e30 316i спирачен ъпгрейд
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
като си с апарати от е34 е адекватен като си с оригиналните 30-кови да неадекватен е... спирачктие ти стават като на голф 4...
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
А двойно серво от е34 с апарати и дискове от е36 отпред и отзад - колко "адекватно" ще стане?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Maverik
- младши ентусиаст
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Когато дисковете накладките и прочие са ен-та употреба...все е неадекватно
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
След допълнителни разсъждения по темата още четене и разговори с някои от вас промених решението си за спирачния ъпгрейд. Благодаря на всички които дадоха съвет във форумите и на живо!
Ще остана на 4x100. Спирачния ъпгрейд ще е максимално близък до този тук: http://300mm.de/299mm/300294.htm.
По този начин колата остава в максмилано оригинален вид и дори би трябвало да поеме BBS 15-ките.
На път съм скоро да се сдобия с почти всичко нужно за интервенцията. В момента подготвям железата по окачването. Взех си 51мм предни колове и задни носачи за диск (всичко е от е30). Хубавото на това е, че колата е цяла и непокътната докато работя наистина бавно по този ъпгрейд.
Носачите бяха с полуоските на тях и момчето от което ги взех ме предупреди, че едната гайка не иска да се развие. Работата се оказа наистина много зор и се наложи рязане на главината и на самата гайка. Преди да стигнем до тази груба интервенция пробвахме да заварим челно тръба, но гайката така и не помръдна - скъсахме заварката.. Рязането беше сериозно - до като не се показа резбата не поиска да помръдне. Това С-образното на масата е гайката или по-точно остатъците от нея:
Реших да изправя ръба на задните прахоуловители за да могат да съберат 294 милиетровия диск отзад:
Може би ще е най добре да заваря челно нов борд за така получения ръб ама първо трябва да се понауча да заварявам.
Имаше нужда от заигравка с бомбетата на които се държат пружините. Бяха доста поизгнили и едното направо имаше дупки които CO-то направи на кратери и после запълни. За мен беше възможност да натрупам малко опит с CO и ъглошлайф:
Нямам хубава снимка на крайния резултат ама се заиграх и стана доста добре.
Понеделник оставих нещата за пясък (тук http://www.pbg.bg) и току що си ги взех:
Планирал съм да направя фосфатиране преди праховото като съм си взел химия от ето тази фирма: http://www.koroza-karat.com.
Лошото е че тази операция трябва да се направи веднага след пясъка, но за съжаление няма как да стане веднага. Нещата са ги минали вчера вечерта, аз ги взех днес и ще успея утре сутринта да ги сложа във вана с химията. А вече има места на които са избили ето такива точки :
Като цяло пясъка на които са минати нещата е много фин и ме притеснява, че може и да не е успял да събори изгнилите на по-дълбоко места. Ще е хубаво някой който има опит да каже как му изглежда горната снимка и дали е нужна някаква допълнителна обработка.
Другата седмица съм отпуска и се надявам да имам повече време за работа по проекта. Ще се опитам да пиша и да снимам повече.
Ще остана на 4x100. Спирачния ъпгрейд ще е максимално близък до този тук: http://300mm.de/299mm/300294.htm.
По този начин колата остава в максмилано оригинален вид и дори би трябвало да поеме BBS 15-ките.
На път съм скоро да се сдобия с почти всичко нужно за интервенцията. В момента подготвям железата по окачването. Взех си 51мм предни колове и задни носачи за диск (всичко е от е30). Хубавото на това е, че колата е цяла и непокътната докато работя наистина бавно по този ъпгрейд.
Носачите бяха с полуоските на тях и момчето от което ги взех ме предупреди, че едната гайка не иска да се развие. Работата се оказа наистина много зор и се наложи рязане на главината и на самата гайка. Преди да стигнем до тази груба интервенция пробвахме да заварим челно тръба, но гайката така и не помръдна - скъсахме заварката.. Рязането беше сериозно - до като не се показа резбата не поиска да помръдне. Това С-образното на масата е гайката или по-точно остатъците от нея:
Реших да изправя ръба на задните прахоуловители за да могат да съберат 294 милиетровия диск отзад:
Може би ще е най добре да заваря челно нов борд за така получения ръб ама първо трябва да се понауча да заварявам.
Имаше нужда от заигравка с бомбетата на които се държат пружините. Бяха доста поизгнили и едното направо имаше дупки които CO-то направи на кратери и после запълни. За мен беше възможност да натрупам малко опит с CO и ъглошлайф:
Нямам хубава снимка на крайния резултат ама се заиграх и стана доста добре.
Понеделник оставих нещата за пясък (тук http://www.pbg.bg) и току що си ги взех:
Планирал съм да направя фосфатиране преди праховото като съм си взел химия от ето тази фирма: http://www.koroza-karat.com.
Лошото е че тази операция трябва да се направи веднага след пясъка, но за съжаление няма как да стане веднага. Нещата са ги минали вчера вечерта, аз ги взех днес и ще успея утре сутринта да ги сложа във вана с химията. А вече има места на които са избили ето такива точки :
Като цяло пясъка на които са минати нещата е много фин и ме притеснява, че може и да не е успял да събори изгнилите на по-дълбоко места. Ще е хубаво някой който има опит да каже как му изглежда горната снимка и дали е нужна някаква допълнителна обработка.
Другата седмица съм отпуска и се надявам да имам повече време за работа по проекта. Ще се опитам да пиша и да снимам повече.
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Прогрес за миналата седмица:
1:
Единия тампон на магарето не поиска да излезе само с чука и се наложи да му се помогне:
През това време подгрях вода за ваната с химията:
Снимка от потапянето. Излизаха мехурчета но като цяло не е бурна реакция:
https://lh3.googleusercontent.com/-Gkxc ... 090413.jpg
Ето как изглеждаха железата след ваната. Покритието ги направи по-тъмни с леко синкав отенък:
2:
Ето я и боята. Днес се направи първия слой с цинкова боя. Плана е утре да добавя финален слой черно.
Първо пробвах единия носач. Притесняваше ме да не избие маслото отвътре при нагряването. Реших просто да махна тапата и да го увеся с дупката нагоре така, че да може свободно да си излизат парите от там но да не тече. Тук е подготвен за ръсене (това всъшност е ръсенето на втория докато първия е още в пещта):
Тук е вече опечен:
Нямаше проблеми с протичане на маслото, но все пак предпочетох да направя и другия носач на по-малката пещ.
Останалите неща и най-вече магарето нямаше как да влязат там и отидоха в голямата пещ:
3:
Днес беше ден за боядисване в черно. Сетих се, обаче, че имам и други елементи които искам да боядисам.
Не се "похвалих", но миналата седмица ме удариха отзад . Последния петък в който колата беше планирано да е в София за тази година. Заваля лек дъжд и за този ден с очите си видях 4 катастрофи плюс тази в която участвах. Много гадно, ама за съжаление почти неизбежно.. Щетите са малко въпреки сравнително силния удар (автомобила отзад остана без фарове, броня и радиатор) благодарение най-вече на гредата за теглич. Наистина много малко щети - много здрава конструкция и на бронята и на гредата и на тези подсилващи планки. По гредата има разни дребни ръжди които искам да залича. Свалих нея плюс подсилващите планки в гредите:
След това телената четка, ръждопреобразувателя, пак телената четка и шкурката и на праховото заедно с останалите детайли. Ето го и резултата:
Междувременно оставих дисковете за редрил на 4 по 100, разстъргване на централния отвор (за предните) и правене на уплътнителни пръстени (за задните). Уредих си песъкоструй на спирачните апарати. Искат да ги дам с извадени бутала и съответно напънах задните апарати с компресора да си покажат буталцата:
4:
Пристиганаха ми и предните апарати:
Заех се с разглабянето им и подготовка за пясък:
https://plus.google.com/u/0/photos/104083058832085252299/albums/6035129626401648657/6059941793128187570?pid=6059941793128187570&oid=104083058832085252299
Ето го резултата:
Препоръчвам на всеки който се заема с подобно разглабяне на толкова щуцери да се сдобие с правилния размер срязан ключ (долу дясно на снимката). За малко да прецакам нещата с обиковения гаечен ключ щото изобщо не знаех за съществуването на тези ключове, но реших да поразпитам и ме светнаха за тях. Много по дебел е, обхваща гайката плътно и позволява необходимото яко напъване без абсолютно никакви щети.
Гумичките изглеждат добре. Не мога да преценя дали е по-добре да ги преизползвам или да сложа новите гумички Centric от снимките. Изглежда ми доста възможно старите Brembo гумички да са по-добрия избор. Ето малко снимки:
Обезвъздушителите изглеждат почти перфектни. Никакви забележки по гумните капачета. Единствено един от обезвъздушителите е нартрупал повечко ръждичка, но не е фатално. Мисля да си спестя купуването на нови.
5:
Докато чакам апаратите от пясък се заех с проблемните места по купето едното от които е пострадало и от удара. Свалих изпускателните тръби:
Има доста изгнило по единия шев не легена в който стои крика:
Около мястото е имало проблем и е кърпена задната престилка:
Лошото е, че ръждата не е напълно премахната а е замазана на труднодостъпните места. Ще чистя до здраво и ще заваря ново парче ламарина. Ето така изглежда почти почистено:
Мисля да премахна напълно горната ламарина по ръба. Задната част изглежда здрава, но предполагам, че е тръгнала отвътре.
Вътре в легена нещата не са добре, но мисля че е повърхностно и ще стане и без рязане:
Плана ми е да обработя сам всички проблемни места лека по лека и да я дам за частично или пълно боядисване. От опита ми с бояджии знам, че не им се занимава с ръжди и само замазват, така че предпочитам аз да се заема. За сега мажа само с ръждопробразовател на Вюрт които е и подходящ грунд, но ще се радвам на съвет какво да ползвам за запечатване на обработените ламарини така, че да няма проблем после с боята.
С добри впечатления съм от ето това и го имам налично:
1:
Единия тампон на магарето не поиска да излезе само с чука и се наложи да му се помогне:
През това време подгрях вода за ваната с химията:
Снимка от потапянето. Излизаха мехурчета но като цяло не е бурна реакция:
https://lh3.googleusercontent.com/-Gkxc ... 090413.jpg
Ето как изглеждаха железата след ваната. Покритието ги направи по-тъмни с леко синкав отенък:
2:
Ето я и боята. Днес се направи първия слой с цинкова боя. Плана е утре да добавя финален слой черно.
Първо пробвах единия носач. Притесняваше ме да не избие маслото отвътре при нагряването. Реших просто да махна тапата и да го увеся с дупката нагоре така, че да може свободно да си излизат парите от там но да не тече. Тук е подготвен за ръсене (това всъшност е ръсенето на втория докато първия е още в пещта):
Тук е вече опечен:
Нямаше проблеми с протичане на маслото, но все пак предпочетох да направя и другия носач на по-малката пещ.
Останалите неща и най-вече магарето нямаше как да влязат там и отидоха в голямата пещ:
3:
Днес беше ден за боядисване в черно. Сетих се, обаче, че имам и други елементи които искам да боядисам.
Не се "похвалих", но миналата седмица ме удариха отзад . Последния петък в който колата беше планирано да е в София за тази година. Заваля лек дъжд и за този ден с очите си видях 4 катастрофи плюс тази в която участвах. Много гадно, ама за съжаление почти неизбежно.. Щетите са малко въпреки сравнително силния удар (автомобила отзад остана без фарове, броня и радиатор) благодарение най-вече на гредата за теглич. Наистина много малко щети - много здрава конструкция и на бронята и на гредата и на тези подсилващи планки. По гредата има разни дребни ръжди които искам да залича. Свалих нея плюс подсилващите планки в гредите:
След това телената четка, ръждопреобразувателя, пак телената четка и шкурката и на праховото заедно с останалите детайли. Ето го и резултата:
Междувременно оставих дисковете за редрил на 4 по 100, разстъргване на централния отвор (за предните) и правене на уплътнителни пръстени (за задните). Уредих си песъкоструй на спирачните апарати. Искат да ги дам с извадени бутала и съответно напънах задните апарати с компресора да си покажат буталцата:
4:
Пристиганаха ми и предните апарати:
Заех се с разглабянето им и подготовка за пясък:
https://plus.google.com/u/0/photos/104083058832085252299/albums/6035129626401648657/6059941793128187570?pid=6059941793128187570&oid=104083058832085252299
Ето го резултата:
Препоръчвам на всеки който се заема с подобно разглабяне на толкова щуцери да се сдобие с правилния размер срязан ключ (долу дясно на снимката). За малко да прецакам нещата с обиковения гаечен ключ щото изобщо не знаех за съществуването на тези ключове, но реших да поразпитам и ме светнаха за тях. Много по дебел е, обхваща гайката плътно и позволява необходимото яко напъване без абсолютно никакви щети.
Гумичките изглеждат добре. Не мога да преценя дали е по-добре да ги преизползвам или да сложа новите гумички Centric от снимките. Изглежда ми доста възможно старите Brembo гумички да са по-добрия избор. Ето малко снимки:
Обезвъздушителите изглеждат почти перфектни. Никакви забележки по гумните капачета. Единствено един от обезвъздушителите е нартрупал повечко ръждичка, но не е фатално. Мисля да си спестя купуването на нови.
5:
Докато чакам апаратите от пясък се заех с проблемните места по купето едното от които е пострадало и от удара. Свалих изпускателните тръби:
Има доста изгнило по единия шев не легена в който стои крика:
Около мястото е имало проблем и е кърпена задната престилка:
Лошото е, че ръждата не е напълно премахната а е замазана на труднодостъпните места. Ще чистя до здраво и ще заваря ново парче ламарина. Ето така изглежда почти почистено:
Мисля да премахна напълно горната ламарина по ръба. Задната част изглежда здрава, но предполагам, че е тръгнала отвътре.
Вътре в легена нещата не са добре, но мисля че е повърхностно и ще стане и без рязане:
Плана ми е да обработя сам всички проблемни места лека по лека и да я дам за частично или пълно боядисване. От опита ми с бояджии знам, че не им се занимава с ръжди и само замазват, така че предпочитам аз да се заема. За сега мажа само с ръждопробразовател на Вюрт които е и подходящ грунд, но ще се радвам на съвет какво да ползвам за запечатване на обработените ламарини така, че да няма проблем после с боята.
С добри впечатления съм от ето това и го имам налично:
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
довърши спирачките, преди да орпавяш външния вид!
шегата настрана, ъпгрейда изглежда впечатляващо. очаквам крайният резултат.
шегата настрана, ъпгрейда изглежда впечатляващо. очаквам крайният резултат.
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Въпреки малкото време за работа по проекта имам напредък с апаратите. За съжаление не се получиха нещата идеално.
Апаратите минаха песъкоструй:
Черна основа:
Надписи и подготовка за ръсене с лак:
Готови за второто печене:
Краен резултат:
За съжаление виниловите надписи потъмняха значително и се свиха (и някои се разкривиха). На снимката не се вижда много, но не е идеално.. Очаквах, че е възможно да се случи нещо такова и бях сложил едно надписче на първото печене за проба - то се сви значително по-малко, не се обезцвети и се подлъгах, че няма да има проблеми.
Отделно и гладкостта която постигнах е далеч от перфектна..
Дилемата е дали да се хващам с шкурката и да остържа лака и надписите или да се примиря и да си залепя просто втори надписи отгоре.
Второто изглежда ето така:
На горната снимка апарата горе дясно е с втора нова лепенка върху лака, а горе ляво е с пробната лепенка която сложих в пещта на първо печене.
Поне има кой да помага :
Та още се чудя дали ако се хвана на първия вариант нещата няма да станат по-зле.. Ако някои има опит с шкурка на прахова боя ще се радвам да сподели. Мисля си че би трябвало да стане по-добре като мина основата на водна шкурка и след това запечатам с лак на по ниска температура или пък с мокро боядисване при професионалист.
Апаратите минаха песъкоструй:
Черна основа:
Надписи и подготовка за ръсене с лак:
Готови за второто печене:
Краен резултат:
За съжаление виниловите надписи потъмняха значително и се свиха (и някои се разкривиха). На снимката не се вижда много, но не е идеално.. Очаквах, че е възможно да се случи нещо такова и бях сложил едно надписче на първото печене за проба - то се сви значително по-малко, не се обезцвети и се подлъгах, че няма да има проблеми.
Отделно и гладкостта която постигнах е далеч от перфектна..
Дилемата е дали да се хващам с шкурката и да остържа лака и надписите или да се примиря и да си залепя просто втори надписи отгоре.
Второто изглежда ето така:
На горната снимка апарата горе дясно е с втора нова лепенка върху лака, а горе ляво е с пробната лепенка която сложих в пещта на първо печене.
Поне има кой да помага :
Та още се чудя дали ако се хвана на първия вариант нещата няма да станат по-зле.. Ако някои има опит с шкурка на прахова боя ще се радвам да сподели. Мисля си че би трябвало да стане по-добре като мина основата на водна шкурка и след това запечатам с лак на по ниска температура или пък с мокро боядисване при професионалист.
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
докарай ги да изглеждат както искаш, хвърли само един поглед тук какво се разисква за боядисването:
viewtopic.php?f=67&t=375556&start=15
viewtopic.php?f=67&t=375556&start=15
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- Convertible
- ентусиаст
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
станали са страшни, няма какво повече да се занимаваш, все пак това е зад джантата и постоянно има прах от накладки.
аз кога ли ще я направя тая процедура само се питам?
аз кога ли ще я направя тая процедура само се питам?
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Напредъка продължава да е бавен, но все пак има някакъв:
Подготвих ново парче ламарина което да замести изгнилата част на този ръб:
В последствие ръждивата част на легегена от лявата страна беше изрязана заедно с вътрешната част на ръба от горната снимка който също не изглеждаше добре след почистването (и без това този тип сглобки ламарина за ламарина са доказани магнити за ръжда):
Направих шаблон:
и на втория опит успях да напасна парче ламарина:
Нужната заварка е над моите текущи умения и за това я оставих в опитни ръце. Ето го резулатата:
За съжаление беше преседяла ненамзана 10-тина дена и повърхностната ръжда беше на лице. Намазах с вюрта, изчистих и пак намазах и мисля, че стана добре:
След това намазах с двукомпонентния грунд на Боди и мисля повече да не пипам там:
Разчоплих и от другата страна в легена на акумулатора:
Очаквано и тук има кърпеж:
Тук също нещата са направени без да се изрежат напълно ръдиживите места и съответно ръждата се е разпространила, но положението е значително по-добре спрямо другия леген и тук се надявам да мине само с орязване на оставените ръждиви ръбчета от вътрешната страна и хубава обработка.
Използвах момента да освежа ламарините над ауспуха:
Снимката не дава реална представа, но особено тази по-голмата беше доста ръждива. Отидоха на пясък и понеже се наложи да престоят няколко дена ги завих в стреч и ги държах на стайна темепратура:
Ето ги след праховото с цинкова боя:
и на колата:
Сложих обратно ауспуха и колата е отново в движение или поне в състояние да освободи канала на собствен ход
Относно апаратите - реших, че ще им залепя повторни лепенки отгоре и няма да ги пипам повече. Сглобени са, но нямам снимки - ще гледам тези дни да пиша по-подробно за тях.
Подготвих ново парче ламарина което да замести изгнилата част на този ръб:
В последствие ръждивата част на легегена от лявата страна беше изрязана заедно с вътрешната част на ръба от горната снимка който също не изглеждаше добре след почистването (и без това този тип сглобки ламарина за ламарина са доказани магнити за ръжда):
Направих шаблон:
и на втория опит успях да напасна парче ламарина:
Нужната заварка е над моите текущи умения и за това я оставих в опитни ръце. Ето го резулатата:
За съжаление беше преседяла ненамзана 10-тина дена и повърхностната ръжда беше на лице. Намазах с вюрта, изчистих и пак намазах и мисля, че стана добре:
След това намазах с двукомпонентния грунд на Боди и мисля повече да не пипам там:
Разчоплих и от другата страна в легена на акумулатора:
Очаквано и тук има кърпеж:
Тук също нещата са направени без да се изрежат напълно ръдиживите места и съответно ръждата се е разпространила, но положението е значително по-добре спрямо другия леген и тук се надявам да мине само с орязване на оставените ръждиви ръбчета от вътрешната страна и хубава обработка.
Използвах момента да освежа ламарините над ауспуха:
Снимката не дава реална представа, но особено тази по-голмата беше доста ръждива. Отидоха на пясък и понеже се наложи да престоят няколко дена ги завих в стреч и ги държах на стайна темепратура:
Ето ги след праховото с цинкова боя:
и на колата:
Сложих обратно ауспуха и колата е отново в движение или поне в състояние да освободи канала на собствен ход
Относно апаратите - реших, че ще им залепя повторни лепенки отгоре и няма да ги пипам повече. Сглобени са, но нямам снимки - ще гледам тези дни да пиша по-подробно за тях.
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Най-после дисковете са редрилнати. Апаратите са сглобени като преизползвах техните си гумички които са в отлично състояние и ми се струват по-качествени като материал (по-гъвкави) от новите които съм си купил.
Ето ги сглобени и специалната грес на АТЕ за целта (20лв от Манимпекс) ако на някой му трябва такава с удоволствие ще услужа количеството е доста голямо:
Остава да си закупя и греста за водачите и гърбовете на накладките ATE Plastilube тя беше около същите пари и ми я предложиха като отидох в магазина, но тогава не бях сигурен, че ми трябва. Като си прочетох инструкцията за смяна на накладки на листчето на самите накладки (пак АТЕ) там беше посочено и за многобуталните апарати да се използва Plastilube за водачите и гърбовете на накладките.
В момента хола изглежда ето така (как ме търпят нямам идея ):
А ето и какво има в чувалчето на Дядо Коледа:
Мартин както винаги на ниво! Достави ги супер бързо, въпреки че знаеше, че въобще не съм спешен.
Четох около месец само за окачване и накрая се спрях на варианта с койли на D2 поради следните причини:
Искам твърдо окачвене но не искам да намалявам височината в никакъв случай, а всички твърди пружини за нерегулируемо окачване свалят. Има такива дето свалят по-малко, но пак свалят около един инч и са средна твърдост. Цената на хубаво нерегулируемо окачване е по-висока от цената на прилични койли като D2, BCR. Това което най-много ме спираше за койли беше нуждата от допълнителна модификация на коловете при е30, а моите са вече боядисани и готови за монтаж. При D2 за разлика от BCR намесата е минимална - реже се шапката на която стъпва оригиналната пружина като дори може и нищо да не се прави, но тогава значително се ограничава възможността за сваляне - а аз не искам да свалям. Точно докато се чудех какво да е Мартин извади страхотна цена на Д2 (имаше промоция Ноември месец) и това значително улесни избора.
Относно предна и задна стабилизираща щанга (задна нямам) реших да използвам такива от комби (20мм предна и 13.5мм задна). Гледах китовете на H&R и на Eibach и не само - има голям избор, но не ми хареса цената а и по мненията които прочетох толкова дебели щанги за препоръчителни най-вече за състезателни цели. Вече се сдобих с перфектна задна щанга без ръжди, но нямам снимка. Покрай нея си закупих това и определено го вкъщи го харесаха:
В момента проектирам адапторните планки. Ето някои снимки на процеса:
Предния диск с главината на место и стиснат апарат:
Задния диск:
Ето и резултата от 3D проектирането:
Предни:
Задни:
Дал съм поръчка на лазер да ми изработи профилите - след това на фрезата. Стоманата която смятам да използвам е СТ-52.
Все още не съм наясно как ще закарам спирачните тръбички до задните апарати и дали и какви маркучи е хубаво да си взема. Та кажете къде могат да ми направят изпипани тръбички на задните носачи.
Ето ги сглобени и специалната грес на АТЕ за целта (20лв от Манимпекс) ако на някой му трябва такава с удоволствие ще услужа количеството е доста голямо:
Остава да си закупя и греста за водачите и гърбовете на накладките ATE Plastilube тя беше около същите пари и ми я предложиха като отидох в магазина, но тогава не бях сигурен, че ми трябва. Като си прочетох инструкцията за смяна на накладки на листчето на самите накладки (пак АТЕ) там беше посочено и за многобуталните апарати да се използва Plastilube за водачите и гърбовете на накладките.
В момента хола изглежда ето така (как ме търпят нямам идея ):
А ето и какво има в чувалчето на Дядо Коледа:
Мартин както винаги на ниво! Достави ги супер бързо, въпреки че знаеше, че въобще не съм спешен.
Четох около месец само за окачване и накрая се спрях на варианта с койли на D2 поради следните причини:
Искам твърдо окачвене но не искам да намалявам височината в никакъв случай, а всички твърди пружини за нерегулируемо окачване свалят. Има такива дето свалят по-малко, но пак свалят около един инч и са средна твърдост. Цената на хубаво нерегулируемо окачване е по-висока от цената на прилични койли като D2, BCR. Това което най-много ме спираше за койли беше нуждата от допълнителна модификация на коловете при е30, а моите са вече боядисани и готови за монтаж. При D2 за разлика от BCR намесата е минимална - реже се шапката на която стъпва оригиналната пружина като дори може и нищо да не се прави, но тогава значително се ограничава възможността за сваляне - а аз не искам да свалям. Точно докато се чудех какво да е Мартин извади страхотна цена на Д2 (имаше промоция Ноември месец) и това значително улесни избора.
Относно предна и задна стабилизираща щанга (задна нямам) реших да използвам такива от комби (20мм предна и 13.5мм задна). Гледах китовете на H&R и на Eibach и не само - има голям избор, но не ми хареса цената а и по мненията които прочетох толкова дебели щанги за препоръчителни най-вече за състезателни цели. Вече се сдобих с перфектна задна щанга без ръжди, но нямам снимка. Покрай нея си закупих това и определено го вкъщи го харесаха:
В момента проектирам адапторните планки. Ето някои снимки на процеса:
Предния диск с главината на место и стиснат апарат:
Задния диск:
Ето и резултата от 3D проектирането:
Предни:
Задни:
Дал съм поръчка на лазер да ми изработи профилите - след това на фрезата. Стоманата която смятам да използвам е СТ-52.
Все още не съм наясно как ще закарам спирачните тръбички до задните апарати и дали и какви маркучи е хубаво да си взема. Та кажете къде могат да ми направят изпипани тръбички на задните носачи.
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Направи си къстъм маркучета и си остави оригиналните тръбички.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Планките пристигнаха от лазера в доста груб вид и съответно леко намалени външни размери. Ако знаех, че ще стане така щях да ги поръчам леко уголемени.
Не съм доволен, но поне за проба на размерите върши работа. След нужното стъргане днес успях да сглобя пробно отзад и ето как изглеждат нещата:
Учудващо сметките ми сработиха много добре от първия път - нищо не опира никъде и колелото се върти безпроблемно. Имам около 2мм просвет между апарата и ръба на диска и около 4мм между апарата и джантата на най-тесните места. Няма нужда от фланец, но отпред със сигурност ще има нужда.
Ето го и текущия прогрес по пробната предна планка:
Лошото е, че за сега нямам кол с главина да направя пробата.
Не съм доволен, но поне за проба на размерите върши работа. След нужното стъргане днес успях да сглобя пробно отзад и ето как изглеждат нещата:
Учудващо сметките ми сработиха много добре от първия път - нищо не опира никъде и колелото се върти безпроблемно. Имам около 2мм просвет между апарата и ръба на диска и около 4мм между апарата и джантата на най-тесните места. Няма нужда от фланец, но отпред със сигурност ще има нужда.
Ето го и текущия прогрес по пробната предна планка:
Лошото е, че за сега нямам кол с главина да направя пробата.
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Тоя дето ги е рязал се е казвал Лазар, иначе е рязано с газова горелка.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Малко ъпдейт от последните дни на отпуската.
Това което бях чел за минималната модификация на коловете при койлите на Д2 (от ето тази тема http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=165838) се оказа остаряла информация . Китовете които Д2 доставят в момента изискват здраво рязане на кола и заварка както е при BC Racing и всичко друго което съм виждал. От начало се поядосах, но като се позагледах малко по-подробно в разликите между старата и новата конструкция бързо се убедих, че новата е далеч по-добър вариант. Доста по-висока пружина и по стабилна конструкция. Е прясно боядисаните ми колци отекоха ама какво да се прави..
Та следвайки описанието маркирах 38мм от захвата на шенкела:
И на лентоотрезната:
Отрязани:
Сглобката е супер плътна и хубавата боичка дето съм сложил трябваше също така хубаво да си я изжуля :hihi: след което с леки поклащащи движения стърчащия остатък от пръта влиза изключително плътно в тубосите на койлите:
На единия шенкел се наложи да препиля около 2-3мм леко в основата, където шенкела обгръща кола за да може тубоса да легне плътно (за съжаление на съм снимал, но на горната снимка се вижда как левия не е плътно легнал - след изпилването се оправиха нещата), при другия нямаше такава нужда. След което отскочих до Тръстеник при най-добрия заварчик, който познавам и ето ги тука топли топли:
Мисля, че станаха доста добре:
Пръснах им малко WD-40 вътре, че тва имах под ръка и намазах шева с вюрта, че в тоя студ ще мине време до като минат боя и повече не съм ги пипал.
Това което бях чел за минималната модификация на коловете при койлите на Д2 (от ето тази тема http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=165838) се оказа остаряла информация . Китовете които Д2 доставят в момента изискват здраво рязане на кола и заварка както е при BC Racing и всичко друго което съм виждал. От начало се поядосах, но като се позагледах малко по-подробно в разликите между старата и новата конструкция бързо се убедих, че новата е далеч по-добър вариант. Доста по-висока пружина и по стабилна конструкция. Е прясно боядисаните ми колци отекоха ама какво да се прави..
Та следвайки описанието маркирах 38мм от захвата на шенкела:
И на лентоотрезната:
Отрязани:
Сглобката е супер плътна и хубавата боичка дето съм сложил трябваше също така хубаво да си я изжуля :hihi: след което с леки поклащащи движения стърчащия остатък от пръта влиза изключително плътно в тубосите на койлите:
На единия шенкел се наложи да препиля около 2-3мм леко в основата, където шенкела обгръща кола за да може тубоса да легне плътно (за съжаление на съм снимал, но на горната снимка се вижда как левия не е плътно легнал - след изпилването се оправиха нещата), при другия нямаше такава нужда. След което отскочих до Тръстеник при най-добрия заварчик, който познавам и ето ги тука топли топли:
Мисля, че станаха доста добре:
Пръснах им малко WD-40 вътре, че тва имах под ръка и намазах шева с вюрта, че в тоя студ ще мине време до като минат боя и повече не съм ги пипал.
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани