M52B28 vs M30b35

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 28.02.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: дифа да вие...

M52B28 vs M30b35

Мнение от power of bmw » 17 Юни 2014, 13:40

Момчета, ще се слага нов мотор в коша на е30-та и колата ще се ползва предимно за уикенда-драг и дрифт, и сме се спрели на един от двата мотора, като всеки от тях е след основен ремонт в топ състояние и с еднакви цени.За монтажа на М52 е изписано много, но М30-та ми я дават без скорости, а скоростна кутия за този мотор трудно се намира.Четох, че става от М10 и М50, но това е само написано.Та с кой от двата да се заемам, имайки предвид, че разхода не ме притеснява, а по-скоро вървежа и здравината?
Ако БМВ е религия,то Е30 е икона!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от M10 » 17 Юни 2014, 14:41

От м50 не става, от м10 става. Трябва да те притеснява и теглото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от laviatan » 17 Юни 2014, 16:04

Имай в предвид ,че M30b35 е по-"здравото" желазо от двата мотора.
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от .::Братоев::. » 17 Юни 2014, 18:06

Здраво но си е "струг" ....и в е30 не върви повече от м52б28....особено ако се позабавляваш с м52-то с валчета, изпускатели ,смукатели и етц.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от Lenco » 17 Юни 2014, 19:16

Какво значи "след основен ремонт", сменено масло, филтри и ремъци или бутала, лагери, и водачи на клапани.
За мен, м52 е по-добрия мотор със скъпа периферия, но пък ако решиш да търсиш дебитомер за м30.....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от Делян » 17 Юни 2014, 22:27

В твоят случай, основно за издевателство аз бих избрал м30. Като много по-здрав, повече нютони и коне, по-непретенциозен. Като бонус получаваш и по-добрият звук и прекъсвач :mhihi:
Ако е за ежедневка или за позьорство+подаване на газ от време на време - м52б28.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 28.02.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: дифа да вие...

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от power of bmw » 20 Юни 2014, 7:57

Lenco написа:Какво значи "след основен ремонт", сменено масло, филтри и ремъци или бутала, лагери, и водачи на клапани.
За мен, м52 е по-добрия мотор със скъпа периферия, но пък ако решиш да търсиш дебитомер за м30.....


Моторите са след пълен основен ремонт...И да, единственото, което ме притеснява са трудно намираемите части за М30...Не мисля че ще е по муден от М52, който пък е с потенциал за тунинговане...Дилемата е трудна :)
Ако БМВ е религия,то Е30 е икона!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 28.02.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: дифа да вие...

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от power of bmw » 22 Юни 2014, 13:11

Някой знае ли при турбиниране, до колко надуване ще издържи М30-та със стоковата си карантия?
Ако БМВ е религия,то Е30 е икона!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от doctoragsxr » 22 Юни 2014, 19:15

Ако имаш идеи за последващо турбиниране слагай "стругът" :mrgreen: не го мисли здрав е и малко да го надуеш ще стане лудница в това купе... :yes: http://www.youtube.com/watch?v=p97EBs-g48k
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от M10 » 22 Юни 2014, 19:53

Че то това не е турбинирано... шрикче 300 градуса и по-висока СС.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от doctoragsxr » 22 Юни 2014, 21:43

Да де просто давам пример за атмосверен М30 представиси за турбо вариант какво ще е ...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.02.2008

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от diavo » 25 Юни 2014, 12:24

Аз имах м30b35 в е30 и единственото което мога да кажа в минус на м30е че харчи доста иначе за тегло ала бала, няма такива работи. Колега ако те интересува имам кутия за м30 GETRAG 260

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от liort » 06 Юли 2014, 7:39

Аз не съм имал Е30 с М30Б35 :mhihi: , но за дрифт в пъти е по добре М30-то, най-малкото което е, че има повече Нютой. За драг не съм съвсем сигурен, но всеки говори за модове на М52. Що за М30 нямали също модове? За турбо без да сменяш нищо, пак гласувам за М30, доста по-разреден и разтоварен мотор е. А за това кои върви повече е спорно. При натоварване на М30, най-много да страда от биели.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от бмв е30 » 12 Юли 2014, 7:38

съвета ми е да не се занимаваш с тоя дърт туч м30... не че е лош но както вече се спомена частите много трудно се намират особенно здравите части... а за м52 под път и над път... разхода може да не те притеснява ама може накрая да се окаже че само от разликата в горенето всяка година даваш пари за по още едно м30/м52... ако не те притесняват парите защо направо не си купиш м-пауър? или пък в8?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: M52B28 vs M30b35

Мнение от S204 » 13 Юли 2014, 9:23

Много зависи от това с какви финанси ще разполагаш и какво търсиш като краен резултат.
Надали ще "влезеш във филма" да турбинираш който и мотор да избереш без преди това да си го покарал в сток вариант...апетита идва с яденето.
М30 има предимство в здравината и драстично по-простия дизайн.
М52 има голямо предимство в теглото, което за лекото 30-ково купе има значение ако искаш автомобилът да има адекватно пътно поведение. Може да е с по-слаби показатели, но е доста гъвкав двигател. И колкото и да му се носи слава на кекав е доказал се дуракоустойчив...в разумни граници.

Относно поддръжката: ми52 си е по-скъп откъдето и да го погледнете. Електрониката прекалено много се ръководи от ламбда контрола, а цената на едната е над 200лв. А те май бяха 4. :)
Най-ниската цена до която успях да се докопам за хидравлични повдигачи за м52 беше 560лв. с отстъпка.
А това са все неща които не е добра идея да си купуваме втора употреба.

Ако те притеснява намирането на чарколяк за горивоподавателната/запалителната уредба/и при м30, успешно можеш да си го подкараш на мега. Видях, че си споменал вариант за принудително пълнене, това е една крачка напред.

Въпреки всичко ако пред мен стои дилемата бих се спрял на м52-то. При положение, че ще се кара в заводския му вариант. Поради три основни причини:
1. Тегло
2. Не бих си взел двигател ремонтиран от друг човек.
3. Разликата в разхода при нормално каране.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook