Секторна кутия, каре или паразитен хебел?
Модератор: Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Секторна кутия, каре или паразитен хебел?
Преди да сменя тампоните на горните криви носачи колата сееше при висока скорост (над 120км/ч) и особено се усещаше в завой как не поддържа ъгъла.
Във волана има луфт и причукване (имаше ги и преди това) и не е много малък, но изчаквах горе посочената смяна.
След ремонта отидох да ми натегнат секторната кутия, но освен че втвърдяваше волана (накъдето завъртя натам си остава)луфта не се намали много, а чукането съвсем слабо намаля. Така обаче не може да се кара и си отхлабих пак секторната, поне да се върти по-лесно и да се връща волана.
Сега при скорост от 20 до 100-тина направо си шаря по пътя - необходима ми е непрекъсната корекция на траекторията. При по-висока скорост сякаш го няма - дори и на 200.
Реглаж е правен.
Провериха паразитния хебел - казаха, че е ОК и че по-добър няма и да намеря.
За смяна ли е секторната кутия? трябва ли да сменя карето? а паразитния хебел - може ли само от него да идва този луфт - отчетливо при загасена кола около 50-60-тина градуса (от затягане до затягане). Когато я запаля понамалява субективно.
А ако разхлабя още секторната - дали ще олекне повече и да може по-фино да се коригира - да не стане фал ако я развъртя повече?
Във волана има луфт и причукване (имаше ги и преди това) и не е много малък, но изчаквах горе посочената смяна.
След ремонта отидох да ми натегнат секторната кутия, но освен че втвърдяваше волана (накъдето завъртя натам си остава)луфта не се намали много, а чукането съвсем слабо намаля. Така обаче не може да се кара и си отхлабих пак секторната, поне да се върти по-лесно и да се връща волана.
Сега при скорост от 20 до 100-тина направо си шаря по пътя - необходима ми е непрекъсната корекция на траекторията. При по-висока скорост сякаш го няма - дори и на 200.
Реглаж е правен.
Провериха паразитния хебел - казаха, че е ОК и че по-добър няма и да намеря.
За смяна ли е секторната кутия? трябва ли да сменя карето? а паразитния хебел - може ли само от него да идва този луфт - отчетливо при загасена кола около 50-60-тина градуса (от затягане до затягане). Когато я запаля понамалява субективно.
А ако разхлабя още секторната - дали ще олекне повече и да може по-фино да се коригира - да не стане фал ако я развъртя повече?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Тука Г. Пенчев да дава инфо. Имам подобен проблем и другата седмица щях да сменям маслото на хидравликата при Росен, ама няма да е скоро вече.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Моят съвет е да прегледаш първо всичко по предницата като ходова част и чак тогава да тръгваш да "настройваш" кормилната кутия... чукане може да имаш от много места, но ако си сигурен, че ходовата ти е перфектна, можеш да погледнеш гайката при шлиците над педалите. При мен от там идваше чукане във волана и се плашех, че трябва да сменям карето... Но ти за да имаш голям луфт, според мен или дългата кормилна щанга е заминала или 2-те къси отстрани... Най-добре на сервиз да се види.
Последна промяна Ненко Вранков на 03 Мар 2009, 11:16, променена общо 1 път
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
За чукането аз залагам на голямата гайка, и аз за малко да сменя карето
А за големия луфт....кутията, хебели...накрайници и т.н

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
на моята в момента имам разбити паразитен хебел и накрайник на централната щанга,колата се движи като на релси от 0 до 230 не сее ни грам,просто блъска в дупките и при 70,80 почва да вибрира предницата.търси проблема другаде,по вероятно е да е някой тампон разбит или сложен не както трябва.за сектора,натягаш на рака с отверката докато спре и връщаш четвърт оборот назад,ако в средата на волана е хлабав а затяга при завой значи е свършил,земай нов.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Окачването е ремонтирано, с нови Лемфьордери съм, шарнири и накрайници са ОК - може би само черешката на амортисьора (или както там се нарича) е за ревизия.
Секторната няма мърдане ако не движа своевременно волана на ляво и дясно (при развъртяна гайка). Другата гайка при педалите ще я погледна допълнително.
"ако в средата на волана е хлабав а затяга при завой значи е свършил,земай нов." - точно така прави (когато е запалена по-слабо, но не изчезва) - ще се ориентирам явно към подмяна.
Секторната няма мърдане ако не движа своевременно волана на ляво и дясно (при развъртяна гайка). Другата гайка при педалите ще я погледна допълнително.
"ако в средата на волана е хлабав а затяга при завой значи е свършил,земай нов." - точно така прави (когато е запалена по-слабо, но не изчезва) - ще се ориентирам явно към подмяна.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
dokie , отвсякъде си за секторна кутия
Моят съвет ,ако можеш да намериш такава след търсене на автомобили нов внос ,които се разпарчетосват на части ,купуваш една и си решаваш проблема
Аз съм писал назад в годините много за тези проблеми и се убедих ,че рециклирането на тази част е абсолютно нежелателна , Илиян kucheto/DA WOLF от Враца преди близо три години ми продаде една от автомобил нов внос и до ден днешен я карам и колата ми няма луфт,,няма забележка !
Най-лошото е да се натяга до това състояние ,в което не може да се връща волана след завой в централно положение ,просто кутията си отива на боклука
Георги Пенчев


Аз съм писал назад в годините много за тези проблеми и се убедих ,че рециклирането на тази част е абсолютно нежелателна , Илиян kucheto/DA WOLF от Враца преди близо три години ми продаде една от автомобил нов внос и до ден днешен я карам и колата ми няма луфт,,няма забележка !
Най-лошото е да се натяга до това състояние ,в което не може да се връща волана след завой в централно положение ,просто кутията си отива на боклука
Георги Пенчев
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
-
м.... му и аз имам подобни ядове при завиване волана се върти бая тегаво тр се връща постоянно шара по пътя скърцане на волана едно почукване вляво и адски твърдо понасям дупките с течение на времето тези неприятности се засилиха дали всички тези съвкупности могат да се окажат секторна кутия колко струва тя стара а отпред имам и фланци въпреке че съм на 15ки
Re: -
до преди няколко часа и аз ги имах същите ядове но педи малко е взех от маисторчето сменил ми е тампоните на кривите носачи и голямата кормилна щанга от доло че накраиниците са били разбити волана също имаше луфт при празен ход ка то запаля малко намаляваше пича каза че съвсем леко е обрал луфта на кормилната кутия качих се одеве и не можах да си позная колата няма луфтове наматропане волана изопщо не запъва връща се при завои направо евала на пича сега се нядявам само газ да и давам дано да има повече маистори като него да ни глезат колите
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Браво!
И аз онзи ден докато бях на работа си викам - така и така е топло времето да отделя малко време на моята хубавица-чукаше ми волана-доло в шлиците... та отделих 2-3 часа и си пооправих някои нещеца, дребни ама все не остава време по принцип
Сега пък "рециклирам" корите на задните врати, че от тия токчета станаха на нищо





- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
имам 2 кутии читави-ако некой иска
Явно секторната кутия на Е34 става консуматив -добре че има части бол.



- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
dj_ennsy_1 написа:Браво!И аз онзи ден докато бях на работа си викам - така и така е топло времето да отделя малко време на моята хубавица-чукаше ми волана-доло в шлиците... та отделих 2-3 часа и си пооправих някои нещеца, дребни ама все не остава време по принцип
Сега пък "рециклирам" корите на задните врати, че от тия токчета станаха на нищо
![]()
А тавана как ти е

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
bmwfena написа:имам 2 кутии читави-ако некой иска![]()
Явно секторната кутия на Е34 става консуматив -добре че има части бол.
Кутии хубаво има, ама пари сега точно няма... по натам ще да е.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
За момента не мога да сменя кутията... но положението ми се струва се влошава - когато карам с 80 и дам волана леко вдясно и после го изправя - колата продължаваше да кара надясно, докато не завъртя в обратната посока, за да изправи...
Гайката при педалите е така стегната, че не мога да я отвия.
Гумения тампон като този след скоростната го позатегнах малко, но промяна не.
Пак натегнах секторната - това, което ми направи впечатление - когато е загасена и гумите сочат напред се върти трудно в диапазона на луфта. Когато навия гумите в която и да е посока (половин-един оборот на волана) - луфта остава, но олеква (това пак загасена). Като завивам по голяма дъга с по-висока скорост и навия леко волана според завоя, колата почти не завива - навивам още малко и рязко дръпва в посоката на завоя.
Как да постегна положението да изкарам още малко... съветват ме карето да сменям - щяло да се оправи. Когато има пари ще се взима явно и цяла секторна.
Гайката при педалите е така стегната, че не мога да я отвия.
Гумения тампон като този след скоростната го позатегнах малко, но промяна не.
Пак натегнах секторната - това, което ми направи впечатление - когато е загасена и гумите сочат напред се върти трудно в диапазона на луфта. Когато навия гумите в която и да е посока (половин-един оборот на волана) - луфта остава, но олеква (това пак загасена). Като завивам по голяма дъга с по-висока скорост и навия леко волана според завоя, колата почти не завива - навивам още малко и рязко дръпва в посоката на завоя.
Как да постегна положението да изкарам още малко... съветват ме карето да сменям - щяло да се оправи. Когато има пари ще се взима явно и цяла секторна.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани