който да гледам !
Въобще къде да гледам !

Не крия и симпатията си към БМВ но досега не съм имал и съм решил да си взема една Е30 .
Говорих си и разпитвах хора за модела и доста от мненията позитивни


Решил съм да си купя запазен модел . Спрял съм се на 316 защото са карани от по-разумни хора не до там привържници на дрифта и гонките


Най -важното за мен е купето и запазения интериор .
Първоначално ще я карам с 1,6 двигателя за да се науча горе долу как се кара кола на задно това ще ми е първата и след това смятат да започна турбо проект 1,8 ис


В петък ще гледам 2 Е30-ки моля колеги кажете ми слабите места по купето за обърна внимание .
Някой дефекти на Е30 за който да гледам !
Въобще къде да гледам !
Последна промяна KASAPA на 03 Дек 2008, 16:00, променена общо 1 път
kasapa
- ///Milen_bmw
- Drinker
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София - Дружба Дринк Тийм
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Touring 328i
- Мечтае да кара: нормално
- Манчев73
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 24.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Е34-столичанка в повече
///Milen_bmw написа:Видиш ли ръжда, бягай далече, и с тва 1.6 няма да научиш нищо, освен защо щрака
в БГ не мое да не види ръжда,въпроса е по кои места ръждата е по фатална помогнете на човека вместо да го отказвате.Миленски ти на М-ка ли се учи да дрифти6?

- KASAPA
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 2.12.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318is
- Детайли за колата: M44
Да мен ми трябва да знам къде е лошо да има ръжда
Все пак колата е 89 и 90 г съвсем нормално е да има ръжда . При мен стой проблем че не съм запознат с БМВ .
Едната кола е Италианка което е предимство в купето ръждите трябва да са малко . Другата е Германка която съм сигорен че има ръжда но къде трябва да видя добре .
За мен е важно купето да не уморено и сукано и интериора да е подържам кочини дори невлизам а пък ме яд много когато видя скъпи марки коли а вътре изподрано скъсано миришесто на лайна карани от чифути .
хМ да чувам че 316 са бая бавни но за учебна кола на задно като се има в предвид че досега съм карал коли на предно смятам че ще е добре. А пък и що годе бърза кола имам.
При Е30 стоят нещата така че аз си харесвам много модела и искам да я имам да се грижа за нея . Да бъде в сток вид . Единствено ще променя по нея е двигателя нищо друго но това ще е в преспектива поне догодина.

Едната кола е Италианка което е предимство в купето ръждите трябва да са малко . Другата е Германка която съм сигорен че има ръжда но къде трябва да видя добре .
За мен е важно купето да не уморено и сукано и интериора да е подържам кочини дори невлизам а пък ме яд много когато видя скъпи марки коли а вътре изподрано скъсано миришесто на лайна карани от чифути .
хМ да чувам че 316 са бая бавни но за учебна кола на задно като се има в предвид че досега съм карал коли на предно смятам че ще е добре. А пък и що годе бърза кола имам.
При Е30 стоят нещата така че аз си харесвам много модела и искам да я имам да се грижа за нея . Да бъде в сток вид . Единствено ще променя по нея е двигателя нищо друго но това ще е в преспектива поне догодина.
kasapa
- KASAPA
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 2.12.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318is
- Детайли за колата: M44
Познавам доста хора който карат на задно и ми казват че е трудно в началото да се научи човек но пък развива много по-добри шофиорски умения.
Нямам опит в колите с задно
Колите който гледам едната е 101 кс мисля че е с верига
другата е 98 кс май стария мотор
Нямам опит в колите с задно

Колите който гледам едната е 101 кс мисля че е с верига
другата е 98 кс май стария мотор
kasapa
- Illusion
- Бургаското явление
-
- Мнения: 1649
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: Бургас/София
Ако е 89-90 година ще е с М40 (без коментар), но е с ремък, а не с верига. Другия вариант е да е с М10Б18 карб, но тогава със сигурност няма да е гореспоменатите години. 

Mishel_Vaian написа:Качвайте се на бързи ИС-ки. И отзад возете яки Миски. Жените от мотори не разбират.Те колите по цвят избират
Само Илюжън не може се прекара да опита ИС-ка тя да кара



- small
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 13.11.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- KASAPA
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 2.12.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318is
- Детайли за колата: M44
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
e30
Здравей,
Бих искал да споделя част от моя опит до сега с е30. Ще започна с това, че имам 2 броя. 316 М40 05.1990 и 324 М21 11.1990. 316-ката е от Австрия и е била внесена приблизително преди 2.5 години. Карана е от жена - роднина на момчето от което я взех. Чесно казано, аз по изгнило е30 от тва и до ден днешен не съм видял. Да ама обаче както всеки знае "ръждата не кара колата". Финта беше, че колата имаше страхотно количество документи за поддръжка и извършвани редовни технически прегледи. Фактури за сменените части, както и фактура за извършен ремонт на разпределителния вал, за който всеки собственик на М40 знае, че е ахилесовата пета в този мотор. Препоръчително е ремонта да се извърши на 200000 км. Мойта я взех на 227000. Имам си фактури и гаранция за амортесьорите, ролките, ремъка. Салона бе безупречен, никво скъсано по тапицерията на седалките, нито таблото е сцепено. Колата си имаше всички пластмаси в това число и кората под мотора, липсваха единия халоген(откраднат, оти бил здрав, а другия щото пукнат не го бяха взели) и пластмасата намираща се под халогените, която е направена така, че да се откача при евентуален допир с бордюр. Дали я има или няма не е от голямо значение тъй като на дизела я имаше, но е сега при снеговалежа изчезна, тоест изпаднала по пътя някъде, само и единствено при досег със снега. Та както и да е - за дизела след малко. Секи тука храни М40, тракало, мъртво родено и тнт. Се пак от БМВ са измислили няколко вида скоростни кутйи и диференциали. Бих заявил, че има удоволствие и агресия дори и при този най-слаб модел. Има осезаема разлика с М10 мотора(преди туй е30 имах двоен стоп 85-ти набор - и он пушка, даже с рекаро, ма айде за него няма ти обеснявам, че ти си ги гледаш годинките, а пък аз си ги обичам сички е30-ки на тоя свят) Основното гниене, което просто си е дефект е зоната отзад непосредствено до халката за теглене. Тук да вметна само, че беше карана в БГ около 8 месеца с газов инжекцион, който бе свален, тъй като само той струваше колкото цялото е30. Аз го взех обезгазено. За тия 8 месеца, мрежата която държи ватата в самото гърне се бе изпарила в следствие на което ватата почна да излиза през ауспуха(писал съм тема, ако искаш я намери), има няма след още 4 месеца и бензиновата помпа сдаде багажа, отделно това лято имах проблем с загряване, като част от проблема бе начина на обезгазяване, а именно - абсолютно невежо, претупано, аматьорско и тнт(и за него съм писал цела епопея) Преди да го купя го карах естествено - идеята бе да видя дали ще успее да удари ограничителя, което ако стане означава, че разпределителния вал е още в добро състояние. Минус на М40 е ниско разположения картер, чието положение е още по ниско, тъй като имам наблюдения 316-ката идва някак си с по-къси пружини. Мисълта ми е, че рано или късно картера ще бъде обект на смяна или ремонт, като се има предвид състоянието на Софийските "аутобани"
За 18 месеца в мой ръце цепих картера 3 пъти, ма то и аз не съм тих - да кажем, че ако не ходиш оффроуд, не обкрачваш каквито и да е издатини(шахти) или не прелиташ през прелези с 80 вместо с указаните 30 би могъл да нямаш такъв проблем. При всички други случай или си направи шина(още в деня на покупката) или се ориентирай към М10 мотор, ма него в троен стоп ще кажат хората е екзотика. Чесно казано това бе основната причина да си зема второ е30 - просто треа друг мотор с по-висок картер. Аз леле колко мога да изпиша....
Та айде пак на ръждата. Начи: предна стабилизираща щанга не работеше - беше се раздула стоманата в тампоните и от там блокаж в следствие на което колата се "гмуркаше" насекъде по бабуните. Туй не е страшно. Както колегите споменаха - наблюдава се гниене при сглобката между купето и съпорта на пружините под задните калници. Ако има калобрани, сметай сичко под тях е леж. Предните калници - в КАТ не ме пуснаха да мина с тях - много изгнили - чак дупки - са карам с два от двоен(ма не я карам че я смазах леко
) Съвет от мен е да извадиш мокетите от багажника - следствието: невероятно много ръжда в дясно, в дъното, където минава тръбата за бензина, както и цялата вътрешна стена на калника, отново в дясно. Естествено веждите на задните калници. Друго, друго... то тфа ич не е малко. Сложих си волан от 325 кожен, задни дискови спирачки, стабилизираща щанга и 15х8 жанти с гуми 205/50. Оставаше само шпера, ма е го е - жантите не устояха да го изчакат
Разпределенитео на тежеста е по бледи и непотвърдени спомени е 52/48% в полза на предницата. Бих казал, че в тази кола се чувтвах сигурен. Много приятна и емоционална за каране по двулентови пътища със скорост до 150км/ч. Общо взето искам да кажа, че ръждата ти е най-малкия проблем, се пак имаш 2 орела, па пички да рутиш с е30-ката е демоде... Гледай мотора и поддръжката. Имаше 14-ки ляти и 4 зимни - 2000 лева - направо го преебах момчето
(ма он си знае Ситроен ВТС на газз)
Са дизела - гледам го един такъв, пак бял, пак с 4 врати(аз двуврато нема си зема никога - но за тфа секи си има вкус) стои стройно на улицата с табелки продава се. Имаше жанти, има си халогени, имаше си лайсни, шибидахче. Надникнах да видя - гледам ред лайн-а на 5000 оборота, веднага звъннах на телефона. Вика чист дизел. Викам колко пара? 2500 лева. Разбрах се с човека, видехме се отвори ми я, а то кво - само 167000 км, 6 години не карана в БГ, 5 от тях седяла в гараж, сменен съединител(другия бил залепнал заради застоя), 4 зимни гуми, СиДи, салона направо слънце. Багажника чист и свети, тулбокс-че, че даже и фенера в жабката си има, а и Мтех волан. Запали от раз. Подкарах го и се влюбих. Ръжди липсват, освен онази която споменах - отзад до халката за теглене. 4 дни след това, вече я купих - заробих се с кредит... Тук основното е, че ако нещо ти грабне окото - опитай се да намериш добрите страни, а не го гледай дали е лъскаво или не знам си кво. Не ти знам, опелите кви са, ма вервай ми, че сигурно бързо ще се отървеш от тях след кат се разболееш по Е30 - което е неизбежно. Хиляди възможности за конфигурации и модове(разгледай на Явор турингите), па и на в12 нема се направи. Аз съм зарибен да ти покажа, дори и да дойда с теб да видим тия коли дето си си харесал. Просто си мисля, че аз друг автомобил не бих могъл да притежавам - а па с предно - никога... Ае драсни ЛС, те пооблъча още и още...
П.С.
Първото дето гледаш е ВИН номера - вижда се пред предното стъкло, при вдигнат капак. Отиваш гледаш, записваш, слушаш кво ще ти говори продавача и после сверяваш... чиста работа. Ае успех и чакам да се похвалиш скоро.
Бих искал да споделя част от моя опит до сега с е30. Ще започна с това, че имам 2 броя. 316 М40 05.1990 и 324 М21 11.1990. 316-ката е от Австрия и е била внесена приблизително преди 2.5 години. Карана е от жена - роднина на момчето от което я взех. Чесно казано, аз по изгнило е30 от тва и до ден днешен не съм видял. Да ама обаче както всеки знае "ръждата не кара колата". Финта беше, че колата имаше страхотно количество документи за поддръжка и извършвани редовни технически прегледи. Фактури за сменените части, както и фактура за извършен ремонт на разпределителния вал, за който всеки собственик на М40 знае, че е ахилесовата пета в този мотор. Препоръчително е ремонта да се извърши на 200000 км. Мойта я взех на 227000. Имам си фактури и гаранция за амортесьорите, ролките, ремъка. Салона бе безупречен, никво скъсано по тапицерията на седалките, нито таблото е сцепено. Колата си имаше всички пластмаси в това число и кората под мотора, липсваха единия халоген(откраднат, оти бил здрав, а другия щото пукнат не го бяха взели) и пластмасата намираща се под халогените, която е направена така, че да се откача при евентуален допир с бордюр. Дали я има или няма не е от голямо значение тъй като на дизела я имаше, но е сега при снеговалежа изчезна, тоест изпаднала по пътя някъде, само и единствено при досег със снега. Та както и да е - за дизела след малко. Секи тука храни М40, тракало, мъртво родено и тнт. Се пак от БМВ са измислили няколко вида скоростни кутйи и диференциали. Бих заявил, че има удоволствие и агресия дори и при този най-слаб модел. Има осезаема разлика с М10 мотора(преди туй е30 имах двоен стоп 85-ти набор - и он пушка, даже с рекаро, ма айде за него няма ти обеснявам, че ти си ги гледаш годинките, а пък аз си ги обичам сички е30-ки на тоя свят) Основното гниене, което просто си е дефект е зоната отзад непосредствено до халката за теглене. Тук да вметна само, че беше карана в БГ около 8 месеца с газов инжекцион, който бе свален, тъй като само той струваше колкото цялото е30. Аз го взех обезгазено. За тия 8 месеца, мрежата която държи ватата в самото гърне се бе изпарила в следствие на което ватата почна да излиза през ауспуха(писал съм тема, ако искаш я намери), има няма след още 4 месеца и бензиновата помпа сдаде багажа, отделно това лято имах проблем с загряване, като част от проблема бе начина на обезгазяване, а именно - абсолютно невежо, претупано, аматьорско и тнт(и за него съм писал цела епопея) Преди да го купя го карах естествено - идеята бе да видя дали ще успее да удари ограничителя, което ако стане означава, че разпределителния вал е още в добро състояние. Минус на М40 е ниско разположения картер, чието положение е още по ниско, тъй като имам наблюдения 316-ката идва някак си с по-къси пружини. Мисълта ми е, че рано или късно картера ще бъде обект на смяна или ремонт, като се има предвид състоянието на Софийските "аутобани"





Са дизела - гледам го един такъв, пак бял, пак с 4 врати(аз двуврато нема си зема никога - но за тфа секи си има вкус) стои стройно на улицата с табелки продава се. Имаше жанти, има си халогени, имаше си лайсни, шибидахче. Надникнах да видя - гледам ред лайн-а на 5000 оборота, веднага звъннах на телефона. Вика чист дизел. Викам колко пара? 2500 лева. Разбрах се с човека, видехме се отвори ми я, а то кво - само 167000 км, 6 години не карана в БГ, 5 от тях седяла в гараж, сменен съединител(другия бил залепнал заради застоя), 4 зимни гуми, СиДи, салона направо слънце. Багажника чист и свети, тулбокс-че, че даже и фенера в жабката си има, а и Мтех волан. Запали от раз. Подкарах го и се влюбих. Ръжди липсват, освен онази която споменах - отзад до халката за теглене. 4 дни след това, вече я купих - заробих се с кредит... Тук основното е, че ако нещо ти грабне окото - опитай се да намериш добрите страни, а не го гледай дали е лъскаво или не знам си кво. Не ти знам, опелите кви са, ма вервай ми, че сигурно бързо ще се отървеш от тях след кат се разболееш по Е30 - което е неизбежно. Хиляди възможности за конфигурации и модове(разгледай на Явор турингите), па и на в12 нема се направи. Аз съм зарибен да ти покажа, дори и да дойда с теб да видим тия коли дето си си харесал. Просто си мисля, че аз друг автомобил не бих могъл да притежавам - а па с предно - никога... Ае драсни ЛС, те пооблъча още и още...

П.С.
Първото дето гледаш е ВИН номера - вижда се пред предното стъкло, при вдигнат капак. Отиваш гледаш, записваш, слушаш кво ще ти говори продавача и после сверяваш... чиста работа. Ае успех и чакам да се похвалиш скоро.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- ///Milen_bmw
- Drinker
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София - Дружба Дринк Тийм
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Touring 328i
- Мечтае да кара: нормално
Манчев73 написа:///Milen_bmw написа:Видиш ли ръжда, бягай далече, и с тва 1.6 няма да научиш нищо, освен защо щрака
в БГ не мое да не види ръжда,въпроса е по кои места ръждата е по фатална помогнете на човека вместо да го отказвате.Миленски ти на М-ка ли се учи да дрифти6?
Именно защото съм започнал от слаби коли, не го препоръчвам на никого, и за това още се уча. Колегите, които и навремето си караха мощни коли сега се открояват от останалите значително.
Гарантирам, че след месец тая 16-ка ще му се струва най-мъртвата кола на света. Вместо да се харчат купища пари за двигател, може да се вкарат в други полезни неща.
И сега някой да не си помисли че възхвалявам йеската, и тя е един мъртвец безподобен

Моя съвет е 320, достъпни са и е доста по-добре от М40

- MeTo_BMWto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 18.04.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ките на безин
- Мечтае да кара: e24
..
колега не съм съгласен че 316ката е толкова мъртва та да не става за дрифт я нека сложи едно шперче пък да видиме дали може да се върти
а относно местата на който гният нека разгледа гредичките на задния мост и бумбетата и като отвори предния капак хубаво да огледа ботушите и роговете
айде успех



смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре Just e30

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
е30
Като цяло, ако изкурубиш една 16-ка, дали нема се окажеш малко пред дваеската с шукарийте?!
Мен друго не ми остана като вариант
[/quote]


"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
всеки трябва да тръгне от някъде... ако не си карал кола със задно преди... ти обещавам, че ще имаш изненади в началото
има доста писано за Е30, може да пробваш търсачката - е30 на старо, слаби места и т.н. ще излязат много теми.

има доста писано за Е30, може да пробваш търсачката - е30 на старо, слаби места и т.н. ще излязат много теми.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани