тегло бутала и биели
Модератор: bum_bum
14 мнения
• Страница 1 от 1
тегло бутала и биели
правя си строук на м40 с кол.вал от м47,но имам два варианта на биели и бутала-1.моите бутала с биели от м20 2.бутала от м40,но от е36 и биели от м50/135мм/.моите също са на 135мм,но ги изключвам-ужасно са тежки!първите ги имам,а вторите трябва да ги купувам,но при първи вариант се ползва биела 130мм,което не е желателно,но ще си работи.това бяха дребните разлики-основната е,че при първи вариант буталата са по-тежки с 30гр. всяко,а биелите с 33 гр.,сравнени с втори вариант.общо става 252гр.това много ли е и заслужава ли си неудобството да търся части,като имам?на мен ми се струва много голяма разлика за нещо,което се движи с луда скорост и извършва възвратно-постъпателно движение с резки смени на посоката.как мислите?
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: тегло бутала и биели
А освен в теглото, позицията на буталния болт дали е на едно и също място? Защото ако става много високо няма какво да го мислиш, просто няма да се случи, ако става много ниско, можеш да челосаш блока - примерно.
Re: тегло бутала и биели
u`F`o написа:А освен в теглото, позицията на буталния болт дали е на едно и също място? Защото ако става много високо няма какво да го мислиш, просто няма да се случи, ако става много ниско, можеш да челосаш блока - примерно.
ако имаш предвид недохода-сметката е направена.с вал с ход,по-дълъг с 7мм,т.е. с 3,5мм на страна и по-къси с 5мм биела+бутало,недохода се увеличава с 1,5мм и с.с. идва 8,4:1.вероятно ще челосам блока с 1мм и малко главата,за да докарам 9,2:1.на 0,6-0,7бара на газ,съм сигурен,че няма да е проблем.изкочи друго,което не бях съобразил-биела 130мм идва къса за вал 88мм!по простата формула вал:биела>1,5 ,излиза,че ми трябва поне 135мм.това не лошо,макар че не мога да ползвам нищо,което имам.ще взема бутала от м40 е36,които са по-ниски от моите с 5мм и биели на 135мм,но не моите,че тежки.излизат два въпроса:1. новия дизелов вал е смятан за доста по-тежки карантии-това дали може да е проблем-примерно дисбаланс? 2.какви биели?от м20б25 са тежки,остават м50 и м52.на всички м50 ли са еднакви биелите-говорим за тези на 135мм.?на м52 са по-леки,но новят ли на малко повече товар от заводски мотор? моля,който се сеща нещо,да не се смущава да го сподели.
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: тегло бутала и биели
правилно си се ориентирал за по-дългите биели
аз бих взел от м52 - ще държат без грижи
аз бих взел от м52 - ще държат без грижи
Re: тегло бутала и биели
май ще си имам двг с много леки карантии.след дълго ровене по каталози и още малко смятане се оказа,че бутала от м43 ми решават проблема с прекалено ниската степен и отпада шлайфането на блока,което е много добре.тия бутала са с 60 гр. всяко по-леки от моите.още толкова за биелите,ако са от м50,а от м52 повече и бутало-мотовилковата ми група става с половин килограм по-лека от стоковата.степента идва 9,2:1 с бутала от м43б18 и 9,6:1 с бутала от м43б16.не искам да карам вече"волга"-ниска степен,тежки железа,гори,а не върви,затова клоня към по-високата с.с. и на 0,7 колкото изкара.
Re: тегло бутала и биели
днес направих една издънка-за щастие малка.понеже се доверявам на сайтовете за авточасти-в случая http://bmwfans.info/ и си мисля,че работата е сигурна,а то не е точно така.прочетох там,че моите биели са 653гр. всяка и без да ги тегля почнах да си търся други-пак 135мм.,но по-леки.тука по форума четох,че от м20б25 са тежки,тези от м52 и м54 били слаби,а и цените не ми харесаха.реших-компромис с теглото,но ги има много и на ниски цени-м50 без ванус 593 гр.за б20 и б25 излизат еднакви.днес като ги получих,видях,че на форма са точно като моите.само на цвят материала е малко по-светъл.докато ги държах,даже ми се сториха новите по-тежки.малко ме досрамя,но вземах по една от двата вида и отидох в кварталните хранителни стоки да ги тегля.м40-594гр.,м50-624гр. сега си имам новозакупени биели,които са по-тежки от моите.някой дали може да внесе яснота,относно вгражданите в м40,м50 и м20 биели на 135мм.?
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: тегло бутала и биели
Те ако не са оригинални теглото посочено от ОЕМ производителя едва ли важи.
Re: тегло бутала и биели
bum_bum написа:Те ако не са оригинални теглото посочено от ОЕМ производителя едва ли важи.
тия,които имам са оригинални,описаните в сайта-незнам.между другото-ти си един от тия с мнения/излизат с търсачката/,дадени преди време,че биелите от м20б25 са тежки и неподходящи за атмосферка.друг,който ми направи впечатление е славян-гледам е писал в горната тема,а тук-не.както и още няколко потребителя със зелени никове.някой знае ли със сигурност колко тежат разните биели на 135мм?
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: тегло бутала и биели
По-точно тегло от това в бмвфенс едва ли ще намериш. За М40 няма как да съм писал тъй като и идея нямам дали са по-тежки или по-леки от тези на М50 или М52. По пътя на логиката като са от годините на М50 и са за по-малък и слаб мотор би следвало да са малко по-леки. Това, което аз знам е че М20 са по-тежки от на М50, а те от своя страна по-тежки от на М52. И тези на М52 не са никак слаби, противно на общото мнение.
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: тегло бутала и биели
Добре, 60гр на биела х 6 биели = 360гр спестени като цяло. Ти сериозно ли ?
Направи го щом те влече, но разликата в теглото според мен е пренебрежимо малка - като цяло се пада ~ 11%.
Хората свалят маховик от 12кг на 4-5кг и при разлика >50% ще се усети, но 10 %...
Направи го щом те влече, но разликата в теглото според мен е пренебрежимо малка - като цяло се пада ~ 11%.
Хората свалят маховик от 12кг на 4-5кг и при разлика >50% ще се усети, но 10 %...
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: тегло бутала и биели
теглото на бутало-мотовилковия възел няма нищо общо с това на маховика, за да ги сравняваш!!! двете неща извършват различно по вид движение...
или ти реши, че щом и двете се връзват на коляновия вал правят едно и също?
дори и теглото на противотежестите на коляновия вал не са сравними с теглото на маховика... това и причината да има маховик в системата иначе щяха да се слагат биели по 5 кила(хем няма да имат трошене) и изобщо да се избегне тоя детайл
според мен (пък и явно с поред Гюнтер) разлика от 10% в теглото само на биелата е много
моя съвет към колегата е пътя към м52 биелите
или ти реши, че щом и двете се връзват на коляновия вал правят едно и също?
дори и теглото на противотежестите на коляновия вал не са сравними с теглото на маховика... това и причината да има маховик в системата иначе щяха да се слагат биели по 5 кила(хем няма да имат трошене) и изобщо да се избегне тоя детайл
според мен (пък и явно с поред Гюнтер) разлика от 10% в теглото само на биелата е много
моя съвет към колегата е пътя към м52 биелите
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: тегло бутала и биели
По мойте виждания всичко що се върти и мести в мотора е добре да е леко. 11% олекотяване никак не ми се вижда малко. Разликата пък от олекотен кардан била нещо много приятно ама явно и за това са им такива цените
Re: тегло бутала и биели
буталата и биелите като се движат на горе на доло от грамове при покои отиват до едни страшни килограми при да речем 7000 оборота за това 11% си е пре доволно но според мене трябва да разучиш каде могат да ти баланситат вала с тази карантия като си почнал пипни и шайбата и маховика
само най-добрите умират млади
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: тегло бутала и биели
Шайбата на вала по-добре да не се пипа, че за очаквания резултат не си струва риска. Там баланса е критично важен и дори и олекотени шайби от реномирани производители не са препоръчителни.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани