ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Модератор: bum_bum
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Това е датчик за налягане в смукателния колекторLiTtLeRoCk написа:.при първата уредба има някакъв датчик за налягането който ако не се лъжа е вързан към изпускателната система,и дава информация.....
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Ами аз още отначало писах че е необходимо да се намеси някой газаджия форума е за дискусий и има много хора които също не са запознати с автомобили но пишат и по-големи глупости,след като има ЕКУ-та с ТАП за корекция на аванса и ти неги използваш за Пропан,това неозначава че няма други майстори които си имат свое виждане на нещата и да си го ползват при Пропан-а,щом съм го написал значи все някаде съм го видялmladfen написа:Колега по-горе си писал че неразбираш, не пиши глупостиVRPerformance написа:ОК съгласен,не съм специалист с газовите,явно има и такива инжекциони с ламбда контрол,и двамата сме прави защото има и от двата типа газови,ето примери за газов инжекцион от типа който аз описах,без грам връзка с ламбда:
http://www.brc.hit.bg/sequent.htm
Ето такава с ламбда контрол:
http://www.brc.hit.bg/jheavy.htm
а има на сайта още няколко които вземат инфо от различни датчици,тоест всичко зависи каква ти е газовата...
Това че не е изобразен кабела до газовия вентил означава ли че работи без него
Замисли се как подържа евро 4 без корекция от ламбдата
Ето ти схемата на Сикуента на БРЦ:
http://www.remixbg.com/Documentation/SE ... 096_IT.pdf
Като дори ползва и двете сонди на повечето съвременни коли
От 7-8 години монтирам ГИ и позволи ми да знам някои работи
Но си прав че има и газови ЕКУ-та с вграден ТАП но го ползвам само за метана където ефекта по се усеща
Масовите ГИ ползват за метана външен ТАП за корекция на аванса
А емулаторите се ползват за конвеционалните уредби където колебаенето около идеалните смеси е невъзможно и бензиновите ЕКУ-та записват грешки
Газовите ЕКУ-та спокойно си бачкат и без ламбда но разхода неби бил желания поради факта че на газта и влият доста повече фактори отколкото на бензина
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Не че съм специалист по газовите системи, но да споделя какво знам. Общо казано може да ги разделим на 3 вида. Такива с обикновен изпарител, с обикновен изпарител и ламбда контрол система и газовия инжекцион (ГИ). При нито една от тях стандартно няма заложен ТАП освен ако не е с делко ... . Първия вариант е най-простия с изпарител и тройник и никаква възможност за динамична настройка според карането. При тези с ламбда контрола ... при тях също има леки разлики но обикновенно взимат информация от ламбда сондата и потенциометъра на дроселовата клапа. Повечето от тях имат софтуер с който може да се донастройват някой неща но те се отнасят по скоро за сместта и хода на стъпковия мотор, но не и за аванса. При ГИ компютара черпи информация от главния такъв, като си изчислява инжекторното време на база настройки и инфо от други датчици и там няма такава обратна връзка че компютъра на ГИ да може да променя аванса. Компютъра на ГИ не ползва директно сигнала на ламбда сондата а индиректно през главния компютър ( макар че мисля че има модели които я ползват - Фобоса май беше тъй ). И при трите системи е добре да има ТАП с изместване на ъгъла на запалване с около 6 градуса, но това е малко трудно изпълнимо при автомобили с 2 -3 -4 бобини. Всякаква манипулация е трудна защото ECU-то отчита прекъсване на бобина и трябва да се правят разни трикове със товар ... изобщо не ми се вижда надежно. Затова най читавия начин е да се понагласят картите, но и това трябва да се прави от специалисти.
п.п. Ето ви един добър ТАП, който се програмира с различен коефициент за различните обороти, но и той не е универсален и не става за всеки автомобил.
http://www.dek.bg/main.php?action=tunin ... on&pid=atc
п.п. Ето ви един добър ТАП, който се програмира с различен коефициент за различните обороти, но и той не е универсален и не става за всеки автомобил.
http://www.dek.bg/main.php?action=tunin ... on&pid=atc
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
В крайна сметка някой на газ, да е слагал чип ?
Аз съм с m54b22 и се чудя дали да сложа, затова реални отзиви ако има... :-)
Аз съм с m54b22 и се чудя дали да сложа, затова реални отзиви ако има... :-)
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
nikolae написа:В крайна сметка някой на газ, да е слагал чип ?
Аз съм с m54b22 и се чудя дали да сложа, затова реални отзиви ако има... :-)
Аз при колегата VRPerformance и да ти кажа съм много доволен,колата е много по пъргава и си наема много по добре,особено на ниските.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
nikolae написа:Той е в Русе.. доста далечко :-)
Те хората са измисли ли куриерските услуги затова.
Последна промяна LiTtLeRoCk на 23 Май 2010, 22:07, променена общо 1 път
- BMW-Beast
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е63 individual
- Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
почти всични гаэови инжекциони са направени така че на 6000 или 6500 оборота колата минава автоматично на бензин както знаеш чипа се осешта вьв високите обороти така че можеш да си качиш и по гаэовата ништо не триабва да пипаш
- krisko_thc
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 23.02.2010
- Местоположение: Sofiq
- Кара: E60 545i
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Никакви настройки не трябват в момента съм така и съм много доволен на бензин вървеше много а на газ 2 пъти повече нз при другите как е ако иска някои да сподели колата ми е м42 инжекциона е фобос с трите режима.
п.с А на спортния режим си проличава най много.
п.с А на спортния режим си проличава най много.
- AIR_MEN
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.09.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i 2000г.
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Здравейте колеги, съвсем случайно бях на разходка из форума и се натъкнах на тази тема. През лятото на 2010г. си сложих чип на 3-ката, която е м43б19 118к.с., както знаете повечето. На бензин колата имаше осезаема разлика до такава степен, че сега когато колата е пълна и на 17-ките и се виждат само джантите отгоре, върви както преди когато бях сам или макс с още един човек около 100-те кг. На газ не и беше много добре докато не претърпя леки корекции от газаджията ми. В момента и на двата типа гориво, когато си я карам нормално ми гори с по 0,5л до 1л по-малко, а когато си я юркам си качва по 1 - 2л. Преди тръгваше някъде от 3700-3800 об., а сега започва да се усеща още 3300 - 3400 об как поема. От друга страна е много важно според доста хора, когато колата има чип да се кара с висок октан бензин (за газта няма какво да говорим като октан). Наистина е добре обаче да не забравете на газ да не си сменяте свещите макс на втора смяна на масло, а ако сте достатъчно запалени - на всяка смяна... същото се отнася за въздушния и газовия филтър... Нека да добавя, че ГИ е на БСМ-ОБД 2 стандарт с бърза рейка и дюзи на 1,5 ома с колкоте се може по-къси маркучи от дюзите до входовете в колекторите, за да няма загуби. 40л бутилка и някакъв доста скъп датчик отзад на бутилката за показанията на наличното гориво, от който доколко знам (но не споря, защото не съм сигурен) зависят до голяма част оборотите на празен ход както и при рязко стъпване на педала на газта до ламарината да не привключи от газ на бензин... но ако някой не го интересува да му показва на копчето на газовото показания за наличното гориво може просто да отиде отзад и да му дръпне кабела - ще си реши доста проблеми...
Със здраве и безаварийно
Със здраве и безаварийно
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
AIR_MEN написа:Здравейте колеги, съвсем случайно бях на разходка из форума и се натъкнах на тази тема. През лятото на 2010г. си сложих чип на 3-ката, която е м43б19 118к.с., както знаете повечето. На бензин колата имаше осезаема разлика до такава степен, че сега когато колата е пълна и на 17-ките и се виждат само джантите отгоре, върви както преди когато бях сам или макс с още един човек около 100-те кг. На газ не и беше много добре докато не претърпя леки корекции от газаджията ми. В момента и на двата типа гориво, когато си я карам нормално ми гори с по 0,5л до 1л по-малко, а когато си я юркам си качва по 1 - 2л. Преди тръгваше някъде от 3700-3800 об., а сега започва да се усеща още 3300 - 3400 об как поема. От друга страна е много важно според доста хора, когато колата има чип да се кара с висок октан бензин (за газта няма какво да говорим като октан). Наистина е добре обаче да не забравете на газ да не си сменяте свещите макс на втора смяна на масло, а ако сте достатъчно запалени - на всяка смяна... същото се отнася за въздушния и газовия филтър... Нека да добавя, че ГИ е на БСМ-ОБД 2 стандарт с бърза рейка и дюзи на 1,5 ома с колкоте се може по-къси маркучи от дюзите до входовете в колекторите, за да няма загуби. 40л бутилка и някакъв доста скъп датчик отзад на бутилката за показанията на наличното гориво, от който доколко знам (но не споря, защото не съм сигурен) зависят до голяма част оборотите на празен ход както и при рязко стъпване на педала на газта до ламарината да не привключи от газ на бензин... но ако някой не го интересува да му показва на копчето на газовото показания за наличното гориво може просто да отиде отзад и да му дръпне кабела - ще си реши доста проблеми...
Със здраве и безаварийно
А прекъсвача след чипването на колко изключва и ако на повече ,трябва ли да се ннастройва ГИ?
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
BMW-Beast написа:почти всични гаэови инжекциони са направени така че на 6000 или 6500 оборота колата минава автоматично на бензин както знаеш чипа се осешта вьв високите обороти така че можеш да си качиш и по гаэовата ништо не триабва да пипаш
Принципно повечето имат такава функционалност но не я ползват по подразбиране ! Идеята е ако няма достатъчно дебит на газ да не обеднее колата .
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Bass_Man написа:BMW-Beast написа:почти всични гаэови инжекциони са направени така че на 6000 или 6500 оборота колата минава автоматично на бензин както знаеш чипа се осешта вьв високите обороти така че можеш да си качиш и по гаэовата ништо не триабва да пипаш
Принципно повечето имат такава функционалност но не я ползват по подразбиране ! Идеята е ако няма достатъчно дебит на газ да не обеднее колата .
Моя на практика ,ако не е на свършване газта може да стои на прекъсвач,въртейкигуми без да обърне на газ.
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
bavar4o.70 написа:Моя на практика ,ако не е на свършване газта може да стои на прекъсвач,въртейкигуми без да обърне на газ.
Може би имаш предвид без да върне на бензин ?
Принципно както казах тази функция се ползва АКО по някаква причина колата обедява на газ . Ако инжекторите са ОК няма нужда да ходи на бензин въобще
Според мен лично да се слага чип за да върви евентуално по-добре на газ е безмислено . Много по-добре е да се сложи аванс коректор , който да отчита на натоварването на двигателя обаче ! Тогава хем ще могат да се направят смесите хем ще може да се избере оптимална стойност на аванса при различните режими.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН + ЧИП ТУНИНГ
Bass_Man написа:bavar4o.70 написа:Моя на практика ,ако не е на свършване газта може да стои на прекъсвач,въртейкигуми без да обърне на газ.
Може би имаш предвид без да върне на бензин ?
Принципно както казах тази функция се ползва АКО по някаква причина колата обедява на газ . Ако инжекторите са ОК няма нужда да ходи на бензин въобще
Според мен лично да се слага чип за да върви евентуално по-добре на газ е безмислено . Много по-добре е да се сложи аванс коректор , който да отчита на натоварването на двигателя обаче ! Тогава хем ще могат да се направят смесите хем ще може да се избере оптимална стойност на аванса при различните режими.
Аз съм с аванс процесор на газ А.Е.В. spider.Не съм пипал настройките на газ ,след поставянето му.Разхода падна с 1,5 л. а динамиката стана страхотна.Иначе имах предвид да обърне на бензин.Писал съм в темата чип тунинг или аванс процесор.Исках да разбера,ако развъртя мотора до 7500 об. на газ с корекция на смесите над 6700 об. на сегашния прекъсвач,ще има ли ефект?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани